golf IV termostat?

Data: 2010-11-29 19:56:10
Autor: mateusx6
golf IV termostat?
Witam, znajomy ma golfa 4 1.9 tdi i wydaje mi sie, ze cos z termostatem jest nie tak. Po przejechaniu ok 10 km wskazowka powoli zaczyna sie podnosic - temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten silnik tak wolno sie rozgrzewa?

Data: 2010-11-29 20:31:49
Autor: MadMan
golf IV termostat?
Dnia Mon, 29 Nov 2010 19:56:10 +0100, mateusx6 napisał(a):

[...]

Chyba za wolno. Co prawda benzyna, ale u mnie po 3km temperaturze 0
stopni wskazówka jest na środku. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-29 20:56:31
Autor: Robson
golf IV termostat?
W dniu 2010-11-29 19:56, mateusx6 pisze:
[...]

Niestety, tak ma byc.

Data: 2010-11-30 00:14:56
Autor: Przembo
golf IV termostat?
*Robson* w wiadomości news:id10hi$675$1news.onet.pl napisał(a):
[...]

No chyba że coś jest popsute, mój przez wiele lat nagrzewał sie 2x szybciej...

Pozdr

Data: 2010-11-30 07:13:42
Autor: Robson
golf IV termostat?
No chyba że coś jest popsute, mój przez wiele lat nagrzewał sie 2x
szybciej...

chyba ze :). Ale ja jezdzilem z wpietym interfejsem, sprawdzalem co kilka km rure do chlodnicy. Nawet jak juz wskazowka temperatury zaczynala sie podnosic to rura od termostatu byla zimna. Czyli 'ten typ tak ma".

Data: 2010-11-30 12:54:18
Autor: Czarek Daniluk
golf IV termostat?
W dniu 2010-11-30 00:14, Przembo pisze:
[...]

Powinien mieć na kroćcu z boku głowicy wkręcone 3 świece żarowe do podgrzewania płynu. Świece te włączają się przy temperaturze poniżej -5 stopni. Po włączeniu powinien trzymać temperaturę jak się patrzy.
Chyba że wszystkie już dawno spalone, lub układ sterowania padnięty to tak może być.
Tylko że z tym sterowaniem to jest tak że świece włącza dopiero po uruchomieniu silnika - więc trzeba najwpierw sprawdzić na iskrzenie czy jeszcze grzeją - jeśli tak to po odpaleniu sprawdzić czy podaje na nie zasilanie. (oczywiście wsio na mrozie :)).

Pozdrawiam !!

Data: 2010-11-30 00:15:05
Autor: Lewis
golf IV termostat?
[...]

Wyłącz ogrzewanie wnętrza/nawiew. Nagrzeje się szybciej ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-30 09:51:58
Autor: Vlad The Ripper
golf IV termostat?

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:id0t07$m6t$1inews.gazeta.pl...
[...]
Jeśli poginał w trasie z ogrzewaniem ustawionym na maxa to normalne. W mieście zdecydowanie nie. U mnie przy -20 aż tak długo się nie nagrzewa. Silnik 1,9 TDI 100KM pompowtrysk. Nie ma czasem zaślepionego EGR (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

Data: 2010-11-30 10:22:51
Autor: wchpikus
golf IV termostat?
Witam!

  Nie ma czasem zaślepionego EGR
> (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

Zaslepienie powoduje brak cyrkulacji spalin, a wiec tym samym wywalenie ich na zewnatrz..
To powoduje dluzsze nagrzewanie silnika..

golf IV termostat?