Data: 2015-04-09 17:07:27 | |
Autor: Cavallino | |
gruboĹÄ bieĹźnia i wiek opon a przyczepnoĹÄ | |
UĹźytkownik "megrims" <megrims@interyja.peel> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl... OdnoszÄ wraĹźenie, Ĺźe w Cl'u ciÄ gle mi siÄ ĹlizgajÄ opony IMO to ostatnie. Nikt kto choÄ raz prĂłbowaĹ pojechaÄ normalnym autem, do Ĺźadnego badziewia z tylnym napÄdem nie bÄdzie juĹź miaĹ zaufania. |
|
Data: 2015-04-09 23:01:04 | |
Autor: Adam | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"? Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;) Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy) trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem) na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną. Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :( Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto". Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-09 23:07:09 | |
Autor: megrims | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach) Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto". Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD? |
|
Data: 2015-04-09 23:13:59 | |
Autor: Adam | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote: Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Choć ostatnio było o skrzyni ręcznej/automatycznej. A dawniej na innych grupach kłócili się "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux. Ale gimnazjada już śpi, może nie będzie tak źle ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-09 23:16:48 | |
Autor: megrims | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
On 2015-04-09 23:13, Adam wrote:
W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze: RWD jest najlepszy na świecie. Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4. ROTFL |
|
Data: 2015-04-09 23:33:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Hello megrims,
Thursday, April 9, 2015, 11:16:48 PM, you wrote: [...] RWD jest najlepszy na świecie.Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Jest. Tylko pipy jeżdżą FWD albo 4x4. Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, że nieszczęsnego nie stać na RWD :( ROTFL Wcale mi nie do śmiechu. Kcesz f dzióp? ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-04-09 23:58:59 | |
Autor: Adam | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
W dniu 2015-04-09 o 23:33, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello megrims, I ode mnie tesz f dzióp! I to 3 razy: - bo jeżdżę na codzień automatem - bo mam Amigę - bo wolę 4x4 oraz dodatkowo czwarty raz - bo wolę RWD - więc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-10 00:21:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Hello Adam,
Thursday, April 9, 2015, 11:58:59 PM, you wrote: I ode mnie tesz f dzióp!Jest.RWD jest najlepszy na świecie.Kiedy ostatnio był flame pomiędzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak było i zawsze będzie ;) Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-04-10 02:34:46 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Powitanko,
Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120 Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-04-10 09:51:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Hello Pawel,
Friday, April 10, 2015, 2:34:46 AM, you wrote: Powitanko, Ale ja też wolę RWD! Tylko mnie nie stać:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: To ma być pojazd dla przyjemności a nie katowania się. Nie jestem masochistą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-04-10 19:22:41 | |
Autor: Cavallino | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mg6pai$6q8$1@usenet.news.interia.pl... W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze: A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta. Dziękuję postoję, dla mnie rozwiązywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napędu mija się z celem. |
|
Data: 2015-04-10 15:56:38 | |
Autor: Przemek | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Nie wiem czemu doświadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem. Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeździć tym z napędem na tył(mowa o jeździe, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest więcej niepewności. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)
|
|
Data: 2015-04-11 07:58:37 | |
Autor: Cavallino | |
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność | |
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy. I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wpływu na tor jazdy? Jakim cudem? Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia Nie tylko pod blokiem. Wystarczy trochę śniegu i RWD zostają tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko. Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominając. - możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest >więcej niepewności. Jasne. Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas poślizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :) No właśnie - więc o czym mowa? Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie. |
|