golf IV termostat?

Data: 2010-11-30 09:51:58
Autor: Vlad The Ripper
golf IV termostat?

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:id0t07$m6t$1inews.gazeta.pl...
Witam, znajomy ma golfa 4 1.9 tdi i wydaje mi sie, ze cos z termostatem jest nie tak. Po przejechaniu ok 10 km wskazowka powoli zaczyna sie podnosic - temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten silnik tak wolno sie rozgrzewa?
Jeśli poginał w trasie z ogrzewaniem ustawionym na maxa to normalne. W mieście zdecydowanie nie. U mnie przy -20 aż tak długo się nie nagrzewa. Silnik 1,9 TDI 100KM pompowtrysk. Nie ma czasem zaślepionego EGR (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

Data: 2010-11-30 10:22:51
Autor: wchpikus
golf IV termostat?
Witam!

  Nie ma czasem zaślepionego EGR
> (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

Zaslepienie powoduje brak cyrkulacji spalin, a wiec tym samym wywalenie ich na zewnatrz..
To powoduje dluzsze nagrzewanie silnika..

golf IV termostat?