globalne ocipienie, góra lodowa niedaleko Australii

Data: 2009-12-13 02:44:16
Autor: Mariusz Merta
globalne ocipienie, góra lodowa niedaleko Australii
parę dni temu pokazała się w mediach wiadomość o duuuużeeeeej górze
lodowej dryfującej w kierunku Australii, ostatnia wiadomość mówiła, że
w/w góra jest w odłegłości około 1700 km na południowy zachód od
kontynentu...
z początku miało być, że to dowód na globalne ocipienie...,
ale chyba ktoś się połapał, że jest to wręcz przeciwnie...
na początek należy przypomnieć, że ne półkuli południowej właśnie
rozpoczyna się lato...czyli jest cieplej, zdecydowanie cieplej
wyłania się pytanie, skoro letnią porą pojawia się góra lodowa o
rozmiarach dość sporych to jak to można tłumaczyć globalnym
ociepleniem, większą temperaturą ? czy co ??!! góra lodowa zbudowana
jest z lodu i gazów (w tym CO2) rozpuszczonych w wodzie która zamarzła
tworząc w/w górę, jeżeli ocieplenie wzrasta to jak to możliwe, że taka
góra dotarła tak daleko ?
konstruktor góry lodowej chyba też się przejął fabuła filmu który
swego czasu pokazał jak megazima zaatakowała USA a śnieg i grada
padały w Indiach,w tym wszystkim było winne...globalne ocieplenie...
jedna z zasad termodynamiki mówi coś o przepływie ciepła z obszaru o
wyższej temperaturze do obszaru o niższej...
no chyba, że onz albo jakaś inna organizacja odwołała zasady
termodynamiki :-)))
zidiocenie zaczyna sięgać szczytu...
Mariusz Merta

P.S.
Australijczycy powinni czym prędzej przyholować te górę do siebie i
nawodnić interior
odnoszę wrażenie, że cała ta bzdura padnie jak domek z kart a to z
powodu ochłodzenia na świecie
ale oczywiście całe rzesze pismaków zaczna coś pieprzyc o ociepleniu
inaczej...
mme

Data: 2009-12-13 12:14:40
Autor: Jadrys
W dniu 2009-12-13 11:44, Mariusz Merta pisze:
  góra lodowa zbudowana
jest z lodu i gazów (w tym CO2) rozpuszczonych w wodzie która zamarzła
tworząc w/w górę,

CO2 ? Jesteś pewien? Z wiadomości które posiadam wynika że CO2 występuje w atmosferze tylko w stanie gazowym.

Data: 2009-12-13 03:37:54
Autor: Mariusz Merta
proszę się dokształcić

>   góra lodowa zbudowana
> jest z lodu i gazów (w tym CO2) rozpuszczonych w wodzie która zamarzła
> tworząc w/w górę,
ze zrozumieniem, proszę czytać, ze zrozumieniem towarzyszu jadrysku
prosze czytać ze zrozumieniem...
a jeżeli to nie pomoże to prosze wziąć butelke, wybrać się nad jezioro/
morze/rzekę
nabrać wody i postawić na oknie, po pewnym czasie zobaczy pan na
ściankach naczynia bąbelki
gazu...prosze zbadać skład i dowie się pan, ze w tych bąbelkach
występuje również CO2 a także tlen, azot etc.
CO2 występuje w wodzie morskiej, w rzekach, jeziorach i w pańskim
drinku, jeżeli postał trochę dłużej na stole czy w buduarze :-)))
Mariusz Merta

P.S.
odnoszę wrażenie, ze takie sprawy jak fizyka i chemia to dla pana
terra incognita
gazy rozpuszczają się w wodzie proszę pana...
a i bilogia też nie jest pańska mocną stroną...
 A ryby oddychają tlenem który występuje w atmosferze tylko w fazie
lotnej ? :-))))
 np. taka sympatyczna roślinka wodna jak moczarka kanadyjska zanurzona
całkowicie w wodzie skąd czerpie CO2 niezbędny do fotosyntezy, z
atmosfery ??
łooobywatelu jadrysku, proszę się trochę dokształcić zanim zabierze
pan głos w sprawach która najwyraźniej pana przerastają
mme

Data: 2009-12-13 17:13:00
Autor: Jadrys
proszę się dokształcić
W dniu 2009-12-13 12:37, Mariusz Merta pisze:

[...]

Jeszcze fraz powtarzam - CO2 w atmosferze  występuje w stanie gazowym, podobnie zresztą jak i tlen. Można je skraplać i wprowadzać w stan stały, ale do tego są potrzebne specjalistyczne narzędzia. Albo reakcje chemiczne z innymi pierwiastkami..

Data: 2009-12-13 08:50:10
Autor: Mariusz Merta
woooooow, łoooobywateluuuuu jadrysku co wy nie powi ecie

[...]

odkrywcze jak cholera
towarzyszu jadrysku, próbujesz się wypowiadać w sprawie o której nie
masz wielkiego pojęcia...
proszę przyjrzeć się temu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82a_faz
a potem postarać się określić ilu składnikowym układem jest np. woda z
Pacyfiku
albo z Bałtyku...
to jest jasne jak słońce, że obydwa gazy razem z azotem występują w
atmosferze,
występują także i inne gazy w stanie lotnym...
ale w/w gazy rozpuszczają się także w wodzie
tworząc układy fazowe i żeby było ciekawiej są to układy podlegające
zmianom ciągłym i dyskretnym
a zrobił pan doświadczenie z butelką o którym wspomniałem powyżej...
nad morzem dałoby to lepszy efekt...

i proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst o gazach rozpuszczonych  w
wodzie

Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 18:40:11
Autor: Jadrys
W dniu 2009-12-13 17:50, Mariusz Merta pisze:

[...]

Nic nie będę czytał. W szkolnym laboratorium sam skraplałem tlen.  Jak również miałem styczność w życiu z "stałym" CO2 (suchy lód).  żadne dokształcanie w Wiki mi nie jest w tym kierunku potrzebne.

Data: 2009-12-13 09:48:44
Autor: Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 12:42:49
Autor: Anatol

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:a52f1905-7446-4f91-b1b3-0ca9203b9caem38g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

Bo była wielka i nierozpadła sie pod drodze na mniejsze kawałki, gdyby nie to  mogłaby się zdążyć roztopić po drodze. Niezależnie od góry lodowej ocieplenie jest faktem - wzrost średniej temartury globalnej i wynikające z tego zmniejszanie masy pokrywy lodowej.  Do rozstrzygnięcia jest czy to ma związek  z działanością człowieka czy  też jest niezależnym procesem klimatycznym.

Anatol

Data: 2009-12-13 04:06:19
Autor: Mariusz Merta
[...]

ok była/jest wielka...żeby lód stracił swoja wytrzymałość w takiej
masie musi zacząć się topić
żeby zaczął sie topić potrzeba ciepła...widocznie było go za mało...
faktem jest to, że jak to wykradzionych e-mailach zauważono, że
średnie temperatury
brano sobie z sufitu...
jeden wybuch wulkanu to jest emisja CO2...
wracając do w/w góry, czynników może być wiele i wcale nie twierdzę,
że przyczyną jest
globalne ocieplenie albo jego brak, trzeba to zbadać...tyle, że mnie
dziwi nagłe zniknięcie
doniesień na ten temat...znajomy glacjolog dał cynk i sprawę
zamieciono pod dywan, bo daje ona podstawy
do zakwestionowania hucpy zwanej globcio...

moim zdaniem już sztab analityków śledzi zdjęcia satelitarne i być
może okazuje się, że
średnia spada...

proszę pana, uprzejmie przypominam, że w XV wieku, zwłaszcza w czasie
słynnej wojny z krzyżakami
niemal nie było zimy w Polsce...
potem w czasach Reja i Kochanowskiego były zimy takie że głowa mała....
klimat się zmieniał zawsze...
a tak a propos, był pan w Efezie ? to antyczne miasto i port...
tyle,że dzisiaj jedzie się daleko w głąb lądu...skoro port...jak to
możliwe ?

Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 13:22:56
Autor: Anatol

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:51884eff-64f3-48f0-8c10-4e2940729225a32g2000yqm.googlegroups.com...

ok była/jest wielka...żeby lód stracił swoja wytrzymałość w takiej
masie musi zacząć się topić
żeby zaczął sie topić potrzeba ciepła...widocznie było go za mało...

Wytrzymalość zależy od grubości -  dopóki topnienie nie doprowadzi  do wartości krytycznej góra nie pęka.

[...]

Zmiany klimatu w Polsce nie muszą odzwierciedlać trendów globalnych. Jeżeli zaniknie ciepły prąd golfstrom wyspy brytyjskie mogą zamrznąć pomimo ocieplania się klimatu w skali globu. O ocieplenie/oziębieniu świadczą zmiany zasięgu pokrywy lodowej.

a tak a propos, był pan w Efezie ? to antyczne miasto i port...
tyle,że dzisiaj jedzie się daleko w głąb lądu...skoro port...jak to
możliwe ?

Przesuwanie lini brzegowej w wyniku zamulania ujścia rzeki.

Anatol

Data: 2009-12-13 06:05:04
Autor: Mariusz Merta
On 13 Gru, 12:22, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
Użytkownik "Mariusz Merta" <gumis...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:51884eff-64f3-48f0-8c10-4e2940729225a32g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]
> żeby zaczął sie topić potrzeba ciepła...widocznie było go za mało...

Wytrzymalość zależy od grubości -  dopóki topnienie nie doprowadzi  do

wooow no całkiem dobrze...tyle, że wciąż pytam dlaczego tak mało
ciepła
na stopienie tegoż lodu, ludzie,
do tego żeby się ta góra  roztopiła i rozpadła  jest potrzebne ciepło
nie dowieźli go czy co ?

> [...]

zaniknie ciepły prąd golfstrom wyspy brytyjskie mogą zamrznąć pomimo
ocieplania się klimatu w skali globu. O ocieplenie/oziębieniu świadczą

jaaaasneeeee, susze w Italii w tym czasie i winnice w środkowej
Anglii...
to pewnie nie odzwierciedla globalnego trendu, to tylko w Polsce
robiło się
gorąco, reszta Europy była odcięta klimatycznie stalowa kurtyną
pewnie...

> [...]
> możliwe ?

Przesuwanie lini brzegowej w wyniku zamulania ujścia rzeki.

no widzę, ze poszukał pan w internecie
proszę teraz douczyć się nt. Francji, Hiszpanii, Anglii, Szkocji XV
wieku...
poza tym, z tym globalnym ociepleniem to chyba przesada, raptem dane
zaczęto gromadzić
jakieś 100 lat temu...zaś wiercenia geologów i glacjologów sa
opatrzone pewnym błędem ale
nie na tyle wielkim, żeby nie zauważyć okresów ocieplenia i to
znacznego tysiąc lat temu i dawniej...
jeszcze raz przypominam o kompromitujących  materiałach...
najwięcej gromów rzucał Gordon Brown...ale on jak mnie pamięć
nie myli nie jest fizykiem, chemikiem, geologiem etc.
inna sprawa, że w UK są plany bodowy i uruchomienia 10 elektrowni
jądrowych
ciekawe dlaczego ? pewnikiem, żeby ludzie mogli w lodówkach mieszkać
jak się zrobi gorąco jak cholera
Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 15:33:16
Autor: Anatol

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:a373c74d-10c7-4931-9508-0b668bd97f21m16g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

Góra topi sie cały czas - 2 lata temu miała 400 km kwadratowych a teraz tylko 140.

Anatol

globalne ocipienie, góra lodowa niedaleko Australii