Data: 2015-04-09 08:17:44 | |
Autor: megrims | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczep ność | |
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie i napęd na 2 osie? |
|
Data: 2015-04-09 11:05:27 | |
Autor: Adam | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ci±gle mi się ¶lizgaj± opony Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w poł±czeniu z wod±. Stwardniała guma - najczę¶ciej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, trac±c na przyczepno¶ci. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchni± warstwę - je¶li opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko powierzchniowo się utwardziła. Oczywi¶cie zdjęcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubo¶ci. Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafi± znacznie obniżyć współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeĽdziło się jak po mokrej trawie. Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę? Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadaj±c się z jakiego¶ Subaraka do "o¶ki" - jednak cztery koła potrafi± dużo więcej. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-09 17:07:27 | |
Autor: Cavallino | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Użytkownik "megrims" <megrims@interyja.peel> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl... Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony IMO to ostatnie. Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania. |
|
Data: 2015-04-09 23:01:04 | |
Autor: Adam | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"? Przecież auta z tylnym napędem s± bardziej przewidywalne, łatwiej nimi jeĽdzić po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;) Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy) trudno¶ci po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem) na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy po¶lizgu jest dokładnie odwrotna. Oczywi¶cie je¶li tylnonapędowe ma charakterystykę nadsterown±, a przednionapędowe - podsterown±. PóĽniej już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, że to jaki¶ Ľle wyważony pickup albo Hyundai H100 na ¶niegu :( Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto". Jako¶ tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napęd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-09 23:07:09 | |
Autor: megrims | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach) Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto". Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD? |
|
Data: 2015-04-09 23:13:59 | |
Autor: Adam | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote: Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej. A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux. Ale gimnazjada już ¶pi, może nie będzie tak Ľle ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-09 23:16:48 | |
Autor: megrims | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
On 2015-04-09 23:13, Adam wrote:
W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze: RWD jest najlepszy na ¶wiecie. Tylko pipy jeżdż± FWD albo 4x4. ROTFL |
|
Data: 2015-04-09 23:33:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Hello megrims,
Thursday, April 9, 2015, 11:16:48 PM, you wrote: [...] RWD jest najlepszy na ¶wiecie.Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Jest. Tylko pipy jeżdż± FWD albo 4x4. Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na RWD :( ROTFL Wcale mi nie do ¶miechu. Kcesz f dzióp? ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-04-09 23:58:59 | |
Autor: Adam | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
W dniu 2015-04-09 o 23:33, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello megrims, I ode mnie tesz f dzióp! I to 3 razy: - bo jeżdżę na codzień automatem - bo mam Amigę - bo wolę 4x4 oraz dodatkowo czwarty raz - bo wolę RWD - więc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-10 00:21:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Hello Adam,
Thursday, April 9, 2015, 11:58:59 PM, you wrote: I ode mnie tesz f dzióp!Jest.RWD jest najlepszy na ¶wiecie.Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-04-10 02:34:46 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Powitanko,
Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120 Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-04-10 09:51:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Hello Pawel,
Friday, April 10, 2015, 2:34:46 AM, you wrote: Powitanko, Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: To ma być pojazd dla przyjemno¶ci a nie katowania się. Nie jestem masochist±. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-04-10 19:22:41 | |
Autor: Cavallino | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mg6pai$6q8$1@usenet.news.interia.pl... W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze: A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta. Dziękuję postoję, dla mnie rozwi±zywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napędu mija się z celem. |
|
Data: 2015-04-10 15:56:38 | |
Autor: Przemek | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Nie wiem czemu do¶wiadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem. Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeĽdzić tym z napędem na tył(mowa o jeĽdzie, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na ¶liskim, wystarczy odj±ć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwo¶ć kierowania napędzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest więcej niepewno¶ci. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zim± wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)
|
|
Data: 2015-04-11 07:58:37 | |
Autor: Cavallino | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć | |
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych: Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na ¶liskim, wystarczy odj±ć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wpływu na tor jazdy? Jakim cudem? Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia Nie tylko pod blokiem. Wystarczy trochę ¶niegu i RWD zostaj± tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko. Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominaj±c. - możliwo¶ć kierowania napędzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest >więcej niepewno¶ci. Jasne. Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas po¶lizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zim± wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :) No wła¶nie - więc o czym mowa? Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie. |
|
Data: 2015-04-09 18:05:15 | |
Autor: J.F. | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl...
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym. Bieznik jest na deszcze. Czy może mi się wydaje, bo Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial wrazenia. Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej. Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie ? Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu... J. |
|
Data: 2015-04-09 19:56:33 | |
Autor: Cavallino | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej. No co Ty - mówi o swoim starym mesiu. |
|
Data: 2015-04-09 21:05:46 | |
Autor: J.F. | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mg6egh$4s7$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.No co Ty - mówi o swoim starym mesiu. Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik ABS szwankuja ? Czy jednak mozna, bo kolizje byly ? J. |
|
Data: 2015-04-09 22:33:01 | |
Autor: megrims | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność | |
On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu: http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html oczywiście bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. Kiedyś oglądałem go jak byłem w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by z 15 wsadzić, aby doprowadzić go do oryginału. CL nie ma wypadkowej przeszłości - nikt nie zginął, ani nie był szpitalu powyżej 7 dni ;). Co do opon, to zostały kupione półtora roku temu przed poprzednią zimą. Zimę przeleżały w cieple, na wiosnę założone. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem nie ma problemu, ale z przyśpieszaniem koszmar. |
|
Data: 2015-04-09 22:42:37 | |
Autor: megrims | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność C.D. | |
On 2015-04-09 22:33, megrims wrote:
(ciach) c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej, a jak widziałem rok temu, to miał 80kkm. Masakra. |
|
Data: 2015-04-10 03:00:42 | |
Autor: Budzik | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć C.D. | |
Użytkownik megrims megrims@interyja.peel ...
Zgłaszaj na policje!c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej, |
|
Data: 2015-04-10 05:35:15 | |
Autor: megrims | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć C.D. | |
On 2015-04-10 05:00, Budzik wrote:
Użytkownik megrims megrims@interyja.peel ...Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k, a w opisie ca 90k. Bije się w piersi. Ale naprawde, jak widziałem stan tego auta, to żal. |
|
Data: 2015-04-10 09:31:18 | |
Autor: Budzik | |
grubo¶ć bieżnia i wiek opon a przyczepno¶ć C.D. | |
Użytkownik megrims megrims@interyja.peel ...
:)Przepraszam. Post skasowałem. Na zdjęciach jest ca 60k,Zgłaszaj na policje!c63 już dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofnięty. Jak sprzedawałem go, to miał więcej, Przy przebiegach 60-90 tysiecy to chyba nikt nie cofa :) Cofanie zaczyna się jak przekrocz± 200 tysiecy. Chociaz moze przy takich autach jak Twoje to jest inaczej - nie wiem, zakup takiego jeszcze nie zaprzatał mojej głowy :) |
|
Data: 2015-04-11 08:34:15 | |
Autor: _Michał | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyc zepność | |
On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony FWD vs RWD ;) Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem, vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia. tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma. btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu dziobie i dusi ? tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12, oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :) Moje doświadczenia są takie: -FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem. -powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h) -90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę. FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje (i robi strugi wody na 3 metry). -0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas, każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW). FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;) Opony: -RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :) DO rzeczy: > > na moje oko wrażenie i się wydaje < < druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;) co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi (np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie, co do marek: michelin i continental to #1 btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka do czujnika ciśnienia ? -- - This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. http://www.avast.com |