Data: 2011-04-11 15:06:24 | |
Autor: mick.w | |
geometria kół - znoszenie | |
Witam,
po ostatniej wymianie końcówki dr±żka, poszedłem do skp ustawić geometrie kół. Po ustawieniu go¶cie kazali się przejechać. Pocz±tkowo nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze przekonałem się że auto wyraĽnie znosi na jedn± stronę. Zamierzam jutro i¶ć do nich żeby to poprawili. Moje pytanie czy tak wygl±da wszędzie ustawienie geometrii - w sensie czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy też go¶cie spieprz*li robotę? |
|
Data: 2011-04-11 22:51:26 | |
Autor: | |
geometria kół - znoszenie | |
mick.w <mick.w@poczta.fm> napisał(a):
Witam,spieprzyli. Najgorsze jest to ze moga o tym nie wiedzieć je¶li robili przyrz±dami optycznymi. -- |
|
Data: 2011-04-11 23:15:18 | |
Autor: to | |
geometria kół - znoszenie | |
begin mick.w
po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić Pojedź do takiego warsztatu gdzie Ci nie będą kazali jeździć i sprawdzać. Sami powinni zrobić (i ew. sprawdzić) i powinno być dobrze. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-04-12 01:30:45 | |
Autor: Lewis | |
geometria kół - znoszenie | |
W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze:
Witam, A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-04-11 21:17:30 | |
Autor: mick.w | |
geometria kół - znoszenie | |
On Apr 12, 1:30 am, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze: Niestety tak :( |
|
Data: 2011-04-12 10:11:47 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
geometria kół - znoszenie | |
Witam serdecznie.
Niestety tak :(W która stronę znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiego¶ równego placu to testu. Większo¶ć dróg ma lekki spadek w prawo. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- |
|
Data: 2011-04-12 10:37:35 | |
Autor: Lewis | |
geometria kół - znoszenie | |
W dniu 2011-04-12 10:11, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie. Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go znosi. :) Co do pochylenia drogi, wystarczy, że pojedzie środkiem jezdni "po grzbiecie". -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-04-12 01:59:42 | |
Autor: mick.w | |
geometria kół - znoszenie | |
On 12 Kwi, 10:37, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 10:11, newsartmediaWYTNI...@op.pl pisze: Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo więc o wiatr nie był przyczyn± |
|
Data: 2011-04-12 13:18:37 | |
Autor: Lewis | |
geometria kół - znoszenie | |
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:
Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;) I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go cytuje... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-04-12 04:56:32 | |
Autor: mick.w | |
geometria kół - znoszenie | |
On 12 Kwi, 13:18, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze: Dzi¶ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze Ľle ustawić |
|
Data: 2011-04-12 16:52:26 | |
Autor: Lewis | |
geometria kół - znoszenie | |
W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:
Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle Podstawowa geometria to zbieżność kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni. Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są istotne. Zobacz chociaż czy jadąc prosto masz ustawioną kierownice w poprawnej pozycji bo byli tacy co twierdzili że zbieżność jest ok ale ma Pan koło kierownicy o jeden ząbek przestawione... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-04-12 22:02:57 | |
Autor: Bugatti | |
geometria kół - znoszenie | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
Podstawowa geometria to zbieżność kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni. Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są istotne. Wyprzedzenia sworznia zwornicy, jego pochylenie i pochylenie koła także mają tak samo ważny wpływ jak zbieżność. Dodatkowo zbieżność właśnie z nimi jest połączona zaleznościami kinematycznymi...więc nie mów mu że liczy się tylko zbieżność. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-04-12 17:01:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
geometria kół - znoszenie | |
W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:
On 12 Kwi, 13:18, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: A badali cał± geometrię obu osi? Bo je¶li ustawili tylko przód licz±c na to że tył jest prosty, to możesz mieć znoszenie. Zreszt± prawdę mówi±c je¶li geometria tylnego zawieszenia i/lub całego nadwozia nie jest idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwo¶ci regulacyjnych, to znoszenie trzeba korygować poprawkami... albo doprowadzić najpierw wszystko do ideału. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-12 10:40:52 | |
Autor: JAM | |
geometria kół - znoszenie | |
On Apr 12, 11:01 am, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury>
wrote:
Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude. Jezeli jestes po gwarancji i znasz dobrego fachowca to w wielu pojazdach taki fachowiec potrafi obrabiarka albo za pomoca podkladek zmienic katy w pewnych granicach nawet jak producent tego nie przewidzial ale takiej zlotej raczce trzeba zaplacic za wiedze :-). Ech ta tania produkcja. Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2011-04-12 20:58:10 | |
Autor: Michał Baszyński | |
geometria kół - znoszenie | |
W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:
Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem... Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-( przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie zaliczył doła, jak do dwóch stojących w kolejce Mercedesów dołączył trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu i cierpliwości.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na warsztat wziął coś innego. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-04-12 15:13:18 | |
Autor: JAM | |
geometria kół - znoszenie | |
On Apr 12, 2:58 pm, Michał Baszyński <mbasz...@ga.ze.ta.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze: ML to nie econobx. On ma podwojne wachacze z przodu i 5-cio drazkowe niezalezne zawieszenie z tylu. W ML reguluje sie i przod i tyl. Oba te typy zawieszen nie tylko moga miec regulacje ale wrecz musza ze wzgledu na krotsza zwrotnice i wiecej elementow co powoduje wiekszy rozrzut katow zawieszenia przy produkcji co wymaga regulacji juz na linii produkcyjnej. W efekcie jednak otrzymujesz produkt znacznie lepiej ustawiony niz typowy econobox. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2011-04-12 21:57:03 | |
Autor: Bugatti | |
geometria kół - znoszenie | |
Użytkownik "mick.w" napisał w wiadomo¶ci:
Dzi¶ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze Ľle ustawić -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Opisz proszę jak ustawili ci zbieżno¶ć. Chodzi mi o to że czy od razu zaczeli ustawiać zbieżno¶ć czy napierw zrobili w kolejno¶ci ... 1. Ci¶nienie w oponach, obci±żenie auta 2. Kompensacja bicia obręczy ! ... ważne po to aby płaszczyzny kół lewych i prawych na których wystepuje najmniejsze bicie się pokryły (były do siebie symetralne) Kolejna kwesti± to, to że podczas ustawiania zbieżno¶ci (czy rozbiezno¶ci) to ten parametr wykonuje się _zawsze_ na końcu. Najpiew mierzy (b±dĽ reguluje) w kolejno¶ci: 3. k±t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, 4. pochylenie koła, 5. pochylenie sworznia zwrotnicy 6. i dopiero zbieżno¶ć (lub rozbieżno¶ć) kół i po zbiezno¶ci wykonuje się pomiar zbieżno¶ci całkowitej a po niej na sam koniec pomiar skrętów kół po to aby sprawidzić czy koła maj± róĽne k±ty skrętu (celem spełnienia zależno¶cia Ackermann'a) Czy tak wła¶nie robili jak napisałem _powyżej_ ? Bo ja nieraz się spotkałem że od razu po założeniu chor±giewek (skali) na koła tylne blokuja kierownicę, blokuj± hamulec, ustawiaj± koła na ¶rodek (ale nie względem osi tylnej tylko względem położenia k±towego kół przednich) i od razu kluczem kręc± dr±żki patrzać czy jest po równo względem chor±giwiec na tyle. I Tyle. Je¶li tak Ci zrobili to im podziękuj i drugi raz do nich nie jedĽ bo szkoda kasy i nerwów. Pozdr. PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe. -- Bugatti |
|
Data: 2011-04-12 14:46:56 | |
Autor: mick.w | |
geometria kół - znoszenie | |
On Apr 12, 9:57 pm, "Bugatti" <spame...@maklerzy.pl> wrote:
U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci: Poprawili, teraz nie znosi, przynajmniej ja tego nie zauważam. Co do kolejno¶ci to trudno mi stwierdzić czy była prawidłowa-nie znam się na tym-ale na pewno z ich usług już nie skorzystam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi! |
|
Data: 2011-04-12 15:25:38 | |
Autor: JAM | |
geometria kół - znoszenie | |
On Apr 12, 3:57 pm, "Bugatti" <spame...@maklerzy.pl> wrote:
U ytkownik "mick.w" napisa w wiadomo ci: Sprobuj tak wyregulowac Lexusa LS 460. On ma 5-cio drazkowe zawieszenie przednie podobne do Audi A8. W Lexusie nie mozna ustawiac kazdego elementu pojedynczo, bo ustawianie jednego automatycznie zmienia drugi. Diler Lexusa musi korzystac z programu komputerowego, ktory podaje o ile zabkow i w ktora strone trzeba obrocic sruby regulacyjne aby od pomierzonego bledu przywrocic projektowane katy. W Audi A8 wogole nie mozna ustawic geometrii jednego kola. Mozna jedynie usunac roznice kata pochylenia zwrotnicy pomiedze lewym a prawym kolem poprzez przesuwanie calej ramy dolnego zawieszenia w poprzek co usuwa problem samochodu sciagajacego w czasie jazdy. Rama Audi jest mocowana do nadwozia poprzez podluzne otwory pozwalajace na jej przesuwanie. ... JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2011-04-12 10:11:47 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
geometria kół - znoszenie | |
Witam serdecznie.
Niestety tak :(W która stronę znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiego¶ równego placu to testu. Większo¶ć dróg ma lekki spadek w prawo. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- |
|
Data: 2011-04-12 11:01:54 | |
Autor: ArekM | |
geometria kół - znoszenie | |
Moje pytanie czy tak wygl±da wszędzie ustawienie geometrii - w sensie Niestety tak :( Przejedz sie t± sam± droga, tym samym pasem ale .... w druga strone :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |