Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność

grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność

Data: 2015-04-09 11:05:27
Autor: Adam
grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
i napęd na 2 osie?

Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą.
Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę - jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości.
Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po mokrej trawie.

Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?

Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej.


--
Pozdrawiam.

Adam

grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona