gres na zewnątrz bez fugi - dobry pom ysł?

Data: 2009-06-13 23:37:12
Autor: gordom
gres na zewnątrz bez fugi - dobry pom ysł?
Witam po raz kolejny.
Tym razem chciałem zasięgnąć Waszej opinii na temat układania płytek na
zewnątrz (balkon). Przymierzam się do kupna szkliwionego gresu z Opoczna
(gres Real Cotto 10,9 x 10,9 -> http://tinyurl.com/kuqaws,
http://tinyurl.com/lxxajw). Zastanawiam się czy taki rodzaj płytki można
ułożyć bez fugi. Balkon ma powierzchnię blisko 4 m2 (1,55 x 2,5 m). Z
zamieszczonej na stronie Opoczna charakterystyki technicznej tej płytki
wynika, że współczynnik cieplnej rozszerzalności liniowej (10^-6/st.C)
wynosi <9 (niestety nie wiem jak ten parametr interpretować, dużo to czy
mało).

Jeśli jednak fuga musi być to jaką minimalną szerokość powinienem
zachować (czy 1 mm pomiędzy płytkami jest OK czy na zewnątrz powinno to
być więcej)? Z góry dziękuję za pomoc,

pozdr.,
gordom

Data: 2009-06-14 16:01:56
Autor: Mustafa
gres na zewnątrz bez fugi - dobry pomysł?
Zastanawiam się czy taki rodzaj płytki można
ułożyć bez fugi.

IMHO tak położone płytki będą szególnie narażone na odpadanie w zimie (woda włazi pod płytkę, zamarza, zwiększa objętość)

gres na zewnątrz bez fugi - dobry pom ysł?