g³o¶ny Wentylator Procesora

Data: 2011-01-04 18:03:22
Autor: Gupik
g³o¶ny Wentylator Procesora
mam starszy ju¿ komputer [ AMD XP 1.7 + , 512 MB ] ostatnio zacz±³ mi g³o¶no buczeæ wentylator na procku, my¶lê o jego wymianie [ bez radiatora ] , ten wentylator co jest na procku jest od nowosci, jakie s± rozmiary tego wiatraka i czy mo¿na  jego odkrêciæ od radiatora ??

Data: 2011-01-04 18:57:38
Autor: qwerty
g³o¶ny Wentylator Procesora
U¿ytkownik "Gupik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ifvjt4$n6c$1@node1.news.atman.pl...
ten wentylator co jest na procku jest od nowosci, jakie s±
rozmiary tego wiatraka

We¼ metrówkê lub ew. linijkê i zmierz.

i czy mo¿na  jego odkrêciæ od radiatora ??

Sprawd¼ czy ma ¶rubki.

Data: 2011-01-05 09:05:17
Autor: Uncle Pete
On 2011-01-04 18:03, Gupik wrote:
[...]

Zacz±³bym od nasmarowania ³o¿yska.

Piotr

Data: 2011-01-05 09:55:13
Autor: MC
g³o¶ny Wentylator Procesora
U¿ytkownik "Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d242671$1news.home.net.pl...
On 2011-01-04 18:03, Gupik wrote:
[...]

Popieram. Ale czasem wymiana wentylatora mo¿e byæ ³atwiejsza od jego nasmarowania.

Data: 2011-01-05 10:51:04
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-01-04 18:03, Gupik pisze:
[...]

Jak nie zerkniesz to siênie dowiesz :)

Ja bym wymienia³ i to w podskokach, bo AMD nie lubi± przegrzewania.

Data: 2011-01-05 17:43:24
Autor: Gupik
g³o¶ny Wentylator Procesora
a te nowe procesory AMD i Intel,a [ tak¿e na 32 nm ] maj± jakikolwiek wentylator na radiatorze czy wystarczy im du¿y radiator i szeroka dobrze wentylowana obudowa ??

Data: 2011-01-05 21:31:02
Autor: Wojtek
Gupik wrote:

a te nowe procesory AMD i Intel,a [ tak¿e na 32 nm ] maj± jakikolwiek
wentylator na radiatorze czy wystarczy im du¿y radiator i szeroka
dobrze wentylowana obudowa ??

A wyobra¿asz sobie, ¿e takie co¶ pójdzie bez wentyla?
http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-2600K%20CM8062300833908.html

--
Wojtek

Data: 2011-01-06 14:19:02
Autor: BartekK
głośny Wentylator Procesora
W dniu 2011-01-05 22:31, Wojtek pisze:
Gupik wrote:

a te nowe procesory AMD i Intel,a [ także na 32 nm ] mają jakikolwiek
wentylator na radiatorze czy wystarczy im duży radiator i szeroka
dobrze wentylowana obudowa ??

A wyobrażasz sobie, że takie coś pójdzie bez wentyla?
http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-2600K%20CM8062300833908.html
Chodzi bez problemu. Problemem jest tylko wielkość/powierzchnia radiatora :)
Niektórzy (chyba marketoidy) myślą że jest to zależność liniowa - że jak na jednym końcu wykresu jest sytuacja "wieeelki radiator, brak wentylatora", to na drugim można postawić "jebitny wentylator, wyjący jak trąba powietrzna" i (prawie) brak radiatora... a wentylator z plastiku jest dużo tańszy niż miedz/aluminium... więc wiadomo w którą stronę księgowi chcieliby iść...

Data: 2011-01-06 15:43:57
Autor: Przemys³aw Ryk
głośny Wentylator Procesora
Dnia Thu, 06 Jan 2011 14:19:02 +0100, BartekK napisa³(a):

Chodzi bez problemu. Problemem jest tylko wielko¶æ/powierzchnia radiatora :)
Niektórzy (chyba marketoidy) my¶l± ¿e jest to zale¿no¶æ liniowa - ¿e jak na jednym koñcu wykresu jest sytuacja "wieeelki radiator, brak wentylatora", to na drugim mo¿na postawiæ "jebitny wentylator, wyj±cy jak tr±ba powietrzna" i (prawie) brak radiatora... a wentylator z plastiku jest du¿o tañszy ni¿ miedz/aluminium... wiêc wiadomo w któr± stronê ksiêgowi chcieliby i¶æ...

Tak mi siê tylko skromnie wydaje, ¿e w³a¶nie jebitny wentylator, to czêsto i
gêsto nie wyje niczym tr±ba powietrzna. Za to ma³e popierdó³ki maj± to do
siebie, ¿e je s³ychaæ... Mocno...

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[  Cynizm - sposób przyjmowania ¿ycia takim, jakie ono jest.               ]

Data: 2011-01-06 22:07:05
Autor: Wojtek
głośny Wentylator Procesora
BartekK wrote:

Chodzi bez problemu.

Zastrzegając, że nie mam na to wsparcia, pozwolę sobie powątpiewać z
dwóch powodów:
1. Mam w desktopie Pentium D 3.4GHz o analogicznym poborze prÄ…du (oba
TDP mają 95W) można zatem zgadywać, że emitują analogiczne ilości
ciepła. Mylę się?
Nie odważyłbym się odpalić Pentium D (Pressler) bez wentyla ...
2. nawet gdy ktoś deklaruje możliwośc pracy pasywnej to jak się
przyjrzeć bliżej, wśród akcesoriów wymienia wentyle ;) link poniżej.

Problemem jest tylko wielkość/powierzchnia
radiatora :)

np:
http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/venomous-x/product_cpu_cooler_venomous-x_black.html

wymagana naprawdę duża obudowa i do tego bardzo dobrze .... wentylowana
;)) więc i tak wentylatory są potrzebne :D

potrzebujemy mocnego CPU to lepiej wziąć coś na poziomie procków
mobilnych, wtedy TDP radykalnie spada.

wiadomo w którą stronę księgowi chcieliby iść...

Jeśli takie rozwiązania były stabilne i byłby na nie popyt to
mielibyśmy multum ofert a tak to są pojedyncze przypadki, więc chyba
nie warto.

--
Wojtek

Data: 2011-01-06 14:10:33
Autor: Doxent
g³o¶ny Wentylator Procesora
wentylator na radiatorze czy wystarczy im du¿y radiator i szeroka dobrze wentylowana obudowa ??

Mugen 2 czy Noctua i nie trzeba wentyla.

Data: 2011-01-06 15:05:11
Autor: Gupik
g³o¶ny Wentylator Procesora
Mugen 2 czy Noctua i nie trzeba wentyla.
niektóre radiatory s± bardzo du¿e , gêsto u¿ebrowane i bez wentylatora w komplecie, czy do tego trzeba dokupiæ wentylator czy wystarczy ten zamontowany na obudowie ??

g³o¶ny Wentylator Procesora