google adsense

Data: 2009-10-04 00:38:32
Autor:
google adsense
Wchodzę dzi¶ na stronę adsense i widzę, że firma podsuwa mi now± umowę. Zaznacza przy tym, że" Zmiana ta będzie w przyszło¶ci wymagana, więc zalecamy szybk± aktualizację konta." Zmiana jak zmiana, ale:

"Google" oznacza Google Ireland Limited, spółkę zawi±zan± zgodnie z prawem irlandzkim, zarejestrowan± pod numerem 368047, z siedzib± pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin, 4. Numer identyfikacji podatkowej Google dla celów VAT to IE6388047V.

Jak była to firma z siedzib± w USA, wiedziałem, jak rozliczać. Czy mógłby mi kto¶ podpowiedzieć w sktócie (lub ma czas jak dokładnie), jak to powinienem obecnie fakturowć i rozliczać, gdy nabywc± będzie firma z UE?

--
VAT, PIT, ZUS

Data: 2009-10-04 01:09:57
Autor: Tomek
google adsense
Dnia 04-10-2009 o 00:38:32 <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):

[...]

IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

--
Tomek

Data: 2009-10-04 11:53:22
Autor:
google adsense
IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

Data: 2009-10-04 12:45:07
Autor: Tomek
google adsense
Dnia 04-10-2009 o 11:53:22 <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):

IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

IMHO - żadnego.

Natomiast od 1/1/2010 wejdzie zapewne nowelizacja
ustawy o VAT, w zwi±zku z nowelizacj± dyrektywy UE - i wywróci
te sprawy do góry nogami, więc b±dĽ czujny :)

--
Tomek

Data: 2009-10-04 18:26:10
Autor: mysiar
google adsense
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

wg mnie ma znaczenie.

wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa załatwiona

Data: 2009-10-04 17:03:56
Autor: Wojciech Bancer
google adsense
On 2009-10-04, mysiar <psynowiec@WYTNIJTOop.pl> wrote:

[...]

IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"
Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

wg mnie ma znaczenie.

Na chwilę obecn± to NIP-EU raczej jest potrzebne przy dostawie towarów.
Sam ¶wiadczę usługi informatyczne do UK i jak na razie NIP-EU potrzebny mi nie był.

wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa załatwiona

A nie VAT-R/UE ?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-04 19:41:34
Autor: Slawek Kotynski
google adsense
On 2009-10-04, mysiar <psynowiec@WYTNIJTOop.pl> wrote:

[...]

[...]

A nie mogę sobie odpisać VAT zapłaconego w EU od swojego VAT ?

wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa załatwiona

A nie VAT-R/UE ?

Możemy kto¶ jasno powiedzieć:
Czy uzyskanie NIP-UE jest równoważne z możliwo¶ci± odpisywania
zapłaconego w Europie VATu od swojego?
mjk

--
mjk
Nie pisz do smieciarza - on zbiera spam.

Data: 2009-10-04 20:00:23
Autor: cef
google adsense
Slawek Kotynski wrote:

A nie mogę sobie odpisać VAT zapłaconego w EU od swojego VAT ?

Nie, bo to inny podatek.

Możemy kto¶ jasno powiedzieć:
Czy uzyskanie NIP-UE jest równoważne z możliwo¶ci± odpisywania
zapłaconego w Europie VATu od swojego?

Nie. Ten NIP nie daje takich uprawnień.

Data: 2009-10-05 19:18:06
Autor: Gotfryd Smolik news
google adsense

On 2009-10-04, mysiar <psynowiec@WYTNIJTOop.pl> wrote:

[...]

[...]

  Nie.
  ¦ci¶lej rzecz bior±c - w Polsce nie płacisz VAT.
  Płacisz PTU, który jest czym¶, co docelowo powinno się stać VATem
(dyrektywy zmierzaj± do ograniczenia zwolnienień oraz zakazów
odliczania).

Czy uzyskanie NIP-UE jest równoważne z możliwo¶ci± odpisywania
zapłaconego w Europie VATu od swojego?

  Idea jest taka, że VAT płaci *konsument*, przedsiębiorca go
nalicza wył±cznie w kraju *sprzedaży* - i tamże go odlicza,
również opodatkowanie czynno¶ci dokonywanych na rzecz innych
przedsiębiorców ma miejsce jedynie "lokalnie".
  Transakcje WDT/WNT z założenia (z drobnymi wyj±tkami, kiedy
sprzedaż "konsumencka" dokonuje się przez granicę) *nie*
s± czym¶, co w ogóle ma podlegać VATowi.
  Przedsiębiorca kupuj±c "przez granicę" nie powinien zapłacić
VAT - i z tego samego powodu nie powinien go odliczać.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-04 19:55:02
Autor: Tomek
google adsense
Dnia 04-10-2009 o 18:26:10 mysiar <psynowiec@wytnijtoop.pl> napisał(a):

sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"
 Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

wg mnie ma znaczenie.

Masz rację - wg Ciebie

wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa  załatwiona

Je¶li już to VAT-R - pytanie co tam zaznaczyć i po co??

--
Tomek

Data: 2009-10-05 13:41:59
Autor: grafik
google adsense

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomo¶ci
IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?
nie potrzebujesz NIP-EU, natomiast odbiorca musi być czynnym Vatowcem w
swoim kraju
Najważniejszy jest ten dopisek wyzej.
--
www.ilustracje-wektorowe.pl

Data: 2009-10-05 13:44:47
Autor: Tomek
google adsense
Dnia 05-10-2009 o 13:41:59 grafik <biuro@ilustracje-wektorowe.pl>  napisaĹ‚(a):

U¿ytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
IMHO dokÂładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

Czy ma tu znaczenie, Âże nie mam NIP-EU?
nie potrzebujesz NIP-EU, natomiast odbiorca musi byæ czynnym Vatowcem w
swoim kraju

Scisle rzecz biorac to nie jest prawda. Ale ulatwia to zycie.

NajwaÂżniejszy jest ten dopisek wyzej.

Akurat on jest potrzebny (chyba tylko po to?) zeby mandatu nie dostac

--
Tomek

Data: 2009-10-07 15:35:34
Autor: gonia
google adsense
Użytkownik Tomek napisał:
[...]

a co nie jest prawdÄ…?

Data: 2009-10-07 15:38:28
Autor: Tomek
google adsense
Dnia 07-10-2009 o 15:35:34 gonia <goniek@wp.pl> napisał(a):

Użytkownik Tomek napisał:
[...]

Że odbiorca musi być czynnym Vatowcem.

--
Tomek

Data: 2009-10-08 10:23:36
Autor: gonia
google adsense
Użytkownik Tomek napisał:
[...]

a wynika to z .......?

Data: 2009-10-08 11:09:53
Autor: Tomek
google adsense
Dnia 08-10-2009 o 10:23:36 gonia <goniek@wp.pl> napisał(a):

Użytkownik Tomek napisał:
[...]

  Ĺ»e odbiorca musi być czynnym Vatowcem.

a wynika to z .......?

Po raz n-ty nie będę tłumaczył, zerknij do archiwum.
A jeśli się mylę to mnie popraw i po sprawie,
nie widzÄ™ tutaj powodu do stosowania podchodĂłw.

--
Tomek

google adsense