Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   geometria kół - znoszenie

geometria kół - znoszenie

Data: 2011-04-11 15:06:24
Autor: mick.w
geometria kół - znoszenie
Witam,

po ostatniej wymianie końcówki dr±żka, poszedłem do skp ustawić
geometrie kół. Po ustawieniu go¶cie kazali się przejechać. Pocz±tkowo
nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze
przekonałem się że auto wyraĽnie znosi na jedn± stronę. Zamierzam
jutro i¶ć do nich żeby to poprawili.

Moje pytanie czy tak wygl±da wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
też go¶cie spieprz*li robotę?

Data: 2011-04-11 22:51:26
Autor:
geometria kół - znoszenie
mick.w <mick.w@poczta.fm> napisał(a):
Witam,

po ostatniej wymianie ko=F1c=F3wki dr=B1=BFka, poszed=B3em do skp ustawi=E6
geometrie k=F3=B3. Po ustawieniu go=B6cie kazali si=EA przejecha=E6. Pocz=
=B1tkowo
nic nie zauwa=BFy=B3em ale w drodze powrotnej na prostej drodze
przekona=B3em si=EA =BFe auto wyra=BCnie znosi na jedn=B1 stron=EA. Zamierz=
am
jutro i=B6=E6 do nich =BFeby to poprawili.

Moje pytanie czy tak wygl=B1da wsz=EAdzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma si=EA przekona=E6 i na oko oceni=E6 =BFe samoch=F3d nie znosi - =
czy
te=BF go=B6cie spieprz*li robot=EA?
spieprzyli. Najgorsze jest to ze moga o tym nie wiedzieć je¶li robili
przyrz±dami optycznymi. --


Data: 2011-04-11 23:15:18
Autor: to
geometria kół - znoszenie
begin mick.w
po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić
geometrie kół. Po ustawieniu goście kazali się przejechać. Początkowo
nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze przekonałem
się że auto wyraźnie znosi na jedną stronę. Zamierzam jutro iść do nich
ĹĽeby to poprawili.

Pojedź do takiego warsztatu gdzie Ci nie będą kazali jeździć i sprawdzać. Sami powinni zrobić (i ew. sprawdzić) i powinno być dobrze.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-12 01:30:45
Autor: Lewis
geometria kół - znoszenie
W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze:
Witam,

po ostatniej wymianie końcówki drążka, poszedłem do skp ustawić
geometrie kół. Po ustawieniu goście kazali się przejechać. Początkowo
nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze
przekonałem się że auto wyraźnie znosi na jedną stronę. Zamierzam
jutro iść do nich żeby to poprawili.

Moje pytanie czy tak wygląda wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
też goście spieprz*li robotę?

A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa?


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-11 21:17:30
Autor: mick.w
geometria kół - znoszenie
On Apr 12, 1:30 am, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 00:06, mick.w pisze:

> Witam,

> po ostatniej wymianie końcówki dr±żka, poszedłem do skp ustawić
> geometrie kół. Po ustawieniu go¶cie kazali się przejechać. Pocz±tkowo
> nic nie zauważyłem ale w drodze powrotnej na prostej drodze
> przekonałem się że auto wyraĽnie znosi na jedn± stronę. Zamierzam
> jutro i¶ć do nich żeby to poprawili.

> Moje pytanie czy tak wygl±da wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
> czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
> też go¶cie spieprz*li robotę?

A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa?

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedamhttp://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Niestety tak :(

Data: 2011-04-12 10:11:47
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
geometria kół - znoszenie
Witam serdecznie.

Niestety tak :(
W która stronę znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiego¶
równego placu to testu.
Większo¶ć dróg ma lekki spadek w prawo.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--


Data: 2011-04-12 10:37:35
Autor: Lewis
geometria kół - znoszenie
W dniu 2011-04-12 10:11, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie.

Niestety tak :(
W która stronę znosi? Bo jeśli lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiegoś
rĂłwnego placu to testu.
Większość dróg ma lekki spadek w prawo.
Pozdrawiam.



Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go znosi. :)
Co do pochylenia drogi, wystarczy, że pojedzie środkiem jezdni "po grzbiecie".

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-12 01:59:42
Autor: mick.w
geometria kół - znoszenie
On 12 Kwi, 10:37, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 10:11, newsartmediaWYTNI...@op.pl pisze:

> Witam serdecznie.

>> Niestety tak :(
> W która stronę znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiego¶
> równego placu to testu.
> Większo¶ć dróg ma lekki spadek w prawo.
> Pozdrawiam.

Przy obecnej pogodzie to zdecydowanie zgodnie z kierunkiem wiatru go
znosi. :)
Co do pochylenia drogi, wystarczy, że pojedzie ¶rodkiem jezdni "po
grzbiecie".

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedamhttp://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
więc o wiatr nie był przyczyn±

Data: 2011-04-12 13:18:37
Autor: Lewis
geometria kół - znoszenie
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:

Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
więc o wiatr nie był przyczyną


To widocznie spartolili robotÄ™ skoro pod wiatr teĹĽ znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak TwĂłj program go cytuje...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-12 04:56:32
Autor: mick.w
geometria kół - znoszenie
On 12 Kwi, 13:18, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:

> Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
> więc o wiatr nie był przyczyn±

To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
cytuje...

Dzi¶ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze Ľle
ustawić

Data: 2011-04-12 16:52:26
Autor: Lewis
geometria kół - znoszenie
W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:

Dziś pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze źle
ustawić


Podstawowa geometria to zbieżność kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni. Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są istotne. Zobacz chociaż czy jadąc prosto masz ustawioną kierownice w poprawnej pozycji bo byli tacy co twierdzili że zbieżność jest ok ale ma Pan koło kierownicy o jeden ząbek przestawione...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-04-12 22:02:57
Autor: Bugatti
geometria kół - znoszenie
UĹĽytkownik "Lewis"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci:

Podstawowa geometria to zbieżność kół osi przedniej i to głównie ona wpływa na to czy auto jedzie prosto czy radośnie wędruje po jezdni. Pozostałe kąty pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy już nie mają takiego wpływu na to czy jedzie prosto czy skręca aczkolwiek też są istotne.

Wyprzedzenia sworznia zwornicy, jego pochylenie i pochylenie koła także mają tak samo ważny wpływ jak zbieżność. Dodatkowo zbieżność właśnie z nimi jest połączona zaleznościami kinematycznymi...więc nie mów mu że liczy się tylko zbieżność.

Pozdr.


--
Bugatti

Data: 2011-04-12 17:01:48
Autor: Jakub Witkowski
geometria kół - znoszenie
W dniu 2011-04-12 13:56, mick.w pisze:
On 12 Kwi, 13:18, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:
W dniu 2011-04-12 10:59, mick.w pisze:

Znosi w prawo. Zawróciłem na tej samej drodze i też znosiło na prawo
więc o wiatr nie był przyczyn±

To widocznie spartolili robotę skoro pod wiatr też znosi ;)
I nie cytuj sygnaturek, delimiter mam poprawny a jednak Twój program go
cytuje...

Dzi¶ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze Ľle
ustawić

A badali cał± geometrię obu osi? Bo je¶li ustawili tylko przód licz±c
na to że tył jest prosty, to możesz mieć znoszenie. Zreszt± prawdę
mówi±c je¶li geometria tylnego zawieszenia i/lub całego nadwozia nie jest
idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwo¶ci regulacyjnych, to znoszenie
trzeba korygować poprawkami... albo doprowadzić najpierw wszystko do ideału.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-04-12 10:40:52
Autor: JAM
geometria kół - znoszenie
On Apr 12, 11:01 am, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury>
wrote:

A badali ca geometri obu osi? Bo je li ustawili tylko prz d licz c
na to e ty jest prosty, to mo esz mie znoszenie. Zreszt prawd
m wi c je li geometria tylnego zawieszenia i/lub ca ego nadwozia nie jest
idealna a pojazd nie ma zbyt wielu mozliwo ci regulacyjnych, to znoszenie
trzeba korygowa poprawkami... albo doprowadzi najpierw wszystko do idea u..

Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude. Jezeli jestes po
gwarancji i znasz dobrego fachowca to w wielu pojazdach taki fachowiec
potrafi obrabiarka albo za pomoca podkladek zmienic katy w pewnych
granicach nawet jak producent tego nie przewidzial ale takiej zlotej
raczce trzeba zaplacic za wiedze :-). Ech ta tania produkcja. Kiedys
wiecej ludziom dawali do regulacji :-(



--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca o ci pogl dom ich Autora.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2011-04-12 20:58:10
Autor: Michał Baszyński
geometria kół - znoszenie
W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:

Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude
...
 Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(

przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie zaliczył doła, jak do dwóch stojących w kolejce Mercedesów dołączył trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu i cierpliwości.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na warsztat wziął coś innego.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-04-12 15:13:18
Autor: JAM
geometria kół - znoszenie
On Apr 12, 2:58 pm, Michał Baszyński <mbasz...@ga.ze.ta.pl> wrote:
W dniu 2011-04-12 19:40, JAM pisze:



> Wiekszosc dzisiejszych pojazdow na szosach to econoboxy z McPhersonem
> z przodu i skretna belka z tylu w ktorych jezeli masz szczescie do
> producenta to z przodu mozesz ustawic kat pochylenia (o wyprzedzeniu w
> McPhersonach nie ma co marzyc) a z tylu w belkach skretnych nic sie
> ustawic nie da wiec sprawdzanie jest psu na bude
..
>  Kiedys wiecej ludziom dawali do regulacji :-(

przy mnie pod koniec ubiegłego roku facet od geometrii w warsztacie
zaliczył doła, jak do dwóch stoj±cych w kolejce Mercedesów doł±czył
trzeci, ML w dodatku.. W nich ponoć da się ustawić/przestawić w
zawieszeniu wszystko i prawidłowe ustawienie wszystkiego wymaga i czasu
i cierpliwo¶ci.. ML-a przełożył na następny dzień, na jego miejsce na
warsztat wzi±ł co¶ innego.

--
Pozdr.
Michał

ML to nie econobx. On ma podwojne wachacze z przodu i 5-cio drazkowe
niezalezne zawieszenie z tylu. W ML reguluje sie i przod i tyl. Oba te
typy zawieszen nie tylko moga miec regulacje ale wrecz musza ze
wzgledu na krotsza zwrotnice i wiecej elementow co powoduje wiekszy
rozrzut katow zawieszenia przy produkcji co wymaga regulacji juz na
linii produkcyjnej. W efekcie jednak otrzymujesz produkt znacznie
lepiej ustawiony niz typowy econobox.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2011-04-12 21:57:03
Autor: Bugatti
geometria kół - znoszenie
Użytkownik "mick.w"  napisał w wiadomo¶ci:

Dzi¶ pojade do nich. Na co jeszcze zwrócć uwage? Co mogli jeszcze Ľle
ustawić

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Opisz proszę jak ustawili ci zbieżno¶ć. Chodzi mi o to że czy od razu zaczeli ustawiać zbieżno¶ć czy napierw zrobili w kolejno¶ci ...
1. Ci¶nienie w oponach, obci±żenie auta
2. Kompensacja bicia obręczy ! ... ważne po to aby płaszczyzny kół lewych i prawych na których wystepuje najmniejsze bicie się pokryły (były do siebie symetralne)

Kolejna kwesti± to, to że podczas ustawiania zbieżno¶ci (czy rozbiezno¶ci) to ten parametr wykonuje się _zawsze_ na końcu.
Najpiew mierzy (b±dĽ reguluje) w kolejno¶ci:
3. k±t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie koła,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbieżno¶ć (lub rozbieżno¶ć) kół

i po zbiezno¶ci wykonuje się pomiar zbieżno¶ci całkowitej a po niej na sam koniec pomiar skrętów kół po to aby sprawidzić czy koła maj± róĽne k±ty skrętu (celem spełnienia zależno¶cia Ackermann'a)

Czy tak wła¶nie robili jak napisałem _powyżej_ ?

Bo ja nieraz się spotkałem że od razu po założeniu chor±giewek (skali) na koła tylne blokuja kierownicę, blokuj± hamulec, ustawiaj± koła na ¶rodek (ale nie względem osi tylnej tylko względem położenia k±towego kół przednich) i od razu kluczem kręc± dr±żki patrzać czy jest po równo względem chor±giwiec na tyle. I Tyle.
Je¶li tak Ci zrobili to im podziękuj i drugi raz do nich nie jedĽ bo szkoda kasy i nerwów.

Pozdr.

PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe.


--
Bugatti

Data: 2011-04-12 14:46:56
Autor: mick.w
geometria kół - znoszenie
On Apr 12, 9:57 pm, "Bugatti" <spame...@maklerzy.pl> wrote:
U ytkownik "mick.w"  napisa w wiadomo ci:

Dzi pojade do nich. Na co jeszcze zwr c uwage? Co mogli jeszcze le
ustawi

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Opisz prosz jak ustawili ci zbie no . Chodzi mi o to e czy od razu
zaczeli ustawia zbie no czy napierw zrobili w kolejno ci ...
1. Ci nienie w oponach, obci enie auta
2. Kompensacja bicia obr czy ! ... wa ne po to aby p aszczyzny k lewych i
prawych na kt rych wystepuje najmniejsze bicie si pokry y (by y do siebie
symetralne)

Kolejna kwesti to, to e podczas ustawiania zbie no ci (czy rozbiezno ci)
to ten parametr wykonuje si _zawsze_ na ko cu.
Najpiew mierzy (b d reguluje) w kolejno ci:
3. k t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie ko a,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbie no (lub rozbie no ) k

i po zbiezno ci wykonuje si pomiar zbie no ci ca kowitej a po niej na sam
koniec pomiar skr t w k po to aby sprawidzi czy ko a maj r ne k ty
skr tu (celem spe nienia zale no cia Ackermann'a)

Czy tak w a nie robili jak napisa em _powy ej_ ?

Bo ja nieraz si spotka em e od razu po za o eniu chor giewek (skali) na
ko a tylne blokuja kierownic , blokuj hamulec, ustawiaj ko a na rodek
(ale nie wzgl dem osi tylnej tylko wzgl dem po o enia k towego k
przednich) i od razu kluczem kr c dr ki patrza czy jest po r wno wzgl dem
chor giwiec na tyle. I Tyle.
Je li tak Ci zrobili to im podzi kuj i drugi raz do nich nie jed bo szkoda
kasy i nerw w.

Pozdr.

PS. ustaw sobie kodowanie bo masz quoted-printable zamiast 8-bitowe.

--
Bugatti

Poprawili, teraz nie znosi, przynajmniej ja tego nie zauważam. Co do
kolejno¶ci to trudno mi stwierdzić czy była prawidłowa-nie znam się na
tym-ale na pewno z ich usług już nie skorzystam.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Data: 2011-04-12 15:25:38
Autor: JAM
geometria kół - znoszenie
On Apr 12, 3:57 pm, "Bugatti" <spame...@maklerzy.pl> wrote:
U ytkownik "mick.w"  napisa w wiadomo ci:


Kolejna kwesti to, to e podczas ustawiania zbie no ci (czy rozbiezno ci)
to ten parametr wykonuje si _zawsze_ na ko cu.
Najpiew mierzy (b d reguluje) w kolejno ci:
3. k t wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
4. pochylenie ko a,
5. pochylenie sworznia zwrotnicy
6. i dopiero zbie no (lub rozbie no ) k
...

Sprobuj tak wyregulowac Lexusa LS 460. On ma 5-cio drazkowe
zawieszenie przednie podobne do Audi A8. W Lexusie nie mozna ustawiac
kazdego elementu pojedynczo, bo ustawianie jednego automatycznie
zmienia drugi. Diler Lexusa musi korzystac z programu komputerowego,
ktory podaje o ile zabkow i w ktora strone trzeba obrocic sruby
regulacyjne aby od pomierzonego bledu przywrocic projektowane katy. W
Audi A8 wogole nie mozna ustawic geometrii jednego kola. Mozna jedynie
usunac roznice kata pochylenia zwrotnicy pomiedze lewym a prawym kolem
poprzez przesuwanie calej ramy dolnego zawieszenia w poprzek co usuwa
problem samochodu sciagajacego w czasie jazdy. Rama Audi jest mocowana
do nadwozia poprzez podluzne otwory pozwalajace na jej przesuwanie.

...
Pozdr.

--
Bugatti

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2011-04-12 10:11:47
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
geometria kół - znoszenie
Witam serdecznie.

Niestety tak :(
W która stronę znosi? Bo je¶li lekko w prawo, to poszukałbym jednak jakiego¶
równego placu to testu.
Większo¶ć dróg ma lekki spadek w prawo.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--


Data: 2011-04-12 11:01:54
Autor: ArekM
geometria kół - znoszenie

Moje pytanie czy tak wygl±da wszędzie ustawienie geometrii - w sensie
czy sam ma się przekonać i na oko ocenić że samochód nie znosi - czy
też go¶cie spieprz*li robotę?

A wiatru bocznego nie było przypadkiem? Droga równa?


Niestety tak :(

Przejedz sie t± sam± droga, tym samym pasem ale .... w druga strone :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

geometria kół - znoszenie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona