Data: 2011-04-11 01:43:35 | |
Autor: zipi | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem: kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest droga, na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe, czy jest to problem z geometrią? problem nie występował na zimówkach, czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii? ciśnienie w oponach sprawdziłem opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe |
|
Data: 2011-04-11 10:39:04 | |
Autor: wit | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
zipi <piotr.zipi@gmail.com> wrote:
kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno Tak z ciekawości: Civic VIII? ;) wit |
|
Data: 2011-04-11 11:06:07 | |
Autor: J.F. | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
Użytkownik "zipi" <piotr.zipi@gmail.com> napisał w
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem: kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno Raczej nie, bo geometria sie po zmianie kol nie zmienia. ciśnienie w oponach sprawdziłem sprawdz jeszcze raz, jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to cisnienie. Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w samochodzie. Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a drogi sa wypukle. No chyba ze geometria naprawde jest zle ustawiona, a te nowe oponki sa na to wrazliwe. J. |
|
Data: 2011-04-11 02:17:15 | |
Autor: zipi | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
sprawdz jeszcze raz, jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a to już sprawdziłem jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo na równej drodze kierownica zostaje prosto ciśnienie jest ok |
|
Data: 2011-04-11 11:28:58 | |
Autor: J.F. | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
Użytkownik "zipi" <piotr.zipi@gmail.com> napisał w
Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a to już sprawdziłem Felg ci nie zamienili ? moze zly offset ? No to ci pozostaje sprawdzenie geometrii - sugeruje zaklad z nowoczesnym systemem komputerowym. Bedziesz wiedzial wszystko. Byc moze pozostaje sie tylko pogodzic. J. |
|
Data: 2011-04-11 12:02:24 | |
Autor: Big Jack | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/inug9q$64v$1@news.onet.pl *J.F.* napisał(-a): Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w A jak bieżnik jest kierunkowy? -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- |
|
Data: 2011-04-11 12:16:21 | |
Autor: DJ | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;) A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl. To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami przekladajac na felgach. Ja sam na krotka chwile wlasnie zamienialem opony kierunkowe stronami bez ich przekladania na felgach. Mialem taka sytuacje, ze sciagalo samochod na jedna strone i podejrzewalem opony. Po przelozeniu stronami sciagalo w druga strone (chociaz mniej) co potwierdzilo, ze winne sa opony. Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2011-04-11 12:18:25 | |
Autor: Michal Jankowski | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> writes:
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w Nawet jeśli nie są kierunkowe, to po założeniu tak, że się obracają przeciwnie niż w poprzednim sezonie, mogą się zachowywać dziwnie. Opona 'przyzwyczaja się' do kręcenia w jedną stronę. Ale skoro to nówki... MJ |
|
Data: 2011-04-11 19:46:10 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
Użytkownik "Big Jack"
co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła? LOL |
|
Data: 2011-04-11 23:32:22 | |
Autor: DJ | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła? Czy ja wiem czy taki LOL? Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga juz przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty. Pozdrawiam DJ |
|
Data: 2011-04-12 00:25:33 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:invs0r$10c$1news.onet.pl... co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła? Muszę przyznać Ci rację, nie wiem czemu zasugerowałem się oponami asymetrycznymi, które przecież nie muszą być kierunkowe. Pozdrówki |
|
Data: 2011-04-11 11:08:20 | |
Autor: Olo | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
On 2011-04-11 10:43, zipi wrote:
witam, a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :) |
|
Data: 2011-04-11 02:13:50 | |
Autor: zipi | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
a te letnie nowe czy ju je d one? tak jak pisałem mówki |
|
Data: 2011-04-11 11:42:44 | |
Autor: DJ | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :) Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok opon. Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich (Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie. Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania i trzeba kontrowac kierownica. Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2011-04-11 11:55:18 | |
Autor: Olo | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
On 2011-04-11 11:42, DJ wrote:
Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok no ja miałem dokładnie takie zjawisko |
|
Data: 2011-04-12 10:16:19 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
geometria - ściaganie na nierównościach | |
Witam serdecznie.
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:Tak jest przy rozbieżności. Dodatkowo powinno: "wciągać" w zakręt. Tyle, że jeśli na zimówkach było OK, to albo urok opon albo źle założone. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- |