głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%

Data: 2011-03-08 22:54:18
Autor: news
głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%
jak w temacie, nie wiedzieć czemu przeoczyłem termin złożenia deklaracji o formie opodatkowania na 2011 rok i automatem dalej rozliczam się (chcąc nie chcąc) według skali podatkowej.

pytanie, czy coś w tym temacie da się jeszcze zrobić aby przejść na liniowy ? zamknąć działalność z końcem miesiąca i rozpocząć nową działalność (koniecznie pod tą sama nazwą) z początkiem kolejnego miesiąca ale z liniowym - czy jest taka opcja ?
ewentualnie czy ma ktoś jakieś rady/wskazówki jak to ugryźć ?

pozdr.

Data: 2011-03-10 08:35:27
Autor: Maddy
W dniu 08-03-2011 22:54, news pisze:
[...]

Nie da się. Nie wybierając liniowego "wybrałeś" skalę na cały rok od wszystkich dochodów z działalności gospodarczej. Możesz zamknąć i otworzyć ją i 12 razy, niczego to nie zmienia bo podatek jest twój osobisty a nie "firmy".

Czytałam gdzieś, że można się zwrócić z wnioskiem do naczelnika, żeby uznał złożenie oświadczenia o wyborze liniowego po termie, ale powód musi być naprawdę poważny, musiałbyś nie mieć fizycznej możliwości złożenia tego oświadczenia w terminie - np. leżałeś w szpitalu nieprzytomny albo porwali Cię dla okupu.

Ale nie wiem gdzie to czytałam i osobiście wątpię, żeby to przeszło.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-10 13:13:15
Autor: SDD

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4d787f3f$0$2437$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Chyba ze bedzie kombiniowal - otworzy spolke kapitalowa i przejdzie na CIT, ktory z definicji jest liniowy albo spolke osobowa - wtedy od swojej dzialki i tak bedzie placil wg skali, ale moze wtedy zta zialka nie zalapie sie na prog;)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-10 13:47:53
Autor: Maddy
W dniu 10-03-2011 13:13, SDD pisze:
UĹźytkownik "Maddy"<maddy@esi.com.pl>  napisał w wiadomości

[...]

19% CIT plus 19% od dywidendy - 34,39%. A w skali 32%. AleĹź biznes.

albo spolke osobowa - wtedy od swojej dzialki
i tak bedzie placil wg skali, ale moze wtedy zta zialka nie zalapie sie na
prog;)

Ale musi najpierw znaleźć wspólnika, który mu swoją część zysku odda.
I wchodzimy tutaj na obszar działania KKS.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-10 15:33:18
Autor: Pendrive
W dniu 2011-03-10 13:47, Maddy pisze:
[...]

a jak calosc pojdzie na dywidende to wtedy tez placi cit  ?

Data: 2011-03-10 14:46:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-10, Pendrive <Pendrive@domena.pl> wrote:

[...]

Chyba ze bedzie kombiniowal - otworzy spolke kapitalowa i przejdzie na
CIT, ktory z definicji jest liniowy
19% CIT plus 19% od dywidendy - 34,39%. A w skali 32%. Ależ biznes.
a jak calosc pojdzie na dywidende to wtedy tez placi cit  ?

Dywidendy nie wrzuca się "w koszty".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-10 16:05:04
Autor: Pendrive
On 2011-03-10, Pendrive<Pendrive@domena.pl>  wrote:

[...]

[...]

a wyplate dla prezesa?

Data: 2011-03-10 15:08:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-10, Pendrive <Pendrive@domena.pl> wrote:

[...]

19% CIT plus 19% od dywidendy - 34,39%. A w skali 32%. Ależ biznes.
a jak calosc pojdzie na dywidende to wtedy tez placi cit  ?
Dywidendy nie wrzuca się "w koszty".
a wyplate dla prezesa?

Musi być na podstawie jakiejś umowy, która pewnie jakiemuś opodatkowaniu,
a i potencjalnie oZUSowaniu podlega.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-10 16:36:10
Autor: monse1
głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%
To wystawi się fakturę prowizyjną która będzie kosztem od klienta który jest na 19% stawce podatku i po zawodach :)

Data: 2011-03-10 17:52:33
Autor: Piotrek
On 2011-03-10 16:36, monse1 wrote:
To wystawi się fakturę prowizyjną która będzie kosztem od klienta który
jest na 19% stawce podatku i po zawodach :)

No offence, ale ta grupa ma w nazwie "prawo" a nie "jak wydym*ć urząd skarbowy" ;-)

Piotrek

Data: 2011-03-10 18:25:47
Autor: tomek
głupia sprawa, spóźni łem sie ws. liniowego 19%
Dnia 2011-03-10, o godz. 17:52:33

On 2011-03-10 16:36, monse1 wrote:
> To wystawi się fakturę prowizyjną która będzie kosztem od klienta
> który jest na 19% stawce podatku i po zawodach :)

No offence, ale ta grupa ma w nazwie "prawo" a nie "jak wydym*ć urząd skarbowy" ;-)

Ale to tylko takie niegroźne kotleciano-pendrajwowe dym*nie :-)

Tomek

Data: 2011-03-10 21:12:38
Autor: news
Piotrek pisze:
No offence, ale ta grupa ma w nazwie "prawo" a nie "jak wydym*ć urząd skarbowy" ;-)

ale czemu od razu 'dymanie skarbowego' - przecież nie chcę ukrywać dochodów ani brać lewych faktur kosztowych... moja wina, że przeoczyłem ten termin (a jednocześnie nie przewidziałem, że prawdopodobnie stracę możliwość w 2011 rozliczenia się z dzieckiem), co nie znaczy że jakbym go nie przeoczył to przez najbliższy rok podatkowy dymałbym us będąc na liniowym 19% :)

zastanawiam się po prostu czy jest szansa na rozsądne wybrnięcie z tej kłopotliwej (mało powiedziane) sytuacji ?

ale i tak dzięki wszystkim za dywagacje... :)

p/s czy spółka osobowa z członkiem rodziny (i przeniesienie części sprzedaży na spółkę osobową) ewentualnie byłaby rozwiązaniem ? może jakieś inne opcje ?

Data: 2011-03-10 22:33:56
Autor: Piotrek
On 2011-03-10 21:12, news wrote:
ale czemu od razu 'dymanie skarbowego'  [...]

Mój komentarz dotyczył postu monse1

Piotrek

głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%