generowanie kodu paskowego na druku przelewu

Data: 2014-08-31 14:25:18
Autor: mm
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
Czy ktoś się może orientuje, jak wygenerować kod paskowy na druk przelewu wg standardu KTR. Taki jak np. jest na fakturach z Orange. Szukałem w internecie, wgląda to na to, że niektóre programy księgowe spięte z systemem płatności masowych mogą generować takie faktury od razu z drukiem przelewu bankowego, gdzie jest kod paskowy wraz z indywidualnym numerem rachunku, na który przelewa się środki.
Niestety, nie wszyscy wystawcy faktur coś takiego realizują, a wygodnie byłoby sobie samemu coś takiego wygenerować. Pani na poczcie  lub w innej żabce też ceni sobie taki system płatności przez skanowanie kodu.
Czy jest to możliwe, czy też wymagane są jakieś specjalne dane, do których ma dostęp tylko wystawca faktur?

Data: 2014-08-31 14:28:40
Autor: oszczedny
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
z gory powiem, ze zle kombinujesz bracie, bo to co chcesz osiagnac w ten sposob nie da sie zrobic... podpowiem, ze musisz byc wpisany do pewnej bazy danych, wiec samo wygenerowanie ktr nic ci nie da, bo numer rachunku docelowego nie zostanie odnaleziony :)
pozdrawiam
oszczedny
ps. sam kod ktr da sie wygenerowac

Data: 2014-08-31 14:37:04
Autor: mm
[...]

A co to za baza danych i kto ją prowadzi? Jak można wygenerować kod KTR?

Data: 2014-08-31 14:41:50
Autor: oszczedny
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
sa na to generatory. kod ktr to nic ninnego jak ciag znaczkow tzn cyferek i literek na dodatek o duzej dowolnosci a sam kod kreskowy o ktory pytasz to jest chyba w formacie jakims EAN o ile dobrze pamietam...
ogolnie to powiem tak - nie draz tematu bo nie warto ;) jak chcesz to wykorzystac do celu do jakiego bylo stworzone to bys wiedzial jak to zrobic a jak chcesz 'stukac obrot' to nie tedy droga
pozdrawiam
oszczedny

Data: 2014-08-31 15:50:56
Autor: mm
[...]

Akurat "stukać obrót" z kodem paskowym na przelewie to nawet nie wiem jak. Raczej myślałem, że ułatwię sobie życie płacąc w ten sposb rachunki w kasie w sklepie. Ale jak się nie da, to trzeba będzie dalej przelewy ręcznie wklepywać.
Chciałem też do firmy do faktur coś takiego, bo jednak kilkudziesięciu stałych klientów mam, ale jak to jakaś wiedza tajemna, to może lepiej nie zaczynać, bo księgowa osiwieje.

Data: 2014-08-31 17:30:39
Autor: oszczedny
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
jakos smiem watpic w to co piszesz bo dziwnie zbiega sie to ze zmianami w pewnej aplikacji, ktora korzysta z tych kodow i o ktorej chwile wczesniej toczyla sie dyskusja w innym watku a twoja prosba pojawila sie tuz po tym jak podane zostalo jakich kodow uzywa 'to cos', no ale jesli jest jednak inaczej i to co piszesz to prawda to polecam sie udac do oddzialu twojego banku - tam wytlumacza i sie dowiesz co i jak ale nadal twierdze, ze powinienes jeszcze raz przeczytac co wczesniej napisalem i odpuscic temat...
pozdrawiam
oszczedny

Data: 2014-09-03 01:50:03
Autor: kornel.piesio
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
O jakiej aplikacji mowa? Możesz podać linka do tej dyskusji?

Data: 2014-08-31 18:07:12
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 15:50:56 +0200, mm napisał(a):
[...]

Chcesz wklepac dane przelewu do programu, ktory wygeneruje kod,
wydrukowac i zaplacic w sklepie ? Gdzie tu zysk ?
Chciałem też do firmy do faktur coś takiego, bo jednak kilkudziesięciu stałych klientów mam, ale jak to jakaś wiedza tajemna, to może lepiej nie zaczynać, bo księgowa osiwieje.

Firma raczej do sklepu nie poleci zaplacic faktury :-)

J.

Data: 2014-08-31 19:32:55
Autor: mm
generowanie kodu paskowego na druku przelewu

Chcesz wklepac dane przelewu do programu, ktory wygeneruje kod,
wydrukowac i zaplacic w sklepie ? Gdzie tu zysk ?

A kto mówi o zysku? Wygoda przy kasie - krótszy czas operacji.

A kto mówi, że moi klienci to firmy?

Data: 2014-09-01 01:09:50
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 19:32:55 +0200, mm napisał(a):
Chcesz wklepac dane przelewu do programu, ktory wygeneruje kod,
wydrukowac i zaplacic w sklepie ? Gdzie tu zysk ?

A kto mówi o zysku? Wygoda przy kasie - krótszy czas operacji.

Ale strata w domu, wiec zaden zysk. Dla sklepu jedynie lepiej :-)

J.

Data: 2014-08-31 20:38:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
generowanie kodu paskowego na druku przelewu

"mm" ltv98a$1fv0$1@adenine.netfront.net

: Raczej myślałem, że ułatwię sobie życie
: płacąc w ten sposb rachunki w kasie

Takie rachunki łatwiej opłacać przelewem z karty
kredytowej Citi. Czy już wiesz, jak 'stukać obrót'?

Data: 2014-09-02 05:23:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
generowanie kodu paskowego na druku przelewu

"oszczedny" ltv5i9$sv0$1@mx1.internetia.pl...

ps. sam kod ktr da sie wygenerowac

Wygenerowałem kod mozaikowy i wsysałem mu,
ale niestety 'stukać obrotu' nim nie można,
co nie oznacza, że nie wygeneruję takiego
kodu, który pozwoli na 'stukanie obrotu'.

Data: 2014-09-02 11:37:46
Autor: Waldek

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lu3dj9$5mn$1node2.news.atman.pl...

[...]

No ... mozesz "stukac obrót" prawie do woli
- chocby oplacajac rachunki swoim znajomym
.... i nieznajomym  tyż  ;)

:D

Data: 2014-09-02 17:27:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
generowanie kodu paskowego na druku przelewu

"Waldek" lu435h$q3k$1@node2.news.atman.pl

No ... mozesz "stukac obrót" prawie do woli
- chocby oplacajac rachunki swoim znajomym
... i nieznajomym  tyż  ;)

Do tego nie potrzebuje generatora kodu. W epoce
przedkodowej zapytałem bank, czy mogę podać
rachunek osoby trzeciej. Odpowiedziano mi, że
tak. [inna sprawa, że później zwerbowano tę
osobę i teraz ta osoba wykręca niezłe całkiem
obroty sklepowe]

Data: 2014-09-03 10:57:58
Autor: Waldek

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lu4nkd$fus$2node2.news.atman.pl...

"Waldek" lu435h$q3k$1@node2.news.atman.pl

No ... mozesz "stukac obrót" prawie do woli
- chocby oplacajac rachunki swoim znajomym
... i nieznajomym  tyż  ;)

Do tego nie potrzebuje generatora kodu.

Ty wogóle go nie potrzebujesz  - LOL
bo kod cyfrowy zdekodowany z paska
w tym wypadku musi sie znajdowac w bazie posrednika płatnosci
gdzie koresponduje z pozostalymi danymi potrzebnymi do realizacji przelewu

Generować sobie mozesz QR-kody z wlasnymi danymi,
ale te, - omawiana tu wczesniej apka obecnie zlewa cieplym sikiem :>
Te np. Bill  łyka,  za drobną prowizje (po wer. ze to platnosc zgodna z regulaminem)
- ale generalnie mowa byla o pay-u mobile ;)

Pozdro

Data: 2014-09-03 12:23:20
Autor: Raff
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
Pomijając kwestię apki, mam pytanie generalne o ten system wystawiania faktur/druków przelewu. Skoro tyle jest możliwości płacenia rachunków w kasach supermarketów, na pocztach są czytniki, to znaczy, że ludzie jednak dalej preferują taką formę płatności, to dlaczego tak niewiele podmiotów wystawia rachunki z tymi kodami?
Czy wystawcom faktur dla odbiorców indywidualnych typu telekomy czy gazownia nie opłaca się wystawiać faktur z drukami zawierającymi te kody? Ktoś się orientuje jaki to koszt? Czy tę bazę numerów identyfikacyjnych prowadzi KIR? Ktoś inny?
Po mojej analizie faktur z TPSA wydaje się, że poprawna identyfikacja wystawcy faktury zależy od pierwszych 5 cyfr kodu. Reszta to kombinacja numeru rachunku bankowego i numeru faktury.

Data: 2014-09-04 00:31:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
generowanie kodu paskowego na druku przelewu

"Waldek" lu6l6v$4rk$1@node1.news.atman.pl

Generować sobie mozesz QR-kody z wlasnymi danymi,

Mogę.

ale te, - omawiana tu wczesniej apka obecnie zlewa cieplym sikiem :>

Powiedzmy -- odrzuca. ;) (ale mam tutaj na
swojej myśli to, co tuż nad sig_naturką)

Te np. Bill  łyka,  za drobną prowizje (po wer. ze to platnosc zgodna z regulaminem)

Ja w ogóle nie potrzebuję obracania stu_kotem. ;)
Od dawna w Mille czeka na mnie limit -- tym razem
tylko nieco ponad 23kpln. Sierpień zmarnowałem.

- ale generalnie mowa byla o pay-u mobile ;)

Myślałem, że o foto_kastarzynie Citi.

Data: 2014-09-01 13:48:16
Autor: Miroo
W dniu 2014-08-31 o 14:25, mm pisze:
[...]

A nie jest to standard Code-128?
Kiedyś widziałem takie fonty do windowsa, że wystarczyło zmienić czcionkę tekstu (np w Word) i otrzymywało się jego wersję kreskową. Czy to było na pewno Code-128 to nie wiem.

http://www.generatorkodowkreskowych.pl/code-128/

Pozdrawiam

Data: 2014-09-01 13:59:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54045d0c$0$2233$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Kod moze byc standardowy, ale trzeba wiedziec co trzeba zakodowac.

Ba - czytniki czesto wielosystemowe, wiec mozliwe ze jak zakodujesz innym kodem, to i tak system to lyknie i nikt sie nawet nie zorientuje ze inaczej zakodowano ... ale nadal trzeba wiedziec co tam zakodowac.

A powinnien byc nr konta odbiorcy, moze jego nazwa, tytul przelewu ...

J.

Data: 2014-09-01 15:27:32
Autor: Miroo
W dniu 2014-09-01 o 13:59, J.F. pisze:
[...]

Aż tyle to się nie wciśnie - kod byłby bardzo długi, a kody akceptujące litery i inne znaki są dość rozwlekłe.
Może jakbym miał pod ręką jakieś druki to bym coś mądrzejszego napisał, a tak to tylko zgaduję :)
Jeśli kod nie jest "podpisany" swoim alfanumerycznym odpowiednikiem, to można spróbować zajrzeć do niego za pomocą aplikacji typu "barcode scanner" i na podstawie wyników wnioskować co jest w nim zawarte.

Albo można popytać googla i poczytać np
http://www.goldenline.pl/grupy/Komputery_Internet/php/generowanie-kodow-kreskowych-na-przelewy-na-poczte,1557438/

Pozdrawiam

Data: 2014-09-05 11:09:51
Autor: forestdumb
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
Hmm

W QR masz wszystko na tacy, id jakies, kraj (do ibanu pewnie), iban, kwota w groszach, firma, nr faktury, konto kklienta i cos tam i na koncu waluta

KTR jest na pewno opieranyh na bazie danych.

4 cyfry liczba kontrola (id?), koncowka konta 8 cyfr (pewnie po tym dociaga cale konto), nr faktury, kwota w groszach i to calosc... nie wygenerujesz sobie :)

Data: 2015-06-02 16:17:50
Autor: lprzemko
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
Dajcie sobie spokój z kodami /MSR/ i /KTR/, te kody są kodami cyfrowymi, a co za tym idzie wymagają bazy danych do zinterpretowania ich ciągu liczbowego. Kody zawierają często fragmenty numeru konta, trafiłem nawet że sam numer konta, każda firma ma tu jednak swoją regułę i trzeba ten kod raczej traktować jak pole "tytuł przelewu" Proponuję skorzystać z nowocześniejszego rozwiązania, czyli QR kodów. Tutaj jest Generator kodów QR przelewów bankowych i działa doskonale: http://generatorkodowkreskowych.pl/qr-code/

Data: 2015-06-03 13:27:26
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1f68f6fc-e6bf-474c-b3f3-e72301af7b90@googlegroups.com...
[...]

Ale co z  tymi kodami dalej, bo jak widać obsługuje je tylko kilka aplikacji mobilnych ?

J.

Data: 2015-06-04 10:51:00
Autor: Przemo
W dniu 03-06-2015 o 13:27, J.F. pisze:
> [...]

aplikacji mobilnych ?

J.

> Ale co z  tymi kodami dalej, bo jak widać obsługuje je tylko kilka

Nie takie znowu kilka, na stronie generatora nie ma wszystkich banków tu jest aktualniejsza lista z końca marca 2015r:
http://www.money.pl/sekcja/aplikacje-mobilne-2015

Faktycznie, na liście nie ma pewnych kluczowych graczy takich jak przykładowo PKO BP ze swoim IKO czy Inteligo, czy ku mojemu zdziwieniu Orange Finanse (Orange na swoich fakturach umieszcza jako jedna z pierwszych firm w Polsce Qr kody), są jednak inne równie duże banki.

Lista banków wciąż się powiększa, bardzo często za sprawą naszych interwencji, mailowych czy w BOK Banków. Ja nieustannie piszę maile do różnych dostawców moich faktur z prośbą o wprowadzenie Qr kodów, niby można zdefiniować kontrahenta jako stałego w portfelu odbiorców przelewów aplikacji, ale samo wprowadzenie numeru konta, po raz pierwszy, także wymaga szczegółowej weryfikacji związanej ze stratą czasu. Dodatkowym atutem jest także to, że QR kody od razu definiują tytuł przelewu, co jest dużym ułatwieniem (wykorzystuję jako motywator w moich mailach) dla wystawców faktur i ich systemów przyporządkowywania przelewu do właściwej kategorii.

P.

Data: 2015-06-04 09:55:25
Autor: jakson
generowanie kodu paskowego na druku przelewu
Ciekawostka:
Format takiego przelewu to pola (w odpowiedniej kolejnosci)
oddzielone pionowymi kreskami (pipe), np.:

obrazek:
http://www.y0.c0.pl/images/857872qr-code_dane.png
generuje taki tekst kodu:

A propos kodow kreskowych:
http://sourceforge.net/projects/zint/
http://portableapps.com/apps/utilities/zint_barcode_studio_portable

Data: 2015-06-04 15:50:41
Autor: Przemo
W dniu 04-06-2015 o 09:55, jakson pisze:
Ciekawostka:
Format takiego przelewu to pola (w odpowiedniej kolejnosci)
oddzielone pionowymi kreskami (pipe), np.:

> [...]

Cytat:
"> Format takiego przelewu to pola (w odpowiedniej kolejnosci)
> oddzielone pionowymi kreskami (pipe)"

Zgadza się i wydaje się, że ta prostota może powodować powszechność tego rozwiązania. Nie wszyscy może wiedzą, ale w kodzie QR można zapisać pewną ilość danych, gdyż kod przechowuje informację w postaci bitów danych, to że zastosowano format tekstowy, znacznie ułatwia życie programistą aplikacji do tych kodów (generatorów i skanerów).

Zrobiono fajną rzecz standard zunifikowano, spisano specyfikację którą zatwierdził Związek Banków Polskich dzięki czemu nie ma problemu stosowania różnych standardów przez Banki. Obecnie obowiązuje specyfikacja 1.0:
"Rekomendacja Związku Banków Polskich dotycząca kodu dwuwymiarowego („2D”), umożliwiającego realizację polecenia przelewu oraz aktywację usług bankowych na rynku polskim - wersja 1.0 "
i to jest sukces, jest standard jest powszechność stosowania.

Przemo

generowanie kodu paskowego na druku przelewu