golf IV -> zagazowanie?

Data: 2009-10-08 09:47:02
Autor: mateusx6
golf IV -> zagazowanie?
Jak sprawuje sie zagazowany silnik 1.6 w golfie IV? Jakies klopoty, czeste regulacje itp? Prosze o opinie, bo zastanawiam sie nad kupnem auta z instalacja gazowa lub ewentualnie diesla.

Data: 2009-10-08 10:06:20
Autor: Resun
golf IV -> zagazowanie?

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:hak5dp$s3u$1news.wp.pl...
Jak sprawuje sie zagazowany silnik 1.6 w golfie IV? Jakies klopoty, czeste regulacje itp? Prosze o opinie, bo zastanawiam sie nad kupnem auta z instalacja gazowa lub ewentualnie diesla.

jak lubisz tankować raz w tygodniu bierz gaz , jak lubisz raz w miesiacu bierz diesla :)

btw. TDIki VAGa sa ciut mocniejsze niz 1.6 na gazie :/

Data: 2009-10-08 09:27:53
Autor: Samotnik
golf IV -> zagazowanie?
Dnia 08.10.2009 Resun <resun@o2.pl> napisał/a:
Jak sprawuje sie zagazowany silnik 1.6 w golfie IV? Jakies klopoty, czeste regulacje itp? Prosze o opinie, bo zastanawiam sie nad kupnem auta z instalacja gazowa lub ewentualnie diesla.

jak lubisz tankowa? raz w tygodniu bierz gaz , jak lubisz raz w miesiacu bierz diesla :)

Jeśli ktoś tankuje gaz raz w tygodniu, to mu się ta instalacja będzie zwracać
kilka lat... ;)
--
Samotnik

Data: 2009-10-08 14:52:17
Autor: Jakub Witkowski
golf IV -> zagazowanie?
Samotnik pisze:
[...]

50-70zł zysku/tankowanie
200-280 /mc
2400-3360 /rok

Data: 2009-10-08 15:13:04
Autor: Samotnik
golf IV -> zagazowanie?
Dnia 08.10.2009 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:
[...]

To przy jakimś wielkim zbiorniku. Zbiornik toroidalny dla golfa to pewnie
tak ze 30l. Dobra, niech będzie czysty koszt instalacji IIgen zwróci się po roku, IV gen po 1,5-2 latach. Jak doliczysz koszt obsługi gazu (idealnie założone instalacje nie istnieją w przyrodzie), to wyjdzie, że ta impreza istotnie zwróci się w zależności od jakości instalacji po
1,5-2 latach. Zatem dwa lata częstego tankowania, może konieczności jakichś
regulacji, wożenia koła zapasowego w bagażniku itd za darmo.

Ja jeżdżę na LPG, ale tankuję co jeden, dwa dni (co swoją drogą mnie dobija i w końcu chyba się z tego powodu przerzucę na tego cholernego klekota...). Bawić się w to, żeby dwa lata się zwracało, to nie wiem, czy
warto.

No chyba, że się kupi z zamontowaną instalacją, wtedy oczywiście no
problem.
--
Samotnik

Data: 2009-10-09 23:10:07
Autor: Czarek Daniluk
golf IV -> zagazowanie?
Użytkownik nazgul napisał:

50-70zł zysku/tankowanie

To przy jakimś wielkim zbiorniku. Zbiornik toroidalny dla golfa to pewnie
tak ze 30l.

tendencyjny jesteś - spokojnie jakiś ~50L toroidalny wejdzie, ale...

Toroid 50l wejdzie - szczególnie jeśli w tym Golfie będzie wnęka na dojazdówkę ;P

U mnie w MK3 Variancie leży sobie dojazdówka i wnęka jest płytka.

Pozdrawiam !!

PS:
W polo 6N1 z 1996 też miałem płytką wnękę i dojazdówkę.

Data: 2009-10-08 15:31:56
Autor: mateusx6
golf IV -> zagazowanie?

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hakna2$rjs$1news2.ipartners.pl...
Samotnik pisze:
[...]

ale musisz odjac od tego zysku regulacje gazu itp... chyba ze we wlasnym zakresie je robisz

Data: 2009-10-08 15:52:35
Autor: lleeoo
golf IV -> zagazowanie?
mateusx6 pisze:

ale musisz odjac od tego zysku regulacje gazu itp... chyba ze we wlasnym zakresie je robisz

Jeździłeś kiedyś autem z LPG ? Jakie regulacje? Chyba że piszesz o wymianie dwóch filtrów raz do roku. POPRAWNIE zamontowana instalacja jest bez obsługowa.

Data: 2009-10-08 16:11:15
Autor: krzysiek82
golf IV -> zagazowanie?
lleeoo pisze:
mateusx6 pisze:

[...]

Bzdura, raz na jakiś czas wymaga korekty i nie mam na myśli wymiany filtra.

--
krzysiek82

Data: 2009-10-08 17:44:09
Autor: Marcin Stankiewicz
golf IV -> zagazowanie?
Dnia Thu, 08 Oct 2009 16:11:15 +0200, krzysiek82 na pl.misc.samochody
napisał(a):

Bzdura, raz na jakiś czas wymaga korekty

A możesz zdradzić korekty czego ? Tylko tak po cichu, żeby moja instalacja
co korekty nie widziała od czasu instalacji, czyli ponad 3 lat, się nie
dowiedziała :) Bo się jeszcze obrazi i zacznie wymagać tejże "korekty" co
miesiąc ...

"Miałem go zawsze za lwa, ale gdy go zobaczyłem na czworakach, poznałem że
nim nie jest. Lec Stanisław Jerzy"

Data: 2009-10-09 08:25:08
Autor: lleeoo
golf IV -> zagazowanie?
krzysiek82 pisze:

Bzdura, raz na jakiś czas wymaga korekty i nie mam na myśli wymiany filtra.

korektę czego bo nie rozumiem? przesuwają butlę w bagażniku czy jak?

Data: 2009-10-08 15:55:14
Autor: krzysiek82
golf IV -> zagazowanie?
mateusx6 pisze:
ale musisz odjac od tego zysku regulacje gazu itp... chyba ze we wlasnym zakresie je robisz

Pod warunkiem posiadania analizatora spalin bez tego nici :)

--
krzysiek82

Data: 2009-10-08 10:30:12
Autor: krzysiek82
golf IV -> zagazowanie?
Resun pisze:
[...]

polecam TDI, 1.6 gazuje się całkiem dobrze,ale co jakiś czas na przegląd   trzeba jechać no i to częste tankowanie jak dla mnie masakra, ale nie każdy jeździ tyle co ja więc nie dla każdego to jest problem.

--
krzysiek82

Data: 2009-10-08 02:21:38
Autor: Adam Adamaszek
golf IV -> zagazowanie?
On 8 Paź, 10:30, krzysiek82 <krzysiek...@o2NOSPAM.pl> wrote:

polecam TDI, 1.6 gazuje się całkiem dobrze,ale co jakiś czas na przegląd
  trzeba jechać no i to częste tankowanie jak dla mnie masakra, ale nie
każdy jeździ tyle co ja więc nie dla każdego to jest problem.

No chyba, ze sie zamontuje 100l butle, wtedy LPG tankowal bedzie
rownie rzadko, co rope.

pozdr
AA

Data: 2009-10-08 10:57:47
Autor: mateusx6
golf IV -> zagazowanie?

[...]

wlasnie, ja przejade miesiecznie ok 2tys km... i sie zastanawiam co lepsze diesel czy lpg.. Silnik tdi wydaje mi sie trwalszym rozwiazaniem niz zagazowanie benzyniaka, dobrze mysle? A jak z utrzymaien golfa 4, drogie czesci jakies dwumasy itp?

Data: 2009-10-08 11:09:00
Autor: krzysiek82
golf IV -> zagazowanie?
mateusx6 pisze:
[...]

Zmieniasz punto na VW? Gratulacje mk4 to dobry wybór, musisz zwracać szczególną uwagę od kogo kupujesz to auto i jaki ma przebieg. Egzemplarze z początku produkcji mają już zwykle powyżej 300tyś realnego przebiegu a przy takich przebiegach zawsze coś zepsuć się może.
ani w 1.6 ani TDI 90KM dwumasy nie znajdziesz. Diesel jest trwały mocniejszy niż np seryjnie montowany 1.9JTD we fiatach (80KM) ale jak wcześniej pisałem nawet i on może wymagać doinwestowania z racji sporych przebiegów.

--
krzysiek82

Data: 2009-10-09 15:06:18
Autor: Radion
golf IV -> zagazowanie?
ani w 1.6 ani TDI 90KM dwumasy nie znajdziesz.

A tu byś się zdziwił... Mam mk4 90KM - oznaczenie silnika ALH i dwumasa jest i póki co ma się dobrze. Dwumasy były wkładane prawie od samego początku produkcji mk4, jest silnik o oznaczeniu AGR i w nim na początku szło zwykłe koło zamachowe, dwumasę później też wkładali.

pozdr.
Radek

Data: 2009-10-08 11:14:43
Autor: Bartek
golf IV -> zagazowanie?
Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:hak9ic$106$1news.wp.pl...

[...]

w dieslu masz wszystko to co pada w nowoczesnych dieslach - turbina [ale to raczej ostatnie w kolejce] dwumasa, ktora jednak troszke kosztuje, pompy wtrtskowe/wtryski.

z tego co widzę - łatwiej znaleźć jest w dobrym stanie benzynowego golfa niż TDI - te ostatnie jak sie pojawiają to albo bite wszędzie, albo silnik tylko pozornie idealny itp.

jesli znajdziesz TDI w dobrym i pewnym stanie, to ja bym wchodzil w TDI, ale jesli masz z tym problem...

No i golfa IV.... kup sobie leona albo toledo;)  a nie golfa... jak wszyscy....

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

Data: 2009-10-08 11:20:54
Autor: krzysiek82
golf IV -> zagazowanie?
Bartek pisze:

w dieslu masz wszystko to co pada w nowoczesnych dieslach - turbina [ale to raczej ostatnie w kolejce] dwumasa, ktora jednak troszke kosztuje, pompy wtrtskowe/wtryski.

turbina to żadna oznaka nowoczesności :)

w 1.9TDI 90KM z pierwszych roczników dwumasy nie było

wtryski koszt niewielki bo to nie common rail czy popowtryski.

silnik niemal idealny i bardzo popularny z jedną wadą, zwykle ze sporym przebiegiem a nie ma cudów w nieskończoność jeździć nie będzie.

--
krzysiek82

Data: 2009-10-08 12:43:26
Autor: Bartek
golf IV -> zagazowanie?
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@o2NOSPAM.pl> napisał w wiadomości news:hakbhj$6g0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Bartek pisze:

w dieslu masz wszystko to co pada w nowoczesnych dieslach - turbina [ale to raczej ostatnie w kolejce] dwumasa, ktora jednak troszke kosztuje, pompy wtrtskowe/wtryski.

turbina to żadna oznaka nowoczesności :)

sama w sobie oczywiscie nie, ale turbiny sie też nieco po zmienialy w "nowszycgh" dieslach, wiec wiesz oczym mowa. TDI w golfie to wogole nic nowoczesnego jesli sie już tak czepiamy.

w 1.9TDI 90KM z pierwszych roczników dwumasy nie było

z pierwszych rocznikow, i tylko w tym silniku.

wtryski koszt niewielki bo to nie common rail czy popowtryski.

zalezy do czego porownac.

silnik niemal idealny i bardzo popularny z jedną wadą, zwykle ze sporym przebiegiem a nie ma cudów w nieskończoność jeździć nie będzie.

ale ja nic innego nienapisalem.

Data: 2009-10-08 17:33:42
Autor: drill
golf IV -> zagazowanie?
Jak sprawuje sie zagazowany silnik 1.6 w golfie IV? Jakies klopoty, czeste regulacje itp? Prosze o opinie, bo zastanawiam sie nad kupnem auta z instalacja gazowa lub ewentualnie diesla.

mialem watpliwa przyjemnosc jezdzic troche takim silniczkiem z lpg i powiem tylko jedno... masakra... jesli chodzi o dynamike oczywiscie...

pzdr

Data: 2009-10-08 21:46:34
Autor: Grejon
golf IV -> zagazowanie?
drill pisze:
[...]

Oczywiście powodem był sam fakt posiadania przez auta LPG a nie słaby silnik sam w sobie?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

golf IV -> zagazowanie?