gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?

Data: 2017-08-03 13:15:58
Autor: Alzem Багатырэвіч
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?
Cześć

Poszukuję rachunku bankowego dla osoby fizycznej.

Ważne jest, aby informacje o wszelkich zdarzeniach na rachunku, były wysyłane emailem w czasie rzeczywistym, po każdej wykonanej transakcji.

Jakie konta polecacie, które spełnia to wymaganie?

a góry dzięki za wszelkie sugestie
Alzem ?.

Data: 2017-08-03 11:39:20
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 03.08.2017 Alzem ??????????? <alzem@by.by> napisał/a:

Ważne jest, aby informacje o wszelkich zdarzeniach na rachunku, były wysyłane emailem w czasie rzeczywistym, po każdej wykonanej transakcji.

Alior (ale nie TBUB) ma powiadomienia email dla zdarzeń:

Saldo na koniec dnia (19:00) Zmiana salda poniżej    Wejście w debet Obciążenie kwotą większą lub równą    Wykonanie zlecenia stałego
Wykonanie polecenia zapłaty
Zmiana salda powyżej Uznanie kwotą większą lub równą Uznanie od nadawcy Bieżące saldo limitu odnawialnego w rachunku (godzina 19:00)
Uznanie z tytułem płatności
Odrzucenie przelewu  A co do czasu: zależy, jak rozumiesz "czas rzeczywisty",
ale bank używa sformułowanie "niezwłocznie".

Data: 2017-08-03 13:18:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-08-03 o 13:15, Alzem ??????????? pisze:
[...]

Nie słyszałem o takim rachunku, co nie oznacza, że nie ma. Ale natychmiastowa wysyłka emailem to trochę archaiczna technika. Czy natychmiastowe powiadomienie na smartfonie nie wchodzi w grę?

--
Liwiusz

Data: 2017-08-03 13:24:30
Autor: Alzem Багатырэвіч
W dniu 03.08.2017 o 13:18, Liwiusz pisze:
Ale natychmiastowa wysyłka emailem to trochę archaiczna technika. Czy natychmiastowe powiadomienie na smartfonie nie wchodzi w grę?

Właśnie dowiedziałem się, że eurobank ma natychmiastową wysyłkę emial. Chciałbym poznać jeszcze inne.
Rachunek bankowy będzie używany przez osobę, która nie korzysta ze smartfonu.

Data: 2017-08-03 13:27:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Alzem ???????????"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:598307ee$0$5147$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Inteligo wysyla dosc szybko, ale czy tak natychmiast to nie wiem.

Natychmiast wysyla SMS, ale to za dodatkowa oplata.

J.

Data: 2017-08-03 15:25:50
Autor: ąćęłńóśźż
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?
Nie ma czegoś takiego jak mail w czasie rzeczywistym, ponieważ to Twój komputer musi najpierw wysłać zapytanie do serwera o nową pocztę.
Oczywiście możesz ustawic, że Twój komputer odpytuje serwer poczty co jakiś czas, ale skrócenie tego do powiedzmy 1 minuty jest bardzo niepraktyczne, zwykle ustawia się kilka-kilkanaście minut no i sprzęt musiałby być włączony 24/7.
 W powiadomienaich mailowych (i SMS-owych) jest wiele "ciekawostek, np. Bank nie powiadomi Cię  - nawiązując do sąsiedniego wątku - o dokonaniu operacji bankowej zajęcia komorniczego i o tym, że właśnie sobie zdjął z Twojego rachunku xxx złotych "nie mamy takiego obowiązku i co nam Pan zrobisz" (autentyczne) - możesz przeżyć niemiłe zaskoczenie.

-- -- -

Data: 2017-08-03 15:41:11
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olv8cu$8pl$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A to nie jest jakas forma blokady na poczatku ?

Bo pozniejsze "zdjecie" to IMO musi byc zaksiegowane, i nie widze powodow, dla ktorych bank nie mialby o tym poinformowac.

J.

Data: 2017-08-03 16:45:11
Autor: ąćęłńóśźż
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?
Wytłumacz to bankowi, np. wytłumacz to WBK, eurobankowi czy aliorowi.
A i żaden z powyższych banków nie da Ci kopii zajęcia choćbyś zażądał.
Masz zdjętą kasę i nie widzisz dokumentu źródłowego.
Matriks lub Kafka wymiękają.
Z kolei w porządku zachowuje się pko bp.

-- -- -

Data: 2017-08-03 17:52:21
Autor: janek z pola
ąćęłńóśźż wrote:

[...]

Wiesz, że już dawno skończył się rok 1997?

Polecam: https://tools.ietf.org/html/rfc2177

Hasło: IMAP IDLE - akurat w zeszłym miesiącu była 20 rocznica jak to istnieje.

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-08-03 17:54:02
Autor: Kamil Jońca
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?
janek z pola <adres@email.pl> writes:

[...]
Wiesz, że już dawno skończył się rok 1997?

Polecam: https://tools.ietf.org/html/rfc2177

Hasło: IMAP IDLE - akurat w zeszłym miesiącu była 20 rocznica jak to istnieje.

A ilu dostawców poczty to obsługuje?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
[The French Riviera is] a sunny place for shady people.

Data: 2017-08-03 18:17:21
Autor: janek z pola
Kamil Jońca wrote:

[...]

Większość liczących się?

Connected to imap.wp.pl.
Escape character is '^]'.
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 LITERAL+ SASL-IR LOGIN-REFERRALS ID ENABLE IDLE STARTTLS AUTH=PLAIN] IMAP ready WP

gmail obsługuje

interia.pl
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN ID XLIST NAMESPACE IDLE AUTH=PLAIN] IMAP4 ready.

Zdaje się nie obsługiwać:

poczta.onet.pl
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 LITERAL+ SASL-IR LOGIN-REFERRALS ID ENABLE SORT SORT=DISPLAY MULTIAPPEND UNSELECT CHILDREN UIDPLUS LIST-STATUS LIST-EXTENDED I18NLEVEL=1 CONDSTORE QRESYNC SEARCHRES WITHIN AUTH=PLAIN AUTH=LOGIN AUTH=XOAUTH2] Onet server ready.

***

Czyli z tego, co mają internauci w Polsce to już wiemy, że przynajmniej 30% osób to ma.

Natomiast kwestia jest inna.

Watkotwórca zadał rozsądne pytanie - sens był taki, że szukał banku który sprawnie generuje e-mail na różne eventy. W tym przypadku dywagacje o tym, że poczta elektroniczna ma swoje wady, są zupełnie nie na miejscu.

Czy naprawdę tak trudno było zrozumieć, ze kolega po prostu szuka banku, który to potwierdzenie wysyła w miarę niezwłocznie, a nie np. pod koniec dnia albo zbiorczo wszystko rano?

I do tego jeszcze ktoś wyskoczył z informacją, która od 20 lat nie jest już aktualna - tak jakby przez 20 lat się nie dowiedział, że IMAP obsługuje pusha.

I teraz Ty wyskakujesz ze swoim malutkim mieczykiem i krzyczysz: "Ale nie każdy serwer to obsługuje". No to luz - kolega sobie założy darmowe konto na jednym z wielu serwerów, które to obsługują.

Jeszcze inna kwestia jest taka, ale tego chyba nikt nie podniósł, że e-mail to jest medium zupełnie nieodporne na podsłuchiwanie. Ja bym chyba nie chciał, żeby moje dane finansowe sobie latały bez szyfrowania po świecie.

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-08-03 18:35:21
Autor: Kamil Jońca

Kamil Jońca wrote:

[...]

Nie. Że 30% dostawców DEKLARUJE że to ma i tylko tyle.
A biorąc pod uwagę swoje wcześniejsze doświadzczenia z wp i onetem to
bez testów byłbym ostrożnym.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Two wrongs don't make a right, but they make a good excuse.

Data: 2017-08-03 21:47:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-08-17 o 18:35, Kamil Jońca pisze:

Nie. Że 30% dostawców DEKLARUJE że to ma i tylko tyle.
A biorąc pod uwagę swoje wcześniejsze doświadzczenia z wp i onetem to
bez testów byłbym ostrożnym.

I wp i onet tym pobieram, więc działa.

Data: 2017-08-03 21:46:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-08-17 o 17:54, Kamil Jońca pisze:

Hasło: IMAP IDLE - akurat w zeszłym miesiącu była 20 rocznica jak to istnieje.
A ilu dostawców poczty to obsługuje?

To jest raczej standard i mało kto tego nie obsługuje.

Data: 2017-08-04 01:31:00
Autor: MarcinF
W dniu 2017-08-03 o 15:25, ąćęłńóśźż pisze:
Nie ma czegoś takiego jak mail w czasie rzeczywistym, ponieważ to Twój komputer musi najpierw wysłać zapytanie do serwera o nową pocztę.

Poczytaj o push email, to standard stosowany przynajmniej od czasów pierwszych smartfonów.

Data: 2017-08-03 20:57:45
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-08-17 o 13:15, Alzem ??????????? pisze:
[...]

Ja mam ROR ALIOR i da się ustawić powiadomienia  w czasie rzeczywistym,
ale to czas księgowania, a nie zdarzenia.

Data: 2017-08-05 13:43:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-08-03, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

"Wyjściowe" są czasem zdarzenia. Dostaję maila jak tylko zlecę przelew,
nie jak pójdzie eliksirem.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-08-08 10:41:20
Autor: neoniusz
W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 13:16:01 UTC+2 użytkownik Alzem ??????????? napisał:
[...]

Różowy sync to ma. Korzystam.
http://i.imgur.com/4ASyvOq.png

Data: 2017-08-10 18:10:33
Autor: witek
On 8/3/2017 6:15 AM, Alzem ??????????? wrote:
[...]

ING wysle ci infomację na smartfon jak masz ich aplikację zainstalowną.

Data: 2017-08-11 21:28:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?

"witek" omiotf$4nd$2@dont-email.me

ING wysle ci infomację na smartfon jak masz ich aplikację zainstalowną.

Mille wysyła powiadomienia.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

OT:

 2.5" Seagate 2TB (niestety -- wysoki) w obudowie,
 USB3.0 (zwykłe, nie C) kupiłem za 250 pln. :)
 STEA2000400

Mnie podoba się dobra zmiana...
Mleko 3.2% Łaciate za 1,87 pln a (też Łaciate) 3.8% za 1,94 pln...

Carrefour nie chce spuścić ceny spodni z 20 pln do 15 pln...
[pewnie myśli, że jak kupiłem w tym roku 21 par, z czego
w Carrefour 18 par, to mi wystarczy... te po 2 dychy
bardzo dobrze do mnie pasują -- ale są za drogie!]

Koszule (obok Carrefoura) po 9 pln...
Bawełniane (100%) rzecz jasna...
Chyba wolałbym na te upały lniane...
[i tak nie mam już na nie miejsca...
na spodnie też... ale po 2 dychy są fajne...]

Kto wie, czym zajęty jest komputer, gdy ani CPU,
ani dysk, ani RAMka rzekomo nie jest okupowana do
przesady?... Wyłączam z tła co tylko mogę... [co
tylko się da? -- rym jest...]

Jeszcze tylko 8GB DDR4 (obecnie 252 pln) i 3 razy 2GB DDR2...
Do tego mikrowłączniki i klawisz -- a będę miał sprawny
(i co tu dużo gadać -- całkiem szybki) laptop sprzed
9 lat... (FS kupiłem jako nieświeży, za 1950 pln,
w połowie sierpnia 2008 roku... ma CPU bodajże T7300;
2GHz i 2 rdzenie; do tego oddzielna grafika AR z niedużą,
ale własną RAMką -- chyba 128MB)

Jak mu wrzucę 2 razy po 2 GB -- będzie ,,do rzeczy''...
[o ile zainstaluję tam ludzki system, bo W10 jest
raczej RAMkożerny...]

4GB RAMki dla W10 to nieco więcej niż nic. :)
Niewiele pomaga odciążanie za pomocą GPU, które
różnie wypada -- DVBT żre mniej i CPU, i RAMki,
gdy pracuje na grafice zintegrowanej...

Filmy na zintegrowanej też nieźle chodzą. :)
Nawet 4K...

Tu ciekawostka -- po zawaleniu systemu filmami
(kilkanaście naraz) system pada... :)

Data: 2017-09-02 01:06:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?

"Eneuel Leszek Ciszewski" oml0hu$np8$1@node2.news.atman.pl

2.5" Seagate 2TB (niestety -- wysoki) w obudowie,
USB3.0 (zwykłe, nie C) kupiłem za 250 pln. :)
STEA2000400

Jest szybszy nie tylko od półterabajtowego błysku
Seagate, ale też od terabajtowego dysku Toshiby
okupującej laptop Acera.

W porywach osiągnął 128 MB/s (na swym początku) podczas gdy te
dwa dyski osiągają (też na początku) około 100 MB/s -- Toshiba
jest nieco szybsza od błysku Seagate.

 błysk Seagate     500GB  16MB               7200rpm   98MB/s  SATA  głośny
 Toshiba             1TB   8MB               5400rpm  100MB/s  SATA  bezgłośny
 zewnętrzny Seagate  2TB  32MB(albo więcej)  5400rpm  128MB/s  USB3  cichy

Mnie podoba się dobra zmiana...
Mleko 3.2% Łaciate za 1,87 pln a (też Łaciate) 3.8% za 1,94 pln...

Teraz chyba mogę tanio kupić w Biedronce...

Carrefour nie chce spuścić ceny spodni z 20 pln do 15 pln...

Wytrwał w tym -- w piątek spuścił mi do dychy i dorzucił
wieszaki jako gratisy.

[pewnie myśli, że jak kupiłem w tym roku 21 par, z czego
w Carrefour 18 par, to mi wystarczy... te po 2 dychy
bardzo dobrze do mnie pasują -- ale są za drogie!]

Koszule (obok Carrefoura) po 9 pln...

Te stare właśnie są po kilka pln, ale nowe -- już po 29 pln...

Bawełniane (100%) rzecz jasna...
Chyba wolałbym na te upały lniane...
[i tak nie mam już na nie miejsca...
na spodnie też... ale po 2 dychy są fajne...]

Kupiłem 3 pary -- i otrzymałem 2 bony/ekupony, którymi
(w pewnym sensie) mogę sobie coś ;) podetrzeć. ;) (bo
dopłaciłem takimi do papieru toaletowego -- zapłaciłem
2.99 pln + 2 takie właśnie bony za 12 rolek...)

Kto wie, czym zajęty jest komputer, gdy ani CPU,

Ponoć w tle defragmentuje dysk (lub trimmuje -- gdy ma SSD)
i wykonuje cała masę przydatnych ;) czynności...

Już raz W10 mi padł na amen -- po apgrejdach systemu połączonych
z masa apgrejdów sterowników... Do tej pory mogłem mieć na dysku
kilka (4 przykładowo, ale bywało więcej) kopii tego samego OS...
Tu, w W10 jest problem trudny do pokonania...

Systemowa partycja W10 mniejsza niż sześciesięciogigowa -- to problem...
4 takie partycje to... Ćwierć terabajtowego dysku... I nie warto mnie
przekonywać -- co jakiś czas W10 proponuje mi ,,oczyszczanie'' zbyt małej ;)
partycji -- kasowanie plików lub deinstalacje programów... Bez tego
zabiegu nie chce wykonywać niektórych czynności ,,pielęgnacyjnych'',
nie mówiąc już o samej aktualizacji systemu...

Bez dublowania systemowej partycji życie jest... Hm... Nerwowe po prostu...

Można (i chyba trzeba) postąpić nieco inaczej:

 - na wewnętrznym dysku laptopowym należy mieć 2 kopie chodzącego W10
   (oryginał i 1 jego kopię) aby w razie czego ;) szybko przebootować
   na nieuszkodzoną partycję

 - na szybkim dysku zewnętrznym można mieć kilka zapasowych partycji,
   które w razie czego ;) można szybko wrzucić do laptopa...

   można tam mieć nawet tylko jedną? -- toż na zewnętrznym dysku raczej
   nie ulegnie ona uszkodzeniu, a jeśli nawet ulegnie, to raczej ;) nie
   ulegnie fatalnemu?...

Na razie mam w laptopie tylko 2 partycje z tym samym W10 (mogę wybrać,
z której chcę bootować) i na dwóch dyskach zewnętrznych mam po jednej
takowej... Ale jeden z tych dysków raczej ;) niebawem pójdzie do
Kiciusia -- netbooka z napędem atomowym...

Domyślam się, że kolejna odsłona Win będzie potrzebowała ze 250 GB
na partycję systemową...

 - DOSy mieściły się na kilobajtach a HDD miały co najmniej 10 MB
 - WinDosy zajmowały bez trudu jedną CD, podczas gdy HDD sięgały setek MB
 - WXP bez SPx mieścił się z trudem na 1 GB partycji skompresowanej
   systemowym kompresorem a HDD sięgały dziesiątek GB -- niemal setki GB
 - WXP z SP3 z wszelkimi łatkami to chyba wydatek ;) rzędu 5 GB
 - W7Starter zajmuje kilkanaście GB (mam na razie na 4 kopiach,
   ale są mi potrzebne jeszcze 2 kopie, abym spał ;) spokojnie;
   mam tam 2 różnie ,,skonfigurowane'' W7S -- i chcę  mieć po
   3 partycje tego samego; na razie brak mi tam GB, ale po
   wrzuceniu półterabajtowego błysku Seagate -- miejsce
   znajdzie się bezproblemowo...)

 - W10 domaga się 60 GB... HDD terabajtowy...
   4 takie partycje to 240 GB... Ćwierć dysku...

ani dysk, ani RAMka rzekomo nie jest okupowana do
przesady?... Wyłączam z tła co tylko mogę... [co
tylko się da? -- rym jest...]

Systemowe ,,monitory'' kłamią. :)

[...]

WXP 32 bitowy nie zobaczy pełnych 4 GB...
Ale ciekawe, czy sam komputer zobaczy -- ponoć tak.

[...]

CC też buntuje się, ale systemu nie kładzie...
Co najwyżej sam pada, ale w czasie zapisu DNG
połączonego z innymi ;) czynnościami.Plik DNG
nie jest tracony -- zapisuje się bezbłędnie,
ale CC trzeba podnieść z upadku, co zabiera
czassssssss..... odpalenie CC naprawdę trwaaaaa
i trwaaaa...) Nadal (po apgrejdach korzystam
z trialowej wersji siedmiodniowej...

Nie ma w tym nic dziwnego -- korzystam wszak
z CC niemal wyłącznie nocami, więc nie tracę
zbyt wiele z tych 7 dni. ;)

Raczej ;) trzeba dokupić te 8 GB...

Podobnie z grafiką NV -- nadal pracuje bezproblemowo.
Płynne powiększanie grafiki w CC czy w przeglądarce
netowej (grafiki, tekstu, czy filmu na niepełnym
ekranie) jest tak szybkie, jakby nie zajmowało
czasu w ogóle...

Libre też korzysta z NV.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-26 19:24:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?

"Eneuel Leszek Ciszewski" oocp5n$6jv$1@node1.news.atman.pl

Carrefour nie chce spuścić ceny spodni z 20 pln do 15 pln...

Wytrwał w tym -- w piątek spuścił mi do dychy i dorzucił
wieszaki jako gratisy.

Drogo!! [;)] Lidl naprawdę jest tani!
45% bawełny i 55% lnu -- 7,49 pln za
spodnie i tyleż za koszulę w/o tym składzie...

Koszule (obok Carrefoura) po 9 pln...

Drogo... [;)]

Na razie mam w laptopie tylko 2 partycje z tym samym W10 (mogę wybrać,

Fajowo! ;) Ciągłe Apgrejdy, apdejty... Co rusz gong (wreszcie
wyłączyłem, bo zwariować można!) obwieszcza o znalezisku
potencjalnie niebezpiecznym... W tle masa udogodnień
skutecznie blokuje dysk.. BTW -- w IDE nie było możliwości
panowania nad dostępem do dysku (nie tylko nie było mowy
o priorytetowaniu dostępu, ale w ogóle jeden (dowolny)
program potrafił zabrać cały dysk tylko dla siebie -- bo
IDE był dla DOSa, czyli jednookiennego, jednoprogramowego
(nie licząc drukującego PRINTa) i jednojuserowego ,,systemu''
operacyjnego) i chyba ta przypadłość trwa nadal -- SATA to
jednak ten sam IDE/EIDE ATA/ATAPI interfejs/interfajans...

[...]

Wówczas nie będzie mowy o klonowaniu partycji systemowych,
bo największe HDD laptopowe będą niewiele większe...

- W10 domaga się 60 GB... HDD terabajtowy...
  4 takie partycje to 240 GB... Ćwierć dysku...

Jeszcze tylko 8GB DDR4 (obecnie 252 pln) i 3 razy 2GB DDR2...

DDR4 drożeje...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-21 20:23:48
Autor: xbartx
W dniu 03.08.2017 o 13:15, Alzem ??????????? pisze:
[...]

Z tego co używałem to Alior, Citibank, Eurobank i Inteligo wysyłają email i nic za to nie kasują. Inteligo z tego co pamiętam wysyła też na Jabbera i była to całkiem fajna opcja i chyba najszybsza.

Xenocide

gdzie założyć rachunek bankowy z natychmiastowymi powiadomieniami emial?