grupa XT w turystyce

Data: 2010-07-22 14:50:39
Autor: Adam
grupa XT w turystyce
W dniu 2010-07-22 14:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Pytam po raz kolejny, bo nikt wczesniej nie odpowiedzial.
Co da mi zmiana napedu, a konkretnie kasety z Alivio (jak teraz) na XT w
rowerze turystycznym?
Ja używam napędu Deore, LX, XT i XTR(2 rowery i różne konfiguracje). W jedzie po szosie nie ma w zasadzie żadnej różnicy poza wagą. W ciężkim terenie jednak dobry sprzęt sprawuje się zdecydowanie lepiej. Mi osobiście do treningów Deore wystarcza. Daje rade i nie musze sie martwić o to, że np. urwę przerzutke XTR :)
Polecam Deore/LX, najlepszy stosunek jakości do ceny

Data: 2010-07-22 15:07:41
Autor: Titus Atomicus
grupa XT w turystyce
In article <i29er7$ml5$1@inews.gazeta.pl>, Adam <adam@o2.pl> wrote:

> [...]
Polecam Deore/LX, najlepszy stosunek jakości do ceny

Jedze glownie po szosie. Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do deore?

TA

Data: 2010-07-22 15:21:22
Autor: bans
grupa XT w turystyce
W dniu 2010-07-22 15:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Jedze glownie po szosie. Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do
deore?

Piszesz, że z Alivio nie miałeś kłopotów, to po co zmieniać? Dla zredukowania masy? Bez sensu, większa różnica masy jest w porannych kupach  ;)

--
bans

Data: 2010-07-22 15:38:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
grupa XT w turystyce
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do deore?

Kurna, jeżeli nie widzisz takiej potrzeby to po prostu używaj tego, co
masz.
Ja widzę znaczą różnicę między kulturą pracy przerzutki tylnej Deore
sterowanej manetką Acera (chyba), a przerzutkę Deore LX sterowanej manetką
Deore LX. Terenu nie potrzeba do tego, wystarczy konkretna górka, ale o
takie w Warszawie ciężko zapewne.

Data: 2010-07-22 15:46:53
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
grupa XT w turystyce
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

  Terenu nie potrzeba do tego, wystarczy konkretna górka, ale o
takie w Warszawie ciężko zapewne.

Przesadasz ;-)

znajomy narysował mapkę http://www.bikemap.net/route/594626.

Na 70 km całe 90m przewyzszenia! To nie przelewki! ;-)

Seco

Data: 2010-07-22 16:53:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
grupa XT w turystyce
Bartosz 'Seco' Suchecki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
[...]

:-D
Posłużę Cię cytatem: "toż tafla jeziora ma większe nachylenie!" ;-)

Data: 2010-07-22 17:51:08
Autor: arturbac
grupa XT w turystyce
W dniu 2010-07-22 15:46, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Na 70 km całe 90m przewyzszenia! To nie przelewki! ;-)

Umnie na kaszubach (Reda) jaki kolwiek wyjazd turystyczny szosowy
zaczyna sie od gorki o
roznicy min 90m do 200m kwestia tylko czy to przewyzszenie jest na
dlugosci 1km czy na 100m.

Data: 2010-07-23 08:17:30
Autor: bans
grupa XT w turystyce
W dniu 2010-07-22 17:51, arturbac pisze:

Umnie na kaszubach (Reda) jaki kolwiek wyjazd turystyczny szosowy
zaczyna sie od gorki o
roznicy min 90m do 200m

Każdy? To w niezłej dziurze mieszkasz ;)

--
bans

Data: 2010-07-23 08:46:09
Autor: arturbac
grupa XT w turystyce
W dniu 2010-07-23 08:17, bans pisze:
[...]

Poza dwoma uzywanymi przez ~70000 pojazdow na dobe a dziura jest
konkretna, pradolina rzeki Redy ;-)

Data: 2010-07-22 16:44:05
Autor: Titus Atomicus
grupa XT w turystyce
In article <pcxkg3ukgcuy$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić): > Zawsze z sakwami. Co da mi taki upgrade do > deore?

[...]

Zaraz, zaraz.
Po pierwsze mowimy o przerzutkach, a o napedzie (przerzutke mm STX-RC).
Po drugie mowimy o zamianie Alivio (a nie Acera) na cos lepszego.
Trzymajmy sie faktow.
TA

Data: 2010-07-22 16:59:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
grupa XT w turystyce
[...]

Dobrze. Fakty: miałem manetki Acera, przerzutkę tylną Deore, przednią:
C050, wolnobieg 14-28 7-rzędowy z Tourney'a i korbę 48/38/28 Nexeve.
Rozwiązanie mocno biedniejsze niż pełne Alivio, ale mam porównanie z Alivio
u kumpla, które chodzi tak topornie jak mój miks. Po zmianie wszystkiego na
Deore LX zmiana przełożeń jest prezycyjniejsza (bardzie precyzyjna?) i
cichsza. --

Data: 2010-07-22 17:16:51
Autor: MichałG
grupa XT w turystyce
[...]

dodam - i powtarzalna (choc to pewnie mieści sie w pojęciu precyzji). Ja zaczynałem upgrade z acera tył i noname przód, sterowane w dodatku 'kręciołkami'. Działanie tego było obrazą dla mysli inzynierskiej shimano.... ;)
Ale alivio - to juz nie bardzo widzę sens zamieniac (to juz przeskok z 8 na 9 rzedów wiec do wymiany cały naped - nie da sie 'po trochu'....

--
Pozdrawioam
michał

Data: 2010-07-22 17:24:58
Autor: Titus Atomicus
grupa XT w turystyce
In article <i29nd5$a99$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

> [...]
Ale alivio - to juz nie bardzo widzę sens zamieniac (to juz przeskok z 8 na 9 rzedów wiec do wymiany cały naped - nie da sie 'po trochu'....

No coz, zalozylem ten watek w kontekscie tej ostatniej transakcji tutaj na preclu kiedy to wlasciciela zmienila kaseta XT, 8rzedowa.

TA

Data: 2010-07-22 17:43:52
Autor: Titus Atomicus
grupa XT w turystyce
In article <yrnlehz2mq9b.dlg@pedaluje.ile.moze>,
> [...]

Rozwiązanie mocno biedniejsze niż pełne Alivio, ale mam porównanie z Alivio
u kumpla, które chodzi tak topornie jak mój miks.
A on ma pelne alivio czy tak jak u ciebie? Przerzutka leprzej klasy, a reszta klasy marketowej.
Jeszcze raz podkreslam, ze ja mam teraz pelne alivio plus przrzutka tylna STX RC.
A pytalem o upgrade samej kasety plus lancucha.
TA

Data: 2010-07-22 18:18:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
grupa XT w turystyce
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
A on ma pelne alivio czy tak jak u ciebie?

Pełne.

Przerzutka leprzej klasy, a reszta klasy marketowej.

lepszej

Data: 2010-07-22 20:28:35
Autor: Titus Atomicus
grupa XT w turystyce
In article <muy4fjeucae6.dlg@pedaluje.ile.moze>,
> [...]

bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):

> Przerzutka leprzej klasy, a > reszta klasy marketowej.

A bo mnie zmylily.
TA

grupa XT w turystyce