godziny dla seniorów w sklepach

Data: 2020-10-18 13:53:24
Autor: Monika Głowacka
godziny dla seniorów w sklepach
https://bezprawnik.pl/godziny-dla-seniorow-w-szkole/

*Rozporządzenie Rady Ministrów ustanawiające godziny dla seniorów nie czyni wyjątku dla szkolnych sklepików*

Godziny dla seniorów mieliśmy już na początku epidemii koronawirusa. Rząd wprowadził wówczas zasadę, że od godziny 10:00 do godziny 12:00 w sklepach, aptekach i drogeriach zakupy mogą zrobić jedynie osoby powyżej 60 roku życia. W założeniu ma to umożliwić im robienie zakupów bez ryzyka zakażeniem.

Rozwiązanie to funkcjonowało, choć nie bez wad. Teraz wraca wraz z nowymi obostrzeniami w Polsce wprowadzonymi w ostatnich dniach. W tym momencie jednak warto się zastanowić po co komu będą godziny dla seniorów w szkole. Nie jest to bynajmniej rozważanie czysto teoretyczne, bo rozporządzenie Rady Ministrów w tej sprawie nie zawiera specjalnego wyłączenia dla sklepików szkolnych.

Godziny dla seniorów w szkole tworzą dość kuriozalną sytuację. Oczywiście, wśród kadry nauczycielskiej z pewnością mogą się trafić osoby mające więcej niż 60 lat. Troska o zdrowie pedagogów jest uzasadniona zwłaszcza wówczas gdy kolejni nauczyciele umierają na koronawirusa. Problem w tym, że ci sami seniorzy i tak musieliby w trakcie lekcji stykać się z najliczniejszą grupą osób przebywających w szkole - czyli z uczniami.
Wszystko wskazuje na to że godziny dla seniorów w szkole to zwykle przeoczenie

Akurat w tym przypadku nie istnieje żadne uzasadnienie dla utrzymania takiego rozwiązania. Warto przy tym zauważyć, że godziny dla seniorów w szkole z pewnością nie wynikają z intencji ustawodawcy czy urzędników Ministerstwa Zdrowia.

To niemal na pewno najzwyklejsze w świecie przeoczenie, które stosunkowo łatwo będzie wyeliminować z obrotu prawnego. Wystarczy że Rada Ministrów wyda rozporządzenie zmieniające poprzedni akt prawny. Wszystko wskazuje na to, że tak właśnie się stanie.

Data: 2020-10-18 15:36:01
Autor: ąćęłńóśźż
godziny dla seniorów w sklepach
Zajmujesz się jakąś niszą, a mnie wqrwia co innego: tabuny emerytów POZA GODZINAMI 10-12.
Czwartek (15.X), piątek (16.X) czy to poczta, czy sklep: u mnie emeryt na emerycie, oczywiście bez rękawiczek musza przemacać wszystkie bułki, wszystkie pomidory i wszystkie kurczaki, maska spadła na brodę, chrapanie sapanie, aż zrezygnowałem z zakupów...
I to od początku epidemii takie obrazki z emerytami.
Awruk ciam, czy my też będziemy takimi durnymi staruszkami???

Data: 2020-10-19 03:32:29
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

ten typ tak ma :-)

-- I to od początku epidemii takie obrazki z emerytami. Awruk ciam, czy my też będziemy takimi durnymi staruszkami???

to zalezy od portfela, szlachta zamawia zakupy do domu a motloch walczy w Biedrze czy Lidlu o przeterminowane kurczaki :-)

godziny dla seniorów w sklepach