gorsze wypalanie plyt przez nagrywarke

Data: 2010-01-13 19:36:10
Autor: Smutny Indyk
gorsze wypalanie plyt przez nagrywarke
Moja nagrywarka DVD w komputerze jest już dość stara, jednak póki co jeszcze działa. Zastanawia mnie jednak coś; to możliwe by nagrania były coraz gorsze i niemożliwy był ich odczyt? Przecież to technologia cyfrowa, więc albo płyta się nagra lub nie, to czy jakość lasera ma jakiś wpływ?

Data: 2010-01-13 19:45:26
Autor: Santana

Użytkownik "Smutny Indyk" <turkey@sad.me> napisał w wiadomości news:hil3vk$baq$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Oczywiście że jakość lasera ma wpływ. Zużyty laser daje słabszą wiązkę i co za tym idzie gorzej wypala. Można go jeszcze podkręcić, ale długo nie podziała. Zresztą przy cenie nowej nagrywarki poniżej stu złotych szkoda sobie głowe zawracać :) Gdy nagrywarka cd kosztowała tysiaka, a płyty były po kilkadziesiąt złotych to faktycznie był problem :)
Pozdrawiam

Data: 2010-01-13 21:56:13
Autor: tg

"Smutny Indyk" <turkey@sad.me> wrote in message news:hil3vk$baq$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

plyta sie nagra albo i nie, problem w tym ze w miare postepowania degradacji
diody laserowej jakosc wypalonych sciezek jest coraz gorsza i czasem nawet
mimo iz po wypaleniu plyta dziala ok wystaczy troche ultrafioletu, minimalna
rysa, troszke kurzu na soczewce itd. itp. zeby przestala byc odczytywana

jakosc zapisu mozna sobie sprawdzic sluzy do tego np. "cd-dvd speed" z pakietu
nero ktorym wypala sie plyte a nastepnie ja odczytuje
podawane sa informacje o tym jak wiele danych bylo odczytane w oparciu
o korekcje bledow

w przypadku starszych nagrywarek warto tez czasem zaktualizowac firmware
pozwala to na poprawna obsluge nowych nosnikow

z ciekawostek: landy i pity na plycie nie oznaczaja 1 i 0 jak czesto mozna
wyczytac lub dowiedziec sie lata temu na 'informatyce', jedynka to zmiana
z pitu na land (lub odwrotnie) a zero to brak owej zmiany

Data: 2010-01-21 22:20:29
Autor: Marcin Kocur
Osoba Smutny Indyk napisała na pl.comp.pecet:

rzecież to technologia
cyfrowa, więc albo płyta się nagra lub nie, to czy jakość lasera ma
jakiś wpływ?

Jeśli czytnik ma coraz większy problem z odróżnieniem pitu od landu to
tak. Słychać to na audio-cd, gdzie (chyba) nie ma możliwości
weryfikacji poprawności odczytywanych danych.

Marcin Kocur

gorsze wypalanie plyt przez nagrywarke