gniazdo zapalniczki

Data: 2009-06-01 00:15:13
Autor: mirror
gniazdo zapalniczki
jest cale mnostwo urzadzen poczawszy od lapka po roznego
rodzaju ladowarki do aparatow fotograficznych, ktore czasami
az sie prosza zeby wykorzystac w podrozy ... czesc urzadzen
pewnie ma jakies ladowarki samochodowe (np. telefony) ale
wiekszosc chyba nie ma ... czy sa jakies uniwersalne urzadzenia
umozliwiajace z jednej strony podpiecie sie pod gniazdu zapalniczki
a z drugiej strony daja wyjscie w postaci gniazdka ... hmmm ... 220V ?
czy to jest niemozliwe ?

jeszcze jedno - czy sa jakies dwójniki/rozdzielacze gniazdka zapalniczki,
zeby mozna bylo podlaczyc dwa urzadzenia w tym samym czasie (np.
lodoweczke turystyczna i nawigacje) ? czy sa jakies przedluzacze, ktore
pozwolilyby wyprowadzic gniazdo do bagaznika i tam wstawic lodowke
turystyczna ?

Data: 2009-06-01 00:22:47
Autor: Pabl_o
gniazdo zapalniczki

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvuvh1$jcg$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Przetwornica  12->230

[...]

Nie widzialem a widzisz problem w kupieniu gniazda + wtyczki + kawalka kabla i zrobieniu tego na kolanie w 10 minut?

Picasso

Data: 2009-06-01 00:33:05
Autor: Grejon
gniazdo zapalniczki
mirror pisze:
[...]

Możliwe, ale biorąc pod uwagę obciążalność takiego gniazda, lepiej wpiąć się z przetwornicą bezpośrednio do aku.

jeszcze jedno - czy sa jakies dwójniki/rozdzielacze gniazdka zapalniczki,
zeby mozna bylo podlaczyc dwa urzadzenia w tym samym czasie (np.
lodoweczke turystyczna i nawigacje) ?

Pełno jest tego na allegro.

> czy sa jakies przedluzacze, ktore
pozwolilyby wyprowadzic gniazdo do bagaznika i tam wstawic lodowke
turystyczna ?

Są.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-06-01 01:27:41
Autor: Miłosz
gniazdo zapalniczki
mirror pisze:

a z drugiej strony daja wyjscie w postaci gniazdka ... hmmm ... 220V ?
czy to jest niemozliwe ?

Mozliwe, musisz obliczyc jakie urzadzenia chcesz podlaczyc pod przetwornice. Najwieksza na rynku to chyba 2000 W, to juz na upartego czajnikiem elektrycznym bys gotowal wode w aucie w 3 minuty ;) Ja osobiscie uzywam 500 W przetwornicy, laduje laptopa, laduje baterie od aparatu przez 230 V oczywiscie, i podlaczam glosniki Logitecha zestaw 2.1 z subwooferem ;)) Daje rade :D Jako że auto firmowe to najtansze rozwiazanie na jakies tam car audio ;))

jeszcze jedno - czy sa jakies dwójniki/rozdzielacze gniazdka zapalniczki,
zeby mozna bylo podlaczyc dwa urzadzenia w tym samym czasie (np.
lodoweczke turystyczna i nawigacje) ?

Sa, od 2 wejsc az po 6 :)

czy sa jakies przedluzacze, ktore
pozwolilyby wyprowadzic gniazdo do bagaznika i tam wstawic lodowke
turystyczna ?

Mam rozumiec ze mowisz o 230 V ? Ja mam na podlodze zwykly najprostszy z domu przedluzacz :)

Data: 2009-06-01 09:10:49
Autor: mirror
gniazdo zapalniczki
Miłosz wrote:
mirror pisze:

[...]

ile taka przetwornica jak ta moze kosztowac i czy sa jakies firmy
uwazane za lepsze w tym temacie ? troche boje sie kupic jakas
tania chinszczyzne i spalic samochod na gwarancji  ... :-D

Data: 2009-06-01 10:32:01
Autor: owp
gniazdo zapalniczki
ile taka przetwornica jak ta moze kosztowac i czy sa jakies firmy
uwazane za lepsze w tym temacie ? troche boje sie kupic jakas
tania chinszczyzne i spalic samochod na gwarancji  ... :-D
Ja kupiłem tanią i spaliła mi się przy pierwszym wyjeździe... Na szczęście tylko ona.

Data: 2009-06-01 11:19:47
Autor: marjan
gniazdo zapalniczki
owp pisze:
[...]

Nie podpiąłeś przypadkiem do niej urządzeń o większej mocy niż przewidywał producent?

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-06-01 13:44:44
Autor: Miłosz
gniazdo zapalniczki
marjan pisze:

Nie podpiąłeś przypadkiem do niej urządzeń o większej mocy niż przewidywał producent?

To nie ma znaczenia, jak kazde inne urzadzenia - taka przetwornica ma bezpiecznik ktory od razu by spalila.

Data: 2009-06-01 17:45:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
gniazdo zapalniczki
Miłosz pisze:
marjan pisze:

Nie podpiąłeś przypadkiem do niej urządzeń o większej mocy niż przewidywał producent?

To nie ma znaczenia, jak kazde inne urzadzenia - taka przetwornica ma bezpiecznik ktory od razu by spalila.

Nie znasz starej prawdy o chińszczyźnie? Używany tam bezpiecznik jest drogi, dlatego z dbałości o niego, producent tak buduje urządzenie, by spaliło się ono w pierwszej kolejności, zabezpieczając tym samym ów bezpiecznik. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-06-01 13:44:01
Autor: Miłosz
gniazdo zapalniczki
mirror pisze:

ile taka przetwornica jak ta moze kosztowac i czy sa jakies firmy
uwazane za lepsze w tym temacie ? troche boje sie kupic jakas
tania chinszczyzne i spalic samochod na gwarancji  ... :-D

Mialem o tym napisac w poprzednim poscie dodatkowo. Ja tez zanim kupilem przetwornice mialem obawe co do gwrancji itd. Nie ukrywajmy ze najtaniej te zabawki sa na Allegro, jednak ja wolalem te 50 zl czy tam 100 zl wiecej dac i kupilem owa przetwornice w Media Markt, mam na to gwarancji 2 lata, i nawet jak cos mi sie odwidzi to takie Media nie robi zadnych problemow. Co do firmy tej przetwornicy, mam ja w aucie, wiec zaraz jak bede jechal zerkne na dokladna nazwe ;) Jak mowie, na Allegro tez widzialem identyczna ale klocic sie pozniej z Kowalskim o gwarancje to ja dziekuje.

Data: 2009-06-01 13:47:55
Autor: Miłosz
gniazdo zapalniczki
Data: 2009-06-02 00:50:49
Autor: Adam Płaszczyca
gniazdo zapalniczki

     ___________ (R)

Data: 2009-06-02 16:59:37
Autor: Zygmunt
gniazdo zapalniczki
mirror pisze:
[...]
przetwornica rozwiaze Twoje problemy.
Ale pamietaj ze zwiekszenie napiecie będzie kosztem natęzenia prądu - a to poleci po akumulatorze. Co inngeo podladowac sobie laptopa przez 1 - 2h, a co inego wozic lodówke która przez cała dobe potrzebuje zasilania. moim zdaniem aku zbyt długo nie pociagnie.

Data: 2009-06-02 17:28:47
Autor: Cavallino
gniazdo zapalniczki
Użytkownik "Zygmunt" <mamut-1979@o2.pl> napisał w wiadomości news:h03eoq$6bv$1sunflower.man.poznan.pl...
mirror pisze:
[...]
[...]

LodĂłwka ma 50 W.
Laptop bierze więcej.

Data: 2009-06-02 18:33:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
gniazdo zapalniczki
Hello Cavallino,

Tuesday, June 2, 2009, 5:28:47 PM, you wrote:

[...]
Lodówka ma 50 W.
Laptop bierze więcej.

Zależy jaki laptop i w jakim trybie. Przy ładowaniu akumulatorów
bierze sporo ale podczas normalnej pracy typowy laptop pobiera 20-40W
(zależnie od ustawień przeróżnych i tego, co aktualnie robi).

--
Best regards,

Data: 2009-06-02 19:02:33
Autor: J.F.
gniazdo zapalniczki
On Tue, 2 Jun 2009 17:28:47 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "Zygmunt" <mamut-1979@o2.pl> napisał w wiadomości
mirror pisze:
[...]
[...]

50W wystarcza zeby w pol dnia rozladowac akumulator.

J.

Data: 2009-06-02 20:45:17
Autor: Cavallino
gniazdo zapalniczki
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Lodówka ma 50 W.
Laptop bierze więcej.

50W wystarcza zeby w pol dnia rozladowac akumulator.

Podczas jazdy czy na postoju?
Moja zapalniczka bez przekręconego kluczyka nie jest pod napięciem.

Data: 2009-06-02 20:12:32
Autor: Miłosz
gniazdo zapalniczki
Zygmunt pisze:

moim zdaniem aku zbyt długo nie pociagnie.

Nie wiem do czego zmierzasz konkretnie. Teraz tak, ja jezdze na owej przetwornicy hmmm - zeby Cie nie sklamac od lutego ? Przetwornica chodzi non stop kiedy chodzi auto, wiadomo laptopa laduje kiedy tego potrzebuje, ale zestaw Logitech 2.1 z subwooferem non toper ;) Auto srednio lata 10.000 km miesiecznie ;) A i zdazylo mi sie nie raz na postoju tak do 30 minut owy zestaw kiedy chodzil - na zgaszonym silniku oczywiscie. Wedlug mnie akumulator jest w swietnej kondycji - sam sie dziwie... :) Obym nie wykrakal usterki akusia ;) Ale mowie jak mi sie to sprawuje :]

gniazdo zapalniczki