[poczatkujacy] glupich pytan kilka - onkyo sr507 + stary tv;)

Data: 2009-10-12 14:27:09
Autor: Bartek
[poczatkujacy] glupich pytan kilka - onkyo sr507 + stary tv;)
witam serdecznie, pierwszy raz tutaj.

jako że wchodzę w temat kina domowego.... mam kilka pytań, a niestety.... w sklepach o odpowiedzi nie jest łatwo - co mnie poprostu przeraza;)
więc może pomożecie mi rozwiązać kilka moich problemów i pytań:

mam możliwość zakupu onkyo sr507, do tego jakieś jamo 506...... coś w ten deseń bym chciał zestawić - poprostu ten amplituner moge kupić bardzo tanio z tąd on jest wmiare pewny, a kolumny do wyboru.

problemy mam takie:
chciał bym:
1: wstępnie do amplitunera sygnał przesyłać z notebooka a nie odtwarzacza dvd/bluray. oczywiscie przez HDMI. rozumiem, że i dźwięk i obraz w ten sposób dotrze do amplitunera.
2: tv jakim dysponuje to kilku letni thomson - kineskopowy - 28 cali. posiada on 2 złącza euro, oraz złącze kompozytowe.... z tych przydatnych;)
jako że ampli nie posiada złącz euro, pozostaje mi tylko złącze kompozytowe - ktore posiada i amplituner i tv.
 w ten sposob obraz z notebooka przejdzie przez amplituner i trafi do tv - czy tak?:)

problem jest z ewentualnym przesłaniem dźwięku z tv do amplitunera. jakoś to można zrobić? a może da się jakoś wykorzystać złącza euro - chinch, tak by to pracowalo razem? [chodzi o to by audio z filmu np m.jak motor trafiło do amplitunera;)]

wiem, że to zabawa, ale tv będzie za jakiś n czas dopiero, a do tego czasu chętnie by się jakiegoś nawet divixa oglądnęło;) a wraz z tv trafi do domu i jakiś odtwarzacz.

co radzicie?

ewentualnie w dość ciekawej cenie mogę mieć też Yamaha RX-V465 - jak ten amplituner ma się do onkyo?

czy w onkyo nie brakuje starszych dekoderow - nie widzę w specyfikacji np czegośt takiego jak: DTS-EST Discrete/Matrix, DTS Neo:6R, DTS 96/24T, DolbyR Digital EXT, DolbyR Pro LogicR IIx Decoding  :-))) - chyba, powinno to też być? jeśli niema, to co tracę?

ewentualnie - jaki amplituner jeśli nie te dwa powyższe w rozsądnej cenie?

50/50 filmy/muzyka,

liczę na wyrozumiałe podejscie do laika oraz wyjaśnienie czy tak jak sobie to układam ma szanse zadzaiałać i przez te 2-3 miesiące dawać troche radości z lepszego dźwięku;)

zależy mi na czasie - musze się szybko decydować na amplituner.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-01-15 20:12:56
Autor: Axel
[poczatkujacy] glupich pytan kilka - onkyo sr507 + stary tv;)

"Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> wrote in message news:haurhp$b0b$1node1.news.atman.pl...

Podejrzewam, ze juz po ptokach, ale odpowiem ;-)

chciał bym:
1: wstępnie do amplitunera sygnał przesyłać z notebooka a nie odtwarzacza dvd/bluray. oczywiscie przez HDMI. rozumiem, że i dźwięk i obraz w ten sposób dotrze do amplitunera.

To tak.

[...]

Nie. Ampli nie przetwarza sygnalow wizyjnych miedzy zlaczami. Jak sygnal wchodzi HDMI, to HDMI musi wyjsc. Zeby na telewizor poszlo przez Euro - musi wejsc na amplituner przez Euro.

[...]

Jesli tylko TV przesyla audio - to mozna podlaczyc do amplitunera.

wiem, że to zabawa, ale tv będzie za jakiś n czas dopiero, a do tego czasu chętnie by się jakiegoś nawet divixa oglądnęło;) a wraz z tv trafi do domu i jakiś odtwarzacz.

Obawiam sie, ze bez odtwarzacza sie nie obejdzie. Ale mozesz kupic i za 100 PLN...

--
Axel

[poczatkujacy] glupich pytan kilka - onkyo sr507 + stary tv;)