getinonline i zaokraglanie

Data: 2014-10-30 20:42:27
Autor: m7marek
getinonline i zaokraglanie
Czasy optymalizacji dawno minęły, ale cos chyba jest nie tak, zostawiłem na parę dni kilkaset złotych na starym koncie oszczędnościowym GO (marne oprocentowanie 2,25% z kapitalizacją dzienną) i bank okradł mnie z 1gr/dzień.
Przyjmując pesymistycznie, że rok ma 366dni:
733,65zł *2,25%/366dni = 4,51014gr, a bank zaokrągla to w dół do 4gr minus 1gr podatku razem 3gr/dzień.
W danych czasach zaokrąglali poprawie, a teraz ktoś grosiki podkrada.
Na szczęście konta u nich używam już bardzo rzadko, a nie kasuje bo darmowe, no a że skarbonkowe to czasem 1zł wpada.

--
m7marek

getinonline i zaokraglanie