gdzie ulokować dziś drobne?

Data: 2010-12-28 21:36:57
Autor: darkblue
gdzie ulokować dziś drobne?
Podpowiedzcie, gdzie dziś najkorzystniej ulokować "drobne" kwoty - tak do 50k pln?

Wiem, że można wrzucić 10k pln w Getin Bank - lokata na start. Gdzie jeszcze bez zbędnych i dodatkowych kosztów? __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5740 (20101228) __________

Data: 2010-12-28 21:52:30
Autor: Maruda
gdzie ulokować dziś drobne?
W dniu 2010-12-28 21:36, darkblue pisze:
[...]

Drugie na żonę, matkę, dzieci (jeśli masz). Bezpieczniej na 9k, wtedy nie trzeba do US z papierkiem latać.

Potem OF i zwykły Getin.

Można jeszcze kupić/sprzedać kontrakty terminowe, jak ktoś lubi hardcore.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
wirusow 5740 (20101228) __________

Weź-że to wyłącz, tę reklamę.

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2010-12-28 17:22:21
Autor: witek
gdzie ulokować dziś drobne?
On 12/28/2010 2:52 PM, Maruda wrote:
Drugie na żonę, matkę, dzieci (jeśli masz). Bezpieczniej na 9k, wtedy
nie trzeba do US z papierkiem latać.

i tak trzeba bedzie latac, nie dosc ze do US to jeszcze do sądu rodzinnego o ile dzieci nie maja 18-tki.

Data: 2010-12-28 15:32:06
Autor: FHC
gdzie ulokować dziś drobne?
On 29 Gru, 00:22, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
On 12/28/2010 2:52 PM, Maruda wrote:

> Drugie na on , matk , dzieci (je li masz). Bezpieczniej na 9k, wtedy
> nie trzeba do US z papierkiem lata .

i tak trzeba bedzie latac, nie dosc ze do US to jeszcze do s du
rodzinnego o ile dzieci nie maja 18-tki.

Rozumiem, że Panowie żartują? Chociaż... to chyba nie jest miejsce na
wywlekanie polityczno-gospodarczych kuriozów.

Pzdr!
FHC

Data: 2010-12-28 17:37:08
Autor: witek
gdzie ulokować dziś drobne?
On 12/28/2010 5:32 PM, FHC wrote:
[...]

wcale nie

o ile wspolnota majatkowa z zona przejdzie to jaka forme mialalby miec lokata na dzieci?

czy to ma byc darowizna, czy depozyt.
bo jak darowizna a potem jest zwrot to nie jest to darowizna i US ma jak najbardziej prawo sie przyczepic.
a jak depozyt, to nieprawidłowy i 2% sie nalezy
a jak dzieci są niepełnoletnie i to ma byc "darowizna" na nich, to likwidacja lokaty przekracza zarzad zwykly majatkiem dziecka i wymaga zgody sądu rodzinnego.
Bank jak najbardziej ma prawo sie przyczepic. Zreszta temat juz niedawno był.
Po za tym sąd rodzinny zgody na "zabranie" darowanych dziecku pieniedzy nie wyrazi i ustanowi kuratora, wiec tych pieniedzy nie odzyskasz bo są własnością dziecka.

Data: 2010-12-28 15:53:57
Autor: FHC
gdzie ulokować dziś drobne?
On 29 Gru, 00:37, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

a jak depozyt, to nieprawid owy i 2% sie nalezy
Bank jak najbardziej ma prawo sie przyczepic. Zreszta temat juz niedawno
by .

Oczywiście od strony formalnej tak to wygląda, a może i jeszcze
gorzej, ale wątpię żeby bank robił jakieś problemy. Z chęcią wysłucham
doświadczeń w tej kwestii!
Poza tym idąc tym tropem każda transakcja z allegro na kwotę powyżej
1000 PLN (nie licząc płacących od wartości dodanej...)  powinno
wzbudzać drżenie u kupujących i sprzedających...

Pzdr!
FHC

Data: 2010-12-28 18:18:40
Autor: witek
gdzie ulokować dziś drobne?
On 12/28/2010 5:53 PM, FHC wrote:

Oczywiście od strony formalnej tak to wygląda, a może i jeszcze
gorzej, ale wątpię żeby bank robił jakieś problemy. Z chęcią wysłucham
doświadczeń w tej kwestii!

a masz

http://www.grupy.egospodarka.pl/Pelnomocnik-ustawowy-i-konto-oszczednosciowe,t,389986,8.html

tu masz początek

"
Witam.
Jest następująca sytuacja. Rodzic otworzył konto oszczędnościowe dla
małoletniego dziecka w jednym z banków. Obecnie dziecko ma lat 16.
Rodzic chce zamknąć to konto, jednak bank na podstawie jednego z
artykułów swego regulaminu odmawia. Art ten brzmi tak: "Przedstawiciel
ustawowy nie może dokonać zamknięcia rachunku bez postanowienia sądu."
Czy któraś z Ustaw mówi coś na ten temat? A jeśli tak, to która i który
artykuł?

"

Poza tym idąc tym tropem każda transakcja z allegro na kwotę powyżej
1000 PLN (nie licząc płacących od wartości dodanej...)  powinno
wzbudzać drżenie u kupujących i sprzedających...

powinna.
zamiast tego jest potem płacz i zgrzytanie zębów ja trzeba zapłacić znacznie więcej niż głupie 2%.

Data: 2010-12-29 08:55:14
Autor: witrak()
gdzie ulokować dziś drobne?
witek wrote:
On 12/28/2010 5:53 PM, FHC wrote:

[...]

Obaj szukacie dziury w całym. Jeżeli dziecko jest już pełnoletnie,
to samo powinno zamknąć rachunek, jeśli rodzic poprosi. Do tego
czasu na koncie może sobie być 5 zł i wystarczy.

Generalnie wydaje mi się, że grupa kont, na których dokonuje się
operacji związanych z zarządzaniem pieniędzmi (typu optymalizacja
kwot itp.), należących do osób pozostających we wspólnym
gospodarstwie, raczej nie powinna budzić jakiegokolwiek
zainteresowania fiskusa, nawet jeśli formalnie mają różnych
właścicieli, ale są wyraźnie do takich celów przeznaczone (co
widać z pełnomocnictw i sposobu użytkowania).

Oczywiście, US może *zawsze* się przyczepić, ale to nie zależy od
tego czy istnieje jakikolwiek realny powód. Co więcej, można łatwo
wykazać, że nie ma innej drogi "uwspólnienia" rachunku ojca i
córki - jeśli rodzice mają już wspólne konto - w większości banków
w Polsce. Zatem (pomijając złośliwego urzędnika) powinno się to
dać wyjaśnić.

witrak()
PS. Co do transakcji na Allegro, to faktycznie, może trzeba się
bać, ale raczej jak się jest handlowcem, a nie jednorazowym
kupującym. Czy ktoś potrafi podać *udokumentowany* przykład, kiedy
US "zaatakował" rzeczywiście niewinnego kupującego (bez donosu,
złośliwości znajomego, przy kwocie paru tysięcy itd.) ?

Data: 2010-12-29 05:50:12
Autor: witek
gdzie ulokować dziś drobne?
On 12/29/2010 1:55 AM, witrak() wrote:
[...]

no właśnie
wydaje ci się.

Data: 2010-12-29 22:28:43
Autor: witrak()
gdzie ulokować dziś drobne?
witek wrote:
[...]

Ale chciałeś coś powiedzieć, czy to było tak, jak w tym dowcipie -
"dla paddierżki razgawora" ?

witrak()

Data: 2010-12-29 17:11:32
Autor: witek
gdzie ulokować dziś drobne?
On 12/29/2010 3:28 PM, witrak() wrote:
witek wrote:
[...]

chciałem powiedzieć, że piszesz powieść pod tytułem  "chciałbym zeby tak było".
Jak jest, napisałem już wcześniej i tu i na p.s.prawo i nie chce mi sie powtarzać po raz trzeci specjalnie dla ciebie.

Data: 2010-12-30 09:39:59
Autor: witrak()
gdzie ulokować dziś drobne?
witek wrote:
[...]

Tobie w ogóle nie zależy na tym, żeby (komuś) coś powiedzieć.
Widać to w wielu Twoich wypowiedziach. Zachowujesz się jakbyś
myślał, że jesteś guru - jedno niejasne zdanie, a akolici już
zajmą się domyślaniem się, co mistrz miał na myśli.

Takie posty niczemu - oprócz budowania Twojego ego - nie służą, a
jakbyś naprawdę *coś* chciał odpowiedzieć, to podanie linków/Id
nie powinno Cię zmęczyć. Tyle, że Ty chcesz tylko zaznaczyć, jaka
to przepaść pomiędzy guru a tłumem...

witrak()

Data: 2010-12-29 07:52:01
Autor: FHC
gdzie ulokować dziś drobne?
On 29 Gru, 08:55, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
witek wrote:
> On 12/28/2010 5:53 PM, FHC wrote:

Obaj szukacie dziury w ca ym. Je eli dziecko jest ju pe noletnie,
to samo powinno zamkn rachunek, je li rodzic poprosi. Do tego
czasu na koncie mo e sobie by 5 z i wystarczy.
witrak()
PS. Co do transakcji na Allegro, to faktycznie, mo e trzeba si
ba , ale raczej jak si jest handlowcem, a nie jednorazowym
kupuj cym. Czy kto potrafi poda *udokumentowany* przyk ad, kiedy
US "zaatakowa " rzeczywi cie niewinnego kupuj cego (bez donosu,
z o liwo ci znajomego, przy kwocie paru tysi cy itd.) ?

Ja dziur nie szukam, ale wolałbym wiedzieć kiedy one będą chciały mnie
znaleźć... :) Co do podatków... O ile VAT ma moim zdaniem jakiś
minimalny sens to większość pozostałych można zaliczyć do gatunku
niszczących... Z tego co czytałem archiwum, to nawet wojownicy z US
podają kwoty warte zainteresowania od 500 000 PLN więc...
Nie wiem natomiast jak wygląda empiryczna strona takich przygód, ale
mam niemiłe wrażenie, że prawdopodobieństwo problemów rośnie wprost
proporcjonalnie do uczciwości i starań, żeby wszystko było "jak
należy"...

Pzdr!
FHC

Data: 2010-12-28 23:58:52
Autor: darkblue
gdzie ulokować dziś drobne?
Użytkownik "Maruda" <null@com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifdimg$en5$2@news.onet.pl...
[...]

to inaczej:
czy ta sama osoba może jednocześnie założyć lokatę na Start zarówno w Getin Banku (przez wniosek na WWW jak i w Open Finance (WWW)?
niby ta sama grupa kapitałowa. próbował ktoś? __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5740 (20101228) __________

Data: 2010-12-29 00:06:17
Autor: Kamil Jońca
gdzie ulokować dziś drobne?
"darkblue" <nomail@nospam.pl> writes:

[...]

to inaczej:
czy ta sama osoba może jednocześnie założyć lokatę na Start zarówno w
Getin Banku (przez wniosek na WWW jak i w Open Finance (WWW)?

A to OF oferuje jeszcze lokatę na start?
KJ

EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

Data: 2010-12-29 00:13:15
Autor: darkblue
gdzie ulokować dziś drobne?
faktycznie juz zdjęli. na stronie GB dalej jest. __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5740 (20101228) __________

Data: 2010-12-29 20:12:03
Autor: Piotr
gdzie ulokować dziś drobne?
[...]

Resztę możesz np. do Meritum wrzucić, nie ma ograniczenia ilościowego rachunków a przy tych kwotach różnice w wartości odsetek nie są znaczące.

gdzie ulokować dziś drobne?