grubość bieżnia i wiek opon a przyczep ność

Data: 2015-04-09 08:17:44
Autor: megrims
grubość bieżnia i wiek opon a przyczep ność
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
wynika ze zuĹĽytego bieĹĽnika (do czujnikĂłw jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

Data: 2015-04-09 11:05:27
Autor: Adam
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć
W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ci±gle mi się ¶lizgaj± opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepno¶ć
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeĽdziłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w poł±czeniu z wod±.
Stwardniała guma - najczę¶ciej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, trac±c na przyczepno¶ci. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchni± warstwę - je¶li opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko powierzchniowo się utwardziła. Oczywi¶cie zdjęcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubo¶ci.
Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafi± znacznie obniżyć współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeĽdziło się jak po mokrej trawie.

Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?

Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadaj±c się z jakiego¶ Subaraka do "o¶ki" - jednak cztery koła potrafi± dużo więcej.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-09 17:07:27
Autor: Cavallino

Użytkownik "megrims" <megrims@interyja.peel> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

IMO to ostatnie.
Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.

Data: 2015-04-09 23:01:04
Autor: Adam
W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:

Użytkownik "megrims" <megrims@interyja.peel> napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
Przecież auta z tylnym napędem s± bardziej przewidywalne, łatwiej nimi jeĽdzić po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;)

Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy) trudno¶ci po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem) na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy po¶lizgu jest dokładnie odwrotna. Oczywi¶cie je¶li tylnonapędowe ma charakterystykę nadsterown±, a przednionapędowe - podsterown±.
PóĽniej już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, że to jaki¶ Ľle wyważony pickup albo Hyundai H100 na ¶niegu :(

Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jako¶ tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napęd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-09 23:07:09
Autor: megrims
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
[...]

Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?

Data: 2015-04-09 23:13:59
Autor: Adam
W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
[...]

Zawsze tak było i zawsze będzie ;)
Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej.

A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux.

Ale gimnazjada już ¶pi, może nie będzie tak Ľle ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-09 23:16:48
Autor: megrims
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
[...]

RWD jest najlepszy na ¶wiecie. Tylko pipy jeżdż± FWD albo 4x4.
ROTFL

Data: 2015-04-09 23:33:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć
Hello megrims,

[...]

[...]

Jest.

Tylko pipy jeżdż± FWD albo 4x4.

Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na
RWD :(

ROTFL

Wcale mi nie do ¶miechu. Kcesz f dzióp? ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-04-09 23:58:59
Autor: Adam
[...]

I ode mnie tesz f dzióp!

I to 3 razy:
- bo jeżdżę na codzień automatem
- bo mam Amigę
- bo wolę 4x4
oraz dodatkowo czwarty raz
- bo wolę RWD - więc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-10 00:21:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć
Hello Adam,

[...]

Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-04-10 02:34:46
Autor: Pawel O'Pajak
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć
Powitanko,

Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:(

Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek:
http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2015-04-10 09:51:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć
Hello Pawel,

Friday, April 10, 2015, 2:34:46 AM, you wrote:

Powitanko,

Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:(

Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek:
http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120

To ma być pojazd dla przyjemno¶ci a nie katowania się. Nie jestem
masochist±.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-04-10 19:22:41
Autor: Cavallino
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mg6pai$6q8$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta.
Dziękuję postoję, dla mnie rozwi±zywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napędu mija się z celem.

Data: 2015-04-10 15:56:38
Autor: Przemek
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć
Nie wiem czemu do¶wiadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem. Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeĽdzić tym z napędem na tył(mowa o jeĽdzie, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na ¶liskim, wystarczy odj±ć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwo¶ć kierowania napędzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest więcej niepewno¶ci. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zim± wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)

Data: 2015-04-11 07:58:37
Autor: Cavallino

Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na ¶liskim, wystarczy odj±ć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy.

I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wpływu na tor jazdy?
Jakim cudem?

Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia

Nie tylko pod blokiem.
Wystarczy trochę ¶niegu i RWD zostaj± tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko.
Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominaj±c.

- możliwo¶ć kierowania napędzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest >więcej niepewno¶ci.

Jasne.
Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas po¶lizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta.

Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zim± wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)

No wła¶nie - więc o czym mowa?
Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie.

Data: 2015-04-09 18:05:15
Autor: J.F.
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
UĹĽytkownik "megrims"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym.
Bieznik jest na deszcze.

Czy moĹĽe mi siÄ™ wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial wrazenia.

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie ?
Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu...

J.

Data: 2015-04-09 19:56:33
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,

No co Ty - mĂłwi o swoim starym mesiu.

Data: 2015-04-09 21:05:46
Autor: J.F.
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
UĹĽytkownik "Cavallino"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mg6egh$4s7$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,
No co Ty - mĂłwi o swoim starym mesiu.

Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik ABS szwankuja ?

Czy jednak mozna, bo kolizje byly  ?

J.

Data: 2015-04-09 22:33:01
Autor: megrims
On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote:
[...]

c63 juĹĽ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html

oczywiście bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. Kiedyś oglądałem
go jak byłem w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by
z 15 wsadzić, aby doprowadzić go do oryginału.

CL nie ma wypadkowej przeszłości - nikt nie zginął, ani nie był
szpitalu powyżej 7 dni ;). Co do opon, to zostały kupione półtora
roku temu przed poprzednią zimą. Zimę przeleżały w cieple, na
wiosnę założone. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem
nie ma problemu, ale z przyśpieszaniem koszmar.

Data: 2015-04-09 22:42:37
Autor: megrims
grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność C.D.
On 2015-04-09 22:33, megrims wrote:
(ciach)

c63 juĹĽ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html
BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej,
a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra.

Data: 2015-04-10 03:00:42
Autor: Budzik
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć C.D.
Użytkownik megrims megrims@interyja.peel ...

c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:

Zgłaszaj na policje!

Data: 2015-04-10 05:35:15
Autor: megrims
On 2015-04-10 05:00, Budzik wrote:
[...]

Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k,
a w opisie ca 90k. Bije się w piersi. Ale naprawde,
jak widziałem stan tego auta, to żal.

Data: 2015-04-10 09:31:18
Autor: Budzik
[...]

:)
Przy przebiegach 60-90 tysiecy to chyba nikt nie cofa :)

Cofanie zaczyna się jak przekrocz± 200 tysiecy. Chociaz moze przy takich autach jak Twoje to jest inaczej - nie wiem, zakup takiego jeszcze nie zaprzatał mojej głowy :)

Data: 2015-04-11 08:34:15
Autor: _Michał
On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
[...]

FWD vs RWD ;)

Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.

btw. jak z CL masz mechanicznÄ… szpere czy dziobie, czy moĹĽe od razu
dziobie i dusi ?

tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)

Moje doświadczenia są takie:
-FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.

-powyĹĽej 150km/h oba auta sÄ… baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)

-90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).

-0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)

Opony:
-RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)

DO rzeczy:
  druga sprawa ze miaĹ‚em 2 krotnÄ… różnice mocy, i 2.5sek różnicy
  w rozpÄ™dzaniu do 100km/h, to RWD miaĹ‚o gorzej ;)

  co do samych opon czuć jak siÄ™ temperatura ich dobra robi
  (np. zimĂłwek) i jak siÄ™ poprawia prowadzenie,
  co do marek: michelin i continental to #1

btw. jak opony przekazujÄ… ĹĽe sÄ… zuĹĽyte ? jakaĹ› wtyczka
do czujnika ciśnienia ?

-- -

grubość bieżnia i wiek opon a przyczep ność