gripy Ergona

Data: 2009-06-11 14:50:41
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
Witam,
Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?
Nie rozumiem.
TA

Data: 2009-06-11 12:44:20
Autor: miok
gripy Ergona
On 11 Cze, 14:50, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?
Nie rozumiem.
Bo widziales model odpowiedni dla NIEgripshift. Roznia sie dlugoscia,
bo w GRIPshiftach przeciez sama manetka jest uchwytem, wiec dobrze by
bylo zeby byla krótsza rączka (chwyt). Może dochodzić jeszcze sprawa
obrotowości (tarcia), ale to chyba pomijalne.

Data: 2009-06-11 23:27:27
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <50066b70-be4d-4248-84d1-598c7a56017e@r37g2000yqd.googlegroups.com>,
 miok <michal.r90@gmail.com> wrote:

> [...]
bylo zeby byla krótsza rączka (chwyt). Może dochodzić jeszcze sprawa
obrotowości (tarcia), ale to chyba pomijalne.

E, widziales kiedys z bliska Gripshifta? No chyba ze ja mam jakies nietypowe.

TA

Data: 2009-06-12 00:00:01
Autor: miok
gripy Ergona
On 11 Cze, 23:27, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<50066b70-be4d-4248-84d1-598c7a560...@r37g2000yqd.googlegroups.com>,

 miok <michal....@gmail.com> wrote:
> [...]
> obrotowości (tarcia), ale to chyba pomijalne.

E, widziales kiedys z bliska Gripshifta? No chyba ze ja mam jakies
Widzialem i mam, oryginalne SRAMA, Shimano jak i innych "marek"

Data: 2009-06-12 09:47:15
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <da4e99f1-ad46-4b37-ac2d-99e4f4617021@h2g2000yqg.googlegroups.com>,
> [...]

> nietypowe.
Widzialem i mam, oryginalne SRAMA, Shimano jak i innych "marek"
To bardzo dziwne.
No to ja mam jakies inne, oryginalne gripshifty.
U mnie, jak to nazywasz, raczka,  nie jest w jednym kawalku z pierscieniem-manetka. A nie widze mozliwosci skrocenia ergona...

TA

Data: 2009-06-12 02:11:48
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
gripy Ergona
On 12 Cze, 09:47, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<da4e99f1-ad46-4b37-ac2d-99e4f4617...@h2g2000yqg.googlegroups.com>,

 miok <michal....@gmail.com> wrote:

> [...]

No to ja mam jakies inne, oryginalne gripshifty.
U mnie, jak to nazywasz, raczka,  nie jest w jednym kawalku z
Pisalem gdzies tak:)? Moze bylem nietrzezwy... Napisalem ze gripshift
moze sluzyc za uchwyt! wiec chwyty do manetek gripshift sa zazwyczaj
krotsze, inaczej mialbys zajete pewnie ze 180mm na sam chwyt+ta czesc
gdzie jest linka i obejma, wiec calkiem sporo

A nie widze mozliwosci skrocenia ergona...
Bo nie trzeba, wystarczy ze kupisz wersje krotsza

Data: 2009-06-12 02:21:24
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
gripy Ergona
Tak wlasnie spojrzalem na katalog... chwyty z rogami nie sa
kompatybilne z gripshiftami tylko jesli chodzi o dlugosc.
Specjalnej wersji do gripshiftow z rogami nie ma. Jedyną
"niekompatybilnością" będzie duża odległość do manetki zmiany biegów.

Data: 2009-06-12 02:23:13
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
gripy Ergona
On 12 Cze, 11:21, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
[...]
Pomyliłem się:P wersja z rogami, kompatybilna z gripshiftami:
http://tinyurl.com/n5bbfy

Data: 2009-06-12 15:32:28
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <31735be2-c75c-4abe-a030-e44e9a63a76f@j18g2000yql.googlegroups.com>,
 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

> [...]
> "niekompatybilnością" będzie duża odległość do manetki zmiany biegów.
Pomyliłem się:P wersja z rogami, kompatybilna z gripshiftami:

No, fakt.
 :-(
Pospieszylem sie z zakupem...

TA

Data: 2009-06-13 08:52:35
Autor: Enagem
gripy Ergona

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-2D3D59.15322812062009news.onet.pl...

Pospieszylem sie z zakupem...

TA

Witam
Niemożliwe!
Tyle pytań,ględzenia,czytania i.........
pozdrawiam
Enagem

Data: 2009-06-13 18:55:36
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <h0vic3$67h$1@achot.icm.edu.pl>, "Enagem" <enagem@op.pl> wrote:

> [...]

> Pospieszylem sie z zakupem...

Niemożliwe!
Tyle pytań,ględzenia,czytania i.........

E, marudzisz.
Po lekturze oferty Ergona w Cykloturze zakupilem GP1, ale zaintrygowalo mnie czym takim roznia sie gripy dedykowane do gripshift od niededykowanych.
Niestety z przegladania stron www nic nie wynika, a nie ma sklepow naziemnych gdzie mozna sobie normalnie te gripy pomacac.
Zreszta, jak widzisz, towar jest na tyle unikalny, ze wsrod grupowiczow jakos nikt go nie zakupil.

TA

Data: 2009-06-12 15:37:25
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <8718b0a7-df66-41ad-b70c-fdec69e59ab2@c18g2000prh.googlegroups.com>,
> [...]

krotsze, inaczej mialbys zajete pewnie ze 180mm na sam chwyt+ta czesc
gdzie jest linka i obejma, wiec calkiem sporo

Napisales: "w GRIPshiftach przeciez sama manetka jest uchwytem".
E, niewazne. Juz mniej wiecej wiem...
Kupilem te pod Gripshift, ale bez rogow.

Rozumiem, ze te zwykle sa nieco dluzsze. I to cala roznica.
I to jest wreszcie odpowiedz na pytanie.

TA

Data: 2009-06-11 12:59:08
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?

Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P

Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
długości i też będzie dobrze.

Data: 2009-06-11 15:53:30
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh31vss.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Witam,
> Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?

Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P
Aha.
Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
długości i też będzie dobrze.

Ale co obcinac i po co?
Czy mowimy o gripach Ergona?

TA

Data: 2009-06-11 19:28:58
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Witam,
> Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?

Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P
Aha.
Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

A strona producenta nie istnieje?

Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
długości i też będzie dobrze.

Ale co obcinac i po co?

No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?

Czy mowimy o gripach Ergona?

Nie, o świnkach morskich.

Data: 2009-06-11 23:39:56
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh32mnq.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> Aha.
> Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

A strona producenta nie istnieje?

Moze istnieje. W Cykloturze mieli sporo tych Ergonow, myslalem ze wszystkie.

> Ale co obcinac i po co?

No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?

Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow ani tych Ergonow.
Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac). A tych drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

> Czy mowimy o gripach Ergona?

Nie, o świnkach morskich.

Acha. A to w takim razie co innego.

TA

Data: 2009-06-11 21:44:35
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Aha.
> Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

A strona producenta nie istnieje?

Moze istnieje. W Cykloturze mieli sporo tych Ergonow, myslalem ze wszystkie.

Tiaa.

> Ale co obcinac i po co?

No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?

Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow ani tych Ergonow.

Bez urazy, źle Ci się wydaje.

Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac).  A tych
drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

Nie pomyliłeś kolejności?

Co znaczy, że "trzeba przesuwać"?

Data: 2009-06-12 00:01:46
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh32um3.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

> Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow > ani tych Ergonow.

Bez urazy, źle Ci się wydaje.

Czyzby?

> Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac).  A tych
> drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

Nie pomyliłeś kolejności?

Co znaczy, że "trzeba przesuwać"?

Mam zalozone rogi do gripshiftow. Od jakichs 8 lat.
Po prostu ten pierscien wraz zmieniajacy biegi wraz z gripem przesunalem o centymetr w kierunku srodka kierownicy zeby zrobic miejsce na rogi na zewnatrz. Co za filozofia?
Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.
TA

Data: 2009-06-11 22:08:23
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow > ani tych Ergonow.

Bez urazy, źle Ci się wydaje.

Czyzby?

Dupa.

> [...]

Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.

Taki, że skrzydełka w Ergonach są przewidziane na konkretne miejsce na
dłoni - i żeby dłoń pasowała zarówno do skrzydełka, jak i do manetki, to
pewnie trzeba skrócić. Gripshiftów nie mam, więc nie wiem, ile by tam
trzeba wcisnąć.

Z tego, co widziałem instalacje gripshiftowe, to manetka pakuje się tuż
przed klamką hamulca. W moich "normalnych" Ergonach hamulec mam około
centrymetra od gripu, więc żeby zachować propocje na pewno trzebaby
dociąć grip o te 2-3cm, żeby manetka weszła.

Data: 2009-06-12 10:01:38
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh3302n.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]

dłoni - i żeby dłoń pasowała zarówno do skrzydełka, jak i do manetki, to
pewnie trzeba skrócić. Gripshiftów nie mam, więc nie wiem, ile by tam

Jakos tego nie widze.

[...]

Wciaz nie rozumiem, jak wyobrazasz sobie ciecie Ergonow.

EOT

TA

Data: 2009-06-12 09:03:03
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

dociąć grip o te 2-3cm, żeby manetka weszła.

Wciaz nie rozumiem, jak wyobrazasz sobie ciecie Ergonow.

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
czy robisz to "na serio".

PLONK

Data: 2009-06-12 10:47:11
Autor: Michał Wolff
gripy Ergona
On 12 Cze, 11:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
czy robisz to "na serio".

Widzę, że nie jestem jedynym, któremu grupowa sierotka Marysia na
nerwy działa :))
Z nim tak zawsze - nic nie rozumie, niczego nie wie, a pytania zadaje
takie że ręce opadają i nawet cierpliwy człowiek po pewnym czasie ma
dosyć.

Drogi Titusie - kolejny raz apeluję, przestań wreszcie zajmować się
wyszukanym sprzętem, zacznij jeździć na dużo mniej wyszukanym a
nabierzesz tyle doświadczenia, że nie będziesz musiał się ośmieszać
takimi pytaniami jak w tym wątku. Polecam stronę Transatlantyka z
którym byłem w Alpach i na Słowacji:
http://elektra.alte.pl/transatlantyk/bieszczady.html
 - i opis jego wyprawy w Bieszczady w 1971 roku. Jechał na rowerze
Ukraina, który miał jeden bieg, sakw nie miał w ogóle, o dynamach w
piastach i gripach Ergona nikomu się wtedy nie śniło. I mimo tego
Transatlantyk był w stanie przejechać na tym rowerze dziennie ponad
250km, nawet jadąc po górach robił dystanse po 100km mimo braku
przerzutek. Bo on po prostu chciał jeździć, a nie gadać - ten przykład
aż za dobitnie pokazuje, że jak się ma motywację to dasz radę na
każdym sprzęcie. Tak więc przestań szukać w kółko usprawiedliwień by
nie jeździć, pieniądze (których nie masz przecież za wiele)
przeznaczone na sprzęt wydawaj na wyjazdy, czas poświęcony na gadanie
o niczym na preclu - na jazdę.
Z kolarskim pozdrowieniem!
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-12 17:51:36
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
wrote:

[...]

I tak nic nie przebije pytania o baterię w liczniku.. :S

Data: 2009-06-13 18:47:47
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh355d8.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2009-06-12, Michał Wolff wrote:

> [...]
> dosyć.

I tak nic nie przebije pytania o baterię w liczniku.. :S

No wlasnie.
Zainspirowanym niektorymi waszymi radami zamiast baterii zmieniam licznik.

TA

Data: 2009-06-13 19:03:45
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona

wrote:

> [...]
> czy robisz to "na serio".

Widzę, że nie jestem jedynym, któremu grupowa sierotka Marysia na

No, na pewno znajdziesz jeszcze kilku podobnych ci pajacow, fakt.

Z nim tak zawsze - nic nie rozumie, niczego nie wie, a pytania zadaje
takie że ręce opadają i nawet cierpliwy człowiek po pewnym czasie ma
dosyć.
Jak widac albo jestes niespotykanie spokojny czlowiek (ale nie sadze, zebys dzialal z pobudek altruistycznych), albo jednak zabieranie glos w moich watkach jakos sprawia ci przyjemnosc.

Drogi Titusie - kolejny raz apeluję,
[...]
Mozesz sobie apelowac.

[...]

Ja nie mam takiej motywacji. I co mi zrobisz?

Tak więc przestań szukać w kółko usprawiedliwień by
nie jeździć, pieniądze (których nie masz przecież za wiele)
przeznaczone na sprzęt wydawaj na wyjazdy, czas poświęcony na gadanie
o niczym na preclu - na jazdę.

No co ty? W taki deszcz mam jezdzic?
Znowu starasz sie organizowac mi czas wolny...

TA

Data: 2009-06-12 15:29:06
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh346e7.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2009-06-12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,

Calkiem serio. Natomiast ty cos sciemniasz z cieciem Ergonow. Ergo - jednak nie widziales ergonow z bliska.

PLONK

OK, pa.

TA

gripy Ergona