globalne ocipienie, góra lodowa niedale ko Australii

Data: 2009-12-13 12:14:40
Autor: Jadrys
globalne ocipienie, góra lodowa niedale ko Australii
W dniu 2009-12-13 11:44, Mariusz Merta pisze:
  góra lodowa zbudowana
jest z lodu i gazów (w tym CO2) rozpuszczonych w wodzie która zamarzła
tworząc w/w górę,

CO2 ? Jesteś pewien? Z wiadomości które posiadam wynika że CO2 występuje w atmosferze tylko w stanie gazowym.

Data: 2009-12-13 03:37:54
Autor: Mariusz Merta
proszę się dokształcić

>   góra lodowa zbudowana
> jest z lodu i gazów (w tym CO2) rozpuszczonych w wodzie która zamarzła
> tworząc w/w górę,
ze zrozumieniem, proszę czytać, ze zrozumieniem towarzyszu jadrysku
prosze czytać ze zrozumieniem...
a jeżeli to nie pomoże to prosze wziąć butelke, wybrać się nad jezioro/
morze/rzekę
nabrać wody i postawić na oknie, po pewnym czasie zobaczy pan na
ściankach naczynia bąbelki
gazu...prosze zbadać skład i dowie się pan, ze w tych bąbelkach
występuje również CO2 a także tlen, azot etc.
CO2 występuje w wodzie morskiej, w rzekach, jeziorach i w pańskim
drinku, jeżeli postał trochę dłużej na stole czy w buduarze :-)))
Mariusz Merta

P.S.
odnoszę wrażenie, ze takie sprawy jak fizyka i chemia to dla pana
terra incognita
gazy rozpuszczają się w wodzie proszę pana...
a i bilogia też nie jest pańska mocną stroną...
 A ryby oddychają tlenem który występuje w atmosferze tylko w fazie
lotnej ? :-))))
 np. taka sympatyczna roślinka wodna jak moczarka kanadyjska zanurzona
całkowicie w wodzie skąd czerpie CO2 niezbędny do fotosyntezy, z
atmosfery ??
łooobywatelu jadrysku, proszę się trochę dokształcić zanim zabierze
pan głos w sprawach która najwyraźniej pana przerastają
mme

Data: 2009-12-13 17:13:00
Autor: Jadrys
proszę się dokształcić
W dniu 2009-12-13 12:37, Mariusz Merta pisze:

[...]

Jeszcze fraz powtarzam - CO2 w atmosferze  występuje w stanie gazowym, podobnie zresztą jak i tlen. Można je skraplać i wprowadzać w stan stały, ale do tego są potrzebne specjalistyczne narzędzia. Albo reakcje chemiczne z innymi pierwiastkami..

Data: 2009-12-13 08:50:10
Autor: Mariusz Merta
woooooow, łoooobywateluuuuu jadrysku co wy nie powi ecie

[...]

odkrywcze jak cholera
towarzyszu jadrysku, próbujesz się wypowiadać w sprawie o której nie
masz wielkiego pojęcia...
proszę przyjrzeć się temu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82a_faz
a potem postarać się określić ilu składnikowym układem jest np. woda z
Pacyfiku
albo z Bałtyku...
to jest jasne jak słońce, że obydwa gazy razem z azotem występują w
atmosferze,
występują także i inne gazy w stanie lotnym...
ale w/w gazy rozpuszczają się także w wodzie
tworząc układy fazowe i żeby było ciekawiej są to układy podlegające
zmianom ciągłym i dyskretnym
a zrobił pan doświadczenie z butelką o którym wspomniałem powyżej...
nad morzem dałoby to lepszy efekt...

i proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst o gazach rozpuszczonych  w
wodzie

Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 18:40:11
Autor: Jadrys
W dniu 2009-12-13 17:50, Mariusz Merta pisze:

[...]

Nic nie będę czytał. W szkolnym laboratorium sam skraplałem tlen.  Jak również miałem styczność w życiu z "stałym" CO2 (suchy lód).  żadne dokształcanie w Wiki mi nie jest w tym kierunku potrzebne.

Data: 2009-12-13 09:48:44
Autor: Mariusz Merta