gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...

Data: 2012-11-20 22:18:06
Autor: vvvvvv
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
czy takie petycje mogą zadziałać?
co trzeba zrobić aby skutecznie powstrzymać gmo? to co zrobiona z ta ustawą jest karygodne:

http://www.alert-box.org/petycja/rozporzadzenie-zakazujace-gmo/

swoją drogą - prośba o wspieranie, inaczej będziemy żreć mutanty z firmy której nazwy tu nie wymienię...

Data: 2012-11-20 22:33:07
Autor: Arek
W dniu 2012-11-20 22:18, vvvvvv pisze:
[...]

Cała żywność, którą jesz to mutanty.
Tyle, że uzyskane przez... napromieniowanie ziaren.

Masz jeszcze problemy czy ta wiedza Cię wyleczyła?

Arek

Data: 2012-11-20 22:35:42
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8gsuh$tej$1speranza.aioe.org...
[...]

to ja poproszę samo napromieniowanie. może już bez gmerania w genach.
i prośba o info w sprawie petycji, dzieki

Data: 2012-11-21 00:14:50
Autor: Arek
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W dniu 2012-11-20 22:35, vvvvvv pisze:> to ja poproszę samo napromieniowanie. może już bez gmerania w genach.
> i prośba o info w sprawie petycji, dzieki

Napromieniowywało się po to żeby gmerać w genach i uzyskiwać mutanty.
Niektóre mutacje okazywały się korzystne inne - nie.
To ja już wolę inteligentne gmeranie.

Arek

Data: 2012-11-21 08:15:53
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8h2tc$dpp$1speranza.aioe.org...
> [...]

Napromieniowywało się po to żeby gmerać w genach i uzyskiwać mutanty.
Niektóre mutacje okazywały się korzystne inne - nie.

nie wiesz co piszesz.

Data: 2012-11-21 14:37:53
Autor: Ajgor

Użytkownik "vvvvvv" napisał w wiadomości news:k8hv36$8qi$1speranza.aioe.org...

> [...]

Napromieniowywało się po to żeby gmerać w genach i uzyskiwać mutanty.
Niektóre mutacje okazywały się korzystne inne - nie.

\
A Ty oczywiście wiesz...
Ja tam mogę jeść GMO z masłem i bez masła. Nie słucham nawiedzonych kretynów, którzy gdześ coś słyszeli ale sami nie wiedzą, o co chodzi.
Krzyżówki roślin są wszędzie. Różne odmiany jabłek, innych owoców, zbóż, kukurydzy. Wszyscy to ludzie jedzą na co dzień, i jakoś nikt od tego nie umiera. Dopuki ktoś nie chlapnął jakiejś głupoty jęzorem, to nikt nie wiedział nawet, że takie coś je.

Data: 2012-11-21 15:04:26
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-11-21 14:37, Ajgor pisze:

[...]

Nie w tym rzecz.
Te GMO są patentowane, a roznoszą się z wiatrem.
Przyjdzie Ci ktoś na Twoją działkę, pobierze próbki z trawy (tej normalnej, z trawnika) i powie "korzystasz pan z patentowanego GMO, wyskakuj z kasy". Tu jest der hund begraben.

Inny hund: ktoś sobie zrobi GMO, który koniecznie wymaga jakiegoś dostępnego w sklepach nie-za-darmo składnika, bo inaczej gnije, albo robi się szkodliwy, albo-co.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-21 20:43:22
Autor: Ajgor

Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości news:50acdf6c$0$1301

[...]

Czyli jak zwykle. Chodzi o kasę.

Data: 2012-11-21 21:29:44
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-11-21 20:43, Ajgor pisze:

[...]

A Ty może myślałeś, że o dobro ludzkości???

No bez jaj... :)

Kiedy ostatnio chodziło o coś innego, niż o kasę?
No - (ja jestem słaby z historii, ale) gdzieś-tak koło X wieku jeszcze czasem niektórym chodziło o dupę. Tę, a nie inną... :)

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-21 22:55:40
Autor: Arek
W dniu 2012-11-21 15:04, SQLwiel pisze:
[...]

To nie USA, tu nie ma takich "patentów".

Arek

Data: 2012-11-21 23:16:10
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8jikp$fq4$1speranza.aioe.org...
[...]

heh.
było acta rodem z usa - nie przeszlo (póki co).
wrzuć w gógla fatca - też nie wierzyłem, że to usa... i przed tym to szczerze mówiąc nie wiem jak się wybronimy...

Data: 2012-11-21 23:19:18
Autor: vvvvvv
Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości news:50acdf6c$0$1301$65785112news.neostrada.pl...
[...]

"Wiele krajów Unii Europejskiej (m.in. Francja, Austria, Węgry, Włochy, Luksemburg, Grecja, Niemcy, Bułgaria oraz Szwajcaria) zabroniło, na podstawie odpowiedniego uzasadnienia, upraw roślin genetycznie zmodyfikowanych. Jedno jest pewne, raz dopuszczona uprawa żywności GMO w Polsce, będzie nieodwracalna ze względu na skażenia transgeniczne pomiędzy roślinami GMO, a ekologicznymi. Nie da rady zakazać pszczołom zapylania między sąsiadującymi polami GMO i EKO, w efekcie rolnicy uprawiający żywność EKO, stracą certyfikaty i będą zmuszeni do upraw GMO. Póki co w Polsce nie wolno uprawiać roślin genetycznie modyfikowanych."

o zdrowie też chodzi - jak są wątpliwości, tzn że trzeba poczekać i pooglądać, a nie na siłę wprowadzać i kasiutrę kosić.
aspartam też jest dopuszczony jako spożywka - jesz to? ufasz że jest ok? czy też twierdzicie że jakiś kretyn coś chlapnął?

tak anyway - czy w sprawie skutecznosci petycji ktoś się wypowie? :)

Data: 2012-11-23 18:56:00
Autor: Szymon von Ulezalka
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
Nie w tym rzecz.
Te GMO s patentowane, a roznosz si z wiatrem.
Przyjdzie Ci kto na Twoj dzia k , pobierze pr bki z trawy (tej
normalnej, z trawnika) i powie "korzystasz pan z patentowanego GMO,
wyskakuj z kasy". Tu jest der hund begraben.

bredzisz.
jak juz- zawieje ci roslinki, spryskasz je randoupem (czy jak to sie
tam pisze), te ktore przezyja rozmnozysz. i oczywiscie przypadkiem
toto twoje pole bedzie roslo tuz przy gmo-wym polu.

Data: 2012-11-26 00:53:24
Autor: Przemek Lipski
[...]

To sie odpowie zeby pozwali wiatro o kradziez i podrzucanie ludziom ich opatentowanych pylkow, albo ewentualnie moga pozwac pszczolki...

Data: 2012-11-26 10:16:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 26 Nov 2012, Przemek Lipski wrote:

[...]

  Akurat tu może być tak, że argumentacja "braku winy" nie zadziała.
  Prawo do wynagrodzenia w przypadku własności intelektualnej może być
odrębne od świadomości wykorzystywania, tak jest np. przy prawie
autorskim (z tą różnicą, że przy nieświadomym wykorzystaniu należy
się dwukrotność wynagrodzenia a przy zawinionym trzykrotność).
  Prawo do postępowania *karnego* jest odrębne!

  Sądzisz, że nieświadome korzystanie z patentu (a ściślej, opatentowanego
rozwiązania) nie podlega opłacie?
  IMO jesteś w błędzie - odszkodowanie się należy i basta.
  Proszę nie mylić z karą!

  A tak na boku, uprzednie próby regulacji zakazu GMO mogą stać się
ostatecznie pałą którą oberwiemy. Idzie o to, że AFAIR jako "wolne
od GMO" były uznawane hodowle w których skażenie (czy jak to tam
kto woli zwać) organizami modyfikowanymi nie przekraczało bodaj
0,9%. Powtarzam za jakąś audycją radiową, bez sprawdzenia źródeł,
dla jasności.
  Ale to może być hak na którym zawisną wszyscy u których takie
samorozsiane rośliny zostaną namierzone.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-26 10:59:12
Autor: Arek
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
[..]
  Akurat tu może być tak, że argumentacja "braku winy" nie zadziała.
  Prawo do wynagrodzenia w przypadku własności intelektualnej może być

Tylko od kiedy w Polsce akceptuje się patenty na geny itp.
Bo jakoś nie słyszałem.

Arek

Data: 2012-11-21 21:57:16
Autor: PrivateLan
W dniu 21.11.2012 14:37, Ajgor pisze:

[...]

Poczytaj co to krzyżówki, a rośliny i zwierzęta modyfikowane genetycznie.

Poczytaj  bzdury o kukurydzy i soi modyfikowanej genetycznie.
Teraz pewnie w POlsce przeszła taka ustawa, bo już zaczynają produkcję tlapi modyfikowanej mimo, że to ryba z innej strefy klimatycznej.
Dlaczego u nas? - bo to będą ogromne mutanty, a gdzie indziej była by rozpoznana jako nienaturalna.
--
          (__)
          (oo)

Data: 2012-11-21 23:21:30
Autor: vvvvvv
Użytkownik "PrivateLan" <hahaha@nospam.pl> napisał w wiadomości news:k8jf7c$j7b$1node2.news.atman.pl...
[...]

jeśli niektórzy strasznie chco i lubio to niech jedzo gmo z masłem i bez masła :)
inni chcieliby wiedzieć co jedzą - IMO takie ich święte prawo.

Data: 2012-11-22 00:08:03
Autor: Arek
W dniu 2012-11-21 23:21, vvvvvv pisze:
jeśli niektórzy strasznie chco i lubio to niech jedzo gmo z masłem i bez
masła :)
inni chcieliby wiedzieć co jedzą - IMO takie ich święte prawo.

Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

Arek

Data: 2012-11-22 10:27:39
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8jmsl$q14$1speranza.aioe.org...
[...]

proponuję zapoznac się z tym tematem bardziej niż pobieżnie.
jak tam temat fatca?

Data: 2012-11-22 10:58:52
Autor: Marek
Arek wrote:
Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

Jak na razie to "ty" chcesz uniemożliwić "im" podejmowania decyzji na podstawie ich woli. Nie jestem przeciwnikiem GMO ale rozumiem sytuację, że ktoś chce sam decydować o tym co je. Nie widzę problemu, aby producenci żywności, którzy zdecydują się na używanie półproduktów modyfikowanych genetycznie, zwyczajnie o tym napisali na opakowaniu. Jak idę do sklepu i widzę, że jeden ser ma 40% tłuszczu a inny 10% to podejmuję na podstawie tego decyzję o zakupie. Podobnie ma dla mnie znaczenie oznakowanie klasyfikacji jaj. Nie muszę tłumaczyć się ze swojej decyzji nikomu.

Samo oznakowanie GMO nie jest problemem. W dyskusji nad tym problemem jest to, że jeśli ten, który nie chce jeść GMO o tym powie to od razu pojawia się nagonka, że jest głupi, zacofany i nie rozumie, że to nie szkodzi. Może i nie szkodzi, może i on nie rozumie, ale to jego święte prawo...

Dlatego jako nie-przeciwnik GMO jestem przeciwny brakowi oznakowań. Dziś antagonistom GMO zamyka się usta, jutro być może mi z innego powodu. Wolność wyboru jest dla mnie ważniejsza i nie przeszkadza mi, że ktoś inny chce wiedzieć co je. Ja też chcę wiedzieć.

Marek

Data: 2012-11-22 22:25:13
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Marek" <.@.> napisał w wiadomości news:50adf75d$0$33462$c3e8da3$fdf4f6afnews.astraweb.com...
Arek wrote:
Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

w kwestii badań o szkodliwości lub nie gmo:
http://www.alert-box.org/gmo/nowe-przelomowe-wyniki-badan-zostaly-opublikowane/

Data: 2012-11-23 15:05:56
Autor: Arek
W dniu 2012-11-22 22:25, vvvvvv pisze:
w kwestii badań o szkodliwości lub nie gmo:
http://www.alert-box.org/gmo/nowe-przelomowe-wyniki-badan-zostaly-opublikowane/

Nie no litości. A ponoć nie chcesz być traktowany jako oszołom.

To Ci powiem, że czekolada to dopiero TRUCIZNA! Nie wierzysz?
Nakarm nią psa...  :(

Arek

Data: 2012-11-23 22:26:31
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8nvs4$jbc$2speranza.aioe.org...
[...]

czy w kwestii skuteczności tego rodzaju petycji (czyli tego o co pytałem na początku) będziesz się wypoawiadał?
jeśli nie, to pozwól, że skończymy dyskusję i zaczekam na bardziej rzeczową wypowiedź.
pozdrawiam

Data: 2012-11-24 14:09:00
Autor: Ajgor

Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości news:k8nvs4$jbc$2speranza.aioe.org...

Nie no litości. A ponoć nie chcesz być traktowany jako oszołom.

To Ci powiem, że czekolada to dopiero TRUCIZNA! Nie wierzysz?

Ale tylko słodka :) Gorzka podobno nawet próchnicę leczy :)
Ale za to rabarbar jest rakotwórczy. A i tak nic nie wywołuje takich chorób psychicznych, jak słuchanie własnej żony.

Data: 2012-11-24 14:11:53
Autor: spp
W dniu 2012-11-24 14:09, Ajgor pisze:

A i tak nic nie wywołuje takich
chorób psychicznych, jak słuchanie własnej żony.

Zwłaszcza takiej GMO. ;)

--
spp

Data: 2012-11-23 15:03:56
Autor: Arek
W dniu 2012-11-22 10:58, Marek pisze:
Jak na razie to "ty" chcesz uniemożliwić "im" podejmowania decyzji na
podstawie ich woli. Nie jestem przeciwnikiem GMO ale rozumiem sytuację,

W którym miejscu chcę im tego zabronić?
Nie widzę przeszkód by oznaczać produkty GMO, a nawet te ze zwierząt karmionych GMO (upsss... to dziś wszystkie by musiały być tak oznaczone).

Arek

Data: 2012-11-24 14:03:58
Autor: Ajgor

Arek wrote:
Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

Jak na razie to "ty" chcesz uniemożliwić "im" podejmowania decyzji na podstawie ich woli. Nie jestem przeciwnikiem GMO ale rozumiem sytuację,

Kolejny, co danie wyboru rozumie jako nakaz?
Ja uważam, że powinno być i GMO i "nieGMO". Każdy powinien sobie wybrać. A to przeciwnicy GMO chcą go zabronić wszystkim nie pytając o zdanie.

Data: 2012-11-24 14:07:21
Autor:
Użytkownik "Ajgor" napisał:
Kolejny, co danie wyboru rozumie jako nakaz?
Ja uważam, że powinno być i GMO i "nieGMO". Każdy powinien sobie wybrać. A to przeciwnicy GMO
chcą go zabronić wszystkim nie pytając o zdanie.

Zrozum to chłopie że w przypadku GMO nie ma czegoś takiego jak wybór!!!
GMO funkcjonuje od dawna bo zostało wprowadzone siłą, po cichu i bez pytania nikogo o zgodę!!!
Nie ma fizycznej możliwości funkcjonowania GMO i nieGMO obok siebie, bo następuje skażenie biologiczne, dodatkowo środki "ochrony" roślin GMO niszczą nieGMO!!!
To już było szeroko przerabiane w wielu krajach takich jak Indie, dlaczego nie piszesz jak tam ten "wybór" wyglądał?
W prawnym usankcjonowaniu GMO chodzi tylko to to żeby można było legalnie zalewać nasz rynek mutantami zbóż GMO z ameryki, chin, nowej zelandii podobnie jak to ostatnio importowano zboże z niemiec w czasie gdy sami mieliśmy zboża pod dostatkiem. Chodzi dokładnie o to samo, czyli zniszczenie gospodarki kraju i zrobienie z obywateli niewolników, co już prawie się udało.

Data: 2012-11-24 19:56:46
Autor: Arek
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W dniu 2012-11-24 14:07, news pisze:
[..]
gdy sami mieliśmy zboża pod dostatkiem. Chodzi dokładnie o to samo,
czyli zniszczenie gospodarki kraju i zrobienie z obywateli niewolników,
co już prawie się udało.

No i dlaczego jesteście takimi oszołomami?
Sami się kompromitujecie.

Zrozum w końcu, że to żaden spisek tylko konieczność - albo zboża odporne na lokalne patogeny i warunki albo... powszechny głód.

Oczywiście Ty to wyżej napisałeś pomiędzy jednym bęknięciem a drugim pierdnięciem po zjedzeniu tłustego schabowego, więc to Cię nie rusza.

Arek

Data: 2012-11-24 20:24:21
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8r59d$q2q$1speranza.aioe.org...
Zrozum w końcu, że to żaden spisek tylko konieczność - albo zboża odporne na lokalne patogeny i warunki albo... powszechny głód.

wydaje ci się że znasz temat, ale po raz kolejny proponuję głębsze zapoznanie tematu, nie pobieżne artykuły z wiki.
aspartam też jest ok wg Ciebie? też się nim zajadasz?

Data: 2012-11-24 20:30:04
Autor: vvvvvv
[...]

swoją drogą, ciekawe, czy taka sama byłaby reakcja ludzi, jakby w ten sam sposób jak GMO uchwalili, że pracujemy do 90 roku życia, w mediach nie byłoby o tym słowa, i tlumaczyli w uzasadnieniu, że wyższa racja, budżet, głód powszechny itd.
Z tematem GMO widać że ludzie są zdezinformowani i wydaje się, ze nie ma to większego znaczenia. W UE to odrzucili, zakazali, w Polsce kuchnia nać pozwolimy i będziemy sobie udowadniać że to jest ok.

Data: 2012-11-24 15:41:57
Autor: Kris
W dniu sobota, 24 listopada 2012 20:30:00 UTC+1 użytkownik vvvvvv napisał:

Z tematem GMO widać że ludzie są zdezinformowani i wydaje się, ze nie ma to większego znaczenia. W UE to odrzucili, zakazali, w Polsce kuchnia nać pozwolimy i będziemy sobie udowadniać że to jest ok.

Ty tak na poważnie/
Poważniejszych problemów nie masz?

Data: 2012-11-25 09:23:13
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:2df0f54c-c6b7-405e-bdb8-749940d12f2dgooglegroups.com...
W dniu sobota, 24 listopada 2012 20:30:00 UTC+1 użytkownik vvvvvv napisał:

Ty tak na poważnie/
tak
Poważniejszych problemów nie masz?
oczywiscie ze mam

Data: 2012-11-25 11:29:27
Autor: Ajgor

Użytkownik "vvvvvv" <wlewszy@porsche.de> napisał w wiadomości news:k8skha$t1s$1speranza.aioe.org...
[...]

To może się nimi zajmij, co?

Data: 2012-11-25 20:47:48
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:k8sru7$26g$1news.dialog.net.pl...

[...]

robie co uwazam za stosowne, tobie nic do tego.
argumenty sie skonczyly?

Data: 2012-11-25 11:28:08
Autor: Ajgor

Użytkownik <news> napisał w wiadomości news:50b0ed09$0$1308$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No popatrz. Wszystko skażone przez GMO, a mimo to ludzie żyją. Jak to możliwe?
A może zaraz napiszesz, że ilośc Polaków się zmniejsza przez GMO?
Ale zaraz zaraz... Wszyscy jedzą je jednocześnie, czy więc wszyscy nie powinni umrzeć w tym samym czasie?
No chyba, że GMO skaża tylko psychikę. To się zgodzę. Dookoła tylu idiotów... Prawda?

To już było szeroko przerabiane w wielu krajach takich jak Indie, dlaczego nie piszesz jak tam ten "wybór" wyglądał?

No wiesz. Równie dobrze możemy sobie poopowiadać o GMO na marsie. Czy my tu rozmawiamy o Indiach?

W prawnym usankcjonowaniu GMO chodzi tylko to to żeby można było legalnie zalewać nasz rynek mutantami zbóż GMO z ameryki, chin, nowej zelandii

A to ich GMO jest gorsze od naszego GMO? W zasadzie masz rację. Powinno się wspierać rodzimą gospodarkę,
więc lepiej kupować nasze GMO niż amerykańskie :)

podobnie jak to ostatnio importowano zboże z niemiec w czasie gdy sami mieliśmy zboża pod dostatkiem.

Tu akurat się zgodzę. Importowanie czegokolwie, co mamy u siebie, to jest zwykłe skurwysyństwo godzące w nas samych

Chodzi dokładnie o to samo, czyli zniszczenie gospodarki kraju i zrobienie z obywateli niewolników, co już prawie się udało.
 Niewolnictwo w Polsce i tak jest powoli wprowadzane. Czy to z GMO, czy bez. Pracownik ma coraz mniej praw
a pracodawca coraz więcej. I nie ma to nic wspólnego z GMO.

Data: 2012-11-25 09:45:37
Autor:
Użytkownik "Ajgor" napisał:
[...]

Nie staraj się sprawiać wrażenia ze jesteś głupszy niż wyglądasz, tylko uważnie posłuchaj co do ciebie ktoś mądrzejszy mówi, dasz radę?

GMO to nie jest trucizna która działa w jednym pokoleniu a badania na szczurach pokazują że jego działanie rozkłada się na dziesiątki pokoleń i skuteczność GMO w takim długim okresie jest większa niż jakakolwiek toksyny chemicznej bo dokładnie 100%
Ci co stoją za GMO dobrze o tym wiedzą dlatego są właścicielami ogromnych bunkrów DNA nie skażonego GMO z całego świata. Mają tam nasiona, próbki tkanek, bank spermy gromadzone latami z całego globu. Jak myślisz po co im to potrzebne?

Tak więc nie łudź się że za twojego któtkiego życia zaczniesz obserwować masowe wymieranie, tego doczekają twoje pra pra wnuki, ale zapewne co cię to obchodzi, skoro teraz masz co żreć, masz na piwo i igrzyska to nic ci więcej do życia nie potrzeba, prawda? Niemniej już dzisiaj ludzie umierają od GMO bo nie trzeba być inteligentem żeby zobaczyć masowy wysyp mutantów!

No wiesz. Równie dobrze możemy sobie poopowiadać o GMO na marsie. Czy my tu rozmawiamy o Indiach?

Bo na marsie GMO nie ma  a w indiach jest to temat dobrze znany i dawno przerabiany i warto by się od bardziej doświadczonych uczyć prawda? A ich doświadczenie zupełnie przeczy twoim urojeniom o wydumanej dobrowolności, wolnym wyborze i takim tam!

A to ich GMO jest gorsze od naszego GMO? W zasadzie masz
rację. Powinno się wspierać rodzimą gospodarkę,
więc lepiej kupować nasze GMO niż amerykańskie :)

Nie ma czegoś takiego jak nasze GMO! Każde GMO jest ICH!
To są ich patenty i każdy rolnik będzie musiał płacić haracz za sianie GMO, jeśli nie dobrowolnie to zostanie do tego przez aparat państwowy zmuszony (zainteresuj się jak to się działo w stanach)
Jeszcze nie rozumiesz że tutaj żadnego wyboru nie ma i zostaniesz do tego zmuszony?
Jaki masz wpływ na to żeby kupować polskie towary? żaden!
Nasz nierzond obkłada naszą produkcję kosmicznymi podatkami a sprowadza do kraju nieopodatkowane towary z chin, na dodatek dotowane przez chiny i po pewnym czasie w żadnym sklepie nie zobaczysz polskiego towaru, więc nie masz możliwości nawet wybrać! A nawet jak byś miał to nie było by cię stać na wybór bo nie stać cię na ogromnie opodatkowany polski towar.

Tu akurat się zgodzę. Importowanie czegokolwie, co mamy u siebie,
 to jest zwykłe skurwysyństwo godzące w nas samych

Więc to GMO dokładnie na tym polega, czyli jak zwykle zalać nasz rynek trefnym towarem z zagranicy, tak jak to miało miejsce importem towarów z chin i zboża z niemiec, po to żeby zniszczyć naszą gospodarkę i rolnictwo, teraz załapałeś?

Data: 2012-11-25 13:04:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-25 09:45, news pisze:
jego działanie rozkłada się na dziesiątki pokoleń

Jakim cudem? GMO powoduje mutacje w komórkach płciowych?

--
Liwiusz

Data: 2012-11-25 12:02:28
Autor:
Użytkownik "Liwiusz" napisał:
Jakim cudem? GMO powoduje mutacje w komórkach płciowych?

GMO to już jest mutacja, czaisz?

Data: 2012-11-25 14:51:44
Autor: PlaMa
W dniu 2012-11-25 12:02, news pisze:

Jakim cudem? GMO powoduje mutacje w komórkach płciowych?
GMO to już jest mutacja, czaisz?

1 - nie jest
2 - zdajesz sobie sprawe ze mutacje to glowny motor ewolucji?

Data: 2012-11-25 14:58:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-25 14:51, PlaMa pisze:
[...]

Facet zupełnie nie czai o czym pisze. Typowy oszołom.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-25 14:58:17
Autor: Liwiusz
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W dniu 2012-11-25 12:02, news pisze:
Użytkownik "Liwiusz" napisał:
Jakim cudem? GMO powoduje mutacje w komórkach płciowych?

GMO to już jest mutacja, czaisz?

Powtórzę pytanie: jak jedzenie pomidorów zmodyfikowanych genetycznie może wpływać mutagennie na komórki rozrodcze człowieka? I - jeśli taki wpływ istnieje (bzdura), dlaczego objawia się wyłącznie przy jedzeniu GMO?

Czy uważasz, że jest jakaś zależność pomiędzy DNA zjedzonym i rozpuszczonym w kwasach żołądkowych, a DNA komórek rozrodczych człowieka?

--
Liwiusz

Data: 2012-11-25 14:38:30
Autor:
[...]

Ma taki sam wpływ jak jedzenie każdego pokarmu do którego jedzenia nie jesteś przystosowany!
Tak samo jak krowa zjadająca świnkę dostaje gąbczastego zwyrodnienia mózgu tak samo człowiek jedząc sztuczne jedzenie będzie chory i umrze

Czy uważasz, że jest jakaś zależność pomiędzy DNA zjedzonym
i rozpuszczonym w kwasach żołądkowych, a DNA komórek
rozrodczych człowieka?

Kto ci takich bajek naopowiadał o rozpuszczaniu DNA w żołądku?
Zresztą DNA koduje białka, jeśli zjesz zmutowane białka to żołądek ci ich nie rozbije w pył i nie zbuduje prawidłowych białek. Człowiek nie potrafi produkować pożywienia, tylko przyswajać zjedzone. Jeśli zjesz zmutowane białka to organizm będzie budował własne ze zmutowanych aminokwasów, teraz coś załapałeś?

Pewnie nie dlatego obejrzyj przynajmniej to:
"GMO TO ŚMIERĆ - Prof. dr hab. Jan Narkiewicz"
http://www.youtube.com/watch?v=T0nDwVf1Yg0
Pewnie twoim zdaniem ten profesor nie zna się na GMO bo ty jesteś autorytetem?

Data: 2012-11-25 17:33:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-25 14:38, news pisze:
Jeśli zjesz zmutowane białka to organizm będzie budował własne ze
zmutowanych aminokwasów, teraz coś załapałeś?

Załapałem, że nic nie wiesz. Białko-GMO i białko-naturalne buduje się z takich samych aminokwasów.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-25 15:00:01
Autor:
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
Użytkownik "Liwiusz" napisał:
Białko-GMO i białko-naturalne buduje się
z takich samych aminokwasów.

Tak, dalej wierz w te bajeczki dla dzieci!

Data: 2012-11-25 17:50:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-25 15:00, news pisze:
Użytkownik "Liwiusz" napisał:
Białko-GMO i białko-naturalne buduje się
z takich samych aminokwasów.

Tak, dalej wierz w te bajeczki dla dzieci!

Proszę, proszę, widzę że mamy wśród anty-GMO odkrycia na miarę Nobla.

Żyjcie dalej w swoim urojonym świecie.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-25 19:01:49
Autor: PlaMa
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W dniu 2012-11-25 15:00, news pisze:

Białko-GMO i białko-naturalne buduje się
z takich samych aminokwasów.
Tak, dalej wierz w te bajeczki dla dzieci!

ile ty masz lat? Serio nie uczyli cie w szkole o transkrypcji? Jesteś świadom korelacji między aminokwasami, polipeptydami i białkami?

Data: 2012-11-26 11:07:24
Autor: Ajgor

Użytkownik <news> napisał w wiadomości news:50b245d6$1$1216$65785112news.neostrada.pl...

Tak samo jak krowa zjadająca świnkę dostaje gąbczastego zwyrodnienia mózgu tak samo człowiek jedząc sztuczne jedzenie będzie chory i umrze

No to my już wszyscy nie żyjemy. Bo większość z tego, co jemy jest sztuczne.

Data: 2012-11-25 19:43:28
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k8t85n$gp2$1news.task.gda.pl...
[...]

weźmy taki przykład: kukurydza GMO jest odporna na silną chemię niszczącą chwasty, robale itd (taki jest z grubasza cel mutowania). kukurydza jest nawożona chemią.
kukurydzę żrą krowy, ty żresz krowę. zeżresz jedną krowę, nic ci nie będzie, zeżresz ich sto, zaczniesz miec uczulenia, astmę, może raka jak ci dobrz pójdzie. to samo z kurczakami. myślkisz że to zdrowe? nic się nie dzieje?
aspartam też jest dopuszczony jako nieszkodliwy. myślisz że jest naprawdę nieszkodliwy?

poczytaj, zorientuj się w temacie i dopiero sie wypowiadaj.

Data: 2012-11-26 11:10:02
Autor: Ajgor

Użytkownik "vvvvvv" <wlewszy@porsche.de> napisał w wiadomości news:k8tos7$lom$1speranza.aioe.org...

[...]

Ale zaraz zaraz. Dopiero co pisałeś, że to po ilus tam pokoleniach to zaczyna działać. To już nie pokolenia, tylko sto krów? OK. Zjem 99 krów i przerzucę się na kukurydzę. Hmm.. Ciekawe ile człowiek potrzebuje lat, żeby zjeść 100 krów :)
A czekaj. na kukurydzę się nie przeżucę, bo przecież ona też będzie GMO.

Data: 2012-11-28 22:16:21
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:k8vf5p$8k6$1news.dialog.net.pl...

[...]

uparłeś się to jedz jak chcesz. widze ze dyskusja nie ma sensu.
jedz też aspartam, glutaminian sodu i co tam jeszcze chcesz - smacznego i zdrowego życia! :)

Data: 2012-11-25 14:05:45
Autor: Yakhub
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W liście datowanym 25 listopada 2012 (09:45:37) napisano:

/ciach/

[...]

Jaja sobie robisz, prawda?

Proszę, powiedz mi, że nie ma ludzi aż tak głupich :)

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-25 14:11:00
Autor: PlaMa
[...]

GMO to bardzie wyszukana metoda tworzenia krzyżówek - coś co ludzie robią od czasów rozpoczęcia upraw. W jaki sposób zjedzenie przez ciebie rośliny z wklonowanymi genami zwiększających odporność na suszę i mróz miałoby zabijać Twoje prawnuki?  No chyba, że jesteś jednym z tych przygłupów co krzyczą na ulicach "zjemy dna i nam ogony wyrosną"?

[...]

teoria spiskowa... szkoda czasu na komentowanie.

> [...]
nic ci więcej do życia nie potrzeba, prawda? Niemniej już dzisiaj ludzie
umierają od GMO bo nie trzeba być inteligentem żeby zobaczyć masowy

W JAKI SPOSÓB GMO BĘDĄ ZABIJAĆ TE PRAWNUKI-MUTANTY?! Jesteś w stanie jasno się wyrazić?

[...]

Źródła.

[...]

Teraz płaci za bardziej wydajne krzyżówki - nic nowego.

[...]

Hej. Też bym chciał by polskie laboratoria konstruowały nasze rodzime krzyżówki GMO, ale podobno jakieś pajace zły PR robią, więc jesteśmy 20lat za innymi i nie ma jak się w rynek wbić.

[...]

To się dzieję i teraz. Skupowane są wyselekcjonowane i dobrane krzyżówki roślin, które potem rolnicy sieją na polach. Jedyne co nas może uratować to spore inwestycje w rodzime laboratoria, które mogłyby zacząć tworzyć własne GMO i konkurować z USA itp.

Data: 2012-11-25 12:01:59
Autor:
Użytkownik "PlaMa" napisał:
[...]

Nazywasz innych przygłupami a sam nim jesteś bo wypowiadasz się na temat GMO sam nie mając zielonego o nim pojęcia!
Co za brednie opowiadasz o genach odpornych na mróz czy choroby? Żadne GMO takich nie ma! GMO to mutanty wyposażone albo w geny wytwarzajace truciznę wewnątrz, albo w geny odporne na truciznę RANDUP, To jest cała prawda o GMO!
To nie jest żadna krzyżówka, na dodatek człowiek żadnych krzyżówek nigdy nie przeprowadzał, rośliny krzyżowały się same naturalnie.

teoria spiskowa... szkoda czasu na komentowanie.

To proszę wyjaśnij nam tutaj cel wydawania setek miliardów euro i dolarów na bunkry wiercone w litej skale z bankami nasion i spermy i to akurat nie skażonych GMO?

W JAKI SPOSÓB GMO BĘDĄ ZABIJAĆ TE PRAWNUKI-MUTANTY?!
Jesteś w stanie jasno się wyrazić?

GMO to mutanty genetyczne (jak sama nazwa wskazuje) a geny są przekazywane z pokolenia na pokolenie, czegoś jeszcze nie rozumiesz?

Źródła.

Sam poszukaj w necie leniu, mnie dla ciebie szkoda nawet czasu!

Teraz płaci za bardziej wydajne krzyżówki - nic nowego.

Teraz nic nie płaci!

Data: 2012-11-25 15:10:10
Autor: PlaMa
W dniu 2012-11-25 12:01, news pisze:

Nazywasz innych przygłupami a sam nim jesteś bo wypowiadasz się na temat
GMO sam nie mając zielonego o nim pojęcia!

serio?

Co za brednie opowiadasz o genach odpornych na mróz czy choroby? Żadne
GMO takich nie ma!

błagam... nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Jednym z fundamentalnych celów tworzenia GMO to tworzenie krzyżówek mających większą tolerancję na stras środowiskowy.

GMO to mutanty wyposażone albo w geny wytwarzajace
truciznę wewnątrz, albo w geny odporne na truciznę RANDUP, To jest cała
prawda o GMO!

Zwiększanie odporności ma herbicydy lub wklonowywanie konstruktów pozwalających wytwarzanie naturalnych herbicydów to tylko część zadań GMO.

To nie jest żadna krzyżówka, na dodatek człowiek żadnych krzyżówek nigdy
nie przeprowadzał, rośliny krzyżowały się same naturalnie.

Widziałeś kiedyś złote pola zbóż pnące się ku niebu na jakiejś wsi? Wiesz jak oryginalnie wyglądały te zboża? Miały może z 15 cm wysokości, były malutkie i miały niewielkie kłosy. Dzisiejsza pszenica, żyto itp. itd. są wynikiem celowej działalności człowieka, który przez tysiące lat modelował te gatunki by miały pożądane przez nas cechy. Selekcja osobników, chód wsobny, krzyżowanie między rodzajowe itp. itd. Skąd się wzięło według ciebie pszenżyto? Bóg zesłał? Ludzi je stworzyli.

Dzisiejsza technologia pozwala tylko robić to szybciej i skuteczniej - to wszystko.

[...]

w jaki sposób przekażesz następnym pokoleniom geny z GMO, które zjadłeś? O to się pytam!

Teraz płaci za bardziej wydajne krzyżówki - nic nowego.
Teraz nic nie płaci!

Dorośnij.

Data: 2012-11-25 14:28:49
Autor:
Użytkownik "PlaMa" napisał:
błagam... nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Jednym z fundamentalnych celów tworzenia GMO to
tworzenie krzyżówek mających większą tolerancję
na stras środowiskowy.

Twoje słowa skomentuję tak: Przeżarłeś się własną kiełbasą wyborczą tak ze sam zacząłeś wierzyć w te kłamstwa co je sam opowiadasz!
Te brednie o roślinach GMO odpornych na środowisko to taka propaganda dla takich lemingów jak ty! Jedyne organizmy najbardziej odporne na środowisko i choroby to te naturalne> Człowiek mutacjami genów nigdy nie prześcignie natury to takie oczywiste, dlatego prace nad GMO polegają wyłącznie na wprowadzeniu genu trucizny do rośliny, lub genu odpornego na truciznę RANDUP.
RANDUP to taka trucizna totalna, zabija wszystko i tylko GMO są na nią odporne, dlatego przed posianiem GMO najpierw się pole nim spryskuje żeby zabić wszelakie życie i na takim martwym polu już praktycznie nic roślinom GMO nie zagraża bo wszystko wymarło. Ale jeśli ty myślisz ze jak zjesz ta trutka tobie nie zaszkodzi to jesteś kretynem!

[...]

No właśnie selekcja a nie krzyżowanie, człowiek żadnych roślin nie krzyżował a jedynie prowadził selekcję, więc po co opowiadasz te kłamstwa o krzyżowaniu od zawsze?
Każdą trawę możesz tak wyselekcjonować żeby miała ziarna jak zboże.

w jaki sposób przekażesz następnym pokoleniom geny z GMO,
które zjadłeś? O to się pytam!

Geny to białka które zjadłeś, jeśli jesz mutanty to sam nim jesteś, nie ma możliwości budowania prawidłowych tkanek z nieprawidłowego pożywienia.

Teraz płaci za bardziej wydajne krzyżówki - nic nowego.
Teraz nic nie płaci!
Dorośnij.

Kolejne twoje kłamstwo obaliłem i nic nie masz do powiedzenia?
No powiedz że obecnie rolnik płaci haracz za własne ziarno jakim obsiewa pole.

Data: 2012-11-25 17:34:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-25 14:28, news pisze:
Geny to białka które zjadłeś, jeśli jesz mutanty to sam nim jesteś, nie
ma możliwości budowania prawidłowych tkanek z nieprawidłowego pożywienia.

A jak zjem krowę, to rosną mi rogi.

Czy naprawdę przeciwników GMO nie stać na normalne argumenty?

--
Liwiusz

Data: 2012-11-25 15:02:45
Autor:
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
Użytkownik "Liwiusz" napisał:
A jak zjem krowę, to rosną mi rogi.

Poczytaj co się dzieje z krową jak zje świnkę!
To samo czeka ciebie jak zjesz GMO. Po twoich wypowiedziach podejrzewam ze już dawno masz mózg zgąbczały:)

Data: 2012-11-25 20:48:51
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k8thbd$7ae$2news.task.gda.pl...
[...]

a podeslesz cos, co udowodni ze gmo nie przynosi ŻADNYCH szkód dla zdrowia?

Data: 2012-11-25 18:55:53
Autor: PlaMa
[...]

Człowieku! Przecież tu o grubą kasę chodzi! Stworzenie odmiany, która przetrzyma przymrozki, które załatwiłyby jej nieodporną odmianę to plon więcej do zebrania a to oznacza $ w kieszeni.

Jedyne organizmy najbardziej odporne na
środowisko i choroby to te naturalne

dlatego też genów się nie tworzy, geny się klonuje z roślin, które natura wyposażyła w odporność na stres środowiskowy a którą to odporność chcemy przekazać innym roślinom.

Człowiek mutacjami genów nigdy nie
prześcignie natury to takie oczywiste, dlatego prace nad GMO polegają
wyłącznie na wprowadzeniu genu trucizny do rośliny, lub genu odpornego
na truciznę RANDUP.

Nie wiem o czym piszesz, jeżeli o herbicydzie to pisz jego nazwę poprawnie, ok?

W ogóle wykazujesz brak fundamentalnej wiedzy w temacie, w którym trollujesz.

[...]

Protestujesz przeciwko ROUNDUP czy przeciwko GMO?

[...]

krzyżował krzyżował... zarówno osobniczo jak i rodzajowo... sama selekcja nie wystarczy

No i nie odpowiedziałeś mi na pytanie - skąd się wzięło pszenżyto? No skąd się pytam?

[...]

cofam to co napisałem wyżej... Nie masz problemu z brakiem wiedzy w temacie GMO ale z brakiem wiedzy w ogóle. Jak można dokonać takie powiązania genów z białkami? Jem białka to jem geny?! Spałeś w gimnazjum jak uczyli o DNA, RNA itd?

[...]

Bo jak widzi, że sąsiad ma zboże 2x fajniejsze, to leci kupić tą samą lub lepszą odmianę.

Data: 2012-11-25 17:15:11
Autor:
Użytkownik "PlaMa" napisał:
Człowieku! Przecież tu o grubą kasę chodzi! Stworzenie odmiany,
która przetrzyma przymrozki, które załatwiłyby jej nieodporną
odmianę to plon więcej do zebrania a to oznacza $ w kieszeni.

Wiem że o kasę, tylko tobie naopowiadali bajek dla idiotów, tu nie chodzi o kasę jaką zarobi rolnik, ale o kasę jaką wydoi od rolników właściciel patentów GMO (patrz Indie)

dlatego też genów się nie tworzy, geny się klonuje z roślin,
które natura wyposażyła w odporność na stres środowiskowy

Tworzy, tworzy, a niby co sie uzyskuje napromieniowując komórki jak nie mutacje?
Co niby się uzyskuje ostrzeliwując ziarno cząstkami metalu z jakimiś genami?

Nie wiem o czym piszesz, jeżeli o herbicydzie to pisz jego
nazwę poprawnie, ok?

Widzę ze nie wiesz, bo tyle wiesz w temacie! Oczywiście że chodzi o herbicyd.

Protestujesz przeciwko ROUNDUP czy przeciwko GMO?

Przeciw jednemu i drugiemu, bo to są dwie nierozłączne rzeczy, GMO bez specjalnych oprysków i nawozów nie urośnie a jak urośnie to plon będzie znikomy!

krzyżował krzyżował... zarówno osobniczo jak i rodzajowo...
sama  selekcja nie wystarczy

Taaa, bezpłodnego konia z krową, czyli osła. Weź mi skrzyżuj krowę z kaczką co by krowa jajka niosła, albo pomidora ze słoniem jak to ma miejsce w przypadku GMO!

No i nie odpowiedziałeś mi na pytanie - skąd się wzięło pszenżyto?
No skąd się pytam?

Pewnie takie samo GMO jak krzyżówka słonia z pomidorem:)

cofam to co napisałem wyżej... Nie masz problemu z brakiem
wiedzy w temacie GMO ale z brakiem wiedzy w ogóle.

Wcięło mi jedne słowo w zdaniu a ty zaraz się wydzierasz. Napisałem że DNA koduje białka i ja masz zmutowane DNA to masz zmutowane białka a jedząc zmutowane białka jesteś mutantem! Czy znowu nam opowiesz bajeczkę że jedząc zmutowane białka to żołądek to wszystko miesza i produkuje zdrowe białka?

Bo jak widzi, że sąsiad ma zboże 2x fajniejsze,
to leci kupić tą samą lub lepszą odmianę.

Rolnik nic nie musi kupować, po prostu sieje własne zboże. A jak sąsiad ma lepsze to wystarczy się z nim wymienić, albo swoje sprzedać i kupić jego, nic się nie płaci. A GMO musisz kupić bo albo jest bezpłodne i się nie rozmnaża, oraz nie masz prawa siać własnego bez opłacenia haraczu!
Jeśli opowiadasz takie brednie o zyskach i kasie to najwyraźniej jesteś opłacanym agentem Monsanto!

Data: 2012-11-25 22:44:54
Autor: PlaMa
W dniu 2012-11-25 17:15, news pisze:

Wiem że o kasę, tylko tobie naopowiadali bajek dla idiotów, tu nie
chodzi o kasę jaką zarobi rolnik, ale o kasę jaką wydoi od rolników
właściciel patentów GMO (patrz Indie)

nikogo nie obchodzi rolnik - chodzi o to by sprzedać, dlatego poprawia się rośliny, by miały właściwości, które pozwolą komuś zarobić - ergo ktoś to kupi. Spójrz na to choćby z punktu widzenia twoich patentów... po kiego patenty jeśli nie będzie chętnych na produkt?

Nawet broniłem tytułu pracą, w której sprawdzałem (także praktycznie) czy da się wyodrębnić z roślin arktycznych geny odpowiedzialne za syntezę akwaporyn (kanały białkowe z błon komórkowych odpowiedzialne za tolerancje na stres suszy i mrozu) co w kolejnych etapach miało dać podstawę do "wszczepienia" tych genów o roślin uprawnych.

Przyjmij więc do wiadomości, że GMO to nie tylko pestycydy czy herbicydy - chociaż dla przeciwników GMO są to tematy najbardziej medialne.

[...]

Próbuje się wyłączyć partie genów by organizmy nie wykazywały pewnych cech. Pomyśl - napromieniowanie w celu "zobaczymy co wyjdzie" to strasznie dużo zmarnowanego czasu (trzeba odhodować kilka pokoleń by sprawdzić czy coś się stało), a efektem będzie zazwyczaj - gó**o się stało.

Co niby się uzyskuje ostrzeliwując ziarno cząstkami metalu z jakimiś
genami?

Tak jak pisałem wcześniej, by wprowadzić do organizmu przygotowane geny (zazwyczaj z innych organizmów)

Widzę ze nie wiesz, bo tyle wiesz w temacie! Oczywiście że chodzi o
herbicyd.

no to naucz się, że jest to ROUNDUP a nie RANDAP

[...]

A widzisz... kwestia środków ochrony roślin mnie też niepokoi (ROUNDUP to rzeczywiście straszne świństwo) ale ten temat to tylko fragment możliwości związanych z GMO.

krzyżował krzyżował... zarówno osobniczo jak i rodzajowo...
sama  selekcja nie wystarczy
Taaa, bezpłodnego konia z krową, czyli osła.

Trolujesz mnie :D Przyznaj :D nikt nie może być aż tak głupi :D
(PS: miałeś na myśli pewnie krzyżówkę konia z osłem - muła? :))

Weź mi skrzyżuj krowę z
kaczką co by krowa jajka niosła, albo pomidora ze słoniem jak to ma
miejsce w przypadku GMO!

Błagam! Źródło na istnienie krowy znoszącej jajka - chciałbym to zobaczyć.

No i nie odpowiedziałeś mi na pytanie - skąd się wzięło pszenżyto?
No skąd się pytam?
Pewnie takie samo GMO jak krzyżówka słonia z pomidorem:)

Nope - podstawą powstania tego gatunku były metody, którymi posługujemy się od tysięcy lat... starszymi od GMO, mikroskopów i Darwina.

[...]

opisz mi w takim razie czym jest zmutowane białko?

jedząc zmutowane białka jesteś mutantem!

You are what you eat? A pig you are! :)

Czy znowu nam opowiesz bajeczkę
że jedząc zmutowane białka to żołądek to wszystko miesza i produkuje
zdrowe białka?

Zależy... Musisz pamiętać, że białka mają pierdyliard kombinacji o pierdyliardzie różnych sposobów działania (od enzymów po toksyny).

Zeżresz jakiś jad i wykitujesz.
Wtrynisz normalne białaczko tworzące masę rośliny to twój organizm w żołądku, jelicie cienkim itd. itd. rozbije je na związki podstawowe (aminokwasy), które twój organizm wykorzysta jako cegiełki do syntezy potrzebnych mu białek.

Tak, to też elementarna wiedza z podstawówki i gimnazjum.

GMO musisz kupić bo albo jest bezpłodne i się
nie rozmnaża

to skąd te obawy, że wiatrem poleci i zniszczy cały świat?

Data: 2012-11-25 21:51:38
Autor:
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
Użytkownik "PlaMa" napisałL
[...]

Jak to nikogo nie obchodzi? Mnie obchodzi rolnik, a ciebie kto obchodzi? Pewnie ci tłuści bogacze właściciele korporacji i patentów?
A kto ma niby zarabiać na produkcji jak nie producent?
Ja natomiast nic w życiu nie opatentuje bo mnie na to nie stać a jak by mi się udało to każda bogata korporacja jest w stanie mi go wykraść i G**** im zrobię!

[...]

Ale po kiego wszczepiać geny roślin odpornych na mróz do nieodpornych? Przecież rośliny odporne istnieją i nie trzeba ich na siłę tworzyć!
Za PRLu nas chciano sadzić ryż ale jak to się mówi że i w paryżu nie zrobią z owsa ryżu, to jest czysta ideologia i nic wiecej. A dokladniej to ideologia jest dla głąbów a prawdziwy cel dla wtajemniczonych.
Skoro naukowo zajmujesz się GMO to aż strach pomyśleć o tym jak małą posiadasz wiedzę na temat jakim się zajmujesz i nie masz zielonego pojęcia o zagrożeniach.
Skoro posiadasz naukową wiedzę w temacie to doskonale wiesz że człowiek jak na razie nie ma zielonego pojęcia o genach i ich działaniu i tak naprawdę nigdy tego nie poznamy. Jedyne co robimy to zabawa, czyli coś zrobić i zobaczyć co wyjdzie. Dobrze wiesz że nie wiemy jaki gen co dokładnie powoduje i jak wpłynie wszczepienie go do innego organizmu. Pewnie nie wiesz o tym że nie ma możliwości usunięcia ze środowiska raz wprowadzonego GMO, czyli jak się odkryje błąd to nie ma możliwości jego naprawienia!

Przyjmij więc do wiadomości, że GMO to nie tylko pestycydy czy
herbicydy chociaż dla przeciwników GMO są to tematy najbardziej medialne.

W kwestii biznesu GMO to są wyłącznie pestycydy, bo takie mają założenia koncerny to robiące. A wzniosłe ideologie i marzenia zostają tylko na uczelniach akademickich, też zresztą sponsorowanych przez te koncerny. Uczą tam też wyłącznie tego czego owe koncerny chcą dlatego teraz rozumiem twoją gadkę i twój sposób myślenia. Osoby niepokorne, głoszące rzeczy sprzeczne z wytycznymi koncernów są z uczelni usuwane.

[...]

Bo ty cały czas masz w głowie zawrócone marzeniami a fakty i realia są inne. Tak by było gdyby koncernom chodziło faktycznie o poprawę jakości roślin, ale IM o to nie chodzi! Czy wiesz jak się masowo produkuje GMO? Dokładnie metodami jakie ci opisałem, czyli tworzy się jakieś mutanty w przybliżeniu odpowiadające zadanym cechom i jazda na pole za grubą kasę.
Dobrze wiesz że nie ma ŻADNEJ możliwości przebadania jakiejkolwiek modyfikacji genetycznej, bo niby jak? Będziesz czekał tysiące lat i nie wiadomo co kreślił w notesiku? Dobrze wiesz ze nie masz zielonego pojęcia o działaniu jakiego kolwiek genu. Natomiast dobrze wiadomo ze pojedynczy gen oddziałuje na wiele cech a nie jedną a jedną i wszystkich nigdy nie poznamy. Dobrze wiesz że umieszczenie tego samego genu w różnym miejscu DNA powoduje zmiany w różnych cechach. A dokładnie w taki sposób powstaje produkcja nasion GMO, czyli napromieniowywanie, lub napylanie, czyli wstrzeliwanie genu w losowe miejsce DNA.

no to naucz się, że jest to ROUNDUP a nie RANDAP

Ja to wiem, więc spokojnie. Niepokoi mnie tylko twoja niewiedza że RANDUP jest trucizną bardzo bardzo szkodliwą także dla człowieka. Niepokoi mnie też twoja niewiedza że całe badania nad GMO opierają się właśnie nad zwiększaniem odporności roślin na RANDUP a nie na jakieś mrozy. Żeby RANDUP nie szkodził człowiekowi to będziesz teraz modyfikował ludzkie DNA?

A widzisz... kwestia środków ochrony roślin mnie też niepokoi
(ROUNDUP to rzeczywiście straszne świństwo) ale ten temat
to tylko fragment możliwości związanych z GMO.

To przejedz się kiedyś na pole, zobaczysz że się sieje tylko GMO z toksynami wewnątrz, oraz odporne na RANDUP i jakoś nie widać tego GMO odpornego na mrozy, szkodniki i choroby, bo one istnieją tylko w twojej wyobraźni.

(PS: miałeś na myśli pewnie krzyżówkę konia z osłem - muła? :))

Tak o to mi chodziło. Teraz powiedz mi jak doprowadzić do skrzyżowania krowy z kaczką, czy słonia z pomidorem?

Błagam! Źródło na istnienie krowy znoszącej jajka - chciałbym to zobaczyć.

To było takie moje marzenie, krowa co daje mleko i znosi jaja i może niech żre słomę i będzie odporna na mrozy i nie sra, ech:)
Ale widziałem krowy świecące nocą z genami meduzy, oraz pomidory z genami słonia. I teraz się zastanów co się dzieje jeśli krówka , czy kurczaczek zjada słonia?

Nope - podstawą powstania tego gatunku były metody, którymi
posługujemy się od tysięcy lat... starszymi od GMO,
mikroskopów i Darwina.

Czyli pszenżyto to nie GMO? Jak je uzyskano?

opisz mi w takim razie czym jest zmutowane białko?

Jest to białko inne niż naturalne, chociaż często bardzo podobne.
A wiesz czym się różni zmutowane białko powodujące gąbczaste zwyrodnienie mózgu? Z naukowego punktu widzenia niczym, ma tylko trochę inny kształt a jaka różnica:)

jedząc zmutowane białka jesteś mutantem!
You are what you eat? A pig you are! :)

I eat no GMO pig.

Zależy... Musisz pamiętać, że białka mają pierdyliard kombinacji
o pierdyliardzie różnych sposobów działania (od enzymów po
toksyny).

Tak wiem. Tylko czy ty będziesz opowiadał bajeczkę ze ludzki żołądek produkuje jakie kolwiek białka?
Z tego co ja wiem to człowiek przyjmuje białka z pożywienia, jeśli zjem zmutowane to urośnie mi zmutowana ręka, noga itd.

[...]

Ale te aminokwasy w GMO są zmutowane wiec nic tutaj żołądek nie poradzi:(
A wykituję nie tylko od jadu, ale od wszystkiego do czego spożywania nie jestem zdolny. Weź nażryj się trawy to wykitujesz a taka krówka się nią zajada. Ja od CO2 się uduszę a taka roślinka nim oddycha. Czy człowiek jest przystosowany do jedzenia GMO i kiedy takie przystosowanie nabył?

to skąd te obawy, że wiatrem poleci i zniszczy cały świat?

Bo poleci wiatrem, naturalnie zkrzyżuje się z organizmami naturalnymi i z naturalnych staną się GMO. A mutanty wymierają, jedne w pierwszym pokoleniu, inne w 20stym, pewne jest tylko to że wymrą bo same się nie potrafia naprawić.
Słyszałeś o badaniach wprowadzenia jednego osobnika ryby GMO do akwenu? Ryba GMO chociaż sama bezpłodna świetnie krzyżuje się z naturalnymi a tamte są już płodne, ale tylko przez kilka pokoleń. Po iluś pokoleniach wymiera cała populacja tej ryby w akwenie. Takiej skuteczności nie ma nawet żadna chemiczna toksyna!

Data: 2012-11-27 00:23:14
Autor: PlaMa
W dniu 2012-11-25 21:51, news pisze:

Jak to nikogo nie obchodzi? Mnie obchodzi rolnik, a ciebie kto obchodzi?
Pewnie ci tłuści bogacze właściciele korporacji i patentów?

nope :) Ja siebie obchodzę :)

A kto ma niby zarabiać na produkcji jak nie producent?

Ale żeby zarobił to musi sprzedać.

Ja natomiast nic w życiu nie opatentuje bo mnie na to nie stać a jak by
mi się udało to każda bogata korporacja jest w stanie mi go wykraść i
G**** im zrobię!

swoją drogą patenty ssą :)

Ale po kiego wszczepiać geny roślin odpornych na mróz do nieodpornych?

żebyś sobie arbuza i ananasa wtrynił w zimę! Taki przykład.
Albo żebyś zebrał z jeden plon więcej w sezonie, albo żeby duże mrozy nie wybiły ci wegetujących roślin albo idź do najbliższego rolnika i spytaj się czy chciałby by jego rośliny miały większą tolerancję na mróz i dlaczego.
O odporności na suszę też muszę ci opowiadać, że była by przydatna?
O zaletach możliwości zasiewu na ziemi, która dotąd nadawała się tylko na lokalne boisko też muszę cię przekonywać?

To jest kasa, bo jest potrzeba. Nie przeczę, że odporność na herbicydy jest najgłośniejszym przykładem GMO, ze względu na medialność oraz kontrowersje, które wywołują. Pewnie też najbardziej dochodowym na tą chwilę. Jednak ograniczanie GMO tylko do tego to uproszczenie ocierające się o głupotę lub złośliwość.

Skoro posiadasz naukową wiedzę w temacie to doskonale wiesz że człowiek
jak na razie nie ma zielonego pojęcia o genach i ich działaniu i tak
naprawdę nigdy tego nie poznamy.

W jednej chwili piszesz, że nie mamy bladego pojęcia o genach a za chwile, że złośliwie tworzy się geny, które mają u twoich wnuków wytworzyć ogony i trzecie ręki... to jak to w końcu jest?

Jedyne co robimy to zabawa, czyli coś
zrobić i zobaczyć co wyjdzie. Dobrze wiesz że nie wiemy jaki gen co
dokładnie powoduje i jak wpłynie wszczepienie go do innego organizmu.

Myślisz, że jak tworzy się rośliny odporne na ROUNDUP? Mutuje się na ogródkach przy Fukushimie rośliny na chybił-trafił a nóż powstaną odporne na herbicydy?

Jest to wiedza do zdobycia na wiki w 5 min ale nich stracę.

Głównym związkiem ROUNDUP jest glifosat, który hamuje działanie syntazy EPSPS - kluczowego enzymu w biosyntezie związków aromatycznych roślin, bakterii i grzybów (czytaj chwastów, patogenów i szkodników).
Tworzymy więc rośliny, które przeżyją opryski tym związkiem poprzez wzmocnienie ekspresji enzymu (powielania genów odpowiedzialnych za jego powstawanie lub przyśpieszanie procesów transkrypcji fragmentów zawierających takie geny), przez wprowadzenie genów tworzących wersję enzymu odporną na glifosat lub w końcu wprowadzanie do roślin enzymów, które glifosat rozłożą.

Osobiście nie czuję się na siłach oceniać w jaki sposób Monsanto przygotował te geny: czy je zsyntetyzował sztucznie (co jest praktykowane ale IMO nie tak powszechne jak...) czy wyodrębnił z innych organizmów i "zaszczepił" w roślinach uprawnych. Nie chce mi się już szperać po internecie a i Jamsa Bonda wynajmować nie będę by wykradał jakieś poufne informacje.

Tak więc GMO nie jest tu problemem (nawet nie wiem czy szlak kwasu szikimowego jest powszechny w komórkach zwierzęcych) tylko opryski są problemem.

W tym punkcie zgadzam się, że cholera wie jakie świństwa się po tych opryskach odkładają w tych roślinach (skoro jest taka awantura o ROUNDAP to pewnie coś w temacie jest) i jest to niepokojące, ale przypieprzanie się do GMO z tego powodu to wylanie dziecka z kąpielą.

Osobiście uważam, że żywność GMO powinna być oznaczana, tak by ludzie jak ty mogli mieć ułudę, że rozsądnie się żywią, chociaż ja bym raczej skupił się na wymuszeniu by żywność roślinna była oznaczana czy i czym byłą opryskiwana.

Pewnie nie wiesz o tym że nie ma możliwości usunięcia ze środowiska raz
wprowadzonego GMO, czyli jak się odkryje błąd to nie ma możliwości jego
naprawienia!

Jest ryzyko stracenia kontroli nad GMO czy niekontrolowane wprowadzenie genów do lokalnych roślin. Wydaję mi się jednak, że w przypadku ROUNDUP i GMO z nim związanych, ryzyko ograniczyłoby się do powstania chwastów odpornych na opryski.

W kwestii biznesu GMO to są wyłącznie pestycydy, bo takie mają założenia
koncerny to robiące.

Fakt, że leży tutaj ogromna kasa tak więc i presja by to robić.

A wzniosłe ideologie i marzenia zostają tylko na
uczelniach akademickich, też zresztą sponsorowanych przez te koncerny.

Każdego dnia koncerny produkują lepsze, większe, silniejsze, dające większe plony, wytrzymalsze itp. itd. odmiany roślin - często przy zastosowaniu metod inżynierii genetycznej i biotechnologii. Wcale nie związane z odpornością na herbicydy. Po prostu przyjmij to do wiadomości.

Uczą tam też wyłącznie tego czego owe koncerny chcą dlatego teraz
rozumiem twoją gadkę i twój sposób myślenia. Osoby niepokorne, głoszące
rzeczy sprzeczne z wytycznymi koncernów są z uczelni usuwane.

Wydaję mi się, że w twoim przypadku usunęli cię bo byłeś po prostu niedouczony i miałeś braki podstawowej wiedzy.

[...]

Hasło reklamowe "Zrobiliśmy coś, ale nie wiemy co robi, kupujcie!" No ja bym się rzucił po taki produkt.

Dobrze wiesz że nie ma ŻADNEJ możliwości przebadania jakiejkolwiek
modyfikacji genetycznej, bo niby jak?

Selekcjonuje się specyficzne startery by wyodrębniły konkretny fragment genomu, który potem się sprawdza pod względem produktu jaki daje. Każdy produkt uboczny może spowodować spapranie się maszynki dającej pieniądze. Niemniej...

[...]

.... tutaj trochę zapunktowałeś, bo trochę racji w tym jest.

Ja to wiem, więc spokojnie. Niepokoi mnie tylko twoja niewiedza że
RANDUP jest trucizną bardzo bardzo szkodliwą także dla człowieka.

Źródła (przy czym nie przeczę)

Ale widziałem krowy świecące nocą z genami meduzy, oraz pomidory z
genami słonia.

Gdzie widziałeś?

Nope - podstawą powstania tego gatunku były metody, którymi
posługujemy się od tysięcy lat... starszymi od GMO,
mikroskopów i Darwina.
Czyli pszenżyto to nie GMO? Jak je uzyskano?

hmmm... zgubiłem wątek jak pisałem tamto zdanie. Sprostuję więc: to jest GMO uzyskane technikami używanymi znanymi przed wykuciem pierwszego miecza. Krzyżowanie między rodzajowe (czy rodzinne - cholerna systematyka), selekcja, chowy wsobne itd. itp. - słowem roślina stworzona przez człowieka, nie występująca naturalnie, podobnie w sumie jak krowy i kurczaki (człowiek stworzył te gatunki).

[...]

Ślicznie, ale jak od tego białka wyrosną ogony twoim wnukom?

Tylko czy ty będziesz opowiadał bajeczkę ze ludzki żołądek
produkuje jakie kolwiek białka?

pewnie, że tak, np. pepsynogen

Z tego co ja wiem to człowiek przyjmuje białka z pożywienia,

Uogólniając przyjmuje białka, które rozkłada na aminokwasy z których robi własne białka.

jeśli zjem
zmutowane to urośnie mi zmutowana ręka, noga itd.

w twoim przypadku to możliwe, w przypadku ludzkości mało prawdopodobne.

Ale te aminokwasy w GMO są zmutowane wiec nic tutaj żołądek nie poradzi:(

Wyobraź sobie, że aminokwasy biogenne to 20 klocków lego, których kombinacje tworzą wyższe struktury zwane w końcu białkami.

Szczerzę wątpię by w GMO uprawnych stosuje się sztuczne aminokwasy, iminy itp.

Weź nażryj się trawy to wykitujesz

sraczka to jeszcze nie śmierć :)

Ja od CO2 się uduszę a taka roślinka nim oddycha. Czy człowiek
jest przystosowany do jedzenia GMO i kiedy takie przystosowanie nabył?

GMO to w 99% normalna roślina.

Ryba GMO chociaż sama bezpłodna świetnie krzyżuje się z naturalnymi

no k***a JAK ja się pytam?!

Po iluś pokoleniach
wymiera cała populacja tej ryby w akwenie. Takiej skuteczności nie ma
nawet żadna chemiczna toksyna!

No to wymrze całe GMO i będziesz miał spokój... sama radość.

Mam do ciebie pytanie kontrolne? Rozumiem, że w swoim bojkocie i nienawiści do GMO jest bardzo konsekwentny? Piwka nie pijesz (zmodyfikowane drożdże), kiełbaski nie jesz (ulepszone pleśnie) antybiotyków nie stosujesz (specjalnie przygotowane grzyby i bakterie)?

Data: 2012-11-27 02:22:16
Autor: RadoslawF
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
Dnia 2012-11-27 00:23, Użytkownik PlaMa napisał:

swoją drogą patenty ssą :)

[...]

Nie ma potrzeby. Zarówno w europie jak i w obu amerykach mamy
nadprodukcję żywności. Nadprodukcję tak dużą że w niektórych krajach
opłaca się przerabiać produkty roślinne na paliwo na bazie alkoholu.
Produkty z GMO nie są potrzebne ludziom, są przydatne firmom do
zwiększenia zysków.

Nie twierdzę też że produkty z GMO są szkodliwe, twierdzę że mogą być
i jeśli ta szkodliwość wyjdzie po latach może być za późno na cofnięcie
tego. Wolał bym samemu w sklepie decydować czy kupię produkty z
zawartością GMO czy bez, niestety grupa sprzedajnych polityków odebrała
mi możliwość podjęcia tej decyzji.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-27 00:30:06
Autor: WS
On 27 Lis, 02:22, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Nie ma potrzeby. Zarówno w europie jak i w obu amerykach mamy
nadprodukcję żywności.

Produkty z GMO nie są potrzebne ludziom, są przydatne firmom do
zwiększenia zysków.

O!, dokladnie, nawet jesli uda sie zwiekszyc produkcje/obnizyc koszty
to dla klienta nie bedzie to mialo zadnego znaczenia - zwlaszcza w UE
gdzie placi sie za nieuprawianie ziemi ;), jakosc prod. rolnych
najprawdopodobniej spadnie (chemia)

Nie twierdzę też że produkty z GMO są szkodliwe, twierdzę że mogą być
i jeśli ta szkodliwość wyjdzie po latach może być za późno na cofnięcie
tego.

Ja bym jescze dolozym mozliwosc uodpornienia sie chwastow na srodki
ochrony roslin, co w przyszlosci moze utudnic/uniemozliwic uprawe
tradycyjnych roslin (dla zwolennikow teorii spiskowych "ktos" moze
pomoc w rozprzestrzenianiu sie takich chwastow ;) )

Dla mnie pchanie sie w takie technologie to nie XXIw, tylko
traktowanie nas jak kroliki doswiadczalne w panstwach trzeciego
swiata...

WS

PS. podobnie z gazem z lupkow - nigdzie nam sie nie spieszy, gaz
drozeje, byc moze powstana lepsze (tansze, bardziej ekologiczne,
dajace wiekszy uzysk ze zloza)
Wg mnie w takich sprawach lepeij poczekac obserwujac co robia inni -
lepiej wybrac jedna technologie z kilku przetestowanych niz zmieniac,
podobnie nasiona GMO mozna kupic byle kiedy i zasiac...

Data: 2012-11-27 14:59:28
Autor:
Użytkownik "WS" napisał:
Ja bym jescze dolozym mozliwosc uodpornienia sie
chwastow na srodki ochrony roslin, co w przyszlosci
moze utudnic/uniemozliwic uprawe tradycyjnych roslin

To nie żadna możliwość, to są fakty naoczne z Indii.
Chwasty są zapylane prze GMO i staja się odporne na RANDUP, czyli tworzą się takie super chwasty odporne na wszystko, bo RANDUP to herbicyd totalny!
Podobnie się dzieje z chorobami i szkodnikami!
Plony GMO wcale nie są większe od naturalnych, są mniejsze i z czasem jeszcze się zmniejszają, potem pojawiają się superchwasty i superszkodniki których niczym nie da się zwalczyć
Rolnicy bankrutują a międzynarodowe korporację przejmują ich majątki. Tak to wyglądało w Indiach i USA i u nas będzie identycznie!

Dodam że GMO u nas istnieje od dawna, ale dopóki PRAWO nie zezwalało to nie można było ścigać rolników i okradać ich z ziemi, teraz będzie można to robić bezkarnie!
No i jeśli międzynarodowe korporacje zaplanują sobie kryzys i głód u nas to wystarczy ze nie sprzedadzą rolnikom swoich nasion i nie będzie żadnych plonów. Będzie głód, kryzys i klekotanie zębami.

Data: 2012-11-27 08:30:08
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2012-11-27 02:22, RadoslawF pisze:
[...]

Z rozmów profesorów w jednej z audycji wynikało, że szkodliwość może być jedynie ze względu na to, że odporne są one na środki chwastobójcze, więc bardziej można je nimi spryskiwać. Dodatkowo, okazuje się, że większa wydajność jest jedynie papką marketingową. Główna zaleta tych modyfikacji to właśnie odporność na środki chwastobójcze, dzięki temu można "bezkarnie" je opryskiwać i im to nie zaszkodzi... A czy zaszkodzi to osobom spożywającym, tego nie wiadomo.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-11-27 08:46:10
Autor: geos
RadoslawF wrote:
[...]

http://archiwum-ukie.polskawue.gov.pl/www/serce.nsf/0/BB9731E782C2EEC2C1256E8300484672?Open

widnieje tam zapis, że produkty GMO muszą być odpowiednio oznakowane i opakowane.

"Znakowanie GMO. Przepisy unijne przewidują rozbudowane obowiązki w zakresie oznakowania produktów GMO. Podlegają im wszystkie produkty składające się lub zawierające GMO, przy czym dyrektywa 2001/18 zezwala w odniesieniu do poszczególnych produktów pewnego minimalnego progu, poniżej którego nie ma obowiązku oznakowania. W przypadku produktów żywnościowych obowiązek znakowania dotyczy tylko produktów zawierających powyżej 1% GMO."

czy to jest obowiązujące?

pozdrawiam,
geos

Data: 2012-11-27 16:14:20
Autor:
Użytkownik "PlaMa" napisał:
żebyś sobie arbuza i ananasa wtrynił w zimę! Taki przykład.

Widzę u ciebie absurdalne komusze poglądy, ładowano w ich realizację kosmiczne pieniędzy i nadal arbuzy w zimę nie rosą i nikomu to nie potrzebne.

[...]

Głupotą jest opowiadanie o innych aspektach GMO kiedy faktycznie ogranicza się tylko do tych o których piszę!

Myślisz, że jak tworzy się rośliny odporne na ROUNDUP?
Mutuje się na ogródkach przy Fukushimie rośliny na
chybił-trafił a nóż powstaną odporne na herbicydy?

Dokładnie tak to się robi! Wiedz że Monsanto na początku wcale nie zajmowała się GMO, wcześniej była to korporacja chemiczna produkująca trucizny i jej produktem była trucizna idealna RANDUP. Herbicyd totalny, niszczący dosłownie wszystko! Dopiero potem mając idealną truciznę wymyślili sobie produkcję organizmów na niego odpornych. A ich produkcja wygląda dosłownie tak że produkuje się masowo przypadkowe mutanty przez napromieniowywanie i te co przeżyją rozmnaża sie metodami genetycznymi.

Tworzymy więc rośliny, które przeżyją opryski tym związkiem
poprzez  wzmocnienie ekspresji enzymu przez wprowadzenie
genów tworzących wersję enzymu odporną na glifosat lub w
końcu wprowadzanie do roślin enzymów, które glifosat rozłożą.

To teraz pomyśl czy człowiek zjadający to GMO posiada geny odporności na tą trutkę?

Osobiście nie czuję się na siłach oceniać w jaki sposób
Monsanto przygotował te geny:

Wystarczy trochę wyobraźni! Monsanto i podobne korporację posiadają tajne podziemnie laboratoria jak z filmu "RezidentEvil", takm realizują sobie tylko znane plany i projekty, tam stworzyli GMO i dokładnie je przebadali, dobrze wiedzą ze to nie daje większych plonów i nie jest zdrowe, ale oni takie mieli założenia i im się udało. Żadne państwo nie ma takich pieniędzy żeby Przebadać GMO więc nikomu się to nie uda. Ale z prostych eksperymentów widać ze GMO powoduje bezpłodność, szczury nim karmione umierają na nowotwory i guzy wielkości pięści. Myślisz ze ten wysyp bezpłodności i nowotworów to jakiś przypadek?

Tak więc GMO nie jest tu problemem (nawet nie wiem czy szlak
kwasu szikimowego jest powszechny w komórkach zwierzęcych)
tylko opryski są problemem.

Tłumaczyłem ci to, ale ty nadal nie rozumiesz że GMO bez tych oprysków nie istnieje!
Jeśli GMO nie opryskasz i nie nawozisz to zeżrą je choroby i szkodniki a plony będą żadne!
Więc w tych roślinach są te trujące opryski i nawozy!

[...]

Ale nie są! zresztą co z tego ze były by oznakowane jeśli w sklepie miałbyś tylko GMO?
Z GMO nie masz wyboru, nad tym nie ma żadnej kontroli i nie ma możliwości kontroli, występuje biologiczne skażanie roślin niemodyfikowanych!

Wydaję mi się jednak, że w przypadku ROUNDUP i GMO z nim
związanych, ryzyko ograniczyłoby się do powstania chwastów odpornych na opryski.

Skoro będą chwasty i szkodniki odporne na RANDUP to gdzie twoje plony i gdzie twoje zyski?
Poza uodpornieniem występuje skażenie biologiczne roślin niemodyfikowanych.

[...]

To pokaz mi gnie one są? Dlaczego nie ma ich na polach?

Hasło reklamowe "Zrobiliśmy coś, ale nie wiemy co robi,
kupujcie!" No ja bym się rzucił po taki produkt.

Dlatego opowiadają bajki o yntelygentnej inżynierii genetycznej, nie szkodliwosci, niskich cenach i wysokich plonach i ludzie kupują!

Selekcjonuje się specyficzne startery by wyodrębniły konkretny
fragment genomu, który potem się sprawdza pod względem
produktu jaki daje.

Co z tego że wyodrębnisz jeden gen skoro jeden gen wcale nie odpowiada za jedna cechę, oraz ten sam gen umieszczony w różnych miejscach DNA wykazuje inne cechy.
To co mówisz to wygląda jakby dać małpie pilnik i ona w ciągu całego swojego życia odkryła by że on błyszczy.

Źródła (przy czym nie przeczę)

Napij sie tego to się przekonasz! Obejrzyj pola spryskane RANDUPEM, są wypalone do gołej ziemi, nic tam nie rośnie. Widziałeś kiedyś plantacje kukurydzy GMO? Wielkie kilkumetrowe rośliny a między nimi pustynia! Czyściutki piasek i ani śladu roślinki, chwastu, mchu czy robaczka!

Gdzie widziałeś?

W akademickich ośrodkach od genetyki, chwalą się takimi bzdurami!

[...]

Uprawisz propagandę i demagogię! Krzyżowanie nie jest żadna sztuczną modyfikacją genetyczną i nie człowiek krzyżują ale rośliny robią to same. To tak jakbyś zaprowadził klacz do ogiera i twierdził że to ty ją zapłodniłeś!

Ślicznie, ale jak od tego białka wyrosną ogony twoim wnukom?

Jak na razie wyrastają dziury w mózgu krowom i ich cielakom, oraz osobom jedzącym ich mięso.

pewnie, że tak, np. pepsynogen Uogólniając przyjmuje białka,
które rozkłada na aminokwasy z których robi własne białka.

To weź wsadź do żołądka nie białka i niech ci ten pepsynogen wyprodukuje!
Próbowałeś kiedyś żywić się trawą, albo ziemią?
Białka GMO składają się z innych aminokwasów niż nieGMO, czy żołądek rozbija te aminokwasy i buduje odpowiednie?

sraczka to jeszcze nie śmierć :)

W zyciu nie widziałem człowieka co by nie wykitował od żarcia trawy, jeśli ty to potrafisz to zgłoś się do księgi ginesa, oraz do naszego plemiela że znalazłeś rozwiązanie kryzysu, nie trzeba sadzić GMO bo ludzkość można wyżywić trawą!

GMO to w 99% normalna roślina.

Bezczelne Kłamstwo!

Ryba GMO chociaż sama bezpłodna świetnie krzyżuje się z naturalnymi
no k***a JAK ja się pytam?!

Ty spec od GMO tego nie wiesz?
Nie wiesz jak się produkuje te zmutowane kurczaki sprzedawane w każdym super i hipermarkecie?
Zapładnia się normalne kury kogutem mutantem. Kury niosą jajka i rosną z nich bezpłodne mutanty, które nie dają potomstwa, ale są w stanie zapłodnić normalna kurę, tylko że 99% z nich nie jest w stanie dożyć wieku rozrodczego bo umiera od mutacji.

No to wymrze całe GMO i będziesz miał spokój... sama radość.

Z całym GMO wymrze też nieGMO, bo GMO krzyżuje się z niemodyfikowanymi, teraz rozumiesz problem?

[...]

Ale ja nie mam żadnego wyboru! Ja nie potrafię przebadać tego co jem, na dodatek nikt mnie o tym nie informuje. Mówiłem ci że to jest robione w tajemnicy, po kryjomu, siłą i pod przymusem. Wprowadzili ustawę bez twojej wiedzy i zgody i będziesz MUSIAŁ.

Data: 2012-11-27 23:21:38
Autor: PlaMa
W dniu 2012-11-27 16:14, news pisze:

Widzę u ciebie absurdalne komusze poglądy, ładowano w ich realizację
kosmiczne pieniędzy i nadal arbuzy w zimę nie rosą i nikomu to nie
potrzebne.

komusze? czemu? ja bym zjadł taniego arbuza w zimę :(

Głupotą jest opowiadanie o innych aspektach GMO kiedy faktycznie
ogranicza się tylko do tych o których piszę!

przesadzasz

[...]

glifosat? Nie działa na zwierzęta[1]

[...]

zostań scenarzystą jakiegoś filmu katastroficznego klasy B :D

Tłumaczyłem ci to, ale ty nadal nie rozumiesz że GMO bez tych oprysków
nie istnieje!
Jeśli GMO nie opryskasz i nie nawozisz to zeżrą je choroby i szkodniki a
plony będą żadne!

pryskają też i nieGMO

Z GMO nie masz wyboru, nad tym nie ma Ĺźadnej kontroli i nie ma
możliwości kontroli, występuje biologiczne skażanie roślin
niemodyfikowanych!

a masz dowody na to skaĹźenie? Bo gdybasz i to nieporadnie.

[...]

będzie się stosowało inny pestycyd

To pokaz mi gnie one są? Dlaczego nie ma ich na polach?

są są - myślisz, że współcześnie wysiewane odmiany to te, które wysiewał twój praprapradziadek?

 Wielkie kilkumetrowe rośliny a między nimi pustynia!
Czyściutki piasek i ani śladu roślinki, chwastu, mchu czy robaczka!

a nie o to chodzi w opryskach?

Gdzie widziałeś?
W akademickich ośrodkach od genetyki, chwalą się takimi bzdurami!

Który uniwerek i jaka katedra - dokładniej proszę

to jest  GMO uzyskane technikami uĹźywanymi znanymi przed
[...]

Inne metody ale cel i idea ta sama. Jeździsz po Polsce i widzisz żyto i ryż z azji, ziemniaki z ameryki itd itd. Rozumiem, że trzeba spalić te odmiany bo nieodwracalnie zmieniają lokalną biosferę?

Jeszcze raz się ciebie spytam - czemu przeraża cie wklonowanie genu z jednej rośliny do innej a nie przeraza cię tworzenie całkiem nowych odmian i gatunków?

Ślicznie, ale jak od tego białka wyrosną ogony twoim wnukom?
Jak na razie wyrastają dziury w mózgu krowom i ich cielakom, oraz osobom
jedzącym ich mięso.

i zapewnie PrPSc to wina GMO? Zresztą atakowanie GMO argumentując prionami to jakiś katastrofalny skrót myślowy.

pewnie, że tak, np. pepsynogen Uogólniając przyjmuje białka,
które rozkłada na aminokwasy z których robi własne białka.
To weź wsadź do żołądka nie białka i niech ci ten pepsynogen wyprodukuje!

spoko np. węglowodany i tłuszcze? Dalej będzie pepsynogen produkował.

Próbowałeś kiedyś żywić się trawą, albo ziemią?

a ty szpinakiem albo soją?

Białka GMO składają się z innych aminokwasów niż nieGMO, czy żołądek
rozbija te aminokwasy i buduje odpowiednie?

jakich innych aminokwasów? wymień proszę.

sraczka to jeszcze nie śmierć :)
W zyciu nie widziałem człowieka co by nie wykitował od żarcia trawy,

a ilu widziałeś co wykitowali od jedzenia trawy?

jeśli ty to potrafisz to zgłoś się do księgi ginesa, oraz do naszego
plemiela że znalazłeś rozwiązanie kryzysu, nie trzeba sadzić GMO bo
ludzkość można wyżywić trawą!

za wiki:
trawy (Poaceae (R. Br.) Barnh., Gramineae Juss.[2]) – rodzina roślin należąca do rzędu wiechlinowców. Liczy ok. 11 tys. gatunków. /.../ Należą do niej również ważne rośliny uprawne, w tym zboża.
(np. kukurydza, ryĹź i Ĺźyto - dop. plama)

GMO to w 99% normalna roślina.
Bezczelne Kłamstwo!

masz mnie... w 95%

Ryba GMO chociaż sama bezpłodna świetnie krzyżuje się z naturalnymi
no k***a JAK ja się pytam?!
Ty spec od GMO tego nie wiesz?

nie wiem jak bezpłodne zwierze może krzyżować się z innymi zwierzętami (bo płodność i rozmnażanie to synonim krzyżowania)

nie dają potomstwa, ale są w stanie zapłodnić

jak zapłodnią to dadzą potomstwo.

Mam do ciebie pytanie kontrolne? Rozumiem, Ĺźe w swoim
[...]

to ja cię informuję. Rozumiem, że od teraz będziesz omijał te produkty?

Dobra... przyznam cie się, ze od dawna jak czytam lub słucham w różnych mediach ekoprzygłupów argumentujących, że od GMO pomrą im dzieci to chciałem sobie pogadać z takimi. Trafiłeś się ty na grupie i pomyślałem, że to dobra okazja by poflameować troszeczkę. Jednak znudziło mi się już to. Zresztą... przesadziłeś - nikt nie jest aż tak głupi :)

Słowem... o wiele za późno ale EOT.

[1]hmmm chyba :/

Data: 2012-11-27 21:17:47
Autor:
Użytkownik "PlaMa" napisał:
glifosat? Nie działa na zwierzęta[1]

Tak cię na tym uniwersytecie nauczyli?
Ciekawe dlaczego ci Indyjscy rolnicy często popełniali samobójstwo pijąc RANDUP?
Jak jesteś taki pewien że to ci nie zaszkodzi to sam wypij, przynajmniej zadziała selekcja naturalna:)

zostań scenarzystą jakiegoś filmu katastroficznego klasy B :D

Nie muszę bo one istnieją:)

pryskają też i nieGMO

nieGMP popryskane RANDUPEM umiera. Tylko GMO nim się pryska, bo tylko one jest odporne.

a masz dowody na to skaĹźenie? Bo gdybasz i to nieporadnie.

Dowody na krzyĹźowanie GMO z niemodyfikowanymi? Tak, to wiedza powszechna:)

Skoro będą chwasty i szkodniki odporne na RANDUP to gdzie
twoje plony i gdzie twoje zyski?
będzie się stosowało inny pestycyd

Jaki inny? RANSUP jest herbicydem totalnym, jest najdoskonalszą trucizną i szczytowym osiągnięciem koncernów chemicznych. Nie ma lepszego oprysku dla GM, nie wiedziałeś o tym?

są są - myślisz, że współcześnie wysiewane odmiany to te,
które wysiewał twój praprapradziadek?

Wiem ze współczesne to GMO, ale pokaż mi te twoje GMO odporne na zimno, choroby i szkodniki i dające większe plony od niemodyfikowanych, gdzie one są?
Ja takich jeszcze w życiu nie widziałem!

Jeszcze raz się ciebie spytam - czemu przeraża cie wklonowanie
genu z jednej rośliny do innej a nie przeraza cię tworzenie całkiem
nowych odmian i gatunkĂłw?

A powiedz mi dlaczego ma mnie nie przerażać?????

spoko np. węglowodany i tłuszcze? Dalej będzie
pepsynogen produkował.

Taaa, białka produkowane u człowieka z tłuszczu i węglowodanów:)

Próbowałeś kiedyś żywić się trawą, albo ziemią?
a ty szpinakiem albo soją?

Ja nie, ale modelki próbują i wyglądają jak by głodzone w oświęcimiu:)

a ilu widziałeś co wykitowali od jedzenia trawy?

Dziadek widział takich umierających setkami, gdy niemcy i ruskie okradali wioski z żywności, więc jedli co było, trawę i umierali.

nie wiem jak bezpłodne zwierze może krzyżować się z innymi
zwierzętami (bo płodność i rozmnażanie to synonim krzyżowania)

Tak Ĺźe ten kogut GMO  z kurą GMO nie daje potomstwa, ale z kurą naturalna daje, natomiast jego potomstwo nie daje juĹź Ĺźadnego potomstwa, bo widocznie mutacja postępuje z pokolenia na pokolenie.
Jak nie wierzysz to spróbuj sobie rozmnożyć kurczaka brojlera.

to ja cię informuję. Rozumiem, że od teraz będziesz omijał te produkty?

Jak mam je omijać? ty mi będziesz wybierał?

Acha, no i nie bądź rura i nie pękaj tak szybko:)

Data: 2012-11-25 21:16:14
Autor: vvvvvv
Użytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisał w wiadomości news:k8tm38$iu6$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-11-25 14:28, news pisze:

proszę, może komus będzie się chciało przeczytać:
http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpieczenstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/670-trzy-scenariusze-rozwoju-gmo.html

Data: 2012-11-25 21:25:22
Autor: spp
W dniu 2012-11-25 21:16, vvvvvv pisze:

proszę, może komus będzie się chciało przeczytać:
http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpieczenstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/670-trzy-scenariusze-rozwoju-gmo.html

Bardzo, k...,  wiarygodne źródło:

"Serwis IGYA stworzony został jako miejsce, w którym można będzie znaleźć praktyczne informacje na temat naturalnych metod leczenia i ignorowanych niejednokrotnie przez oficjalną medycynę ..

Jednocześnie zamierzamy publikować informacje na temat szkodliwości oraz skutków ubocznych wielu leków. Na stronie znajdzie się też odrębny dział poświęcony chemicznym dodatkom do żywności oraz ich szkodliwemu działaniu."

Nic dodać - nic ująć - pozytywnie o medycynie naturalnej, negatywnie o innych. Zawsze. :)
To nie strzał w stopę ale w głowę. :)

--
spp

Data: 2012-11-25 21:50:02
Autor: vvvvvv
Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k8turn$6fl$1speranza.aioe.org...
[...]

taaa.
podaj link z wynikami badań o pozytywnym wpływie gmo na zdrowie człowieka.
bo na razie każdy link anty jest krytykowany.

Data: 2012-11-25 19:46:32
Autor: Arek
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W dniu 2012-11-25 12:01, news pisze:> To nie jest żadna krzyżówka, na dodatek człowiek żadnych krzyżówek nigdy
> nie przeprowadzał, rośliny krzyżowały się same naturalnie.

Otrzymywał.
Przez całe tysiąclecia przez krzyżowanie i selekcję, a od kiedy odkryto wpływ promieniotwórczości - przez napromieniowywanie nasion i selekcję
tych co miały więcej przydatnych mutacji niż szkodliwych.

> To proszę wyjaśnij nam tutaj cel wydawania setek miliardów euro i
> dolarów na bunkry wiercone w litej skale z bankami nasion i spermy i to
> akurat nie skażonych GMO?

Żeby zachować genoróżnorodność.
Niektórym się wydaje, że jak ukryją głęboko pod skałami to promieniowanie nie będzie miało na nie wpływ ;)

Arek

Data: 2012-11-25 20:58:08
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8tp24$m9o$1speranza.aioe.org...
> [...]

Żeby zachować genoróżnorodność.
Niektórym się wydaje, że jak ukryją głęboko pod skałami to promieniowanie nie będzie miało na nie wpływ ;)

jest jedna firma która robi nam tym potężną kasę.
ciekawe, że posłowie zagłosowali akurat za rozwiązaniami które nabiją tej firmie kabzę.

Data: 2012-11-25 22:32:52
Autor: Arek
W dniu 2012-11-25 20:58, vvvvvv pisze:
jest jedna firma która robi nam tym potężną kasę.
ciekawe, że posłowie zagłosowali akurat za rozwiązaniami które nabiją
tej firmie kabzę.

No to już wiesz po co to robią - jak zawsze dla kasy :)
Cała reszta to tylko podkładka.

Arek

Data: 2012-11-25 22:33:58
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Arek" <arnold@buzdygan.com> napisał w wiadomości news:k8u2q0$gvk$1speranza.aioe.org...
[...]

kasa to zdrowa motywacja, ale nie za wszelką cenę.

Data: 2012-11-26 11:13:13
Autor: Ajgor

Użytkownik <news> napisał w wiadomości news:50b22172$0$1296$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Rozumiem, że moje geny łączą się z genami tego, co jem? Już wiem, co miał na myśli mój ojciec, jak mówił, że jak zjem pestke od czereśni, to mi w uszach gałęzie wyrosną :)
Tylko nie rozumiem, dlaczego mi jeszcze kukurydza z dupy nie wystaje... Tyle jej genów zjadłem...

Data: 2012-11-25 19:14:14
Autor: Arek
gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
W dniu 2012-11-25 09:45, news pisze:[..]

> rolnictwo, teraz załapałeś?

Niedouczonym debilem jesteś.
W każdym aspekcie, który to poruszyłeś.
A z takimi ludźmi dyskusja nie ma sensu.

Arek

Data: 2012-11-26 11:05:22
Autor: Ajgor

Użytkownik <news> napisał w wiadomości news:50b20162$0$1229$65785112news.neostrada.pl...

GMO to nie jest trucizna która działa w jednym pokoleniu a badania na szczurach pokazują że jego działanie rozkłada się na dziesiątki pokoleń

No to w czym problem? Na co dzień jemy rzeczy, które działają szybciej, i jakoś nikomu to nie przeszkadza.

[...]

Możesz podać ich adresy? Tych bunkrów? Bo zaleciało mi teorią spisku.

[...]

Rozumiem, że w Indiach już minęły te pokolenia, po których mają wszyscy umrzeć? Stąd mają doświadczenie?
OK. Jak postanowię się przeprowadzić do Indii, to zacznę się martwić.

Nie ma czegoś takiego jak nasze GMO! Każde GMO jest ICH!

I znów ta teoria spisku. A czasem ich wodzem nie jest Napoleon? Albo jakiś inny Chrystus?

Data: 2012-11-26 14:05:43
Autor:
Użytkownik "Ajgor" napisał:
Możesz podać ich adresy? Tych bunkrów? Bo zaleciało mi teorią spisku.

Jak taki yntelygent jak ty , co nie potrafi nawet z googla korzystać, obronił pracę dyplomową i to z genetyki?

Poszukałem za ciebie:
W Norwegii na wyspie Spitsbergen, która jest częścią archipelagu Svalbard, korporacje produkujące żywność GMO zafundowały bank nasion
http://ekoimy.most.org.pl/02_2008_04_artykul.htm

Rozumiem, że w Indiach już minęły te pokolenia, po których mają
wszyscy umrzeć?  Stąd mają doświadczenie?

To nie wiesz że w Indiach rodzące sie dzieci z pięcioma bogami, rękami, czy dwiema głowami są normą? Myślisz że to efekt ich wielkiej religijności?

Data: 2012-11-26 16:56:26
Autor: Arek
W dniu 2012-11-26 14:05, news pisze:
To nie wiesz że w Indiach rodzące sie dzieci z pięcioma bogami, rękami,
czy dwiema głowami są normą? Myślisz że to efekt ich wielkiej religijności?

A ile się ich takich urodziło?  Jedno? Dwa? Na miliard 300 milionów Hindusów ?

Arek

Data: 2012-11-26 19:02:45
Autor: Andy Niwinski

"Arek" <arnold@buzdygan.com> schrieb im Newsbeitrag news:k903f7$4gl$1speranza.aioe.org...
[...]

Buzdyganie, ale on ma rację. Te GMO są strasznie szkodliwe. Nażarł się popkornu z GMO kukurydzy i patrz jak mu sie na mózg rzuciło...

Data: 2012-11-27 00:25:39
Autor: PlaMa
W dniu 2012-11-26 11:05, Ajgor pisze:

[...]

akurat banki genów rzeczywiście istnieją, chociaż nie doszukiwałbym się w nich sposobu na rekolonizację Ziemi po tym jak GMO wynajdą broń jądrową i wybiją ludzkość.

Data: 2012-11-24 14:02:22
Autor: Ajgor

Użytkownik "vvvvvv" napisał w wiadomości news:k8jk54$jp1$1speranza.aioe.org...

jeśli niektórzy strasznie chco i lubio to niech jedzo gmo z masłem i bez masła :)
inni chcieliby wiedzieć co jedzą - IMO takie ich święte prawo.

Ależ ja chcę wiedzieć, co jem. Ale nie jestem z tych, co to mi ktoś krzyknie, Że "to szkodzi" i ja mu zaraz uwierzę i przestanę jeść. Tym bardziej, że jedyne poparcie taki ktoś ma jedynie od domorosłych filozofów. Po za tym każde jedzenie szkodzi. Jak by miał słuchać każdego kretyna, to by umarł z głodu, ale za to zdrowo :)

Data: 2012-11-25 09:00:52
Autor: PrivateLan
W dniu 24.11.2012 14:02, Ajgor pisze:

[...]

Ależ nikt ci nie zabrania żreć czego chcesz, tylko ja (i wielu podobnie
myślących) nie chcę jeść g..a nie wiedząc o tym.
Ponadto znając co robili w innych krajach sprzeciwiam się legalnego -
tylnymi drzwiami, wprowadzenia GMO do produkcji rolniczej i wytwarzania
namiastek żywności.
--
         (__)
         (oo)

Data: 2012-11-25 11:34:02
Autor: Ajgor

Użytkownik "PrivateLan" <hahaha@nospam.pl> napisał w wiadomości news:k8sj7k$rve$1node1.news.atman.pl...

Ależ nikt ci nie zabrania żreć czego chcesz, tylko ja (i wielu podobnie
myślących) nie chcę jeść g..a nie wiedząc o tym.

To go nie jedz. Ktoś Cię karmi siłą?

Ponadto znając co robili w innych krajach sprzeciwiam się legalnego -
tylnymi drzwiami, wprowadzenia GMO do produkcji rolniczej i wytwarzania
namiastek żywności.

Namiastki żywności to mamy od 23 lat wszedzie. Wędliny "wędzone" przy pomocy lakieru,
kurczaki myte w płynie do naczyń, żeby zmyć zielony nalot, wszystko w proszku z dodatkiem chemii, coraz mniej mięsa w mięsie itp. itd... Dlaczego kiedyś polskie wyroby były najlepsze w europie? Bo były naturalne. Teraz powoli równamy do reszty "bogatego" świata. Coraz mniej jedzenia w jedzeniu, a coraz więcej chemii. Ważne, żeby było jak najtaniej zrobione.

Data: 2012-11-25 12:10:34
Autor: PrivateLan
W dniu 25.11.2012 11:34, Ajgor pisze:

[...]

Czy chory jesteś?
Siłą nie, lecz nieświadomie.
Jak GMO ma być nie oznakowane, to skąd mam wiedzieć, że to g...o?
Czy to na to samo nie wychodzi?

--
         (__)
         (oo)

Data: 2012-11-24 14:00:25
Autor: Ajgor

Użytkownik "PrivateLan" napisał w wiadomości news:k8jf7c$j7b$1node2.news.atman.pl...

[...]

Chętnie spróbuję takiej tilapii. Właściwie możesz mnie uświadomić, jak ona mi zaszkodzi? Bo ja oczywiście w swojej niewiedzy nie wiem.
Jakoś Actimelu nikt nie krytykuje, mimo, że to miał być lek sprzedawany w Anglii, ale nie został dopuszczony u nich do obiegu, bo jest bardziej szkodliwy, niż pomocny. A u nas jest sprzedawany jako jogurcik :) Oczywiście nie modyfikowany genetycznie.

Data: 2012-11-21 23:08:54
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:k8ilfg$bnu$1news.dialog.net.pl...

> [...]

Krzyżówki roślin są wszędzie. Różne odmiany jabłek, innych owoców, zbóż, kukurydzy. Wszyscy to ludzie jedzą na co dzień, i jakoś nikt od tego nie umiera. Dopuki ktoś nie chlapnął jakiejś głupoty jęzorem, to nikt nie wiedział nawet, że takie coś je.

dżizas...

ps: dopuki?

gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...