[ot] gdzie utylizowac...? [waw]

Data: 2009-10-01 18:18:58
Autor: Titus Atomicus
[ot] gdzie utylizowac...? [waw]
Witam,
Sorry za offtopic, ale pl.soc.zieloni jest w zasadzie martwe. A tutaj sa jacy zieloni tajni agenci.
Gdzie wyrzucac puste kartusze po gazie (Primus/Epigas/Bluet etc) czy po piance do golenia?
TA

Data: 2009-10-01 18:36:06
Autor: kml
[ot] gdzie utylizowac...? [waw]

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-A2FD4F.18185801102009news.onet.pl...
[...]

Do pojemnika z napisem PUSZKI :)

kml
Last update 23/09/2009 Campus Ross (spodnie), Vesti (kamizelka) i napęd na 1041,71 km.

Data: 2009-10-01 18:50:21
Autor: stefandora
[ot] gdzie utylizowac...? [waw]
[...]

Nopaczpan, to samo chodziło mi ostatnio po głowie i wysłałam nawet zapytanie do Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Recyklingu (może i źle zaadresowałam, ale tak jakoś mi się wydało w tym momencie słuszne). Dostałam odpowiedź, od samego Pana Prezesa (pisownia oryginalna):

"Witam, a jak tam inne odpady też jest problem?

Kartusze, są to opakowanie po gazie i najprawdopodobniej ze stali, najlepiej przekazać je do punktu skupu złomu, jeżeli są puste."

Coś mi się nie zgadza, więc weszłam na stronę Ministerstwa Środowiska, ścieżka: Środowisko, odpady, Gospodarka poszczególnymi grupami odpadów, Odpady opakowaniowe.

Tam jest lista typowych opakowań i elementów opakowań w poszczególnych grupach materiałowych, które objęte są obowiązkiem recyklingu. W kategorii "metale" jest butla do gazów (o pojem. do 80 dcm3).

Niestety, nie rozwiało to moich wątpliwości, czy mogę w takim razie taki kartusz wrzucić do pojemnika na metale.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-01 19:44:27
Autor: Titus Atomicus
[ot] gdzie utylizowac...? [waw]
In article <ha2mk6$hdh$1@news.onet.pl>, stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:

Niestety, nie rozwiało to moich wątpliwości, czy mogę w takim razie taki kartusz wrzucić do pojemnika na metale.

IMHO raczej niekoniecznie. Bo raz, ze te pojemniki sa przenaczone z reguly na stopy alu, a dwa ze kartusze sa nieprasowalne (i pewnie sa tam resztki gazu).

TA

Data: 2009-10-01 20:19:59
Autor: kml
[ot] gdzie utylizowac...? [waw]

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-5AFFBC.19442701102009news.onet.pl...

IMHO raczej niekoniecznie. Bo raz, ze te pojemniki sa przenaczone z
reguly na stopy alu, a dwa ze kartusze sa nieprasowalne (i pewnie sa tam
resztki gazu).

Sortowanie powinna sobie z tym poradzić a jak jest naprawdę to nie wiem.

Data: 2009-10-02 08:22:24
Autor: Jan Cytawa
[ot] gdzie utylizowac...? [waw]
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:

Gdzie wyrzucac puste kartusze po gazie (Primus/Epigas/Bluet etc) czy po piance do golenia?

Po gazie mozna napelniac i powtornie uzywac.

Jan Cytawa

Data: 2009-10-02 00:22:34
Autor: Stefandora
gdzie utylizowac...? [waw]
On 2 Paź, 08:22, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world napisał:

> Gdzie wyrzucac puste kartusze po gazie (Primus/Epigas/Bluet etc) czy po
> piance do golenia?

Po gazie mozna napelniac i powtornie uzywac.

Te malutkie turystyczne, na których jest napisane, żeby nie napełniać
ponownie, też?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-02 13:08:48
Autor: Titus Atomicus
gdzie utylizowac...? [waw]
In article <3c8caac1-8f4c-4271-8f90-26c0d1806ca0@f16g2000yqm.googlegroups.com>,
 Stefandora <stefandora@gmail.com> wrote:

> Po gazie mozna napelniac i powtornie uzywac.

Te malutkie turystyczne, na których jest napisane, żeby nie napełniać
ponownie, też?

No, nie mozna, ale mozna...

TA

[ot] gdzie utylizowac...? [waw]