Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   geometria - ściaganie na nierównościach

geometria - ściaganie na nierównościach

Data: 2011-04-11 01:43:35
Autor: zipi
geometria - ściaganie na nierównościach
witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

czy jest to problem z geometrią?

problem nie występował na zimówkach,
czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?

ciśnienie w oponach sprawdziłem
opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

Data: 2011-04-11 10:39:04
Autor: wit
geometria - ściaganie na nierównościach
zipi <piotr.zipi@gmail.com> wrote:
kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

Tak z ciekawości: Civic VIII? ;)

wit

Data: 2011-04-11 11:06:07
Autor: J.F.
geometria - ściaganie na nierównościach
Użytkownik "zipi" <piotr.zipi@gmail.com> napisał w
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,
problem nie występował na zimówkach,
czy jest to problem z geometrią?

Raczej nie, bo geometria sie po zmianie kol nie zmienia.

ciśnienie w oponach sprawdziłem

sprawdz jeszcze raz,  jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to cisnienie.
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w samochodzie.

Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a drogi sa wypukle.

No chyba ze geometria naprawde jest zle ustawiona, a te nowe oponki sa na to wrazliwe.

J.

Data: 2011-04-11 02:17:15
Autor: zipi
geometria - ściaganie na nierównościach
sprawdz jeszcze raz,  jedz na kompresor i dopompuj - na 90% to
cisnienie.

Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
drogi sa wypukle.

to już sprawdziłem

jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo
na równej drodze kierownica zostaje prosto

ciśnienie jest ok

Data: 2011-04-11 11:28:58
Autor: J.F.
geometria - ściaganie na nierównościach
Użytkownik "zipi" <piotr.zipi@gmail.com> napisał w
Przejedz sie na lewy pas - moze to zalezy od pochylenia drogi, a
drogi sa wypukle.

to już sprawdziłem
jeżeli droga leci na lewo - kierownica ciągnie w lewo
jeżeli droga leci na prawo - kierownica ciągnie w prawo

Felg ci nie zamienili ? moze zly offset ?

No to ci pozostaje sprawdzenie geometrii - sugeruje zaklad z nowoczesnym systemem komputerowym. Bedziesz wiedzial wszystko.

Byc moze pozostaje sie tylko pogodzic.

J.

Data: 2011-04-11 12:02:24
Autor: Big Jack
geometria - ściaganie na nierównościach
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/inug9q$64v$1@news.onet.pl
*J.F.* napisał(-a):

Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)
    -- ooO-( )-Ooo-

Data: 2011-04-11 12:16:21
Autor: DJ
geometria - ściaganie na nierównościach
Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?


To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl. To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami przekladajac na felgach.
Ja sam na krotka chwile wlasnie zamienialem opony kierunkowe stronami bez ich przekladania na felgach. Mialem taka sytuacje, ze sciagalo samochod na jedna strone i podejrzewalem opony. Po przelozeniu stronami sciagalo w druga strone (chociaz mniej) co potwierdzilo, ze winne sa opony.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-04-11 12:18:25
Autor: Michal Jankowski
geometria - ściaganie na nierównościach
"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> writes:

Potem mozesz zamienic kola stronami, zeby miec pewnosc ze to w
samochodzie.

A jak bieżnik jest kierunkowy?


To po przelozeniu trzeba sprawdzac na wstecznym ;)
A serio to do testow przy oponach kierunkowych mozna przelozyc przod - tyl. To powinno dac jakis obraz sytuacji. Mozna tez oczywiscie zamienic stronami przekladajac na felgach.

Nawet jeśli nie są kierunkowe, to po założeniu tak, że się obracają
przeciwnie niż w poprzednim sezonie, mogą się zachowywać dziwnie.
Opona 'przyzwyczaja się' do kręcenia w jedną stronę.

Ale skoro to nówki...

  MJ

Data: 2011-04-11 19:46:10
Autor: Przemysław Czaja
geometria - ściaganie na nierównościach

Użytkownik "Big Jack"


A jak bieżnik jest kierunkowy?

co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?

LOL

Data: 2011-04-11 23:32:22
Autor: DJ
geometria - ściaganie na nierównościach
co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?

LOL

Czy ja wiem czy taki LOL?
Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga juz przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-04-12 00:25:33
Autor: Przemysław Czaja
geometria - ściaganie na nierównościach

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:invs0r$10c$1news.onet.pl...
co to znaczy kierunkowy? i w jaki sposób jest realizowana ta "kierunkowość na drugim kole tej samej osi? czyżbyśmy już doszli do tego, że produkują opony na prawe i na lewe koła?

LOL

Czy ja wiem czy taki LOL?
Oczywiscie chodzi o to, ze zamieniajac samemu cale kola stronami beda one ustawione do "jazdy na wstecznym". A poprawne przelozenie wymaga juz przelozenia na felgach wiec troche wiecej zawracania glowy plus koszty.

Muszę przyznać Ci rację, nie wiem czemu zasugerowałem się oponami asymetrycznymi, które przecież nie muszą być kierunkowe.

Pozdrówki

Data: 2011-04-11 11:08:20
Autor: Olo
geometria - ściaganie na nierównościach
On 2011-04-11 10:43, zipi wrote:
witam,
po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

czy jest to problem z geometrią?

problem nie występował na zimówkach,
czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie
z srubami/kołami poruszyli coś w geometrii?

ciśnienie w oponach sprawdziłem
opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe
opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :)

Data: 2011-04-11 02:13:50
Autor: zipi
geometria - ściaganie na nierównościach
a te letnie nowe czy ju je d one?

tak jak pisałem mówki

Data: 2011-04-11 11:42:44
Autor: DJ
geometria - ściaganie na nierównościach
a te letnie nowe czy już jeżdżone? może taki ich urok, ja miałem dokładnie ten sam rozmiar tylko nie pamiętam marki i auto jechało jak chciało, w koleinie to aż kierownice rwało :)

Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok opon.
Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich (Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie. Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania i trzeba kontrowac kierownica.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-04-11 11:55:18
Autor: Olo
geometria - ściaganie na nierównościach
On 2011-04-11 11:42, DJ wrote:

Oczywiscie trzeba wszystko posprawdzac, ale jest mozliwe, ze to taki urok
opon.
Ja mam troche podobnie. Na zimowkach jest wszystko w porzadku, a na letnich
(Fulda) na nierownosciach i koleinach samochod zachowuje sie nieszczegolnie.
Przy najechaniu na nierownosc samochod ma tendecje do samoistnego skrecania
i trzeba kontrowac kierownica.

no ja miałem dokładnie takie zjawisko

Data: 2011-04-12 10:16:19
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
geometria - ściaganie na nierównościach
Witam serdecznie.

po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:
kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno
ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest
droga,
Tak jest przy rozbieżności. Dodatkowo powinno: "wciągać" w zakręt.
Tyle, że jeśli na zimówkach było OK, to albo urok opon albo źle założone.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

--


geometria - ściaganie na nierównościach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona