grecki bank na p. działający w Polsce

Data: 2009-11-14 14:57:09
Autor: Robert
grecki bank na p. działający w Polsce
Witam!

Prowadzę działalność od 6 lat. W zeszłym roku wziąłem 2 kredyty na firmę
hipoteczny, za lokal handl. usł.
na rozwój firmy, który się powiódł. Kredyty są ok ale dalej z tym bankiem ta są same dzwony. Czy mieliście coś podobnego?

1) Po jakimś czasie od wzięcia kredytu ogłosili takie nowe warunki, że mam w ciągu kwartału wykonać na koncie firmowym u nich obrót równy 5% wartości kredytu hipotecznego i 20% wartości gotówkowego. Bo jak nie to naliczą sobie opłatę w wys. tyle i tyle. To może być przemielenie pieniędzy między kontem u nich, a innym rachunkiem w innym banku. Więc to łatwe ale czy tak się robi? Bank to instytucja zaufania publicznego i moim zdaniem warunki muszą być niezmienne dla obu stron na cały okres kredytu. KNF nie widział w tym nic niestosownego. A jak oni zrobią zmianę w regulaminie, że mam mieć obroty na ich rachunku 2mln zł miesięcznie bo jak nie to...

2) Na kredycie gotówkowym, przedstawiciel banku informował mnie, że oprocentowanie jest naliczane WG wiboru+marża. Jak wibor wzrósł oprocenotwanie wzrosło. Jak wibor spadł, oprocentowanie wcale nie spadło. No i jak się wczytałem w umowę to były tam dziwne sformułowanie, ze oprocentowanie zależy cześciowo od wiboru, a częsciowowo nie wiadomo od czego i nie wiadomo w jakiej części. No i bank mi wysłał wyjaśnienia, że oprocentowanie częściowo zależy od wiboru ale nie zostało obniżone przy spadku wiboru  bo.... nastąpił wzrost kosztów obsługi sektora małych przedsiębiorstw. To ostatnie już było komiczne bo jak strony są różne to jak w kryzysie podskoczyła mi rata leasingowa za samochód denominowana w  w CHF to mi wzrosły koszty to w związku z tym może by mi obniżyli oprocentowanie tego kredytu o połowę? Jak się bierze kredyt to obie strony szacują swoje ryzyko, a jak u nich wzrosną koszty to sobie podwyższą oprocentowanie. KNF też tutaj nie widział nic niestosownego.

3) No i to już szopka najlepsza. Potrzebna była mi akurat drobna gotówka, którą u nich trzymam na koncie. Robię przelew z internetu z ich banku, na poprawny rachunek,który miałem u nich od dawna zdefiniowany i na który wielokrotnie wysyłałem pieniądze. Na 2gi dzień pieniądze nie dochodzą na konto na które miały dojść. Patrzę na konto u nich, nic nie zostało zrealizowane, no to pomyślałem, że nie zatwierdziłem przelewu. No to robię jeszcze raz. Na 2gi dzień rano telefon z banku, że moje przelewy są odrzucane ale ONI NIE WIEDZĄ DLACZEGO :) :) :). I jak się dowiedzą to mnie zawiadomią i jak mam ochotę to się mogę pofatygować i zrobić papierowy przelew, a oni może nie policzą za to prowizji :)

Ja już do nich wysłałem wiadomość gdzie mam wysłać do nich monity, które dostanę za opóźniania w płatnościach, żeby zwracali opłata jakie tam będą naliczone z zwłokę. Co o tym myślicie?

Data: 2009-11-17 18:04:05
Autor: skawet
grecki bank na p. działający w Polsce
tyle "dobrych" rzeczy słyszałem już o greckim banku, że omijam go szerokim łukiem ;) jak widać słusznie

grecki bank na p. działający w Polsce