Data: 2015-04-11 08:34:15 | |
Autor: _Michał | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność | |
On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony FWD vs RWD ;) Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem, vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia. tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma. btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu dziobie i dusi ? tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12, oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :) Moje doświadczenia są takie: -FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem. -powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h) -90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę. FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje (i robi strugi wody na 3 metry). -0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas, każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW). FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;) Opony: -RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :) DO rzeczy: > > na moje oko wrażenie i się wydaje < < druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;) co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi (np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie, co do marek: michelin i continental to #1 btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka do czujnika ciśnienia ? -- - This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. http://www.avast.com |
|