globalne ocipienie, góra lodowa niedaleko Australii

Data: 2009-12-13 12:42:49
Autor: Anatol
globalne ocipienie, góra lodowa niedaleko Australii

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:a52f1905-7446-4f91-b1b3-0ca9203b9caem38g2000yqd.googlegroups.com...

wyłania się pytanie, skoro letnią porą pojawia się góra lodowa o
rozmiarach dość sporych to jak to można tłumaczyć globalnym
ociepleniem, większą temperaturą ? czy co ??!! góra lodowa zbudowana
jest z lodu i gazów (w tym CO2) rozpuszczonych w wodzie która zamarzła
tworząc w/w górę, jeżeli ocieplenie wzrasta to jak to możliwe, że taka
góra dotarła tak daleko ?

Bo była wielka i nierozpadła sie pod drodze na mniejsze kawałki, gdyby nie to  mogłaby się zdążyć roztopić po drodze. Niezależnie od góry lodowej ocieplenie jest faktem - wzrost średniej temartury globalnej i wynikające z tego zmniejszanie masy pokrywy lodowej.  Do rozstrzygnięcia jest czy to ma związek  z działanością człowieka czy  też jest niezależnym procesem klimatycznym.

Anatol

Data: 2009-12-13 04:06:19
Autor: Mariusz Merta
[...]

ok była/jest wielka...żeby lód stracił swoja wytrzymałość w takiej
masie musi zacząć się topić
żeby zaczął sie topić potrzeba ciepła...widocznie było go za mało...
faktem jest to, że jak to wykradzionych e-mailach zauważono, że
średnie temperatury
brano sobie z sufitu...
jeden wybuch wulkanu to jest emisja CO2...
wracając do w/w góry, czynników może być wiele i wcale nie twierdzę,
że przyczyną jest
globalne ocieplenie albo jego brak, trzeba to zbadać...tyle, że mnie
dziwi nagłe zniknięcie
doniesień na ten temat...znajomy glacjolog dał cynk i sprawę
zamieciono pod dywan, bo daje ona podstawy
do zakwestionowania hucpy zwanej globcio...

moim zdaniem już sztab analityków śledzi zdjęcia satelitarne i być
może okazuje się, że
średnia spada...

proszę pana, uprzejmie przypominam, że w XV wieku, zwłaszcza w czasie
słynnej wojny z krzyżakami
niemal nie było zimy w Polsce...
potem w czasach Reja i Kochanowskiego były zimy takie że głowa mała....
klimat się zmieniał zawsze...
a tak a propos, był pan w Efezie ? to antyczne miasto i port...
tyle,że dzisiaj jedzie się daleko w głąb lądu...skoro port...jak to
możliwe ?

Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 13:22:56
Autor: Anatol

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:51884eff-64f3-48f0-8c10-4e2940729225a32g2000yqm.googlegroups.com...

ok była/jest wielka...żeby lód stracił swoja wytrzymałość w takiej
masie musi zacząć się topić
żeby zaczął sie topić potrzeba ciepła...widocznie było go za mało...

Wytrzymalość zależy od grubości -  dopóki topnienie nie doprowadzi  do wartości krytycznej góra nie pęka.

[...]

Zmiany klimatu w Polsce nie muszą odzwierciedlać trendów globalnych. Jeżeli zaniknie ciepły prąd golfstrom wyspy brytyjskie mogą zamrznąć pomimo ocieplania się klimatu w skali globu. O ocieplenie/oziębieniu świadczą zmiany zasięgu pokrywy lodowej.

a tak a propos, był pan w Efezie ? to antyczne miasto i port...
tyle,że dzisiaj jedzie się daleko w głąb lądu...skoro port...jak to
możliwe ?

Przesuwanie lini brzegowej w wyniku zamulania ujścia rzeki.

Anatol

Data: 2009-12-13 06:05:04
Autor: Mariusz Merta
On 13 Gru, 12:22, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
Użytkownik "Mariusz Merta" <gumis...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:51884eff-64f3-48f0-8c10-4e2940729225a32g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]
> żeby zaczął sie topić potrzeba ciepła...widocznie było go za mało...

Wytrzymalość zależy od grubości -  dopóki topnienie nie doprowadzi  do

wooow no całkiem dobrze...tyle, że wciąż pytam dlaczego tak mało
ciepła
na stopienie tegoż lodu, ludzie,
do tego żeby się ta góra  roztopiła i rozpadła  jest potrzebne ciepło
nie dowieźli go czy co ?

> [...]

zaniknie ciepły prąd golfstrom wyspy brytyjskie mogą zamrznąć pomimo
ocieplania się klimatu w skali globu. O ocieplenie/oziębieniu świadczą

jaaaasneeeee, susze w Italii w tym czasie i winnice w środkowej
Anglii...
to pewnie nie odzwierciedla globalnego trendu, to tylko w Polsce
robiło się
gorąco, reszta Europy była odcięta klimatycznie stalowa kurtyną
pewnie...

> [...]
> możliwe ?

Przesuwanie lini brzegowej w wyniku zamulania ujścia rzeki.

no widzę, ze poszukał pan w internecie
proszę teraz douczyć się nt. Francji, Hiszpanii, Anglii, Szkocji XV
wieku...
poza tym, z tym globalnym ociepleniem to chyba przesada, raptem dane
zaczęto gromadzić
jakieś 100 lat temu...zaś wiercenia geologów i glacjologów sa
opatrzone pewnym błędem ale
nie na tyle wielkim, żeby nie zauważyć okresów ocieplenia i to
znacznego tysiąc lat temu i dawniej...
jeszcze raz przypominam o kompromitujących  materiałach...
najwięcej gromów rzucał Gordon Brown...ale on jak mnie pamięć
nie myli nie jest fizykiem, chemikiem, geologiem etc.
inna sprawa, że w UK są plany bodowy i uruchomienia 10 elektrowni
jądrowych
ciekawe dlaczego ? pewnikiem, żeby ludzie mogli w lodówkach mieszkać
jak się zrobi gorąco jak cholera
Mariusz Merta

Data: 2009-12-13 15:33:16
Autor: Anatol

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:a373c74d-10c7-4931-9508-0b668bd97f21m16g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

Góra topi sie cały czas - 2 lata temu miała 400 km kwadratowych a teraz tylko 140.

Anatol

globalne ocipienie, góra lodowa niedaleko Australii