Data: 2010-07-22 14:24:10 | |
Autor: Titus Atomicus | |
grupa XT w turystyce | |
Witam,
Pytam po raz kolejny, bo nikt wczesniej nie odpowiedzial. Co da mi zmiana napedu, a konkretnie kasety z Alivio (jak teraz) na XT w rowerze turystycznym? Obecnie nic mi sie nie gnie, lancuch nie przeskakuje, zmieniam lancuch co 3-4 tys km (system wielolancuchowy), kasete pewnie co 10 tys. TA |
|
Data: 2010-07-22 14:38:09 | |
Autor: bans | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-22 14:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Co da mi zmiana napedu, a konkretnie kasety z Alivio (jak teraz) na XT w +10 do lansu ;) -- bans |
|
Data: 2010-07-22 05:45:11 | |
Autor: Piotrpo | |
grupa XT w turystyce | |
On 22 Lip, 14:38, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2010-07-22 14:24, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world pisze: no nie tylko - parę gram mniej na kole i w portfelu |
|
Data: 2010-07-22 14:50:39 | |
Autor: Adam | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-22 14:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,Ja używam napędu Deore, LX, XT i XTR(2 rowery i różne konfiguracje). W jedzie po szosie nie ma w zasadzie żadnej różnicy poza wag±. W ciężkim terenie jednak dobry sprzęt sprawuje się zdecydowanie lepiej. Mi osobi¶cie do treningów Deore wystarcza. Daje rade i nie musze sie martwić o to, że np. urwę przerzutke XTR :) Polecam Deore/LX, najlepszy stosunek jako¶ci do ceny |
|
Data: 2010-07-22 15:07:41 | |
Autor: Titus Atomicus | |
grupa XT w turystyce | |
In article <i29er7$ml5$1@inews.gazeta.pl>, Adam <adam@o2.pl> wrote:
W dniu 2010-07-22 14:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Jedze glownie po szosie. Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do deore? TA |
|
Data: 2010-07-22 15:21:22 | |
Autor: bans | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-22 15:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Jedze glownie po szosie. Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do Piszesz, że z Alivio nie miałe¶ kłopotów, to po co zmieniać? Dla zredukowania masy? Bez sensu, większa różnica masy jest w porannych kupach ;) -- bans |
|
Data: 2010-07-22 15:38:42 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
grupa XT w turystyce | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶lić): Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do deore? Kurna, jeżeli nie widzisz takiej potrzeby to po prostu używaj tego, co masz. Ja widzę znacz± różnicę między kultur± pracy przerzutki tylnej Deore sterowanej manetk± Acera (chyba), a przerzutkę Deore LX sterowanej manetk± Deore LX. Terenu nie potrzeba do tego, wystarczy konkretna górka, ale o takie w Warszawie ciężko zapewne. -- Pozdrowienia, | Próżno¶ repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-07-22 15:46:53 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
grupa XT w turystyce | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Terenu nie potrzeba do tego, wystarczy konkretna górka, ale o takie w Warszawie ciężko zapewne. Przesadasz ;-) znajomy narysował mapkę http://www.bikemap.net/route/594626. Na 70 km całe 90m przewyzszenia! To nie przelewki! ;-) Seco |
|
Data: 2010-07-22 16:53:30 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
grupa XT w turystyce | |
Bartosz 'Seco' Suchecki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skre¶lić): Marek 'marcus075' Karweta pisze: :-D Posłużę Cię cytatem: "toż tafla jeziora ma większe nachylenie!" ;-) -- Pozdrowienia, | Próżno¶ repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-07-22 17:51:08 | |
Autor: arturbac | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-22 15:46, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Na 70 km całe 90m przewyzszenia! To nie przelewki! ;-) Umnie na kaszubach (Reda) jaki kolwiek wyjazd turystyczny szosowy zaczyna sie od gorki o roznicy min 90m do 200m kwestia tylko czy to przewyzszenie jest na dlugosci 1km czy na 100m. |
|
Data: 2010-07-23 08:17:30 | |
Autor: bans | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-22 17:51, arturbac pisze:
Umnie na kaszubach (Reda) jaki kolwiek wyjazd turystyczny szosowy Każdy? To w niezłej dziurze mieszkasz ;) -- bans |
|
Data: 2010-07-23 08:46:09 | |
Autor: arturbac | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-23 08:17, bans pisze:
W dniu 2010-07-22 17:51, arturbac pisze:Poza dwoma uzywanymi przez ~70000 pojazdow na dobe a dziura jest konkretna, pradolina rzeki Redy ;-) |
|
Data: 2010-07-22 16:44:05 | |
Autor: Titus Atomicus | |
grupa XT w turystyce | |
In article <pcxkg3ukgcuy$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world Zaraz, zaraz. Po pierwsze mowimy o przerzutkach, a o napedzie (przerzutke mm STX-RC). Po drugie mowimy o zamianie Alivio (a nie Acera) na cos lepszego. Trzymajmy sie faktow. TA |
|
Data: 2010-07-22 16:59:02 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
grupa XT w turystyce | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶lić): Po pierwsze mowimy o przerzutkach, a o napedzie (przerzutke mm STX-RC). Dobrze. Fakty: miałem manetki Acera, przerzutkę tyln± Deore, przedni±: C050, wolnobieg 14-28 7-rzędowy z Tourney'a i korbę 48/38/28 Nexeve. Rozwi±zanie mocno biedniejsze niż pełne Alivio, ale mam porównanie z Alivio u kumpla, które chodzi tak topornie jak mój miks. Po zmianie wszystkiego na Deore LX zmiana przełożeń jest prezycyjniejsza (bardzie precyzyjna?) i cichsza. -- Pozdrowienia, | Próżno¶ repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-07-22 17:16:51 | |
Autor: MichałG | |
grupa XT w turystyce | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world dodam - i powtarzalna (choc to pewnie mie¶ci sie w pojęciu precyzji). Ja zaczynałem upgrade z acera tył i noname przód, sterowane w dodatku 'kręciołkami'. Działanie tego było obraz± dla mysli inzynierskiej shimano.... ;) Ale alivio - to juz nie bardzo widzę sens zamieniac (to juz przeskok z 8 na 9 rzedów wiec do wymiany cały naped - nie da sie 'po trochu'.... -- Pozdrawioam michał |
|
Data: 2010-07-22 17:24:58 | |
Autor: Titus Atomicus | |
grupa XT w turystyce | |
In article <i29nd5$a99$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:
Marek 'marcus075' Karweta pisze: No coz, zalozylem ten watek w kontekscie tej ostatniej transakcji tutaj na preclu kiedy to wlasciciela zmienila kaseta XT, 8rzedowa. TA |
|
Data: 2010-07-22 17:43:52 | |
Autor: Titus Atomicus | |
grupa XT w turystyce | |
In article <yrnlehz2mq9b.dlg@pedaluje.ile.moze>,
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Titus_Atomicus@somewhere.in.the.worldA on ma pelne alivio czy tak jak u ciebie? Przerzutka leprzej klasy, a reszta klasy marketowej. Jeszcze raz podkreslam, ze ja mam teraz pelne alivio plus przrzutka tylna STX RC. A pytalem o upgrade samej kasety plus lancucha. TA |
|
Data: 2010-07-22 18:18:47 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
grupa XT w turystyce | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶lić): A on ma pelne alivio czy tak jak u ciebie? Pełne. Przerzutka leprzej klasy, a reszta klasy marketowej. lepszej -- Pozdrowienia, | Próżno¶ repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-07-22 20:28:35 | |
Autor: Titus Atomicus | |
grupa XT w turystyce | |
In article <muy4fjeucae6.dlg@pedaluje.ile.moze>,
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world > Przerzutka leprzej klasy, a > reszta klasy marketowej. A bo mnie zmylily. TA |
|
Data: 2010-07-22 15:25:00 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
grupa XT w turystyce | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam, Jedyne co mozesz uzyskać, to zmiany łańcucha co 4-6 tys km, kastę co 15 tys. Twoje przebiegi na Alivio powalaj± my¶leć, ze jeĽdzisz spokojnie, więc zalety dokładniejszego działania XT nie będ± Cię interesować. Seco |
|
Data: 2010-07-22 15:38:53 | |
Autor: PeJot | |
grupa XT w turystyce | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam, Kilkadziesi±t gramów masy mniej. Ograniczone możliwo¶ci strojenia kasety pod własne potrzeby - tylko dół da się jako¶ przebudować, reszta jest nie do ruszenia. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-07-22 17:00:40 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
grupa XT w turystyce | |
PeJot bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶lić):
Kilkadziesi±t gramów masy mniej. Ograniczone możliwo¶ci strojenia kasety pod własne potrzeby - tylko dół da się jako¶ przebudować, reszta jest nie do ruszenia. Z tym, że 9-rzędowych kaset jest więcej niż 8-rzędowych: s± szosowe i MTB, co daje znaczny rozrzut w z±bkach. Sam przeszedłem ewolucję od 11-32 do 12-27 i to nie jest koniec. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżno¶ repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-07-22 21:48:51 | |
Autor: PeJot | |
grupa XT w turystyce | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Z tym, że 9-rzędowych kaset jest więcej niż 8-rzędowych: s± szosowe i MTB, Ale co to za frajda jeĽdzić na *całkiem katalogowej* kasecie ? ;) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-07-23 12:47:56 | |
Autor: Fabian | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 22.07.2010 21:48, PeJot pisze:
Marek 'marcus075' Karweta pisze: Dla mnie pewnie taka sama jak na kompletowanej samodzielnie. Fabian. |
|
Data: 2010-07-22 15:44:57 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
grupa XT w turystyce | |
On Thu, 22 Jul 2010 14:24:10 +0200
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote: Witam, Które XT? Jeśli dynasysowe, to np. możliwość założenia obłędnie szerokiej kasety 11-36 (nie ma się co bać, ona ma na twardym końcu taką samą progresję jak zwykłe 11-32 albo 11-34 przez pierwsze kilka koronek). Z tym, że będziesz musiał i łańcuch do niej dopasować, bo Shimano twierdzi, że dynasysowe kasety wymagają tych nowych HG-X. Kaseta dynasysowa występuje już w SLX, ale ta z XT jest fajniejsza, bo ma aż 4 małe koronki luźne, więc jeśli tylko znajdę jakieś niezbyt drogie (czytaj: poza Polską) a pewne źródło pojedynczych koronek szimanowskich, to mimo wysokiej ceny początkowej, może to być w dłuższym okresie ekonomiczny strzał w samą dychę. No i przerzutkę przyszłoby zmienić, ale IMHO to warto zrobić nawet nie przesiadając się w całości na Dynasysa, bo Shadowy są naprawdę fajne – proste prowadzenie linki, wózek stabilny jak dłoń strzelca wyborowego. Udały im się. Jak tylko zajeżdżę obecny napęd, to się przesiadam właśnie na dynasysowe Deore XT (tzn. kasetę i łańcuch, przerzutka SLX zostaje), z tym że ja mam mocniejszą motywację, bo tylko jedną tarczę z przodu, więc na samą myśl o tak szerokiej kasecie robi mi się wilgotno pod pachami. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-07-22 16:04:04 | |
Autor: dobrov | |
grupa XT w turystyce | |
W dniu 2010-07-22 15:44, Tomasz Minkiewicz pisze:
On Thu, 22 Jul 2010 14:24:10 +0200 jak 11-32 to pewnie nie, bo 11-34 ma AFIR większą progresję już od pierwszego przeskoku (z 11 na 13 vs z 11 na 12) moje LX-owe tak mają to XT zapewne też. No i przerzutkę przyszłoby zmienić, ale IMHO to warto zrobić nawet nie Prawda - fajnie pracuje. Ale stary XT przyznać trzeba przez 9 lat też fajnie pracował :) |
|
Data: 2010-07-22 16:22:31 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
grupa XT w turystyce | |
On Thu, 22 Jul 2010 16:04:04 +0200
dobrov <dobrov0@interia.pl> wrote: W dniu 2010-07-22 15:44, Tomasz Minkiewicz pisze: O, faktycznie. Sprawdziłem i jest tak jak mówisz. To sorka, myślałem, że oba mają co dwa. Ale to jeszcze lepiej świadczy o 11-36, bo np. dla mnie brak trzynastki jest niepożądany – to mój wół roboczy dla prędkości podróżnej (gdzieś ok. 30 km/h), a bez niej miałbym tam dziurę. :) > No i przerzutkę przyszłoby zmienić, ale IMHO to warto zrobić nawet nie Tylko że cieniowy SLX kosztuje mniej więcej tyle, co klasyczna Deore, od której jest zdecydowanie lepszy (przesiadałem się właśnie z takiej). Klasyczna XT jest o połowę droższa. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-07-26 04:43:57 | |
Autor: Michał Wolff | |
grupa XT w turystyce | |
On 22 Lip, 15:44, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Jak tylko zajeżdżę obecny napęd, to się przesiadam wła¶nie na Nowe przerzutki i manetki Dyna-Sys maj± inny uci±g linki niż 9s, dlatego musisz zmienić wszystko. A swoj± drog± ciekawe jest czy nowe kasety działałyby ze starym łańcuchem i star± przerzutk± -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-07-27 12:27:40 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
grupa XT w turystyce | |
On Mon, 26 Jul 2010 04:43:57 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: On 22 Lip, 15:44, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: Tzn. mają jakiś zupełnie nowy uciąg, jak jeszcze nic dotychczas, czy taki, jak szosowe dziesiątki? Bo myślałem, że normalny dziesiątkowy i wtedy powinny dać się obsłużyć moją manetką (która właśnie po to jest nieindeksowana) – na całej szerokości kasety jest tylko 0.83 mm różnicy, a manetkę mogę jeszcze trochę przeciągnąć poza skrajne zębatki. Powinno wystarczyć, w najgorszym razie dołożę baryłkę regulacyjną, żeby to precyzyjnie ustawić. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-07-27 08:53:21 | |
Autor: Michał Wolff | |
grupa XT w turystyce | |
On 27 Lip, 12:27, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Tzn. maj± jaki¶ zupełnie nowy uci±g, jak jeszcze nic dotychczas, czy Szosowe dziesi±tki nie maj± innego uci±gu, tylko o jeden bieg więcej. Natomiast przerzutki i manetki dyna-sys maj± inny uci±g linki, podobny do przerzutek Srama (po prostu za jednym poci±gnięciem manetki porusza się inna długo¶ć linki niż to było dot±d); jak to będzie działać z zestawem typu manetka cierna lub manetka szosowa 10s i stara przerzutka 9s - trudno powiedzieć, można sprawdzić tylko do¶wiadczalnie, te nowe kasety s± już w sprzedaży. Prawdopodobnie kolejne w pełni ¶wiadome zagranie na wyci±ganie kasy z kieszeni rowerzystów, wg. Shimano grupa niekompatybilna z żadn± inn±, dot±d wielkim plusem Shimano była kompatybilnno¶ć grup szosowych i MTB. Ale jak pisałem jest spora szansa, że takie rozwi±zanie będzie normalnie działać z manetkami szosowymi 10s i star± przerzutk± MTB 9s, która ma skok linki starego typu, a zasięg dokładnie taki sam jak 10s.. Jedyna kwestia - czy nowa kaseta pójdzie ze starym łańcuchem, lub czy nowy łańcuch pójdzie ze star± korb±. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-07-28 12:00:12 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
grupa XT w turystyce | |
On Tue, 27 Jul 2010 08:53:21 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: On 27 Lip, 12:27, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: Źle zrozumiałem. Myślałem, że chodzi o różnicę odstępu między zębatkami. Natomiast przerzutki i manetki dyna-sys mają inny uciąg linki, podobny Jesteś pewien? A czy w takim razie wszystkie przerzutki shadow są dynasysowe w sensie poboru linki? Bo w tej chwili jeżdżę na shadowowej przerzutce SLX (chyba M662; byłem pewien, że jest dynasysowa) ożenionej z manetką DuraAce i wiem z osobistego doświadczenia, że one są ze sobą zgodne – dziewięć biegów na kasecie odpowiada prawie całemu zakresowi ruchu manetki (teoretycznie dziewięciobiegowej), tak jak powinno być. Głowy nie dam, ale AFAIR w trybie indeksowanym też działało. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-07-28 04:45:38 | |
Autor: Michał Wolff | |
grupa XT w turystyce | |
On 28 Lip, 12:00, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Jeste¶ pewien? A czy w takim razie wszystkie przerzutki shadow s± Shadow na 9s działa normalnie z manetkami na 9s. Mam tak± kombincję u siebie manetki szosowe 9s i Shadow XT z tyłu - chodzi bez problemów, więc ma ten sam uci±g linki. Natomiast Shadow Dyna-Sys na 10s - to już co innego, ta przerzutka ma inny uci±g linki -- http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl |
|
Data: 2010-07-28 15:05:40 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
grupa XT w turystyce | |
On Wed, 28 Jul 2010 04:45:38 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: On 28 Lip, 12:00, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: Czyli wychodzi na to, że jeśli zachowam dotychczasową przerzutkę nie powinienem mieć tutaj problemu. Problemy mogą się pojawić co najwyżej na styku łańcucha HG-X z przerzutką dedykowaną pod 9 rzędów (ale tak sobie myślę, że to nie jest problem, którego nie dałoby się w najgorszym razie rozwiązać wymieniając kółeczka wózka) i być może jeszcze z obsługą kasety 11-36 przez przerzutkę specyfikowaną do 34 zębów, ale tu jestem dobrej myśli, bo z guglania, które jakiś czas temu przeprowadziłem wynika, że wiele osób już śmiga na tak szerokich kasetach używając przerzutek praktycznie dowolnych. Natomiast Shadow Dyna-Sys na 10s - to już A czy dysponujesz może jakimś linkiem do jednoznacznej wypowiedzi w tej sprawie ze źródeł zbliżonych do Shimano, albo wiesz to, bo miałeś taką przerzutkę/manetkę w ręku? Znalazłem w końcu w sieci tę informację. Ale tylko na paru forach i… nie jestem do końca przekonany. Na stronie Shimano nigdzie nie trafiłem na jasne oświadczenie o tej niekompatybilności. Jak się zdaje całe zamieszanie wynika z interpretacji zdania „The redesigned Shadow rear derailleur uses a new LongArm architecture to both reduce cable tension and add leverage to the system, ultimately delivering a linear, light-action feel at the shifter.”, które jednak po pierwsze zostało najwyraźniej usunięte ze strony www.dynasystech.com, po drugie IMHO wcale niekoniecznie musi oznaczać zmianę uciągu manetki. W manualu do M663/M773 nowe rapidfajery są tylko zalecane (a nie wymagane) do tych przerzutek (co, owszem, może oznaczać tylko tyle, że da się zastosować manetkę DeoreXT z przerzutką SLX i na odwrót, ale może też oznaczać, że da się stosować normalne manetki). Na stronce: http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/sg/index/news_and_info/news/dyna-sys__shimano.html piszą, że dziesiątkowe dynasysy są niekompatybilne z dziesiątkowymi _łańcuchami_ szosowymi, ani słowa o manetkach. Samo Shimano oświadcza, że na zapytania mailowe nie odpowiada i każe o technikalia pytać dystrybutorów, z których np. Jenson twierdzi, że kompatybilność została złamana, Wiggle – że wręcz przeciwnie. Dziwnie zgłupiały się dziś czuję, nie odgadnąć czemu. :-| -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-07-28 06:37:31 | |
Autor: Michał Wolff | |
grupa XT w turystyce | |
On 28 Lip, 15:05, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Czyli wychodzi na to, że je¶li zachowam dotychczasow± przerzutkę nie Tak to wygl±da. Problemy mog± się pojawić co najwyżej na styku łańcucha HG-X Z obsług± 36 na pewno nie będzie problemu, natomiast nie wiem jak pójdzie nowy łańcuch ze star± korb±, lub ewentualnie nowa kaseta ze starym łańcuchem. Ale na chłopski rozum - kaseta 10s MTB musi mieć te same skoki co szosowa, bo jest tej samej szeroko¶ci, wchodzi na t± sam± piastę, ze zdjęć też nie wygl±da by jako¶ specjalnie się wyróżniała - więc jest szansa, że pójdzie i z łańcuchem szosowym 10s. Ponadto jak widziałem - SRAM wprowadza nowe kasety 10s w tańszych grupach X.7 i X.9, a z tego co pamiętam te s± kompatybilne z napędem szosowym. Na stronce:http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/sg/ index/news... pisz±, że dziesi±tkowe dynasysy s± niekompatybilne z dziesi±tkowymi Ale zauważ, że pisz± to w opisie łańcucha Dyna-Sys - czyli w sensie że łańcucha Dyna-Sys nie założysz do kasety szosowej (która jest bardzo ciasno zestopniowana). W opisie kasety czy korby nie ma informacji że jest z łańcuchami szosowymi niekompatybilna -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-07-30 12:47:49 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
grupa XT w turystyce | |
On Wed, 28 Jul 2010 04:45:38 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: On 28 Lip, 12:00, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: Posłałem do Shimano Polska zapytanie następujące: „Byłbym wdzięczny za jednoznaczną odpowiedź, czy nowe, dziesięciobiegowe przerzutki tylne Dyna-Sys RD-M663/RD-M773 (i manetki dedykowane dla tych przerzutek: SL-M660-10R, SL-M770-10R) mają zmieniony uciąg linki w stosunku do starszych modeli. W praktyce: czy dziesięciobiegowa przerzutka Dyna-Sys będzie współpracować z dziesięciobiegową manetką szosową.” i otrzymałem taką odpowiedź: „Producent nie zaleca takiego rozwiązania. Z własnych doświadczeń i prób wiemy że to działa.” -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-07-30 04:19:00 | |
Autor: Michał Wolff | |
grupa XT w turystyce | |
On 30 Lip, 12:47, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
"Producent nie zaleca takiego rozwi±zania. No to ciekawe, przeczy tym tekstom na forach - ale ta kompatybilno¶ć jest akurat najmniej istotna, przy przerzutce wystarczy żeby zasięg pracy był ten sam (ewentualnie największa zębatka, ale między 34T a 36T nie powinno być istotnej różnicy) - a to powoduje, że nawet 8s się doskonale sprawdza (a długo jeĽdziłem z 7s do 28T na 9s z 34T i działało bez oporów). Mnie bardziej nurtuje problem kompatybilno¶ci kaseta - łańcuch - korba; innymi słowy czy pójdzie zestaw łańcuch szosowy 10s z now± kaset± i star± korb±, ewentualnie łańcuch Dyna-Sys z now± kaset± i star± korb±. Bo korba Dyna-Sys 22-32-42 na szosie to ma raczej marne zastosowanie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-08-27 11:16:56 | |
Autor: Piotr Kieracinski | |
grupa XT w turystyce | |
Michał Wolff pisze:
dot±d wielkim plusem Shimano była kompatybilnno¶ć grup szosowych iNo, nie do końca. Np. klamki hamulca miały inny uci±g; przednia przerzutka mtb z korba mtb/treking nie chciała dobrze dzialac z manetka Tiagra, itp. drobiazgi sie zdarzaly. Tj. W Anglii podobno dzialaja, ale u mnie nie chcialy...Wyszlo to przy okazji budowy roweru trekingowego z szosowa kierownica i klamkami. Pik |
|
Data: 2010-08-30 20:16:22 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
grupa XT w turystyce | |
Piotr Kieracinski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre¶lić): Tj. W Anglii podobno dzialaja, ale u mnie nie chcialy... Bo tam półkula inna (na zachodzie) i do tego ruch lewostronny. To wszystko przez to. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżno¶ repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | Bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-08-30 22:43:26 | |
Autor: Coaster | |
grupa XT w turystyce | |
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Piotr Kieracinski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne Ale to na zapadzie postepuja wlasciwie. U nas odstepcy umowili sie na ruch prawostronny. W Galicji zrezygnowano z lewostronnosci w 1922 roku. Zreszta - co se bede palce strzepil: http://tinyurl.com/3x7k6b7 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-07-22 16:47:19 | |
Autor: zcxz | |
grupa XT w turystyce | |
On 22-07-2010 14:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,wydatek :) a powaznie to sugeruje ruch w strone kaset szosowych (sora, sramowska 850), sa trwale i oferuja ciekawszy zestaw przelozen, zwlaszcza dla kogos kto juz troche km wykrecil :) -- zcxz |
|
Data: 2010-07-23 10:42:21 | |
Autor: artek | |
grupa XT w turystyce | |
Użytkownik wrote:
Witam, zajechany 8-rzędowy napęd w moim turystycznym rowerze górskim wymieniłem na slx plus manetki xt, li i jedynie z powodu manetek - 8-rzędowe manetki alivio ani się nie umywaj± do xt szybko¶ci± przeł±czania, precyzj± pracy czy ergonomi± uzytkowania. poza tym żadnych bonusów z użytkowania napędu slx nie widzę, za to wzrosły koszty wymiany zużytych łańcuchów i kaset. -- artek |
|
Data: 2010-07-23 18:30:36 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
grupa XT w turystyce | |
"artek" <bezspamu_artek@usun.wro.vectranet.pl> wrote in message news:4c495647$1news.home.net.pl... zajechany 8-rzędowy napęd w moim turystycznym rowerze górskim wymieniłem na slx plus manetki xt, li i jedynie z powodu manetek - 8-rzędowe manetki alivio ani się nie umywaj± do xt szybko¶ci± przeł±czania, precyzj± pracy czy ergonomi± uzytkowania. a wystarczyło zmienić na Srama (cały czas s± dostępne manetki 8sp - obecnie nazywa się toto chyba SX.5, ale wygl±daj± na identyczne, jak dawne X-9, póĽniej X-7. Na dodatek byłby pretekst do przesiadki na przerzutkę Srama (przepa¶ć vs dawne Shimano) pozdr |
|
Data: 2010-07-26 07:24:40 | |
Autor: PeJot | |
grupa XT w turystyce | |
Wojtek Paszkowski pisze:
a wystarczyło zmienić na Srama (cały czas s± dostępne manetki 8sp - obecnie nazywa się toto chyba SX.5, ale wygl±daj± na identyczne, jak dawne X-9, póĽniej X-7.A jak one wypadaj± jako¶ciowo/trwało¶ciowo ? Moje manetki XT maj± już ~12 lat i nie wiem jak długo poci±gn±. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-07-26 22:50:21 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
grupa XT w turystyce | |
"PeJot" <Pejot@o2.pl> wrote in message news:i2j66o$7av$1news.onet.pl... A jak one wypadaj± jako¶ciowo/trwało¶ciowo ? Moje manetki XT maj± już ~12 lat i nie wiem jak długo poci±gn±. jako¶ tam ci±gn±, odpukać, bezawaryjnie. Nie wiem, jak XT, ale kultur± pracy przewyższaj± Alivio/Deore znacznie (i, w odróżnieniu od wymienionych, działaj± bezproblemowo zim±). Nnno i s± przyzwoicie skręcone na 4 imbusiki zamiast tego nieporęcznego i awaryjnego rozwi±zania z prostszych Shimano. pzodr |
|
Data: 2010-07-26 12:26:23 | |
Autor: artek | |
grupa XT w turystyce | |
już wcze¶niej wymieniłem tyln± przerzutke na xt/shadow, więc było po sprawie.
a tak nawiasem mówi±c, w sobotę stan±łem przed identycznym dylematem z zajechanym napędem w rowerze żony - zdecydowałem hurtem wymienić napęd (na razie bez korby), przerzutki i klamkomanetki alivio na osprzęt deore 2010 z wykorzystaniem walaj±cych się w składziku klamek lx i kasety hg80. -- artek |