Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność

grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność

Data: 2015-04-11 08:34:15
Autor: _Michał
grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność
On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

FWD vs RWD ;)

Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.

btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
dziobie i dusi ?

tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)

Moje doświadczenia są takie:
-FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.

-powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)

-90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).

-0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)


Opony:
-RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)

DO rzeczy:
  > > na moje oko wrażenie i siÄ™ wydaje < <
  druga sprawa ze miaÅ‚em 2 krotnÄ… różnice mocy, i 2.5sek różnicy
  w rozpÄ™dzaniu do 100km/h, to RWD miaÅ‚o gorzej ;)

  co do samych opon czuć jak siÄ™ temperatura ich dobra robi
  (np. zimówek) i jak siÄ™ poprawia prowadzenie,
  co do marek: michelin i continental to #1

btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
do czujnika ciśnienia ?




-- -
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.
http://www.avast.com

grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona