Data: 2011-04-12 22:03:01 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Ave!
Tak pół żartem-pół serio marudzę ;) Sądząc z objawów jednak skończyły mi się szczotki... Albo zawiesiły... (jakiś czas temu zniknęło mi ładowanie, potem "samo" się naprawiło, a w międzyczasie kontrolna zaraz po starcie się uparcie świeciła póki ostrzej nie przegazowałem silnika) No chyba że regler od wilgoci ;) Teraz będę musiał albo znaleźć czas i cierpliwość na dobranie się do nich albo przeboleć kolejny wydatek na fachowca ;-/ Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) A jak już marudzę... Co za idiota wymyślił te głupie paski napędowe - i to bez osłon! - które napędzają kilka rzeczy na raz (tutaj - alternator i pompę "wody"). Dlaczego nie zwykłe koła zębate w osłonie? Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu) ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa). Ech, nie ma to jak samochód służbowy :( Prywatny to same kłopoty ;-/ |
|
Data: 2011-04-12 22:29:33 | |
Autor: Hants | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4da4aff5$1news.home.net.pl...
A jak już marudzę... Co za idiota wymyślił te głupie paski napędowe - i to bez osłon! - które napędzają kilka rzeczy na raz (tutaj - alternator i pompę "wody"). Dlaczego nie zwykłe koła zębate w osłonie? Z tego samego powodu co np pasek rozrzadu: halas i koszty |
|
Data: 2011-04-13 00:02:46 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Dnia Tue, 12 Apr 2011 22:29:33 +0100, Hants napisał(a):
Z tego samego powodu co np pasek rozrzadu: halas i koszty Akurat koła zebate w mapędzie rozrządu są mniej hałaśliwe od paska. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-12 22:53:33 | |
Autor: | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
Ave!Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem jest pzrepis o obowiązku jeżdzenia na światląch. Zwiększona z tego powodu moc jaką dostarcza alternator powoduje szybsze zużywanie szczotek. żeby tylko szczotek. Jka rozebralem swój aternator i zobaczylem jak wyglądają miedziane pierścienie na wirniku to się przeżegnałem lewą nogą. Niby tylko sto kikladziesiąt watów więcej a zniszczenia jak w Hiroszimie. Złożylem na szmelcu bo w zasadzie tylko po mieście jeżdzę i na samym akumulatorze do domu wrocę jak wirnik zdechnie. Jak Twój alternator ma ponad stówkę przebiegu to proponuję rozebrać. Przyjrzeć się wirnikowi i jak by było jeszcze ok to profilaktycznie łożyska wymienic. Koszt niewielki. -- |
|
Data: 2011-04-13 13:14:20 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Użytkownik <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:io2l5c$ntl$1inews.gazeta.pl...
Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem jest pzrepis Ale te 130W nie przechodzi przez szczotki. Hm, w sumie to niewiele bardziej obciazone niz normalnie powinny byc. Moze po prostu kolejny element samochodu gdzie ksiegowy zaoszczedzil jednego centa. P.S. zaszlyszane w reklamie: nasze blachy dachowe maja tyle cynku ile Unia wymaga - 275g/m2. Wydawalo mi sie to duzo .. a to tylko 0.05 mm, pewnie jeszcze podzielone na 2. Jak Twój alternator ma ponad stówkę przebiegu to proponuję rozebrać. Przyjrzeć Ale uwazac zeby wloskie nie byly, nie patrzec na marke - SKF tez moze byc wloski. Tak swoja droga - sierre chwale, ale z alternatorem mialem najwiecej klopotow. J. |
|
Data: 2011-04-13 13:21:47 | |
Autor: PeJot | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 00:53, sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem jest pzrepis Przecież przez pierścienie i szczotki, z tytułu obciążenia światłami idzie może ze 50 mA więcej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-13 13:33:50 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 13:21, PeJot pisze:
W dniu 2011-04-13 00:53, sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl pisze: Och ty! Tak bestialsko niszczyć taką piękną teorię... :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-14 08:04:46 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 00:53, sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem jest pzrepis To akurat na pewno nie to, bo przez szczotki nie płynie "moc" z alternatora tylko wpływa do niego sterowanie wzbudzeniem. Jka rozebralem swój aternator i zobaczylem jak wyglądają miedziane pierścienie Ba... Są dwa problemy: 1. dobrać zestaw naprawczy do tego konkretnego alternatora 2. żeby to był sam goły alternator i to jeszcze nie napędzany tym samym paskiem co pompa wody... wymontowałbym sobie, przez kilka wieczorów rozebrał, zbadał, zamówił co trzeba i naprawił, a przez ten czas tylko doładowywał... ale żopa - bez alternatora nie ma obiegu chłodziwa i prawie nie ma hamulców... racjonalizatorzy, taka ich mać... Swoją szosą znalazłem na alledrogo oferty na nówki (łącznie z tym dynksem od wspomagania hamowania) za 300-350zł z roczną gwarancją. Cholera wie, czyjej produkcji ;) Jeśli tyle faktycznie by wytrzymywało, to bym sobie wymienił (razem z paskiem) a w międzyczasie rozebrał, zidentyfikował i zregenerował ten oryginalny. |
|
Data: 2011-04-12 22:58:22 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On Tue, 12 Apr 2011 22:03:01 +0200, Andrzej Lawa wrote:
Teraz będę musiał albo znaleźć czas i cierpliwość na dobranie się do nich albo przeboleć kolejny wydatek na fachowca ;-/ Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut bez kanalu. Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale nie z 1.5kW mocy :-) P.S. A moze to nie jest az tak zle, tam niby spora indukcyjnosc cewek ? A jak już marudzę... Co za idiota wymyślił te głupie paski napędowe - i to bez osłon! - które napędzają kilka rzeczy na raz (tutaj - alternator i pompę "wody"). Dlaczego nie zwykłe koła zębate w osłonie? Kola w oslonie - i zaraz bys mial - uszczelka sie zuzyla, olej wyciekl, kola dlabli wzieli, a trzeba silnik wyjac zeby moc oslone odkrecic .. Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu) ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa). Nalezy podejrzewac - sa silnik gdzie pompe kreci pasek rozrzadu, ale nalezy sie upewnic. Ech, nie ma to jak samochód służbowy :( Prywatny to same kłopoty ;-/ Bylo sobie sierre kupic, to bys nie musial sluzbowego chwalic :-P J. |
|
Data: 2011-04-13 06:38:13 | |
Autor: PeJot | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-12 22:58, J.F. pisze:
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być A gdyby tak pomiędzy takim samowzbudnym altkiem a instalacją siedział jakiś PWM i pilnował napięcia ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-13 08:07:51 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On Wed, 13 Apr 2011 06:38:13 +0200, PeJot wrote:
W dniu 2011-04-12 22:58, J.F. pisze: Sa takie pomysly, ale w czym problem razem z paskiem wymienic szczotki z regulatorem za 30zl ? J. |
|
Data: 2011-04-13 10:27:36 | |
Autor: PeJot | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 08:07, J.F. pisze:
Sa takie pomysly, ale w czym problem razem z paskiem wymienic szczotki Serwis z czegoś musi żyć :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-04-13 08:03:25 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze:
Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie "bezinwestycyjnym" na co najmniej rok (no, pomijam np. opony) za 3-4 tysiące? (2) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np. Corsy B czy Golfa II ? Swoją szosą chyba kitcary są głównie na komponentach sierry... Hmmm... Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. [ciach] Kola w oslonie - i zaraz bys mial - uszczelka sie zuzyla, olej Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę - żeby w Corsie zmienić pasek rozrządu trzeba unieść silnik!!! Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu) ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa). W tej wersji pasek rozrządu jest tylko od rozrządu. |
|
Data: 2011-04-13 08:09:21 | |
Autor: Grejon | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 08:03, Andrzej Ława pisze:
W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze: 1. Niejaki Adam P. zaraz ci pewnie powie, że się da :) 2. Przekracza... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-04-13 08:16:13 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 08:09, Grejon pisze:
O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie No właśnie... O ile wyższą cenę może bym jakoś przełknął, to większe gabaryty odpadają zdecydowanie. |
|
Data: 2011-04-13 08:32:37 | |
Autor: J.F. | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On Wed, 13 Apr 2011 08:03:25 +0200, Andrzej Ława wrote:
W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze: Teraz to nie wiem, ale kiedys kupilem taka "na rok" i 8 lat przetrwala prawie bezinwestycyjnie, wiec chwale :-) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np. Corse na pewno przekracza, w koncu nie o to chodzi zeby sie w kurduplu miescic :-) Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodlaKwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. Ale zastosowali taka :-) J. |
|
Data: 2011-04-13 10:31:03 | |
Autor: PanAdol | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7lgaq6hing8ns7bhqn62l1mtapth69ajq34ax.com... mocowo pewnie by sie dalo - te motocyklowe z magnesem stalym i pradnica 3 fazowa maja tak do 400w mocy. samochodowe te mniejsze jakies 700 ? tylko tak jak kolega napisal regulatory sa dosc awaryjne i "głupie" :) pzdr |
|
Data: 2011-04-13 09:08:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 08:03, Andrzej Ława pisze:
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być A konkretnie? [ciach] Czy ja wiem, pasek starcza na 100kkm albo i lepiej, jest dużo lżejszy i cichy niż jakieś zębatki, tani, łatwy do kontroli i do wymiany. A jak się na niego od czasu do czasu popatrzy, to "nie ma opcji" żeby strzelił znienacka. Zresztą zapasowy (stary ale dobry) w bagażniku, więc jakby co, to wymiana 10 minut i w drogę :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 00:20:04 | |
Autor: WS | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On 13 Kwi, 09:08, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
> Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. zasilacz impulsowy (stabilizowany?) :) WS |
|
Data: 2011-04-13 09:45:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 09:20, WS pisze:
On 13 Kwi, 09:08, Jakub Witkowski<jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote: Zaprojektowanie przetwornicy która działa na bardzo szerokim zakresie napięć wejściowych (skok o rząd wielkości) i mocy rzędu 1kW nie jest proste. Dodatkowo musiała by być naprawdę niezawodna, zabezpieczona zarówno elektrycznie jak i mechanicznie (klimatycznie). Koszt szacuję na znacznie wyższy od takich naprawdę dobrych zasilaczy komputerowych. I jeszcze jak zwykle razy 2, za to, że to "część do samochodu". W rezultacie byłby to jeden z droższych elementów elektroniki pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 09:32:45 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 09:08, Jakub Witkowski pisze:
Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia. Np. jakaś przetwornica. |
|
Data: 2011-04-13 09:38:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 09:32, Andrzej Ława pisze:
W dniu 13.04.2011 09:08, Jakub Witkowski pisze: Kilowatowa przetwornica w warunkach samochodowych? Hmm i to ma być bardziej niezawodne i trwałe? Że nie napiszę nawet "tanie" :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 12:14:51 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 09:38, Jakub Witkowski pisze:
A konkretnie? Dawniej klimatyzacja to był luksus dostępny dla elity. A teraz? Swoją szosą ciekaw jestem - skoro już jest pasek - jakby się sprawdziła przekładnia pasowa ze skutera. Zaleta: alternator miałby podawane mniej-więcej takie obroty, jakie by mu były potrzebne. Bo teraz to się zwyczajnie obraca szybciej jak trzeba (podczas jazdy) i trzeba mu regulować magnes wzbudzający albo "marnować" energię. To by się przekładało na mniejsze zużycie mechaniczne alternatora. |
|
Data: 2011-04-13 13:41:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 2011-04-13 12:14, Andrzej Ława pisze:
W dniu 13.04.2011 09:38, Jakub Witkowski pisze: Ale to kiepska analogia bo klima nie zastępuje niczego, co by miało dokładnie to samo działanie. A kosztuje i przy kupnie, i przy serwisie sporo. Gdyby można było osiągnąć efekty jej pracy innym sposobem, przy cenie i awaryjności szczotek alternatora, wybór byłby oczywisty. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-13 14:00:54 | |
Autor: Andrzej Ława | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 13:41, Jakub Witkowski pisze:
Ale to kiepska analogia bo klima nie zastępuje niczego, co by miało Nie teraz. Teraz zasadą jest robienie jak najniższym kosztem czegoś, co się w miarę szybko zużyje. I najlepiej jakby naprawa wymagała specjalistycznego sprzętu. W sumie dziwię się, że komputery w samochodach nie odliczają przebiegu szczotek i nie blokują całkowicie ładowania po upłynięciu założonego przebiegu. Potem mogłyby wymagać "tajnego klucza aktywacyjnego" do odblokowania po wymianie szczotek. Kapytalyści, taka ich mać... |
|
Data: 2011-04-13 22:59:26 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Dnia Wed, 13 Apr 2011 08:03:25 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie Dać się da, gabarytami przekracza i co z tego? Trzeba umieć jeździć autem, a nie patrzyć pod zderzak w kurduplu :P Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę - Już wiesz, dlaczego kurduple są do dupy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-14 00:09:12 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 13.04.2011 22:59, Adam Płaszczyca pisze:
O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie Masz zdecydowanie jakieś kompleksy związane z rozmiarami. Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę - To nie jest kwestia wielkości pojazdu tylko niedopatrzeń w jego projektowaniu. |
|
Data: 2011-04-12 23:03:28 | |
Autor: Alexy | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4da4aff5$1news.home.net.pl...
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) Bo wtedy nie nazywałby się alternatorem, ale prądnicą :) Jak wiadomo prądnice mają mniejszą wydajność, a do tego ich wydajność, napiecie oraz prąd bardzo mocno zależą od prędkości obrotowej i problem jest ze stabilizacją tych parametrów. Ech, nie ma to jak samochód służbowy :( Prywatny to same kłopoty ;-/ Zmień prywatny na służbowy i będzie po problemie :D |
|
Data: 2011-04-13 07:01:43 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
W dniu 12.04.2011 23:03, Alexy pisze:
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być Ewidentnie nie wiesz, o czym piszesz. |
|
Data: 2011-04-12 23:12:59 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Dnia Tue, 12 Apr 2011 22:03:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes) Bo mają ciut więcej mocy. A jak już marudzę... Co za idiota wymyślił te głupie paski napędowe - i to bez osłon! - które napędzają kilka rzeczy na raz (tutaj - alternator i pompę "wody"). Dlaczego nie zwykłe koła zębate w osłonie? Bo byś za nie nie zapłacił. Ech, nie ma to jak samochód służbowy :( Prywatny to same kłopoty ;-/ Sprzedaj, bedzie wszytkim lżej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-13 00:27:51 | |
Autor: kogutek | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
Ave!Widzialęm a nawet naprawialem bezszczotkowy alternator od samochodu osobowego. Od jakiegoś amerykańskiego krążownika szos z lat sześcdziesiątych. Wirnik z magnesami trwalymi. Wyglądał bardzo podobnie do wirnikow stosowanych we współczesnych alternatorach. Też dwa rzędy nabiegunnikow. Jak rosły obroty to jeden rzad nabiegunnikow zmienial położenie w stosunku do drugiego. Pewno zmienialo się pole magnetyczne i mniej dawal prądu. To była bardzo prymitywna metoda regulacji. Dawalo to radę pracować z akumulatorem sterej generacji. Napięcie dochodzilo do 17 woltów. Współczesny akumulator zalatwil by taki alternator w kilka godzin. Ale jakiś pomysl był. A czy slużbowy taki dobry. Niedawno ktoś pisal że zarżnął silnik w slużbowym i się dziwil że pracodawca chce go obciążyć kosztami naprawy. -- |
|
Data: 2011-04-12 23:40:43 | |
Autor: WS | |
glupie samochodowe alternatory ;) | |
On 13 Kwi, 02:27, "kogutek" <sok_marchwiowy.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa (a): Widzial m a nawet naprawialem bezszczotkowy alternator od samochodu osobowego. Regulator byl kiepski/zepsuty/albo faktycznie brak ;) Takie alternatory (z magnesami) sa we wspolczesnych motocyklach i dzialaja w wiekszosci z zelowymi aku. Napiecie jest regulowane obcizazeniem - regulator daje dodatkowe obciazenie odprowadzajac prad do masy ("troche" sie przy tym grzeje oczywiscie no i oczywiscie starty wieksze...), zle motocykl nie potrzebuje zbyt duzo pradu... WS |
|