Data: 2009-05-15 13:35:43 | |
Autor: fabian | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Waldemarrr wrote:
Mam nastepujace pytanie - jak jade rowerem to czesc energii pochlania tarcie kol, czesc opory powietrza, waga roweru ma wplyw na zuzycie energii, elementy mechaniczne w naszym rowerze to rowniez nie perpetum mobile. http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/technika.html http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak_wazny_jest_ciezar.html http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/tt.html a tu takie linki po polsku, trochę na pewno wyjaśnią Fabian. |
|
Data: 2009-05-15 14:12:48 | |
Autor: Waldemarrr | |
gdzie ucieka moja energia? | |
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/technika.html Bardzo cenny link. "opór aerodynamiczny - stanowi on około 80% wszystkich sił z którymi kolarz musi się uporać" Takiej informacji wlasnie szukalem. Waldek. www.waldek.sewera.pl |
|
Data: 2009-05-15 14:51:01 | |
Autor: Marcin Wojtowicz | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Waldemarrr pisze:
> > "opór aerodynamiczny - stanowi on około 80% wszystkich sił z którymi > kolarz musi się uporać" > > Takiej informacji wlasnie szukalem. > No, ale to nie jest żadna informacja, jeżeli nie ma odpowiedniego kontekstu. Opór aero zależ od prędkości z jaką sie poruszamy, od wiatru, od tego czy jedziemy w grupie.. To 80% dotyczy chyba jazdy 50 km/h.. pzdr MW |
|
Data: 2009-05-15 07:31:42 | |
Autor: Saurus | |
gdzie ucieka moja energia? | |
On 15 Maj, 14:51, Marcin Wojtowicz <walen_b...@o2.pl> wrote:
To 80% dotyczy chyba jazdy 50 km/h.. Raczej znacznie niższej, przy jakiejkolwiek większej prędkości (nie chodzi tu o to 50) opory powietrza stanowią ogromną większość. Dlatego rowery poziome są szybsze :) |
|
Data: 2009-05-15 14:58:08 | |
Autor: Waldemarrr | |
gdzie ucieka moja energia? | |
No, ale to nie jest żadna informacja, jeżeli nie ma odpowiedniego kontekstu. Opór aero zależ od prędkości z jaką sie poruszamy, od wiatru, od tego czy jedziemy w grupie.. Alez oczywiscie. Waldek. www.waldek.sewera.pl |
|
Data: 2009-05-15 06:10:21 | |
Autor: swientyodmordercow | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Opór powietrza (Cx) rośnie z kwadratem prędkości - im szybciej
jedziemy tym większy opór. Najdoskonalsze pod względem oporów powietrza są rowery poziome, szczegulnie wypełni pobudowane velomobile (polecam poszukać na youtubie filmików). Żeby nie było tak różowo to są zwykle wolniejsze na podjazdach - waga swoje robi. |
|
Data: 2009-05-15 15:30:00 | |
Autor: Kacper Perschke | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Dnia 15.05.2009 swientyodmordercow@gmail.com <swientyodmordercow@gmail.com> napisaĹ:
OpĂłr powietrza (Cx) roĹnie z kwadratem prÄdkoĹci [...] C_x to jest wzpĂłĹczynnik oporu aerodynamicznego i dla opĹywĂłw nieĹciĹliwych uwaĹźany za staĹy dla zadanego ksztaĹtu. WzĂłr "F = 1 over 2 rho v^2 S C_x" jest dopasowany do wynikĂłw uzyskanych doĹwiadczalnie. Autorstwo wzoru przypisuje siÄ Rayleghowi. KAcper |
|
Data: 2009-05-17 11:07:54 | |
Autor: Mariusz | |
gdzie ucieka moja energia? | |
Użytkownik "fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał w wiadomości news:gujk2e$tdr$1opal.futuro.pl...
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak_wazny_jest_ciezar.html Są wyniki w tabelach, ale gdzie wzór, źródlo? Bo tak to każdy może napisać cokolwiek, a ja chciałbym sobie sam policzyć :-) pozdrawiam Mariusz |