gorilla glass

Data: 2013-02-19 22:16:55
Autor: Mr. Misio
gorilla glass
Ktoś mi powie, w czym ten zachwyt gorilla glass skoro zrobioli folie

http://www.kickstarter.com/projects/1081571316/rhino-shield-the-impact-resistant-screen-protector

moze producenci powinni montowac folię zamiast gorilla glass?

i nie straszcie mnie, znaczy jak mi smartfon upadnie na chodniku, bo nie trafie do kieszeni to sie ten cud techniki za niemal tysiaka rozpadnie?

moja (tak, nokia, e51, e52) spadaly tyle razy, ze nie pamietam - na beton, kantem, na czoło ;) i dzialja i moze sie cos porysowaly ale...

Data: 2013-02-19 16:24:51
Autor: rs
gorilla glass
On Tue, 19 Feb 2013 22:16:55 +0100, "Mr. Misio"
<mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:

[...]

mialem niedawno spytac, po co folia, skoro jest gorilla glass? <rs>

Data: 2013-02-19 22:27:47
Autor: Mr. Misio
gorilla glass
Użytkownik rs napisał:
[...]

mam wrażenie że gorilla glas jest po prostu nazwą marketingową, ktora nie oddaje niczego z wlasciwosci materialu ale za to... brzmi dumnie ;)

Gdyby była wytrzymała, to rynek smartfonów by się załamał. Nie od dziś wiadomo, że produkowanie trwałego sprzetu się nie opłaca.

Data: 2013-02-19 16:39:42
Autor: rs
gorilla glass
On Tue, 19 Feb 2013 22:27:47 +0100, "Mr. Misio"

Użytkownik rs napisał:
[...]

przejedz gwozdziem po ekranie zrobionym z takiego szkla i sam sie
przekonasz.
Gdyby była wytrzymała, to rynek smartfonów by się załamał. Nie od dziś wiadomo, że produkowanie trwałego sprzetu się nie opłaca.

mowisz, ze smarfon sklada sie tylko z obudowy i szyby? <rs>

Data: 2013-02-19 23:00:54
Autor: Mr. Misio
gorilla glass
Użytkownik rs napisał:

przejedz gwozdziem po ekranie zrobionym z takiego szkla i sam sie
przekonasz.

zeby mi sie porysowal?

Gdyby była wytrzymała, to rynek smartfonów by się załamał. Nie od dziś
wiadomo, że produkowanie trwałego sprzetu się nie opłaca.

mowisz, ze smarfon sklada sie tylko z obudowy i szyby?

nie, ale obudowa i szyba to taki zewnetrzny szkielet i ma byc ochroną srodka i nie powinno sie przejmowac, ze sie rozpadnie po upadku.

Data: 2013-02-19 17:17:06
Autor: rs
gorilla glass
On Tue, 19 Feb 2013 23:00:54 +0100, "Mr. Misio"

Użytkownik rs napisał:

przejedz gwozdziem po ekranie zrobionym z takiego szkla i sam sie
przekonasz.
zeby mi sie porysowal?

nie sprobujesz, to sie nie dowiesz i bedziesz pytal.

[...]

telefon, nie jest przeznaczony do upuszczania, a w przyzwoitych
telefonach szkielet jest w srodku. <rs>

Data: 2013-02-19 17:10:04
Autor: Pszemol
gorilla glass
"Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kg0qoi$go3$1node1.news.atman.pl...
[...]

No ale o co Ci właściwie chodzi?

Rysowalność powierzchni a tłukliwość
ekranu to dwie różne i całkiem osobne rzeczy...

To tak jak z wytrzymałością na zgniatanie i giętkością: dwie różne rzeczy.
Dlatego zamiast betonu robi się żel-beton.

Gorilla glass jest bardziej od szkła odporna na zarysowanie powierzchni.
Jest też bardziej giętka, można z niego zrobić cieńsze/lżejsze warstwy.
To nie znaczy że możesz w iPhone przywalić młotkiem w środek ekranu
i oczekiwać że się nie stłucze!

A folie - na folie to są amatorzy którzy nigdy wcześniej smartfona
z gorilla-glass nigdy nie mieli i pamiętają jak im się plastikowe lub
szklane szkiełko porysowało w ich starej Nokii E51 i chcą folię na
droższego przecież smartfona... ale folia jest tu już niepotrzebna.

Data: 2013-02-20 00:26:12
Autor: Mr. Misio
gorilla glass
Użytkownik Pszemol napisał:
pamiętają jak im się plastikowe lub
szklane szkiełko porysowało w ich starej Nokii E51
heh, moja e51 ma ile? 4 lata. Nigdy nie była w kondomie zadnym. Porysowana? Hmmm, chyba nie nawet. Mimo noszenia z kluczami, monetami i ladowania na betonie. E52 takze. Troche mi sie strał jeden kant jak skosem poszurała raz po asfalcie.

Data: 2013-02-20 12:02:57
Autor: Chris
gorilla glass
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

No nie do końca, mam (w szufladzie) HTC DHD który ma GG i udało mi się zarysować w 2 miejscach, teraz mam SGS3 i leżącą dobrą folię w domu i ciągle się zastanawiam czy zakładać czy nie ... teraz w domu, pracy itp. nie mam raczej problemów z tym że zarysuję ale już jak pojadę na jakiś wakacje to nie wiem czy wsadzając do kieszeni tel gdzie dostaje się piasek z plaży już przemawia za tym żeby założyć folię (właśnie tam uszkodziłem GG na HTC).

Data: 2013-02-20 17:25:13
Autor: Pszemol
gorilla glass
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:kg2ah1$vsf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Różnica między plastikowym szkiełkiem a gg jest taka, że plastikowiec
MUSI mieć folię aby dało się go po paru miesiącach używać, bo inaczej
jest tak porysowany że szkiełko jest matowe i w słońcu nic nie widać
przez rysy... W tym samym czasie na gg będziesz mieć 2-3 rysy które
może kogoś będą drażnić "zrujnowaną" kosmetyką ale nie będą w żaden
sposób ograniczać używalności telefonu.

A więc w przypadku gg folia zbędna i zakładają ją tylko Ci, którzy nie
zdejmują folii z kanapy przez 10 lat od kupienia nowej, kórzy nie
zdejmują folii z siedzeni samochodowych albo kupują jakieś "pokrowce"
albo Ci którzy nie zdejmują nalepki z literą S z ekranu telewizora Sony :-)

Data: 2013-02-21 13:36:33
Autor: Chris
gorilla glass
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/full-products-list
HTC: ..... Desire HD,  .......

A mimo to mam małe dwie ryski na ekranie, wiem że to nie ma wpływu na całość ale jest denerwujące :)

:-)

Coś w tym jest :)

Data: 2013-02-21 00:34:02
Autor: John Kołalsky
gorilla glass

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl>

[...]

Na żadnym HTC mi się nic nie rysuje. Blue Angel, Artemis czy Titan. Noszę klucze w kieszeniach z telefonami itp itd. Nie wątpię, że się generalnie może zdarzyć, ale ... jakie to ma w ogóle znaczenie.

Data: 2013-02-20 17:47:50
Autor: Pszemol
gorilla glass
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:kg3mvp$507$1mx1.internetia.pl...
Na żadnym HTC mi się nic nie rysuje. Blue Angel, Artemis czy Titan. Noszę klucze w kieszeniach z telefonami itp itd. Nie wątpię, że się generalnie może zdarzyć, ale ... jakie to ma w ogóle znaczenie.

Ktoś może płakać nad jedną, mało widoczną ryską - nie wiesz tego.

Natomiast wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy, że jakakolwiek folia
nałożona na mozolnie zaprojektowany aby redukował odblaski
ekran telefonu przekreśla wszelkie takie starania producenta telefonu
i dostajesz - owszem - zabezpieczony telefon, ale masz potem taką
przyjemość z używania go jak mają przyjemnośc z siedzenia na
kanapie z niezdjętą folią :-)
Nie rozumiem poświęcania się dla przyszłego właściciela telefonu...
Dla siebie go kupiliście czy dla nastepnego właściciela??? Po co
sobie utrudniacie widoczność ekranu w słońcu zakładaniem folii?

Data: 2013-02-19 22:41:00
Autor: Ghost
gorilla glass

Użytkownik "Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kg0qoi$go3$1node1.news.atman.pl...
Użytkownik rs napisał:
[...]

W ilu telefonach zbilo ci sie szkielko do tej pory misiaczku?

Data: 2013-02-19 23:01:33
Autor: Mr. Misio
gorilla glass
Użytkownik Ghost napisał:

W ilu telefonach zbilo ci sie szkielko do tej pory misiaczku?

W niesmartfonach - w zadnym.

W smartfonach - jeszcze nie wiem ;P

Data: 2013-02-19 23:38:09
Autor: Ghost
gorilla glass

Użytkownik "Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kg0snt$ir5$2node1.news.atman.pl...
Użytkownik Ghost napisał:

W ilu telefonach zbilo ci sie szkielko do tej pory misiaczku?

W niesmartfonach - w zadnym.

W smartfonach - jeszcze nie wiem ;P

To czemu uwazasz, ze szkielka sa celowo nieodporne? Zwlaszcza gorilla?

Data: 2013-02-20 00:23:04
Autor: Mr. Misio
gorilla glass

Użytkownik Ghost napisał:

W ilu telefonach zbilo ci sie szkielko do tej pory misiaczku?

W niesmartfonach - w zadnym.

W smartfonach - jeszcze nie wiem ;P

To czemu uwazasz, ze szkielka sa celowo nieodporne? Zwlaszcza gorilla?

Bo i ile standardowy niedotykowy telefon nawet z peknietym szkielkiem dziala, i mozna go uzywac, co najwyzej gorzej wodać. O tyle przy dotykowcach peknieta szybka to brak dostepu wlasciwie do wszystkiego...

Data: 2013-02-20 09:58:14
Autor: Ghost
gorilla glass

Użytkownik Ghost napisał:

[...]

Sorry, ale robisz z siebie glupka - przyznajesz, ze sie nie tluka a potem mowisz, ze po potluczeniu jest problem.

Dosatkowo jestes w mylnym bledzie, niejeden dotykowiec na moich oczach dzialal z peknieta szybka - ale nie widzialem peknietej gorilli.

Data: 2013-02-20 11:07:16
Autor: Mr. Misio
gorilla glass

Użytkownik Ghost napisał:

[...]

Jedynie, ze mnie sie nie potlukly. Widzialem u innych potluczone.

potem mowisz, ze po potluczeniu jest problem.

Jest, ale mniejszy niz w smatfonie dotykowym.

Dosatkowo jestes w mylnym bledzie, niejeden dotykowiec na moich oczach
dzialal z peknieta szybka - ale nie widzialem peknietej gorilli.

I obyśmy nie widzieli :)

Data: 2013-02-19 23:17:05
Autor: K
gorilla glass

Użytkownik rs napisał:
[...]

w s35 razem z wyswietlaczem, w k750i to samo. w neo v zwariowal digitizer mimo ze nie mial nawet rysy oraz nie spadl. prawdopodobnie zwariowal od mokrej dloni i/lub jakiegos wyladowania. podobno stare (<5) ipoo sa strasznie podatne na stluczenia.

Data: 2013-02-20 00:12:28
Autor: kakmar
gorilla glass
Dnia 19.02.2013 Ghost <ghost@everywhere.pl> napisał/a:
W ilu telefonach zbilo ci sie szkielko do tej pory misiaczku?
Mnie się był pynkł, wyświetlacz 2x bez uszkodzeń zewnętrznych,
w nokii 6220c i takim rozsuwanym samsungu z 3G, nazwy nie pomnę.

w nowych dotykowych, nie zdarzyło się, w starych dotykowych też.

I o czym to świadczy?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-20 10:00:32
Autor: Ghost
gorilla glass

Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomości news:kg14dc$9d1$1dont-email.me...
[...]

O tym, ze przemysl telefonokomorkowy celowo peka szkielka, zeby kupowac nowe telefony?

Data: 2013-02-20 19:02:54
Autor: Atlantis
gorilla glass
W dniu 2013-02-19 22:27, Mr. Misio pisze:

Gdyby była wytrzymała, to rynek smartfonów by się załamał. Nie od dziś
wiadomo, że produkowanie trwałego sprzetu się nie opłaca.

Zgodziłbym się, gdyby była mowa o lodówce albo pralce. Jednak wielu ludzi zmienia smartfona jeszcze przed końcem okresu gwarancyjnego i bynajmniej moim zdaniem nie jest to tylko i wyłącznie pusta pogoń za kolejnymi megahercami i megabajtami. To się przekłada na realne zastosowania.
Ciężko byłoby mi dzisiaj używać mojego Wizarda, Kaisera czy Universala sprzed kilku lat, a przecież wtedy sprawdzały się świetnie. Film dało się obejrzeć (co prawda po skonwertowaniu na format mobilny), strony WWW działały, nawet Skype'a się dało odpalić (no... na Wizardzie prędzej "odpalić" niż "używać").

A dzisiaj? Przeciętny serwis internetowy ma wymagania sprzętowe, które momentalnie zatykają taki sprzęt. W dodatku smartfony i tablety powoli zaczynają zastępować mobilne konsole.

Przychód generowany przez osoby, którym zdarzyło się rozbić ekran jest znikomy w porównaniu ze wszystkimi tymi, którzy całkowicie świadomie decydują się na zakup nowszego modelu.

Data: 2013-02-20 20:13:45
Autor: RadoslawF
gorilla glass
Dnia 2013-02-20 19:02, Użytkownik Atlantis napisał:

Przychód generowany przez osoby, którym zdarzyło się rozbić ekran jest znikomy w porównaniu ze wszystkimi tymi, którzy całkowicie świadomie decydują się na zakup nowszego modelu.

Nie jestem o tym przekonany.
Są środowiska w których każdy uważa ze musi mieć najnowszy
model bo filmy, bo strony www bo inna niepotrzebna zabawka.
Jedna trzecia posiadaczy smartofonów podobno używa ich tylko
jak telefonów. Pytanie jaki procent z pozostałych dwu trzecich
po tygodniowej czy miesięcznej zabawie w filmy, strony www,
skype i inne zabawki znudzi się i zaczyna używać smartofonu
jak pierwsza grupa.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-20 19:20:41
Autor: Michal Tyrala
gorilla glass
On Wed, 20 Feb 2013 20:13:45 +0100, RadoslawF wrote:
 Jedna trzecia posiadaczy smartofonów podobno używa ich tylko
 jak telefonów.

W tym badaniu chodzilo o laczenie się z internetem (po 3g, o ile
pamietam). To jednak troche co innego, niz robienie ze smartfona
dumbfona.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-02-20 22:11:29
Autor: RadoslawF
gorilla glass
Dnia 2013-02-20 20:20, Użytkownik Michal Tyrala napisał:
[...]

Sugerujesz że ludzie których stać wydać co roku dwa tysiące na
topowy telefon znajdą się w grupie niekorzystającej z internetu
po 3G ? będą oszczędzać ?
:-)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-20 22:18:23
Autor: Maciej Bebenek
gorilla glass
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Sugerujesz że ludzie których stać wydać co roku dwa tysiące na
topowy telefon znajdą się w grupie niekorzystającej z internetu
po 3G ? będą oszczędzać ?
:-)

Nie, oni nie odzczędzają. Po prostu nie mają takiej potrzeby.

Data: 2013-02-21 02:59:19
Autor: Michal Tyrala
gorilla glass
On Wed, 20 Feb 2013 22:11:29 +0100, RadoslawF wrote:
> [...]

 Sugerujesz że ludzie których stać wydać co roku dwa tysiące na
 topowy telefon znajdą się w grupie niekorzystającej z internetu

Sugeruje, zeby nie polegac na dziennikarzach i przeklejaczach linkow i
zerkac czasem do zrodel :-)
Wniosek, ze jak ktos nie kupil u opera pakietu internetowego, to uzywa
smartfona jak dumbfona jest tak uprawniony, jak to ze ktos kupujacy
tablet bez 3g uzywa go tylko jako tacke pod kieliszki (bo z tego to się
juz nawet zadzwonic nie da). Nie wiem kto pierwszy tak pojechał, ale nie
powielajmy tego...

PS. Od opera mozna dzis dostac smartfona za zlotowke, wiec chyba nie
trzeba smartfona kojarzyc z wydawaniem wiekszej kasy.

Data: 2013-02-21 11:22:55
Autor: RadoslawF
gorilla glass
Dnia 2013-02-21 03:59, Użytkownik Michal Tyrala napisał:

[...]

Poczytaj całą gałąź wypowiedzi.
Takim smartfonem za złotówkę właśnie będziesz miał opisywane
problemy dzięki którym ludzie wymieniają telefony przed
upłynięciem gwarancji czy umowy z operatorem.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-21 12:39:09
Autor: Michal Tyrala
gorilla glass
On Thu, 21 Feb 2013 11:22:55 +0100, RadoslawF wrote:
 Poczytaj całą gałąź wypowiedzi.

Wycialem cytat o 30% i do tylko niego się odnosilem.

Data: 2013-02-21 13:43:56
Autor: RadoslawF
gorilla glass
Dnia 2013-02-21 13:39, Użytkownik Michal Tyrala napisał:

 Poczytaj całą gałąź wypowiedzi.

Wycialem cytat o 30% i do tylko niego się odnosilem.

Czyli nawet nie przeczytałeś tekstu na który ja odpisywałem
i do którego się odnosiłem.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-21 13:22:15
Autor: Michal Tyrala
gorilla glass
On Thu, 21 Feb 2013 13:43:56 +0100, RadoslawF wrote:
> Wycialem cytat o 30% i do tylko niego się odnosilem.

 Czyli nawet nie przeczytałeś tekstu na który ja odpisywałem
 i do którego się odnosiłem.

Skad taki wniosek? Przeczytalem.
Odnosilem się tylko do wyraznie zaznaczonego fragmetu postu.

Data: 2013-02-20 22:23:55
Autor: Atlantis
gorilla glass
W dniu 2013-02-20 20:13, RadoslawF pisze:

[...]

Sęk w tym, że wielu ludzi posiada najtańszego smartfona, kupionego jakiś czas temu na wyprzedaży u operatora. Ma to najwyżej 256 MB RAM-u i słaby procesor - wszystko muli, nawet strony się przycinają, a biedny Android musi co chwilę ubijać jakiś proces (choćby i nakładkę graficzną) bo notorycznie brakuje mu RAM-u.
A użytkownik? Przeklina dzień w którym kupił tego "smartfona", którego z trudem można używać do czegokolwiek innego poza dzwonieniem i pisaniem SMS-ów, do czego zresztą stara Nokia lepiej się nadawała.

I potem się dziwić, że między ludźmi krąży opinia, że te wszystkie dodatkowe funkcje to tylko bezużyteczne "bajery"...

Data: 2013-02-20 23:52:20
Autor: Mr. Misio
gorilla glass
[...]

Cóż, niech producenci liczą siły na zamiary. Skoro smartfon z 256 ramu prawie jest bezuzyteczny - to po co taki produkować?

Data: 2013-02-19 22:52:18
Autor: ToMasz
gorilla glass
W dniu 19.02.2013 22:16, Mr. Misio pisze:
[...]

wszystko zależy. Moja żona tak się przyzwyczaja do telefonów że dopiero upadek i stłuczenie ekranu zmusza ja do zmiany. Ostatnio rozwaliła jakiegoś htc z zegarem 200Mhz, więc jeszcze z czasów kiedy się starali. aluminiowa obudowa wcale go nie uchroniła
jak natomiast mam taki zwyczaj że zawsze używam etui, kondona i folii. druga sprawa, refleks na tyle dobry, że jak już widzę że telefon "leci" to jestem w stanie podłożyć stopę. nigdy żaden mi śmiertelnie nie upadł.

moja (tak, nokia, e51, e52) spadaly tyle razy, ze nie pamietam - na
beton, kantem, na czoło ;) i dzialja i moze sie cos porysowaly ale...

ale to nic nie wnosi. mnie koledze mój stary SXG75 upadł tysiąc razy, ciorał nim żeby mieć powód do zrobienia sobie prezentu w postaci nowego telefonu i doczekał az bateria padła. telefon żyje...

ToMasz

gorilla glass