glosny wentylator w kuchni

Data: 2012-06-19 17:57:46
Autor: adam
glosny wentylator w kuchni
Witam,
Mam zamontowany w kuchni wentylator 3 biegowy Helios.
Wentylator musi ciagle pracowac na pierwszym biegu. Niestety od pewnego czasu zaczal glosno pracowac.
Probowalem go czyscic na wszelkie sposoby, ale nie pomaga. Sadze, ze glosno pracuje wirnik silnika (lozysko jakies?), ale niestety nie mam tego jak sprawdzic.
Macie jakis pomysl jak to wyciszyc?
Dzieki, pozdrawiam
Adam

Data: 2012-06-19 20:44:33
Autor: nom
glosny wentylator w kuchni

Użytkownik "adam" <adam_news@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrq7hq$qk9$1inews.gazeta.pl...

Probowalem go czyscic na wszelkie sposoby, ale nie pomaga. Sadze, ze glosno pracuje wirnik silnika (lozysko jakies?), ale niestety nie mam tego jak sprawdzic.

No my tym bardziej tego nie sprawdzimy. :-)

Jak się da to wymień łóżyska.

Data: 2012-06-19 22:36:20
Autor: kogutek
glosny wentylator w kuchni
nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

No my tym bardziej tego nie sprawdzimy. :-)

W tego typu wentylatorach są łożyska ślizgowe ze spieków metali. nie istnieją
części zamienne bo wymiana jest niemożliwa w warunkach domowych.
Charakterystyczne dla zuzytego łożyska jest to że jak wentylator jest jakiś
czas wyłączony i go włączyć to odgłosy są niesamowite. Warczy, wyje, coś
stuka. Po chwili się uspokaja. --

glosny wentylator w kuchni