gry java

Data: 2011-05-10 15:58:57
Autor: J.F.
gry java

przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie ?

Gier multum, ale ktore dobre ?

Czasem by sie zabilo troche czasu, ale ilez mozna rabac w tego tetrisa :-)

--
J.

Data: 2011-05-10 10:07:32
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iqbgao$66i$1news.onet.pl...
przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie ?

Gier multum, ale ktore dobre ?

Czasem by sie zabilo troche czasu, ale ilez mozna rabac w tego tetrisa :-)

Kup sobie iPhone, nie będziesz miał problemu  :)

Data: 2011-05-11 02:36:13
Autor: J.F.
gry java
On Tue, 10 May 2011 10:07:32 -0500,  Pszemol wrote:
[...]

Nie ma tetrisa ? :-P

Bo problem jest ten sam - gier pelno, ale ktore warte uwagi :-)

J.

Data: 2011-05-11 07:09:19
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:sdmjs6507gvcj8q2hvs7v9jtmp45s986jr4ax.com...
[...]

Nie będziesz miał problemu bo z tego co się orientuję, nie obsługuje Javy :-)
Za to na AppStore jest tysiące innych gier. Do wyboru, do koloru...

Data: 2011-05-11 15:01:54
Autor: J.F.
gry java
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
[...]

Uuu, to nie dobrze .. no ale czego sie po aplu spodziewac.

Za to na AppStore jest tysiące innych gier. Do wyboru, do koloru...

Co nic nie ulatwia - ktore fajne ?
Bo przeciez nie ta najdrozsza jest najlepsza - tzn "I'm rich".

J.

Data: 2011-05-11 09:25:41
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iqe1bn$j0l$1news.onet.pl...
[...]

Szczerze mówiąc dopiero jak napisałeś ten wątek to
wybrałem się na gsmarena.com i sprawdziłem czy mam
Java - wcześniej mnie to zupełnie nie obchodziło ani
nie miałem okazji zauważyć że iPhone tego nie obsługuje :-)

Za to na AppStore jest tysiące innych gier. Do wyboru, do koloru...

Co nic nie ulatwia - ktore fajne ?
Bo przeciez nie ta najdrozsza jest najlepsza - tzn "I'm rich".

Ja lubię układankę/łamigłówkę "Geared"
http://www.148apps.com/app/325793558
Lubię też łamigłówkę "Cut the rope"
http://www.148apps.com/app/380293530
Właściwie w te dwie tylko gram, jeśli gram...

Moi siostrzeńcy lubią mnóstwo innych gier, ciągle
są "kłótnie" które dziecko będzie się bawiło iPhonem :-)
Zainstalowali mi w kwietniu jakieś 20 gier ale
żadna mi się niestety nie podoba... :-) Np. pieczenie
wirtualnych ciasteczek.. Albo bieganie chłopkiem
i zbieranie jakichś punktów "Stylish Sprint"... Lub
hotel dla psów i kotów. Widownia w wieku 8-11 lat :)

Data: 2011-05-10 17:13:59
Autor: Kamikaze
gry java
W dniu 2011-05-10 15:58, J.F. pisze:

przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie ?
snake, sudoku :)

Data: 2011-05-10 17:19:38
Autor: Q
gry java
Gier multum, ale ktore dobre ?

Nie gram, ale jak juz masz marnowac czas to polecam:
- szachy, warcaby
- qblox
- milionerzy
:)

Data: 2011-05-10 16:55:31
Autor: Pszemol
gry java

Albo tu http://www.memory-improvement-tips.com/brain-games.html
lub tu: http://lumosity.com - te mogą nie być w Java, są na iPhone.

Data: 2011-05-11 18:53:03
Autor: JoteR
gry java
"J.F." napisał:

przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie ?

Gier multum, ale ktore dobre ?

Te, które do obsługi wymagają najwyżej jednego klawisza. Bo mimo wszystko telefon jako gamepad raczej nieszczególnie się sprawdza.
Dlatego jeśli już coś odpalam, to tylko JAMDAT Air Hockey (inne wersje mi "nie leżą")
http://www.gaminator.tv/gra/1165,Jamdat-Air-Hockey.html
lub głupawą, ale mało absorbującą Rats And Spears
http://www.mobiles24.com/search?keywords=Rats+And+Spears&c=free-mobile-games&search=GO
Oczywiście średnio się to nadaje na dotykowce, ale ja zawsze mam gdzieś w torbie lub kieszeni jakiegoś SE w charakterze właśnie gameboja, pendrajwa, walkmana, pilota, latarki lub otwieracza do piwa.

JoteR

Data: 2011-05-11 12:29:09
Autor: Pszemol
gry java
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:iqeetl$mla$1inews.gazeta.pl...
"J.F." napisał:

[...]

Jeśli ten telefon miałby dobry touchscreen, jak iPhone4 i potrafi
wyczuć ruch telefonem jak Wii to wtedy nadaje się wyśmienicie
do mnóstwa różnych gier... Na iPhone są na przykład wyścigi
samochodowe gdzie sterujesz pojazdem przechylając iPhonem
w poziomie.

Data: 2011-05-11 19:47:30
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-11 19:29, Pszemol pisze:
(...)
[...]

Niesamowite. W Android Store (czy ja to się nazywa) jest takich
gier/aplikacji na pęczki.

Data: 2011-05-11 14:18:23
Autor: Pszemol
gry java
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:iqeijn$e27$1mx1.internetia.pl...
[...]

Czy ja mówiłem że nie ma takich?
Dałem tylko jeden kontrprzykład na tezę JoteRa że rzekomo
telefon się jako gamepad nie może sprawdzić...

Data: 2011-05-11 21:29:54
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-11 21:18, Pszemol pisze:
[...]

Nie, no skąd, iPhone ma wszystko najlepsze...

Dałem tylko jeden kontrprzykład na tezę JoteRa że rzekomo
telefon się jako gamepad nie może sprawdzić...

A co Ty o tym możesz wiedzieć, skoro mowa była o grach java,
a Ty ich nawet uruchomić nie możesz?

Data: 2011-05-11 14:52:39
Autor: Pszemol
gry java
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:iqeojn$gsm$1mx1.internetia.pl...
[...]

Kto tak powiedział? Po co trollujesz wywołując jakiegoś flejma? :)

Dałem tylko jeden kontrprzykład na tezę JoteRa że rzekomo
telefon się jako gamepad nie może sprawdzić...

A co Ty o tym możesz wiedzieć, skoro mowa była o grach java,
a Ty ich nawet uruchomić nie możesz?

Mowa była o grach na telefonie, to czy pracują one pod
kontrolą Java czy iOS nie ma tu absolutnie znaczenia... :-)
Nie próbuj dyskredytować rozmówców na podstawie
błędnych zarzutów.

Data: 2011-05-11 22:03:38
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-11 21:52, Pszemol pisze:
(...)
A co Ty o tym możesz wiedzieć, skoro mowa była o grach java,
a Ty ich nawet uruchomić nie możesz?

Mowa była o grach na telefonie, to czy pracują one pod
kontrolą Java czy iOS nie ma tu absolutnie znaczenia... :-)

Nie moja wina, że czytać nie potrafisz.

Nie próbuj dyskredytować rozmówców na podstawie
błędnych zarzutów.

To nie są błędne zarzuty, tylko stwierdzenie faktu.

Data: 2011-05-11 16:31:21
Autor: Pszemol
gry java
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:iqeqj0$sd9$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiem co gorsze - mój brak umiejętności czytania
czy Twój brak umiejętności zrozumienia tego co się czyta...

Nie próbuj dyskredytować rozmówców na podstawie
błędnych zarzutów.

To nie są błędne zarzuty, tylko stwierdzenie faktu.

Masz urojenia - to nie jest żaden fakt. To jakieś Twoje
chore wnioskowanie w oparciu o posiadanie iPhone.
Po pierwsze - iPhone nie musi być jedynym posiadanym
telefonem, a inne mogą obsługiwać Java...
Po drugie- teraz mówimy o kwestii obsługi gry za
pomocą telefonowej klawiatury, a to Javy nie dotyczy.

Nie mów mi że w usenecie jesteś od wczoraj i nie wiesz
jeszcze że dyskusja często zmienia tory i tematy mimo
że jest w jednym wątku?

Data: 2011-05-11 19:50:31
Autor: JoteR
gry java
"Pszemol" napisał:

[...]

Niesamowite, zupełnie jak moja przedpotopowa Omnia. I Avila z wyprzedaży w markecie.

JoteR

Data: 2011-05-11 14:19:21
Autor: Pszemol
gry java
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:iqei9m$3h8$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Co w takim razie miało znaczyć Twoje stwierdzenie:
"Te, które do obsługi wymagają najwyżej jednego klawisza. Bo mimo
wszystko telefon jako gamepad raczej nieszczególnie się sprawdza."
Czyli ta Twoja Omnia i Avila sprawdza się czy się nie sprawdza?

Data: 2011-05-11 21:49:18
Autor: JoteR
gry java
"Pszemol" napisał:

Co w takim razie miało znaczyć Twoje stwierdzenie:
"Te, które do obsługi wymagają najwyżej jednego klawisza"

Nie wiem, jak to przetłumaczyć na język zrozumiały dla użytkowników iPhone.
Może obrazkowo?
http://www.twenga.pl/dir-Telefony,Akcesoria-i-czesci-zamienne-do-telefonow,Klawiatura-do-komorki
Tak, takie śmieszne elementy o nazwie "klawiatura" stosowało się (i, o zgrozo, nadal stosuje) w telefonach bez jedynie słusznego wyświetlacza dotykowego.

Bo mimo wszystko telefon jako gamepad raczej nieszczególnie się sprawdza."

Bo (wyjąwszy Nokię N-Gage) ma raczej mało ergonomiczny kształt do obsługi większej liczby klawiszy równocześnie.

Czyli ta Twoja Omnia i Avila sprawdza się czy się nie sprawdza?

"ja zawsze mam gdzieś w torbie lub kieszeni jakiegoś SE w charakterze właśnie gameboja"

Czego znowu nie zrozumiałeś?

JoteR

Data: 2011-05-11 15:12:54
Autor: Pszemol
gry java
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:iqep88$qpc$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Zignoruję argument personalny jaki próbowałeś użyć i skupmy
się na sednie sprawy...

[...]

I co z tego? Twiedzisz, że gra musi być sterowana tylko z jednego
klawisza bo telefon jako gamepad raczej się nie sprawdza...
Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?

Bo mimo wszystko telefon jako gamepad raczej nieszczególnie się sprawdza."

Bo (wyjąwszy Nokię N-Gage) ma raczej mało ergonomiczny
kształt do obsługi większej liczby klawiszy równocześnie.

Każdy telefon z wyjątkiem N-Gage? Naprawde?
Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?

Czyli ta Twoja Omnia i Avila sprawdza się czy się nie sprawdza?

"ja zawsze mam gdzieś w torbie lub kieszeni jakiegoś SE
w charakterze właśnie gameboja"

Czego znowu nie zrozumiałeś?

Znowu? Kolejny argument personalny? OK, przemilczmy...

Zaprzeczasz sobie samemu pisząc w jednej wypowiedzi że
telefon nie specjalnie nadaje się na gamepad bo ciężko się
grami steruje a w innej odpierasz zarzut że iPhone nadaje się
na gamepad wyśmienicie bo łatwo się steruje grami nawet
gdy klawiatury w ogóle nie ma podając za przykład Omnia
i Avila które są - o ile się nie mylę - przykładami telefonów.

Czy możesz wyjaśnić tę - zapewne tylko pozorną - sprzeczność?

Data: 2011-05-11 22:52:10
Autor: JoteR
gry java
"Pszemol" napisał:

[...]

To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu, iż użytkownik iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją, a nawet są masowo używane telefony klawiszowe. Czego właśnie dajesz dowód.

i skupmy się na sednie sprawy...

Proponuję najpierw przeczytać post wistujący. Uważnie i ze szczególnym uwzględnieniem tematu.

I co z tego? Twiedzisz, że gra musi być sterowana tylko z jednego
klawisza bo telefon jako gamepad raczej się nie sprawdza...

Tak. Takie jest *moje* zdanie wyrażone na grupie, było nie było, dyskusyjnej.
Zaskarż mnie albo się oflaguj.

Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?

Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*. Pisałem dość wyraźnie o SE, ale rozumiem, że w tym amoku epistolograficznym nie masz czasu na czytanie ze zrozumieniem wypowiedzi, z którymi dyskutujesz.

Bo (wyjąwszy Nokię N-Gage) ma raczej mało ergonomiczny
kształt do obsługi większej liczby klawiszy równocześnie.

Każdy telefon z wyjątkiem N-Gage? Naprawde?

Tak, takie jest moje zdanie. Napisałeś już pozew?

Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?

Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw znaczenie słów 'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.

"ja zawsze mam gdzieś w torbie lub kieszeni jakiegoś SE
w charakterze właśnie gameboja"

Czego znowu nie zrozumiałeś?

Znowu? Kolejny argument personalny? OK, przemilczmy...

No to milczcie...

[...]

Zaplątałeś się tak, że już sam nie rozumiesz, o czym była mowa.
Przeczytaj wątek od poczatku, wykazując choćby minimum chęci zrozumienia.
I weź łaskawie pod uwagę, że dopóki się znowu tu nie przypałętałeś, nie było mowy o iPhone.
Była o Javie i (z mojej strony) o SE. Klawiszowym.

JoteR

Data: 2011-05-11 16:27:52
Autor: Pszemol
gry java
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:iqesu0$9st$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Nie faktu tylko Twojej opinii, generalizacji.
Na dodatek użyty w kontekście gdzie wiesz dobrze że
ja używam iPhone, a zatem jest to ewidentny argument
personalny.

iż użytkownik iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją,
a nawet są masowo używane telefony klawiszowe.
Czego właśnie dajesz dowód.

Gdzie ja stwierdziłem że nie istnieją telefony z klawiaturą?
Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.

i skupmy się na sednie sprawy...

Proponuję najpierw przeczytać post wistujący.
Uważnie i ze szczególnym uwzględnieniem tematu.

A ja proponuję abyś powstrzymał się od argumentów
personalnych bo te świadczą tylko negatywnie o tym,
kto ich używa...

[...]

Jeśli podtrzymujesz tą tezę to dajesz świadectwo że nie
przyjmujesz do wiadomości faktu istnienia telefonów
bez klawiatury które mimo wszystko świetnie sprawują
się do gier :-)

Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?

Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.

Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.

Pisałem dość wyraźnie o SE, ale rozumiem, że w tym
amoku epistolograficznym nie masz czasu na czytanie ze zrozumieniem wypowiedzi, z którymi dyskutujesz.

Nie ma znaczenia dla mnie co pisałeś o SE bo nie
o tym teraz mówimy.

Bo (wyjąwszy Nokię N-Gage) ma raczej mało ergonomiczny
kształt do obsługi większej liczby klawiszy równocześnie.

Każdy telefon z wyjątkiem N-Gage? Naprawde?

Tak, takie jest moje zdanie. Napisałeś już pozew?

Nie, nie napiszę.

Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?

Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw
znaczenie słów 'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.

iPhone ma kilka klawiszy :-) Jeden nawet taki okrągły...
Nie trzeba im tłumaczyć co to znaczy.
A co do Javy, to jeszcze raz wspominam że mówilismy
o używaniu gier na telefonie i ograniczeń jakie wprowadza
takie użycie - kwestia tego czy gra działa pod Java czy
jest w czymś innym napisana jest tu bez znaczenia.

[...]

Nie protestujesz? Czyli uznajesz że to był argument personalny?

[...]

Jak sam stwierdziłeś nie tylko iPhone nadaje się do gier
mimo że nie ma klawiatury, więc wyraźnie widać że to Ty
sam nie rozumiesz o czym była mowa i się zaplątałeś...

Data: 2011-05-12 00:05:48
Autor: JoteR
gry java
"Pszemol" napisał:

Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.

Wiesz, mam dosyć tłumaczenia tego co napisałem komuś, kto najwyraźniej ma dużo czasu na trollowanie. Rekapitulację swojej wypowiedzi odnośnie gier Java zamieściłem w poście do J.F. Chcesz - przeczytaj jeszcze raz, nie chcesz - odwracaj dalej tego kota ogonem ale już sam, ja mam ciekawsze zajęcia. Dobranoc.

JoteR

Data: 2011-05-11 21:45:06
Autor: Pszemol
gry java
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:iqf181$n1v$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Tak, widzę, wyraziłeś się tam dużo jaśniej i bez niepotrzebnych generalizacji.

Data: 2011-05-12 20:23:57
Autor: J.F.
gry java
[...]

A jak sie na ajfonie gra w snake albo tetrisa ? Wygodnie ?

J.

Data: 2011-05-12 15:45:43
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iqh8js$oo9$1news.onet.pl...
[...]

Pytasz - jak zgaduję - mnie...
Odpowiem w takim razie że nie wiem, nie próbowałem. :-)

Data: 2011-05-11 23:25:28
Autor: J.F.
gry java
On Wed, 11 May 2011 22:52:10 +0200,  JoteR wrote:
"Pszemol" napisał:
[...]

No bo przeciez "kazdy chetnie wyda stowke zeby miec taki fajny
telefon" :-)

Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
trzesa i bujaja ?

Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?
Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw znaczenie słów 'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.

no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)

J.

Data: 2011-05-11 16:36:57
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:guuls6p6360udjla8j5daou6nv1i2j3de34ax.com...
No bo przeciez "kazdy chetnie wyda stowke zeby miec taki fajny
telefon" :-)

Dwie stówki? :-)

[...]

Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...

[...]

Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
inaczej nie zdobyłaby popularności... W gry sie gra dla
rozrywki - jesli granie jest cieżką pracą to gra nie jest popularna.
To starałem się wyjaśnić JoteRowi że jego opinia na temat
"telefonu niezbyt dobrego gamepada" jest zbudowana na
ograniczonej puli telefonów jakie posiadał a więc nie jest
opinią uniwersalną jeśli nie grał nigdy na iPhone czy innym
telefonie w ogóle bez klawiatury, w którym gry się obsługuje
w zupełnie inny sposób.

Data: 2011-05-12 13:56:20
Autor: J.F.
gry java
[...]

Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,  chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)

Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez obracania.

no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)

Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
inaczej nie zdobyłaby popularności...

Slusznie.
Ale gdzie zobaczyc wyniki polularnosci gier ?
Ilosc sprzedanych egzemplarzy na applestore to chyba nie jest popularnosc.
Chociaz .. jesli juz ktos chcial zaplacic ... (czyli ie szukac w sekcji "darmowe" )

[...]

Ale racje ma - jak sie nie ma ajfona tylko kilka przyciskow, to sie w wiele gier kiepsko gra. Mnie samemu kilka nie lezy tylko z tego powodu. A jak sie ajfona ma .. kreci kierownica sie fajnie, ale jakis symulator lotu tam jest ? :-P

Z drugiej strony - widze wystawionego ipada z jakas gierka. Ninja costam. Mozna wiele ciec mieczem naraz wykonywac, 10 palcow w uzyciu. No ale jak sie zainwestowalo w technologie multitouch, to teraz trzeba ja reklamowac ;-)
A to samo na ajfonie - tylko na dziecieca raczke :-)

J.

Data: 2011-05-12 07:17:35
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iqght4$o8b$1news.onet.pl...
[...]

Sprawdzenie niewiele da, bo oprócz obracania iPhone
reaguje też na potrząsanie (np. w czasie edycji tekstu
potrząśnięcie energiczne znaczy "undo"). Lepiej chyba
doszukać się informacji technicznej co tam siedzi...

[...]

To raz. Oprócz ilości sprzedanych gra ma też ilość opinii.
Jeśli gra ma 200 opinii i 2 i 1/2 gwiazdki to chyba uznać można
że jest mniej popularna od gry co ma 20000 opinii i 4 i 1/2
gwiazdki. A dwa - są przecież rankingi popularności niezależne
od Apple i tam można szukać informacji o grach. Serwis 148apps
do którego Ci linka podałem wczoraj jest jedną z nich...

[...]

Dlatego moją pierwszą sugestią było: kup sobie iPhone :-))

Mnie samemu kilka nie lezy tylko z tego powodu. A jak sie ajfona ma .. kreci kierownica sie fajnie, ale jakis symulator lotu tam jest ? :-P

Nie szukałem... poszukaj sam i daj nam znać!

[...]

Albo na 2-3 dorosłe palce. Tak samo jak w grze Cut the Rope.

Data: 2011-05-12 14:33:11
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-12 13:56, J.F. pisze:
(...)
Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)

W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
sygnału GPS).

Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
W sumie mogłem na to sam wpaść, skoro już dawno temu w aparacie
fotograficznym miałem opcję dostosowywania się wyświetlacza do
pozycji aparatu :)

Data: 2011-05-12 15:26:57
Autor: J.F.
gry java
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
[...]

Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika

J.

Data: 2011-05-12 11:04:39
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iqgn71$fsu$1news.onet.pl...
[...]

Antena GPS też chyba będzie w jednej osi źle działać...
No chyba że masz dwie osobne anteny i odbiorniki GPS
w jednym iPhone...

Data: 2011-05-12 20:20:46
Autor: J.F.
gry java
[...]

No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o orientacji.

Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz sie nic nie kreci :-)

J.

Data: 2011-05-12 22:11:33
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
[...]

Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu. Pomysł z dwoma antenami
i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
poczytać jak GPS działa.

Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz
sie nic nie kreci :-)

Ale ja nie pisałem o kompasie w kwestii wykrywania 'trząchania'
telefonem w czasie gry, tylko o kolejnym elemencie wyposażenia.

Data: 2011-05-12 15:43:55
Autor: Pszemol
gry java
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:iqhfdt$d81$1mx1.internetia.pl...
[...]

Założyłem że ruch rzędu kilkunastu centymetrów mieści się w zakresie
szumu nieoznaczoności położenia będącego nieuchronną cechą gps'ów
komercyjnych (w odróżnieniu od wojskowych). A więc gdy grasz w grę
siedząc na dywanie i trzymając gps'a w rękach ciężko liczyć na to, że
wykryjesz ruchy anteny względem satelitów i na tej podstawie coś tu
wywnioskujesz na temat orientacji w przestrzeni... A może się mylę?

Mój samochodowy GPS nie ma pojęcia czy jadę w przód czy się cofam
dopóki nie ujadę parę dobrych metrów. Sądzisz że ten w iPhonie jest
lepszy?

Data: 2011-05-12 22:19:18
Autor: J.F.
gry java
On Thu, 12 May 2011 22:11:33 +0200,  Artur Maśląg wrote:
W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
orientacji.

Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu.

Pomysl uzywania tego do gier jest cokolwiek niesmaczny :-)

Pomysł z dwoma antenami
i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
poczytać jak GPS działa.

no i co tam chcesz wyczytac ? Dwa odbiorniki to teoretycznie dwie pozycje i mozliwosc ustalenia
orientacji. Teoretycznie.

[...]

To na drugi raz nie pisz nie na temat :-)
A w temacie sa gry. P.S. W sumie moga byc i plenerowe.

J.

Data: 2011-05-13 07:45:14
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-12 22:19, J.F. pisze:
[...]

To zależy od tego, co sobie wymyśli producent gry/oprogramowania.

[...]

Dwa odbiorniki z dwoma antenami oddalone od siebie o 2 centymetry?
Wolne żarty.

[...]

No właśnie - nie problem wymyślić taką, która będzie to wykorzystywała.

P.S. W sumie moga byc i plenerowe.

Dokładnie - kiedyś latałeś z mapą i kompasem, teraz wystarczy telefon,
który jest w to wyposażony.

Data: 2011-05-12 21:58:06
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
[...]

A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
jest chyba powszechnie znana :)

No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.

Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?

Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika

Głośniki są teraz dobrze 'ekranowane', a jak chcesz mieć lepszy
pomiar to go skalibruj 'ósemką'.

Data: 2011-05-12 22:38:29
Autor: J.F.
gry java
On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Widac nie bardzo. Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.

W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii, wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
.... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
:-)

No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.

Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?

A tak z kilkadziesiat cm.

J.

Data: 2011-05-12 15:53:14
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:m8gos6hicnhj0oecs22nsh4no0eq2ub0v74ax.com...
[...]

Widzę że dobrze czujesz bluesa.

Data: 2011-05-13 07:41:52
Autor: Artur Maśląg
gry java
W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze:
[...]

Widac nie bardzo.

Co nie bardzo?

Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.

Wszystko sie zgadza się.

[...]

A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
Ciebie?

No właśnie - siadasz przy kolumnie?

Data: 2011-05-14 08:03:06
Autor: J.F.
gry java
On Fri, 13 May 2011 07:41:52 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Tak. Chyba ze sam juz nie wiesz co w zasadzie proponowales :-)

No dobra - niew przeze mnie, tylko ogolnie do sterownia grami roznymi.

[...]

Kolumna to moze za duze slowo, ale tak - tu jeden glosnik, tam drugi,
w kieszeni sluchawki, pod stolem magnesik ..

J.

Data: 2011-05-14 06:14:20
Autor: Pszemol
gry java
[...]

Wystarczy tu poczytać:
http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tutorial-reading-the-accelerometer

Data: 2011-05-15 14:32:24
Autor: J.F.
gry java
On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500,  Pszemol wrote:
[...]

No to chyba slabo czytales.
Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.

http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Teardown/3156/1

A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
nawigacji inercyjnej.

J.

Data: 2011-05-15 08:25:53
Autor: Pszemol
gry java
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:dqhvs6tq0rjasjsi2eat0hiuqe7h6d2ree4ax.com...
[...]

Przyznaję się bez bicia, że nie czytałem jeszcze, tylko przeleciałem oczami :-)
Oceniłem książkę po okładce...

Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.

http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg

O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!

http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Teardown/3156/1

Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.

A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
nawigacji inercyjnej.

Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...
Widzę na Apple że jest nowe update iOS 4.3, mój jest 2 generacje
do tyłu więc może już to jednak poprawili...

Data: 2011-05-15 15:39:50
Autor: J.F.
gry java
On Sun, 15 May 2011 08:25:53 -0500,  Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg

O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!

Za to nie zdziw sie jak zaobaczysz kogos krecacego sie w kolko ze
swoim ajfonem. On nie szuka lepszego zasiegu, on gra :-)

http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Teardown/3156/1
Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.

Tak sie od dawna robi "tanie zyroskopy elektroniczne".

[...]

kompasy magnetyczne takie niestety sa - wrazliwe na rozne zaklocenia,
ktorych teraz nie brakuje.

J.

Data: 2011-05-11 23:55:07
Autor: JoteR
gry java
"J.F." napisał:

no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)

Dlatego zaproponowałem te, w które moim zdaniem gra się wygodnie na zwykłym, klasycznym telefonie i które (moim zdaniem) mają to coś, co wśród graczy nazywane jest "playability".

JoteR

Data: 2011-05-18 15:26:10
Autor: radekp@konto.pl
gry java
Tue, 10 May 2011 15:58:57 +0200, w <iqbgao$66i$1@news.onet.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie ?

Gier multum, ale ktore dobre ?

Czasem by sie zabilo troche czasu, ale ilez mozna rabac w tego tetrisa :-)

Archibald Adventure.
W razie potrzeby na youtube są tutoriale :)

gry java