grip do aparatu średnioformatowego

Data: 2011-01-05 15:34:46
Autor: mm
grip do aparatu średnioformatowego
;)

poszukuję uchwytu poprawiającego ergonomię pracy z aparatem średnioformatowym.

Interesuje mnie coś takiego:
http://vintageclassiccamera.com/images/DSCN3337.JPG

tylko na prawą rękę.

na prawą rękę to bronisławy miały albo motor albo grip z naciągiem. samego gripa ze spustem może nie udać Ci się znaleźć ponieważ blokuje korbkę naciągu filmu i migawki. podobnie było w mamiyach
pozdr
mm

Data: 2011-01-05 15:48:53
Autor: Przemysław Kończak
[...]

Dzięki za odpowiedź. Nie pomyślałem o tym wcześniej, ale masz rację - taki grip zablokuje korbkę.
W takim razie muszę szukać jakiegoś innego rozwiązania poprawiającego ergonomię, bo chyba nie jestem wstanie przestawić się na ostrzenie prawą ręką a trzymanie aparatu lewą.

pozdrawiam
P.Kończak

Data: 2011-01-05 16:19:55
Autor: mm
[...]

wbrew pozorom jest to bardzo wygodne rozwiązanie. miałem takie w stareńkiej mamiyi. i nie narzekałem. uchwyt był bardzo wygodny i przenigdy nie zsunął suię z ręki pomimo że nie trzymałem go kurczowo. a mnie też się wydawało że nie przestawię się...
pozdr
mm

Data: 2011-01-05 21:24:11
Autor: JA
On 2011-01-05 15:48:53 +0100, "Przemysław Kończak" <p.konczak@vip.com.pl> said:

W takim razie muszę szukać jakiegoś innego rozwiązania poprawiającego
ergonomię, bo chyba nie jestem wstanie przestawić się na ostrzenie prawą
ręką a trzymanie aparatu lewą.

Żaden problem. Miałem coś takiego LHG do M RZ67. Dało się dzięki temu robić z ręki, aparatem z pryzmatem.
Przestawisz się.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

grip do aparatu średnioformatowego