Data: 2010-09-13 10:54:53 | |
Autor: bratPit[pr] | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
Witajcie,
mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale, jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta stabilizatora? np fi=20 i 18mm, rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej" jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy przyczepności itp? dzięki za opinie, brat |
|
Data: 2010-09-13 10:59:49 | |
Autor: J.F. | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał
rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej" jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy przyczepności itp? Test losia ? Jezdzilem stara dacia, ktora miala zawieszenie bardzo mieciutkie, i jakos nie zauwazylem jakiegos zmniejszenia przyczepnosci. Za to opony ocieraly o nadkola w zakretach :-) J. |
|
Data: 2010-09-13 11:00:49 | |
Autor: venioo | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
W dniu 2010-09-13 10:54, bratPit[pr] pisze:
Witajcie, IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy chcesz wspawac? ;) -- venioo sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2010-09-13 11:06:39 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
W dniu 10-09-13 11:00, venioo pisze:
IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie Ludzie z forum do swoich A4 wstawiaja stabilizatory od wersji silnikowych 3.0TDI i RS4, bo seryjne jest 18mm, w mocnych wersjach podobno 22-24mm takze 22mm to chyba standardzik i nie trzeba preta zbrojeniowego wspawywac?;] -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-09-13 13:37:00 | |
Autor: Bartek | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:i6kpj0$cuh$1node2.news.atman.pl...
W dniu 10-09-13 11:00, venioo pisze: ach ci posiadacze a4/golfa IV, :) wsadza sie do takiego niemieckiego super pojazdu stabilizator z wersji RS, i odrazu z 60 kuni więcej' NMSP -- Pozdrawiam, Bartek Lybra 2.4 JTD |
|
Data: 2010-09-13 12:56:54 | |
Autor: bratPit[pr] | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie za bardzo. OK, W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy chcesz wspawac? ;) nie to standard, w Oplu, Peugeocie, ZTCK w BMW serii 3 są pręty fi= 22 i 24mm, brat |
|
Data: 2010-09-13 17:24:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
W dniu 2010-09-13 10:54, bratPit[pr] pisze:
Witajcie, Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko powiększy deficyt przyczepności przedniej osi. Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze bardziej podsterowny. Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze stabilizatorem tyłu. |
|
Data: 2010-09-13 18:57:59 | |
Autor: bratPit | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm, heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego (i jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry ze stabilizatorem tylnym, brat |
|
Data: 2010-09-13 21:06:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
W dniu 2010-09-13 18:57, bratPit pisze:
No to możesz spodziewać się odrobinę bardziej odjeżdżającego tyłu. No i oczywiście trochę większych przechyłów na zakrętach. Moim zdaniem nie będzie źle :) heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego Najlepiej poszukać w jakiś sportowych homologacjach czy jest przygotowany Variant Option albo Variant Kit z takim stabilizatorem i wtedy dowiedzieć się od jakiego innego samochodu są to części (wtedy będzie tanio), albo trzeba zamawiać taki stabilizator jako VK od producenta (i wtedy będzie drogo). |
|
Data: 2010-09-14 12:16:17 | |
Autor: bratPit[pr] | |
grubosc preta stabilizatora a prowadzenie | |
odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm, to mi nie przeszkadza ;-) No i oczywiście trochę większych przechyłów na zakrętach. przejechałem się tym autem i jakoś nie czuję różnicy - no może lekką ale nie wiem czy to psychologia czy rzeczywiscie minimalnie bardziej się przechyla, heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego raczej będzie problem bo nigdzie nie spotkałem się z opisem aby w kicie był stabilizator tylny, (a szkoda bo ta twardość zawieszenia powinna chociaż -prócz braku komfortu- skutkować lepszym trzymaniem drogi), brat |
|