gruszki mlodosci

Data: 2012-08-05 19:21:25
Autor: at
gruszki mlodosci
Szukam gdzie w okolicy Krakowa rosnie grusza, taka z malymi okraglymi owocami, ktore jak dojrzeja to w srodku maja taki brazowy jak by miod. Byly super do suszenia.
Pamietam, ze jak dojrzewaly to cala masa ich lezala pod drzewem rozbitych o ziemie a drzewo bylo stare i ogromne.
Moze ktos wie jak one sie nazywaly i czy jeszcze gdzies mozna mlode drzewko nabyc.
Chyba cukrowki na nie mowilismy ale nie jestem pewny. Owoce nieduze, pekate, zolte z czerwonym rumiencem.

Data: 2012-08-06 01:16:33
Autor: marrgol
gruszki mlodosci
On 2012-08-05 21:21, berimex(at)wp.pl wrote:
[...]

Ulęgałki, ale pewnie są jeszcze jakieś nazwy regionalne...

i czy jeszcze gdzies mozna mlode drzewko nabyc.

Nigdy nie spotkałem - chyba łatwiej byłoby znaleźć gdzieś rosnącą
i przeszczepić na "normalną" gruszę.

--
mrg

Data: 2012-08-06 07:23:40
Autor: tyg
gruszki mlodosci
Ulęgałki, ale pewnie są jeszcze jakieś nazwy regionalne...

"Gniłki"

Data: 2012-08-06 17:34:51
Autor: Marex
gruszki mlodosci
tyg <tyg@tlen.pl> napisał(a):
> Ulęgałki, ale pewnie są jeszcze jakieś nazwy regionalne...

"Gniłki"

     "...Pierdziałki."

Data: 2012-08-06 19:14:27
Autor: Tomek C
gruszki mlodosci
"at", dnia 05-08-2012 o godzinie 21:21:25 w wiadomości
<news:501ec7b5$0$26699$65785112news.neostrada.pl> napisał/a:

Moze ktos wie jak one sie nazywaly i czy jeszcze gdzies mozna mlode drzewko nabyc.

Poszukaj w okolicy jakiegoś arboretum. Jeżeli dobrze zgaduję to w Twoim
rejonie będzie to Arboretum SGGW w Rogowie. Ogólnie mówiąc to jeżeli
ktoś chce posadzić u siebie stare odmiany drzew owocowych to polecam
wizyty w takich miejscach. Na podkarpaciu jest to arboretum w
Bolestraszycach. Ostatnio rozmawiałem z panią dendrolog z tego ogrodu i
mówiła mi, że właśnie otwierają II Festiwal Ogrodowy Bolestraszyce 2012.
Jeszcze tam nie byłem bo "mam za daleko ;)", ale jak ktoś ma czas i
chęci to zapraszam. Przy okazji można zwiedzać fort Werner
(http://www.fortwerner.pl/) należący do twierdzy Przemyśl.

--
Tomek C.         tomciu|at|post.pl         GG: 356802 "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

gruszki mlodosci