Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   gripy Ergona

gripy Ergona

Data: 2009-06-11 12:59:08
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?

Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P

Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
długości i też będzie dobrze.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-11 15:53:30
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh31vss.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Witam,
> Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?

Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P
Aha.
Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
długości i też będzie dobrze.

Ale co obcinac i po co?
Czy mowimy o gripach Ergona?

TA

Data: 2009-06-11 19:28:58
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
In article <slrnh31vss.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Witam,
> Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?

Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P
Aha.
Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

A strona producenta nie istnieje?

Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
długości i też będzie dobrze.

Ale co obcinac i po co?

No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?

Czy mowimy o gripach Ergona?

Nie, o świnkach morskich.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-11 23:39:56
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh32mnq.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> In article <slrnh31vss.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
>  Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:
>
>> On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
>> > Witam,
>> > Dlaczego te z rogami nie sa zgodne z gripshift?
>> >> Te z rogami zgodne dla gripshift są zgodne z gripshift. :P
> Aha.
> Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

A strona producenta nie istnieje?

Moze istnieje. W Cykloturze mieli sporo tych Ergonow, myslalem ze wszystkie.

>> Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
>> długości i też będzie dobrze.
>
> Ale co obcinac i po co?

No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?

Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow ani tych Ergonow.
Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac). A tych drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

> Czy mowimy o gripach Ergona?

Nie, o świnkach morskich.

Acha. A to w takim razie co innego.

TA

Data: 2009-06-11 21:44:35
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Aha.
> Bo w ofercie Cykloturu takich nie bylo.

A strona producenta nie istnieje?

Moze istnieje. W Cykloturze mieli sporo tych Ergonow, myslalem ze wszystkie.

Tiaa.

>> Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
>> długości i też będzie dobrze.
>
> Ale co obcinac i po co?

No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?

Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow ani tych Ergonow.

Bez urazy, źle Ci się wydaje.

Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac).  A tych
drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

Nie pomyliłeś kolejności?

Co znaczy, że "trzeba przesuwać"?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-12 00:01:46
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh32um3.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

>> >> Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
>> >> długości i też będzie dobrze.
>> >
>> > Ale co obcinac i po co?
>> >> No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?
>
> Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow > ani tych Ergonow.

Bez urazy, źle Ci się wydaje.

Czyzby?


> Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac).  A tych
> drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

Nie pomyliłeś kolejności?

Co znaczy, że "trzeba przesuwać"?

Mam zalozone rogi do gripshiftow. Od jakichs 8 lat.
Po prostu ten pierscien wraz zmieniajacy biegi wraz z gripem przesunalem o centymetr w kierunku srodka kierownicy zeby zrobic miejsce na rogi na zewnatrz. Co za filozofia?
Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.
TA

Data: 2009-06-11 22:08:23
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
In article <slrnh32um3.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

>> >> Ale jak dla mnie, to "normalne" da radę spokojnie obciąc na odpowiedniej
>> >> długości i też będzie dobrze.
>> >
>> > Ale co obcinac i po co?
>> >> No pomyśl. Dlaczego do Gripshiftów by trzeba coś obcinać? Nooo?
>
> Bez urazy, ale wydaje mi sie, ze nie widziales z bliska ani Gripshiftow > ani tych Ergonow.

Bez urazy, źle Ci się wydaje.

Czyzby?

Dupa.

> Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac).  A tych
> drugich nie mozna (bo sa z aluminium).

Nie pomyliłeś kolejności?

Co znaczy, że "trzeba przesuwać"?

Mam zalozone rogi do gripshiftow. Od jakichs 8 lat.
Po prostu ten pierscien wraz zmieniajacy biegi wraz z gripem przesunalem o centymetr w kierunku srodka kierownicy zeby zrobic miejsce na rogi na zewnatrz. Co za filozofia?
Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.

Taki, że skrzydełka w Ergonach są przewidziane na konkretne miejsce na
dłoni - i żeby dłoń pasowała zarówno do skrzydełka, jak i do manetki, to
pewnie trzeba skrócić. Gripshiftów nie mam, więc nie wiem, ile by tam
trzeba wcisnąć.

Z tego, co widziałem instalacje gripshiftowe, to manetka pakuje się tuż
przed klamką hamulca. W moich "normalnych" Ergonach hamulec mam około
centrymetra od gripu, więc żeby zachować propocje na pewno trzebaby
dociąć grip o te 2-3cm, żeby manetka weszła.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-12 10:01:38
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh3302n.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-06-11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> In article <slrnh32um3.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
>  Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:
>


>> > Bo tych pierwszych nie trzeba obcinac (tylko przesuwac).  A tych
>> > drugich nie mozna (bo sa z aluminium).
>> >> Nie pomyliłeś kolejności?
>> >> Co znaczy, że "trzeba przesuwać"?
>
> Mam zalozone rogi do gripshiftow. Od jakichs 8 lat.
> Po prostu ten pierscien wraz zmieniajacy biegi wraz z gripem przesunalem > o centymetr w kierunku srodka kierownicy zeby zrobic miejsce na rogi na > zewnatrz. Co za filozofia?
> Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.

Taki, że skrzydełka w Ergonach są przewidziane na konkretne miejsce na
dłoni - i żeby dłoń pasowała zarówno do skrzydełka, jak i do manetki, to
pewnie trzeba skrócić. Gripshiftów nie mam, więc nie wiem, ile by tam
trzeba wcisnąć.

Jakos tego nie widze.

Z tego, co widziałem instalacje gripshiftowe, to manetka pakuje się tuż
przed klamką hamulca. W moich "normalnych" Ergonach hamulec mam około
centrymetra od gripu, więc żeby zachować propocje na pewno trzebaby
dociąć grip o te 2-3cm, żeby manetka weszła.

Wciaz nie rozumiem, jak wyobrazasz sobie ciecie Ergonow.

EOT

TA

Data: 2009-06-12 09:03:03
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
In article <slrnh3302n.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

>
> Mam zalozone rogi do gripshiftow. Od jakichs 8 lat.
> Po prostu ten pierscien wraz zmieniajacy biegi wraz z gripem przesunalem > o centymetr w kierunku srodka kierownicy zeby zrobic miejsce na rogi na > zewnatrz. Co za filozofia?
> Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.

Taki, że skrzydełka w Ergonach są przewidziane na konkretne miejsce na
dłoni - i żeby dłoń pasowała zarówno do skrzydełka, jak i do manetki, to
pewnie trzeba skrócić. Gripshiftów nie mam, więc nie wiem, ile by tam
trzeba wcisnąć.

Jakos tego nie widze.

Z tego, co widziałem instalacje gripshiftowe, to manetka pakuje się tuż
przed klamką hamulca. W moich "normalnych" Ergonach hamulec mam około
centrymetra od gripu, więc żeby zachować propocje na pewno trzebaby
dociąć grip o te 2-3cm, żeby manetka weszła.

Wciaz nie rozumiem, jak wyobrazasz sobie ciecie Ergonow.

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
czy robisz to "na serio".

PLONK

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-12 10:47:11
Autor: Michał Wolff
gripy Ergona
On 12 Cze, 11:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
czy robisz to "na serio".

Widzę, że nie jestem jedynym, któremu grupowa sierotka Marysia na
nerwy działa :))
Z nim tak zawsze - nic nie rozumie, niczego nie wie, a pytania zadaje
takie że ręce opadają i nawet cierpliwy człowiek po pewnym czasie ma
dosyć.

Drogi Titusie - kolejny raz apeluję, przestań wreszcie zajmować się
wyszukanym sprzętem, zacznij jeździć na dużo mniej wyszukanym a
nabierzesz tyle doświadczenia, że nie będziesz musiał się ośmieszać
takimi pytaniami jak w tym wątku. Polecam stronę Transatlantyka z
którym byłem w Alpach i na Słowacji:
http://elektra.alte.pl/transatlantyk/bieszczady.html
 - i opis jego wyprawy w Bieszczady w 1971 roku. Jechał na rowerze
Ukraina, który miał jeden bieg, sakw nie miał w ogóle, o dynamach w
piastach i gripach Ergona nikomu się wtedy nie śniło. I mimo tego
Transatlantyk był w stanie przejechać na tym rowerze dziennie ponad
250km, nawet jadąc po górach robił dystanse po 100km mimo braku
przerzutek. Bo on po prostu chciał jeździć, a nie gadać - ten przykład
aż za dobitnie pokazuje, że jak się ma motywację to dasz radę na
każdym sprzęcie. Tak więc przestań szukać w kółko usprawiedliwień by
nie jeździć, pieniądze (których nie masz przecież za wiele)
przeznaczone na sprzęt wydawaj na wyjazdy, czas poświęcony na gadanie
o niczym na preclu - na jazdę.
Z kolarskim pozdrowieniem!
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-12 17:51:36
Autor: Jan Srzednicki
gripy Ergona
On 2009-06-12, Michał Wolff wrote:
On 12 Cze, 11:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
czy robisz to "na serio".

Widzę, że nie jestem jedynym, któremu grupowa sierotka Marysia na
nerwy działa :))
Z nim tak zawsze - nic nie rozumie, niczego nie wie, a pytania zadaje
takie że ręce opadają i nawet cierpliwy człowiek po pewnym czasie ma
dosyć.

I tak nic nie przebije pytania o baterię w liczniku.. :S

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-13 18:47:47
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh355d8.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-06-12, Michał Wolff wrote:
> On 12 Cze, 11:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
> wrote:
>
>> OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
>> czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
>> czy robisz to "na serio".
>
> Widzę, że nie jestem jedynym, któremu grupowa sierotka Marysia na
> nerwy działa :))
> Z nim tak zawsze - nic nie rozumie, niczego nie wie, a pytania zadaje
> takie że ręce opadają i nawet cierpliwy człowiek po pewnym czasie ma
> dosyć.

I tak nic nie przebije pytania o baterię w liczniku.. :S

No wlasnie.
Zainspirowanym niektorymi waszymi radami zamiast baterii zmieniam licznik.

TA

Data: 2009-06-13 19:03:45
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <8bf7caec-9082-4a89-922f-c8df2004fb67@l12g2000yqo.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 12 Cze, 11:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

> OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
> czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
> czy robisz to "na serio".

Widzę, że nie jestem jedynym, któremu grupowa sierotka Marysia na
nerwy działa :))

No, na pewno znajdziesz jeszcze kilku podobnych ci pajacow, fakt.

Z nim tak zawsze - nic nie rozumie, niczego nie wie, a pytania zadaje
takie że ręce opadają i nawet cierpliwy człowiek po pewnym czasie ma
dosyć.
Jak widac albo jestes niespotykanie spokojny czlowiek (ale nie sadze, zebys dzialal z pobudek altruistycznych), albo jednak zabieranie glos w moich watkach jakos sprawia ci przyjemnosc.

Drogi Titusie - kolejny raz apeluję,
[...]
Mozesz sobie apelowac.

Polecam stronę Transatlantyka z
którym byłem w Alpach i na Słowacji:
http://elektra.alte.pl/transatlantyk/bieszczady.html
 - i opis jego wyprawy w Bieszczady w 1971 roku. Jechał na rowerze
Ukraina, który miał jeden bieg, sakw nie miał w ogóle, o dynamach w
piastach i gripach Ergona nikomu się wtedy nie śniło. I mimo tego
Transatlantyk był w stanie przejechać na tym rowerze dziennie ponad
250km, nawet jadąc po górach robił dystanse po 100km mimo braku
przerzutek. Bo on po prostu chciał jeździć, a nie gadać - ten przykład
aż za dobitnie pokazuje, że jak się ma motywację to dasz radę na
każdym sprzęcie.

Ja nie mam takiej motywacji. I co mi zrobisz?

Tak więc przestań szukać w kółko usprawiedliwień by
nie jeździć, pieniądze (których nie masz przecież za wiele)
przeznaczone na sprzęt wydawaj na wyjazdy, czas poświęcony na gadanie
o niczym na preclu - na jazdę.

No co ty? W taki deszcz mam jezdzic?
Znowu starasz sie organizowac mi czas wolny...

TA

Data: 2009-06-12 15:29:06
Autor: Titus Atomicus
gripy Ergona
In article <slrnh346e7.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-06-12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> In article <slrnh3302n.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
>  Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:
>
>> >
>> > Mam zalozone rogi do gripshiftow. Od jakichs 8 lat.
>> > Po prostu ten pierscien wraz zmieniajacy biegi wraz z gripem przesunalem >> > o centymetr w kierunku srodka kierownicy zeby zrobic miejsce na rogi na >> > zewnatrz. Co za filozofia?
>> > Jaki bylby sens skracania gripow? Nie byloby miejsca na dloni.
>> >> Taki, że skrzydełka w Ergonach są przewidziane na konkretne miejsce na
>> dłoni - i żeby dłoń pasowała zarówno do skrzydełka, jak i do manetki, to
>> pewnie trzeba skrócić. Gripshiftów nie mam, więc nie wiem, ile by tam
>> trzeba wcisnąć.
>
> Jakos tego nie widze.
>
>> Z tego, co widziałem instalacje gripshiftowe, to manetka pakuje się tuż
>> przed klamką hamulca. W moich "normalnych" Ergonach hamulec mam około
>> centrymetra od gripu, więc żeby zachować propocje na pewno trzebaby
>> dociąć grip o te 2-3cm, żeby manetka weszła.
>
> Wciaz nie rozumiem, jak wyobrazasz sobie ciecie Ergonow.

OK, przekonałeś mnie. Generujesz taką ilość szumu informacyjnego, że
czytanie Ciebie kompletnie mija się z celem. Nie wnikam, czy trollujesz,
czy robisz to "na serio".

Calkiem serio. Natomiast ty cos sciemniasz z cieciem Ergonow. Ergo - jednak nie widziales ergonow z bliska.

PLONK

OK, pa.

TA

gripy Ergona

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona