góra piachu na drodze

Data: 2013-12-21 23:25:18
Autor: zdenerwowany
góra piachu na drodze
Jakiś kretyn wysypał górę piachu, czy nawozu na pole, tylko tak że część tej góry znajduje się metr, dwa,  na gruntowej drodze gminnej. Ktoś to robi ewidentnie celowo, bo kilka metrów dalej obok ten nowej góry leży stara, tak samo częściowo na drodze, lecz ten wystający fragment został zebrany, bo pewnie ktoś się wcześniej przyczepił. Ewidentnie ktoś to robi celowo i systematycznie, nie wiem też w jakim celu, chyba żeby komuś życie uprzykrzyć.
Moje pytanie jest takie: gdzie, komu i jak to zgłosić żeby dowcipnisiowi maksymalnie się oberwało, tak żeby w następnym roku nie przyszło mu do głowy wysypać kolejnego kopca?
Co można takiemu komuś zrobić, będę wdzięczny za podpowiedzi.

Data: 2013-12-22 00:01:05
Autor: 4cx1000
góra piachu na drodze
Użytkownik "zdenerwowany" <karol45@wp.pl> napisał w wiadomości news:52b612ce$0$2158$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zgłoś do drogowców o zajęciu pasa drogowego.

Data: 2013-12-22 10:32:04
Autor: RadoslawF
góra piachu na drodze
Dnia 2013-12-21 23:25, Użytkownik zdenerwowany napisał:
[...]

1. Jak blokuje przejazd zgłosić do właściciela drogi.
2. Jak nie blokuje nie robić z siebie idioty który nie widział
jak wywrotka piasek wysypuje tyłem i dlaczego część musi wylądować
na drodze.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-22 11:38:00
Autor: hikikomorisan
gĂłra piachu na drodze
On 22.12.2013 10:32, RadoslawF wrote:

2. Jak nie blokuje nie robić z siebie idioty który nie widział
jak wywrotka piasek wysypuje tyłem i dlaczego część musi wylądować
na drodze.

JAk nie potrafią tak wysypac, zeby nie przeszkadzalo, to po wysypaniu biora lopaty i poprawiaja tak, zeby nie przeszkadzalo. Posprzatac po sobie na tej samej zasadzie jak sie sprzata po swoim psie.

JAk za trudne - to jednak balaganiarze powinni za to zaplacic, ze ktos inny za nich posprzata.

Data: 2013-12-22 15:33:53
Autor: RadoslawF
góra piachu na drodze
Dnia 2013-12-22 11:38, Użytkownik hikikomorisan napisał:

[...]

Setki gówien na trawnikach udowadniają że jednak nie sprzątają
po swoich psach.

JAk za trudne - to jednak balaganiarze powinni za to zaplacic, ze ktos inny za nich posprzata.

Pod warunkiem że ktoś posprząta. Jak znam życie ro nie ma takiej
potrzeby. Przejazd jest możliwy.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-22 12:07:40
Autor: Robert Tomasik
góra piachu na drodze
[...]

Zanieczyszczanie nawierzchni stanowi wykroczenie.

Data: 2013-12-22 14:09:03
Autor: AdamS
góra piachu na drodze
Dnia Sun, 22 Dec 2013 12:07:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Zanieczyszczanie drogi gruntowej piachem ??
--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2013-12-22 23:52:07
Autor: John Kołalsky
góra piachu na drodze

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Aureola Ci się przyprószyła

Data: 2013-12-23 17:13:51
Autor: zdenerwowany
góra piachu na drodze
Robert Tomasik napisał:
Zanieczyszczanie nawierzchni stanowi wykroczenie.

Nie będę dyskutował czy to jest zanieczyszczenie, czy coś innego, wiem tylko że na publicznej drodze nie można sobie nic samowolnie stawiać. Trudno nazwać obsypanie drogi z piasku piaskiem jako zanieczyszczenie, ale ja się tam na prawniczych terminach nie znam.
Problem jest taki że ktoś celowo usypał hałdę piachu która to częściowo leży na czyimś prywatnym polu a częściowo na publicznej drodze gminnej, przez co przejazd tą drogą jest utrudniony, bo hałda zajmuje prawie połowę drogi, więc trzeba ją na drodze objeżdżać.
Wjechanie na taką hałdę piachu może skutkować nawet wypadkiem, jak nie uszkodzeniem auta.
Jeśli jest to wykroczenie to jakie, z jakiego paragrafu i komu to zgłosić?
Bym to zgłosił policji, ale wolę się przygotować żeby mnie nie zmyli tekstem że oni się takimi sprawami nie zajmują, bo znam sytuację że odmawiali ścigania bandyty twierdząc że butów nie mają.

Data: 2013-12-23 20:15:32
Autor: Andrzej Lawa
góra piachu na drodze
W dniu 21.12.2013 23:25, zdenerwowany pisze:

Moje pytanie jest takie: gdzie, komu i jak to zgłosić żeby dowcipnisiowi
maksymalnie się oberwało, tak żeby w następnym roku nie przyszło mu do
głowy wysypać kolejnego kopca?

Najbardziej dotkliwe będzie chyba zajęcie pasa drogowego. Gmina jest żywotnie zainteresowana dorwaniem kogoś takiego, bo to idzie prosto do ich budżetu a kosztuje niemało.

Data: 2013-12-23 21:56:33
Autor: zdenerwowany
góra piachu na drodze
Andrzej Lawa napisał:
[...]

Tylko że ja nadal nie wiem komu to zgłosić i na jaki paragraf sie powołać.
Tak, wiem że jest to bezprawne zajęcie pasa drogowego, wiem że utrudnia to ruch i stwarza zagrożenie, to ja wiem, ale nadal nie znam odpowiedzi na zadane pytanie.
Gmina akurat najmniej interesuje się stanem swoich dróg, bo bardziej interesuje ją ustawa śmieciowa i pewnie ma z tego większy haracz.

Data: 2013-12-24 01:25:56
Autor: Andrzej Lawa
góra piachu na drodze
W dniu 23.12.2013 21:56, zdenerwowany pisze:

Najbardziej dotkliwe będzie chyba zajęcie pasa drogowego. Gmina
jest żywotnie zainteresowana dorwaniem kogoś takiego, bo to idzie
prosto do ich budżetu a kosztuje niemało.

Tylko że ja nadal nie wiem komu to zgłosić

Czego nie rozumiesz w słowie "gmina"?

i na jaki paragraf sie powołać.

A co cię to obchodzi?

Uprzejmie donosisz o zajęciu pasa drogowego.

[ciach]

Gmina akurat najmniej interesuje się stanem swoich dróg, bo bardziej
interesuje ją ustawa śmieciowa i pewnie ma z tego większy haracz.

Wiesz, zaczynasz mnie irytować. Nie czytasz co się do ciebie pisze i odpowiadasz kompletnie bez związku z tym co ja napisałem.

Data: 2013-12-24 16:10:49
Autor: zdenerwowany
góra piachu na drodze
Andrzej Lawa napisał:
Czego nie rozumiesz w słowie "gmina"?
i na jaki paragraf sie powołać.
A co cię to obchodzi?
Uprzejmie donosisz o zajęciu pasa drogowego.

Po pierwsze to ja nie donoszę tylko zgłaszam popełnienie wykroczenia, lub przestępstwa.
Po drugie to mnie obchodzi ponieważ o to pytam a pytam po to żeby cokolwiek zgłosić, to muszę się powołać na konkretne prawo, co nie?
"Gmina" to też szerokie pojęcie, bo tam urzędników jak mrówek.
Rozumiem że Ty nie masz pojęcia jakie artykuły prawa w tym przypadku zostały złamane i jakie służby państwowe są odpowiedzialne za ściganie tego typu rzeczy?
Jeśli tego nie wiesz to nie wiem po co prowadzisz nic nie znaczącą dyskusję?

Data: 2013-12-24 19:16:37
Autor: Andrzej Lawa
góra piachu na drodze
W dniu 24.12.2013 16:10, zdenerwowany pisze:
Andrzej Lawa napisał:
[...]

Kartofel, ziemniak - jeden pies.

[...]

Zostawiasz w biurze podawczym - po to jest, żeby potem pismo trafiło gdzie trzeba.

Rozumiem że Ty nie masz pojęcia jakie artykuły prawa w tym przypadku
zostały złamane i jakie służby państwowe są odpowiedzialne za ściganie
tego typu rzeczy?

Mam. I napisałem. Ty widać masz problemy z czytaniem.

Jeśli tego nie wiesz to nie wiem po co prowadzisz nic nie znaczącą
dyskusję?

Poinformowałem co i gdzie zgłosić. Nie podoba się? Spadaj na drzewo banany prostować. *plonk*

Data: 2013-12-27 21:58:03
Autor: Gotfryd Smolik news
góra piachu na drodze
On Tue, 24 Dec 2013, zdenerwowany wrote:

[... do A.L. ...]
Po drugie to mnie obchodzi ponieważ o to pytam a pytam po to żeby cokolwiek
zgłosić, to muszę się powołać na konkretne prawo, co nie?

  Ten przepis działa w drugą stronę. Art.107 KPA, link niżej.

"Gmina" to też szerokie pojęcie, bo tam urzędników jak mrówek.

  Prawda, ale istnieje art.65 KPA.
  Sprawdź:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,240,,,ustawa-z-dnia-14061960-r-kodeks-postepowania.html

Rozumiem że Ty nie masz pojęcia jakie artykuły prawa w tym przypadku zostały
złamane

  A to może być prawda, i zeznaję że ja np. nie wiem.
  Co nie zmienia faktu, że wiem iż posługujesz się błędną argumentacją.

pzdr, Gotfryd

góra piachu na drodze