grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-28 10:31:39
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
Ave!

W katalogu DEFA znalazłem, ale tylko do 1,7D...

Ma może ktoś doświadczenie z dopasowaniem tego?

Dzisiaj mi zmroziło do -15, akumulator zapomniałem wczoraj doładować
(miałem włączone ogrzewanie tylnej szyby, a to żre od cholery) i dziś
rano obróciło ze 3 razy i zdechło.

Zresztą nawet przy porządnie naładowanym akumulatorze przy większych
mrozach jest dłuższe piłu-piłu-piłu-piłu...

Data: 2010-12-28 12:18:00
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Tue, 28 Dec 2010 10:31:39 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Ty napraw ladowanie, popraw instalacje i byc moze zmien akumulator, a
nie szukaj grzalki. -15 to nie jest temperatura zeby diesel nie
zapalal.

J.

Data: 2010-12-28 13:43:56
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 28.12.2010 12:18, J.F. pisze:

[...]

Tobie też coś chyba zamarzło ;->

Piszę przecież wyraźnie: przy większych mrozach ogólnie słabo (i długo)
kręci, nawet przy porządnie naładowanym akumulatorze.

Olej gęstnieje i rozrusznik ma cięższą robotę. To co, może i rozrusznik
wymienić? I co jeszcze? Silnik? A co się będę oszczędzał - cały samochód
zmienię!

Ale nawet jak będzie wtedy odpalał "na dotyk", to i tak zanim się
nagrzeje będzie mi zimnym dmuchało.

Data: 2010-12-28 14:26:04
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Lawa"

[...]

J.F. dobrze Ci napisał, więc czego się stawiasz?
Masz w autku jakąś usterkę, najbardziej prawdopodobne to - rozrusznik, świece żarowe, problemy z kablami (masa itd) lub samym akumulatorem, który pomimo naładowania nie zapewnia już właściwego prądu

Data: 2010-12-28 14:34:35
Autor: Nex@pl
grzalka do Corsa B 1,5D
Ale pyta o co innego, a wy mu tu co innego radzicie :)

Data: 2010-12-28 14:41:58
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 28.12.2010 14:26, Przemysław Czaja pisze:

[...]

Do -5C nie mam najmniejszych problemów. Czasem dłużej pokręci, ale nie
męczy zbyt długo.

Idiotyzmem jest wymienianie całej elektryki, kiedy problem występuje
ledwie kilka razy w roku, wymiana elektryki może i tak nic nie poradzić,
a grzałka nie dość, że rozwiąże problem, to jeszcze doda komfort
ciepłego nadmuchu od samego początku.

JA CHCĘ GRZAŁKĘ.

NIE CHCĘ (zwłaszcza teraz) WYBEBESZAĆ CAŁEGO SAMOCHODU.

*DOTARŁO?!?!*

Data: 2010-12-28 15:51:21
Autor: Agent
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d19e956news.home.net.pl...
[...]

To powiedz mi jeszcze gdzie ją podłączysz? Bo ja to widzę tak. Jak masz garaż gdzie można podłączyć grzałkę to nie potrzebna Ci grzałka, a jak masz grzałkę to nie masz gdzie podłączyć. A Ty jaki masz plan bo może też z niego skorzystam.

Data: 2010-12-28 20:07:50
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 28.12.2010 15:51, Agent pisze:

To powiedz mi jeszcze gdzie ją podłączysz? Bo ja to widzę tak. Jak masz

Do gniazdka.

garaż gdzie można podłączyć grzałkę to nie potrzebna Ci grzałka, a jak
masz grzałkę to nie masz gdzie podłączyć. A Ty jaki masz plan bo może
też z niego skorzystam.

Pomiędzy ogrzewanym garażem a "chmurką" jest jeszcze całe spektrum
możliwości.

Może to być np. nieogrzewany garaż albo wiata, której do nieogrzewanego
garażu z przyczyn formalnych brakuje drzwi...

Generalnie ze startem nie mam problemów - tutaj nałożyło się parę
czynników (duże zużycie energii na m.in. grzanie szyby, odruchowa jazda
na niskich obrotach, oraz jakieś 16 godzin na mrozie dochodzącym do -15C).

Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia,
chodzi mi też o to, żeby mieć ciepło zaraz po ruszeniu, a nie dopiero po
1/3 trasy.

BTW: po porannych kłopotach, po 5-godzinnym postoju u celu w
temperaturze w okolicy -7 po pokonaniu niedługiej (około 20km) trasy bez
muzyki, grzania tylnej szyby i na nieco wyższych obrotach niż zwykle
(zmiana biegów jakieś 10km/h później) moja 15-letnia Corsinka odpaliła
"od jednego dotknięcia". Więc srale-mądrale niech się łaskawie przestaną
wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się
zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika i
kabli to p*.*lenie bez sensu.

Data: 2010-12-29 10:28:08
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Lawa"

Generalnie ze startem nie mam problemów - tutaj nałożyło się parę
czynników (duże zużycie energii na m.in. grzanie szyby, odruchowa jazda
na niskich obrotach, oraz jakieś 16 godzin na mrozie dochodzącym do -15C).

wracamy do punktu wyjścia - masz problemu z ładowaniem skoro musisz wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki energii - a przypomne tylko, że pomiaru dokonuje się z włączonymi wszystkimi urządzeniami

Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia,
chodzi mi też o to, żeby mieć ciepło zaraz po ruszeniu, a nie dopiero po
1/3 trasy.

Po co te wycieczki osobiste? dodajesz sobie animuszu?

[...]

Bez sensu to jest Twój tok myślenia - do 15 letniej Corsy chcesz wpakować grzałkę niemalże droższą niż ta Corsa, co i tak g..no pomoże, ponieważ ta grzałka nie podgrzewa akumulatora, ale jak tam chcesz .

Data: 2010-12-29 11:13:16
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 29.12.2010 10:28, Przemysław Czaja pisze:

wracamy do punktu wyjścia - masz problemu z ładowaniem skoro musisz
wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki energii - a przypomne tylko, że
pomiaru dokonuje się z włączonymi wszystkimi urządzeniami

Tak, mam "problem" z ładowaniem bo mam skłonność jazdy na jak
najniższych obrotach.

Alternator nie perpetuum mobile, więc jak się słabo kręci to produkuje
mniej energii.

[...]

Po to, żeby wreszcie do ciebie dotarło, co ja piszę.

[ciach]

Bez sensu to jest Twój tok myślenia - do 15 letniej Corsy chcesz
wpakować grzałkę niemalże droższą niż ta Corsa, co i tak g..no pomoże,
ponieważ ta grzałka nie podgrzewa akumulatora, ale jak tam chcesz .

Właśnie nie chcę wpakować grzałki droższej, niż samochód (swoją szosą:
gdzie znalazłeś grzałkę za kilka tysięcy??) i się pytam o te grzałki,
żeby m.in. porównać ceny.

Data: 2010-12-28 16:30:42
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Lawa"

[...]

Odpowiem tak:

Po wymianie tarczy hamulcowej (i klocków) grzeje się lewe tylne koło (to nie żart to fakt) i teraz wpadłem na pomysł, żeby kupić chłodnicę tarczy ROZUMIESZ? nie będę wybebeszał całego zacisku żeby go wyczyścić i posmarować tylko chcę CHŁODNICĘ !!!

Data: 2010-12-30 01:19:43
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Tue, 28 Dec 2010 14:41:58 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
Idiotyzmem jest wymienianie całej elektryki, kiedy problem występuje
ledwie kilka razy w roku, wymiana elektryki może i tak nic nie poradzić,

To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba.

Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki.

J.

Data: 2010-12-30 09:16:59
Autor: neoniusz
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 10-12-30 01:19, J.F. pisze:
To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba.

Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki.

Ile widziales na raz starych diesli odpalajacych "od kopa" przy -15? Bo ja na parkingach czasem rozne sceny widze i to przy wyzszych temperaturach.

Data: 2010-12-30 10:45:09
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 09:16:59 +0100,  neoniusz wrote:
W dniu 10-12-30 01:19, J.F. pisze:
[...]

Jeden widzialem, moj, chyba wystarczy.
A co mu zrobilem .. nic. I dlatego twierdze co twierdze.

J.

Data: 2010-12-30 12:17:58
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 10:45, J.F. pisze:

[...]

Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
po pierwszym obrocie odpala?

Data: 2010-12-30 03:51:07
Autor: Gom
grzalka do Corsa B 1,5D
On 30 Gru, 12:17, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
po pierwszym obrocie odpala?

A może być 12-letni diesel przy -9 po całym dniu (9h) pracy?

--
Gom

Data: 2010-12-30 13:15:14
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
wrote:
Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
po pierwszym obrocie odpala?

A może być 12-letni diesel przy -9 po całym dniu (9h) pracy?

Zupełnie inne warunki.

Jak pisałem - tego samego dnia, co rano miałem problem z odpaleniem, po
pracy odpaliło po pierwszym przekręceniu.

Data: 2010-12-30 04:22:59
Autor: Gom
grzalka do Corsa B 1,5D
On 30 Gru, 13:15, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Zupełnie inne warunki.

Nie no, jasne. Po prostu tylko taki film mam pod ręką.

Pozostaje poczekać na kolejne nocne mrozy. Może wtedy coś nakręcę ;-)

--
Gom

Data: 2011-02-21 23:27:38
Autor: Gom
grzalka do Corsa B 1,5D
On 30 Gru 2010, 13:22, Gom <goms...@gmail.com> wrote:
[...]

Troszkę odświeżę kotleta ;-)

W końcu zrobiła się ciekawsza pogoda, więc mam już materiał: 11 godzin
postoju przez noc, -16,5 za oknem:
http://www.youtube.com/watch?v=6v42y8btFiA
Wystarczy? :-)

--
Gom

Data: 2011-02-22 13:54:30
Autor: Andrzej Ława
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 22.02.2011 08:27, Gom pisze:

[...]

Niezbyt... Po kilkukrotnym podgrzewaniu świecami przy takiej
temperaturze już bez problemów odpalał.

Niestety - teraz miałem -25 i _rozrusznik_ nie ma siły dostatecznie
sprawnie kręcić silnikiem. W sumie moja wina - 15w40 teoretycznie jest
wielosezonowy i do -30 powinien działaś OK, ale mogłem zmienić olej na
jakieś 5w40... tylko (a) nie spodziewałem się AŻ TAKICH mrozów (b) do
terminu wymiany oleju zostało mi 1000km.

Data: 2011-02-22 22:32:09
Autor: J_K_K
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ik0bm6$lus$1inews.gazeta.pl...
sprawnie kręcić silnikiem. W sumie moja wina - 15w40

Dla diesla zalecają  j. w.,
czy może 10W40, jak dla benzyny ?
(jest dostępny "oryginalny"  oplowski za całkiem małe pieniądze: <= 70 PLN / 5L)

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-23 10:17:59
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Tue, 22 Feb 2011 13:54:30 +0100,  Andrzej Ława wrote:
[...]

Andzreju, ale te diesle to projektowane w czasach gdy 15W byly norma
:-)

akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.

J.

Data: 2011-02-23 10:57:40
Autor: Andrzej Ława
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 23.02.2011 10:17, J.F. pisze:

Andzreju, ale te diesle to projektowane w czasach gdy 15W byly norma
:-)

akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.

Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.

Na pewno nie pierwsze a i drugie nie powinno być potrzebne - przy
wymianie czyściłem.

Data: 2011-02-25 00:12:31
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Ława"

akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji.

Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie.

zacytuję

[...]

Gratuluję

Data: 2011-02-25 12:35:26
Autor: Andrzej Ława
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 25.02.2011 00:12, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Andrzej Ława"

[...]

Teraz zostajesz mega-sralą-mądralą.

Rozrusznik działa ładnie póki silnik się ekstremalnie nie wychłodzi -
gdy parkowałem przodem w wylocie z wiaty, po całej nocy termometr na
konsoli wskazywał -25C (!) i rozrusznik nie miał siły obracać.

Mam olej mineralny 15w40 i z uwagi na wiek niczego rzadszego wlać nie mogę.

Obecnie parkuję odwrotnie - przodem w zacisznej głębi wiaty - i jeszcze
przed nocą odpalam samochód na parę minut, gaszę i silnik przykrywam
starą kołdrą. Może to zabieg z gatunku magicznych, ale teraz termometr
wskazywał "tylko" -13C i już rozrusznik nie miał problemów z obracaniem
wału.

Owszem, istnieje szansa że regeneracja rozrusznika coś by dała i miałby
siłę nawet przy -30C, ale istnieje też ryzyko, że by nic nie dała - i
tylko wydałbym niepotrzebnie pieniądze na coś, co tylko potencjalnie
może pomóc.

Grzałka pomogłaby na 100%, więc przede wszystkim interesuje mnie grzałka.

Dotarło, czy to za trudne dla ciebie?

Data: 2011-02-22 19:46:39
Autor: jerzu
grzalka do Corsa B 1,5D
On Mon, 21 Feb 2011 23:27:38 -0800 (PST), Gom <gomspam@gmail.com>
wrote:

W końcu zrobiła się ciekawsza pogoda, więc mam już materiał: 11 godzin
postoju przez noc, -16,5 za oknem:
http://www.youtube.com/watch?v=6v42y8btFiA

To jak już się chwalimy - 9 dni na mrozie.

http://www.youtube.com/watch?v=a4xWGvsQiG0

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-22 23:49:09
Autor: Gom
grzalka do Corsa B 1,5D
On 22 Lut, 19:46, jerzu <to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote:
To jak już się chwalimy - 9 dni na mrozie

Nie ma czym się chwalić ;-)
Po prostu chciałem pokazać, że jednak istnieją stare diesle, które
mimo mrozu potrafią odpalić po "pierwszym obrocie" po całonocnym
postoju na dworze, a utrzymanie tego stanu nie wymaga nakładów
finansowych przekraczającą ich wartość. Wystarczy aby układ paliwowy
był szczelny i drożny, a świece żarowe i akumulator sprawne.

A z racji tego, że jeden obraz wart tysiąca słów, stąd ten film :-)

--
Gom

Data: 2011-02-23 16:47:49
Autor: Czarek Daniluk
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-02-23 08:49, Gom pisze:
[...]

Jutro nakręcę odpalanie swojego 13letniego ;) zrobiłbym to dzisiaj, ale na dzisiaj nastawiłem webasto, więc to żaden wyczyn :D odpalenie jak ciecz miała już z 50-60 stopni ;)

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-30 12:19:19
Autor: neoniusz
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 10-12-30 12:17, Andrzej Lawa pisze:
Jeden widzialem, moj, chyba wystarczy.
A co mu zrobilem .. nic. I dlatego twierdze co twierdze.

Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
po pierwszym obrocie odpala?

I od razu leci cieple powietrze z nawiewu, a nie po 5 kilometrach ;)
Ale trzeba pamietac, zeby webasto bylo sprawne ;)

Data: 2010-12-30 12:26:22
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 12:17:58 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali
w ciagu kilku sekund krecenia. Wiec po co jakies grzalki ? przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece
podgrzac i zrobic wiecej niz jeden obrot.

J.

Data: 2010-12-30 12:40:23
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 12:26, J.F. pisze:

Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
po pierwszym obrocie odpala?

Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali
w ciagu kilku sekund krecenia.

A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".

Wiec po co jakies grzalki ?

Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa)
(2) żeby mieć od razu ciepło

Za trudne do załapania?

przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece
podgrzac i zrobic wiecej niz jeden obrot.

No to masz straszny złom w takim razie ;-> bo jak nie ma mrozu to mi z
reguły mi odpala po pierwszym obrocie.

Wymień sobie świece albo co tam jeszcze chcesz.

Data: 2010-12-30 12:51:56
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 13:17:40
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 12:51, Wojtek Borczyk pisze:

A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".

A co to znaczy "odpala na dotyk"? Mierzysz czas ze stoperem? I jak
potrafisz policzyć te "obroty silnika" przed jego uruchomieniem? ;)

Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się
podczas obracania wału korbowego.

Data: 2010-12-30 13:36:58
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 16:33:52
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Wojtek Borczyk"

Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się
podczas obracania wału korbowego.

Słychać kiedy silnik zaczyna pracować, ale nadal nie wiem jak chcesz
okreslić "po ilu obrotach silnika" ;)

Nie cuduj - niektóre silniki odpalają jak się wydaje od pół obrotu, a niektóre słychac wyraznie, że musi kilka razy korbowodem okręcić i tu Andrzej ma rację to po prostu słychać.

Data: 2011-01-01 11:40:32
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 13:36, Wojtek Borczyk pisze:

Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się
podczas obracania wału korbowego.

Słychać kiedy silnik zaczyna pracować, ale nadal nie wiem jak chcesz
okreslić "po ilu obrotach silnika" ;)

Masz słaby słuch albo zerową kompresję ;->

Jak rozrusznik obraca korbowodem to nie ma mocnych - obciążenie mu się
zmienia w zależności od położenia korbowodu i to słychać.

Data: 2011-01-03 14:46:42
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2011-01-03 13:56:57
Autor: Wmak
grzalka do Corsa B 1,5D
Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał(a):
> Jak rozrusznik obraca korbowodem to nie ma mocnych - obciążenie mu się > zmienia w zależności od położenia korbowodu i to słychać.

A którym konkretnie korbowodem? Bo przynajmniej w moim silniku są cztery... ;-)

W moim też są cztery... i żaden z nich nie obraca się...

Data: 2011-01-03 21:32:54
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 03.01.2011 14:46, Wojtek Borczyk pisze:

[...]

Oj, oczywiście że chodzi mi o wał korbowy - wystarczy pomyśleć, a nie
złośliwie się przyp*.*lać.

Data: 2010-12-30 13:16:52
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 12:40:23 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Nic takiego nie pisalem. Pisalem ze zapala. W czasie niewiele dluzszym niz latem.

Wiec po co jakies grzalki ?
Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa)
(2) żeby mieć od razu ciepło
Za trudne do załapania?

To sa jakies argumenty, ale wydawalo mi sie ze prawdziwym powodem jest
to ze nie zapala :-)

[...]

Mozliwe, ale skoro zapala przy -15 to mi sie nie chce :-)

J.

Data: 2010-12-30 14:05:52
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 13:16, J.F. pisze:

To sa jakies argumenty, ale wydawalo mi sie ze prawdziwym powodem jest
to ze nie zapala :-)

Problemy z odpaleniem spowodowały, że sobie przypomniałem, że "cieplej
jest lepiej".

Data: 2010-12-30 11:40:26
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 11:48:33
Autor: neoniusz
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 10-12-30 11:40, Wojtek Borczyk pisze:
Ile widziales na raz starych diesli odpalajacych "od kopa" przy -15?
Bo ja na parkingach czasem rozne sceny widze i to przy wyzszych
temperaturach.

Widzisz tylko kilka tych, które nie odpaliły, bo pozostałe już dawno
pojechały :) Nie widzę nic dziwnego w tym, że zadbany i prawidłowo
eksploatowany diesel odpala bez problemu w temperaturze do -20 C, bez
względu na jego wiek (potwierdzaja to zresztą moje własne doświadczenia).

Tez kiedys mialem starego diesla. Zeby takie auto dobrze palilo na mrozach to wydatki przeroslyby jego wartosc.
Wystarczy wejsc na dowolne forum teraz i co drugi temat to bedzie "Nie odpala po nocy", "Nie opala po mroznej nocy. Dziwne.", "Problem z odpaleniem".
A "zadbany i prawidlowo ekspolatowany" to wiesz... Dajmy na to, ze to auto ma 13 lat. Jakbys sie nie staral, to nie wiesz jak np. zajmowal sie nim poprzedni wlasciciel, bo malo kto ma takie auto od nowosci. Gdyby ktos chcial to doporowadzic do porzadku to: rozrusznik, alternator, wtryski, pompa itd. I w pewnym momencie na czesci wydamy 2x wiecej niz wartosc auta tylko po to zeby stary rzech zapalil rano na mrozie.

Data: 2010-12-30 11:59:23
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 12:33:10
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 11:59:23 +0100,  Wojtek Borczyk wrote:
On Thu, 30 Dec 2010, neoniusz wrote:
Tez kiedys mialem starego diesla. Zeby takie auto dobrze palilo na mrozach to wydatki przeroslyby jego wartosc.

Dziwna filozofia. Określone naprawy/czynności serwisowe mają swoją określoną cenę i jeśli chcemy mieć sprawne auto, to po prostu musimy je wykonywać niezależnie od wieku tego auta (chyba, że chcemy miec rzęcha, do którego strach wsiadać). Dlatego argument, że "wydatki przerosłyby wartość auta" jest w moim odczuciu całkowicie chybiony. Zarówno samochodem wartym

Wojtku, ty masz inne podejscie, argument nie jest zly. Jakbym mial wszystko poprawic .. to taniej bedzie nowe auto kupic :-)
Ale na razie mroz jest, zapala bez klopotow, wiec nie ma potrzeby :-)

1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez akumulatora i bez opon :)

Ano owszem. J.

Data: 2010-12-30 12:47:51
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 12:52:29
Autor: Cavallino
grzalka do Corsa B 1,5D
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:

Poza tym koszt wymiany naprawdę
krytycznie ważnych elementów w starym dieslu to nie są jakieś niebotyczne
kwoty, nowa świeca żarowa "Beru" kosztuje jakieś 60 zł, filtr paliwa można
kupić już za 20 zł, nowa końcówka wtryskiwacza to wydatek rzędu 50-100 zł.
Biorąc pod uwagę to, że niektóre z tych czynności wykonujemy raz na kilka
lat taki rachunek za własny "święty spokój" wydaje mi się jak najbardziej
do przyjęcia.

A koszt robocizny?
Dla mnie barierą przy eksploatacji używek jest właśnie koszt robocizny i fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO).
Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut.

Data: 2010-12-30 12:59:28
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 13:04:31
Autor: Cavallino
grzalka do Corsa B 1,5D
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301256070.22033moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 30 Dec 2010, Cavallino wrote:

[...]

No fakt, to również zależy od tego komu zlecisz naprawę.

Dokładnie, z tym zawsze mam najwięcej problemu.
Mam za małe doświadczenie, żeby wiedzieć coś o fachowości danych mechaniorów (i dobrze za małe), a z opiniami też różnie bywa.
A jak już szukam, to często znajduję takich, którzy za naprawę krzyczą więcej niż ASO.

Data: 2010-12-30 13:13:08
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 12:47, Wojtek Borczyk pisze:

Możliwe, że trochę przesadzam w tą drugą z kolei stronę, ale po prostu
śmieszą mnie ludzie, którzy narzekają na problemy, które mają tylko i
wyłącznie na swoje własne życzenie. Poza tym koszt wymiany naprawdę
[...]

To może tak: zafundujesz mi samochód zastępczy (i różnicę w kosztach
paliwa) na czas wymiany proponowanych przez ciebie części, a jeśli mimo
tej wymiany nadal po całej nocy przy -15C nie odpali od pierwszego
przekręcenia - refundujesz mi także koszt tych części.

Umowa stoi? ;->

Data: 2010-12-30 13:35:47
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2011-01-01 11:42:56
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 13:35, Wojtek Borczyk pisze:
On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Nie widzę powodu, żebym miał Ci refundować jakiekolwiek koszty związane
z doprowadzeniem Twojego auta do stanu używalności :) Twierdzę tylko, że

Skoro jesteś tak przekonany o swojej racji, to niczego nie zrefundujesz.

Ale już widać, że kiedy przychodzi do konkretów - tracisz swoje "święte
przekonanie".

sam od wielu lat jeżdżę starym dieslem, w którym regularnie wykonuje
wszystkie niezbędne naprawy i ten diesel odpala bez większego problemu
nawet przy temperaturach -20 C, dlatego nie widzę powodu, żeby z innymi
starymi dieslami miało być inaczej :)

Po pierwszym lub drugim obrocie, hmm?

Data: 2011-01-03 14:44:31
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2011-01-03 21:37:26
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 03.01.2011 14:44, Wojtek Borczyk pisze:

[...]

Kolego, nie bądź śmieszny. Ręczyć to ja mogę za swoje własne auto, które
nie raz i nie dwa odpalałem bez problemu na mrozie -15 C i większym.

Jak nie zapomnę naładować lub jechać bez deficytu energii - to też nie
mam problemów. Ale chcę, żeby mi startował lekko, bez wysiłku, z
mniejszym zużyciem siebie i paliwa, i żeby od razu mógł dmuchać ciepłem.

Dotrze to do ciebie, czy mam pisać jeszcze prościej?

Natomiast zupełnie nie bawi mnie ustalanie przyczyny dlaczego Twój
diesel nie odpala, w dodatku jeśli miałbym robić to na własny koszt.
Jakie więc "konkrety" masz na myśli?

No beton...

[...]

Napisałem Ci już, że przynajmniej ja nie potrafię "na ucho" policzyć
liczby obrotów silnika podczas rozruchu :) Wiem tylko tyle, że zawsze
udaje mi się uruchomić silnik za pierwszym podejściem, ale nigdy nie
mierzyłem ze stoperem czy są to 2 sekundy czy 5 sekund :)

O ile nie doprowadzę do rozładowania akumulatora - ja też. Ale chcę,
żeby miał lżej. Dotrze do ciebie?

Data: 2011-01-03 22:43:16
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Mon, 03 Jan 2011 21:37:26 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Musisz pisac mniej. Bo znow napisales za duzo .. "nie zapomne naladowac" ? Co to ma byc - pojazd elektryczny ze wymaga ladowania? Skutek bedziesz mial taki ze zaparkujesz gdzies bez gniazdka i
bedziesz musial do wiosny czekac zanim zapali.

[...]

Ale akumulator sie nie rozladowuje w 5 sekund.

J.

Data: 2011-01-04 09:36:24
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D
On Mon, 3 Jan 2011, Andrzej Lawa wrote:

O ile nie doprowadzę do rozładowania akumulatora - ja też. Ale chcę,
żeby miał lżej. Dotrze do ciebie?

Kilka postów wcześniej zakwestionowałeś stwierdzenie, że stary diesel może bez problemu odpalać na mrozie -15 C lub większym. Napisałem Ci, że sam mam 25-cio letniego diesla, który odpala w temperaturach nawet -20 C po jednym przekręceniu kluczyka. Nigdy nie sprawdzałem, czy musi w tym celu kręcić rozrusznikiem przez 3 sekundy czy przez 5 sekund. Wiem tyle, że odpala i że jeżdżąc codziennie do pracy i z powrotem nie muszę w międzyczasie doładowywać akumulatora. Jak dla mnie to w zupełności wystarczy aby napisać, że "nie mam żadnych problemów z odpalaniem w zimie". Dotrze to wreszcie do Ciebie, czy mam tłumaczyć jeszcze bardziej łopatologicznie?

A jeśli od razu chcesz mieć w aucie ciepło, to polecam montaż webasto albo parkowanie w ogrzewanym garażu :)

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2010-12-30 14:27:09
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
grzalka do Corsa B 1,5D
> Zarówno
samochodem wartym 1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez
akumulatora i bez opon :)

Bez opon - fakt - kiepsko.
Ale bez akumulatora się da - swobodnie :-) Zresztą odpięcie akumulatora jest dość prymitywnym, ale niezłym sprawdzeniem czy alternator działa. Jak działa, to pojedziesz...

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-12-30 14:45:52
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 14:27, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Zarówno
samochodem wartym 1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez
akumulatora i bez opon :)

Bez opon - fakt - kiepsko.

Zależy czym ;->

Kombinują już nad samochodami latającymi :-P

Data: 2010-12-30 14:59:57
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 12:11:43
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 11:48, neoniusz pisze:

[...]

....i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych
obrotów (generalnie _licznikowe_ 50km/h przekraczam już na piątym biegu
- póki olej nie zgęstnieje przy -10 i mniej, problemów zasadniczo nie ma)

Data: 2010-12-30 12:28:41
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 12:11:43 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

Odpalasz, odsniezasz, ruszasz .. i po 2 km czuc cieplo
Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych

Tez niekoniecznie.

J.

Data: 2010-12-30 12:46:37
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 12:28, J.F. pisze:
On Thu, 30 Dec 2010 12:11:43 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

Odpalasz, odsniezasz, ruszasz

Co odśnieżam?

.. i po 2 km czuc cieplo

Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje.

Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych

Tez niekoniecznie.

Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną moc
niezależnie od obrotów?

Data: 2010-12-30 13:13:08
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 12:46:37 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Szyby :-)

.. i po 2 km czuc cieplo
Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje.

Za duzo pali jak na diesla, to fakt.
[...]

powiedzmy - wystarczajaja na swiatla, dmuchawe i doladowanie
akumulatora.

J.

Data: 2010-12-30 14:04:29
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 13:13, J.F. pisze:

Odpalasz, odsniezasz, ruszasz
Co odśnieżam?

Szyby :-)

No właśnie - a ja mam nieocieploną ale zadaszoną wiatę.

Mam sobie w bierki pograć? ;->

.. i po 2 km czuc cieplo
Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje.

Za duzo pali jak na diesla, to fakt.

No to musisz natychmiast jakiś remont przeprowadzić ;->

[...]

A jeszcze na odtwarzacz ze sporymi głośnikami, grzanie tylnej szyby,
wycieraczki i ładowanie telefonu?

Data: 2011-01-03 20:30:45
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 14:04:29 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

To zamontuj na niej sciany w wolnym czasie :-)

[...]

To trzeba ladowac telefon w domu a muzyki sluchac dopiero jak bedzie
cieplo w aucie ;-P

J.

Data: 2011-01-03 21:34:27
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 03.01.2011 20:30, J.F. pisze:

[...]

Ściany spowodują zaśnieżenie, żebym miał co robić, czy rozgrzanie oleju
do 90C w ciągu dwóch sekund?

[...]

Ummm... Co mają elektrycznie zasilane głośniki do nagrzewnicy, która
elektryczna zdecydowanie nie jest?

Data: 2010-12-30 16:45:05
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Andrzej Lawa"

...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

wiesz co, to może do proponowanych już napraw dorzuć jeszcze nagrzewnicę ;-)
nawet w mojej Vectrze, która ma wybitnie "zimny" silnik ciepłe powietrze dmucha po 2-3 km

[...]

Akumulator będzie niedoładowany bez względu na to jak wielką grzałkę wsadzisz do bloku silnika i śmiem twierdzić, że przy -15 bedziesz miał taki sam kłopot z rozruchem niezależnie, czy podgrzejesz silnik czy nie, nie wydaje mi się, żeby gęstość oleju miała aż taki wpływ na odpalanie, raczej akumulator siada przy niskiej temperaturze, ale przecież Ty wiesz lepiej - 50 km/h na 5 biegu? Kolego może ja jestem sralą mądralą jak to ładnie określiłeś, za to Ty jesteś idiotą albo zwykłym trolem.
koniec przekazu

Data: 2011-01-01 11:46:59
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 16:45, Przemysław Czaja pisze:

...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

wiesz co, to może do proponowanych już napraw dorzuć jeszcze nagrzewnicę
;-)
nawet w mojej Vectrze, która ma wybitnie "zimny" silnik ciepłe powietrze
dmucha po 2-3 km

No, jak te pierwsze 2-3km przejeżdżasz na drugim biegu... ;->

[...]

Tak, wiem - ale ja tłumaczę takim opornym, jak tym, skąd się wziął
problem z rozruchem.

taki sam kłopot z rozruchem niezależnie, czy podgrzejesz silnik czy nie,
nie wydaje mi się, żeby gęstość oleju miała aż taki wpływ na odpalanie,

Ma całkiem spory. Wyraźnie słychać różnicę w pracy rozrusznika pomiędzy
ciepłym silnikiem a zimnym po długiej, mroźnej nocy.

raczej akumulator siada przy niskiej temperaturze, ale przecież Ty wiesz
lepiej - 50 km/h na 5 biegu? Kolego może ja jestem sralą mądralą jak to
ładnie określiłeś, za to Ty jesteś idiotą albo zwykłym trolem.

A może jakiś merytoryczny argument, szczylku? Lubię niskie obroty -
m.in. dlatego wybrałem diesla.

Data: 2011-01-03 21:16:37
Autor: Diabełson ÓÓÓ
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2010-12-30 09:16, neoniusz pisze:
W dniu 10-12-30 01:19, J.F. pisze:
[...]

nie jest źle - ja widzę na co dzień mojego starego diesla, który odpalił przy - 17 na biodieslu z Bliskiej. VW 1.6td

--
zimo, wypierdalaj musimy zająć się budowaniem boisk, a nie polityką jako
rzecze prajm ministrant RP

Data: 2010-12-30 09:29:35
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 01:19, J.F. pisze:
[...]

ROTFL

Chyba takie stojące w ogrzewanym garażu.

Data: 2010-12-30 10:43:35
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 09:29:35 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Powiedzmy: prawie wszystkie, zeby nie dosadniej: wszystkie sprawne.
W koncu fabryki maja komory klimatyczne i testuja je w wieksze mrozy.

J.

Data: 2010-12-30 11:49:19
Autor: neoniusz
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 10-12-30 10:43, J.F. pisze:
[...]

Gdy byly nowe, to racja. Ale po 10-15 latach sporo sie moze zmienic, nie?

Data: 2010-12-30 11:55:55
Autor: Cavallino
grzalka do Corsa B 1,5D
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ifho3f$c4p$3news.onet.pl...
W dniu 10-12-30 10:43, J.F. pisze:
[...]

Tak, zwłaszcza w kryterium "sprawność".
Wśród 10-15 latków takie, które są w pełni sprawne, to jakiś pomijalny margines.
Może 1%?

Data: 2010-12-30 12:13:02
Autor: J.F.
grzalka do Corsa B 1,5D
On Thu, 30 Dec 2010 11:49:19 +0100,  neoniusz wrote:
W dniu 10-12-30 10:43, J.F. pisze:
[...]

Moze, ale to trzeba wykryc co i naprawic. A nie garaz ocieplac :-)

J.

Data: 2010-12-30 12:06:56
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 10:43, J.F. pisze:

ROTFL
Chyba takie stojące w ogrzewanym garażu.

Powiedzmy: prawie wszystkie, zeby nie dosadniej: wszystkie sprawne.
W koncu fabryki maja komory klimatyczne i testuja je w wieksze mrozy.

Każdą sztukę? Z 20-letnią gwarancją?

Data: 2010-12-30 11:46:31
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 11:12:54
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 11:46:31 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
wyklawiaturowal co nastepuje:

  This message is in MIME format.  The first part should be readable text,

-- -1300489426-1577214754-1293705992=:21860

On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:

Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki.

ROTFL

Chyba takie stoj=B1ce w ogrzewanym gara=BFu.

Ludzie, co Wy za brednie wypisujecie? Mam 25-cio letniego diesla i jeszcze=
=20
nigdy nie mia=B3em problemu z uruchomieniem go zim=B1, chocia=BF z regu=B3y=
=20
parkuj=EA pod "go=B3ym niebem" (dotychczasowym rekordem by=B3o odpalenie go=
 na=20
mrozie -26 C). Problem nie le=BFy w tym, =BFe to diesel, tylko w tym, =BFe=
=20
wi=EAkszo=B6=E6 (zw=B3aszcza starszych) diesli jest dramatycznie wr=EAcz za=
niedbana=20
przez w=B3a=B6cicieli, kt=F3rzy "oszcz=EAdzaj=B1" na filtrach i paliwie, ni=
e pilnuj=B1=20
stanu =B6wiec =BFarowych, wtryskiwaczy, akumulatora, a p=F3=BCniej p=B3acz=
=B1, =BFe przy=20
-15 C nie mog=B1 uruchomi=E6 auta.

Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na
to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej
stronie :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-12-30 12:26:43
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 12:05:33
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 12:26:43 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
wyklawiaturowal co nastepuje:

  This message is in MIME format.  The first part should be readable text,

-- -1300489426-626299717-1293708403=:21999

On Thu, 30 Dec 2010, Piotr Klimek wrote:

-15 C nie mog=B1 uruchomi=E6 auta.

Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na
to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej
stronie :)

Sorry, chyba mi się "przesiadka" z ISO na UTF-8 czkawką odbija... ;) Czy teraz już lepiej, czy nadal "krzaczę"? Bo na "pl.test" wygląda niby O.K.

Pozdrawiam :)

W.
-- -1300489426-626299717-1293708403=:21999--

Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz
jeszcze tylko cos z tym multipartem powiniennes chyba zrobic.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-12-30 19:05:53
Autor: Artur Maśląg
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2010-12-30 13:05, Piotr Klimek pisze:
(...)
Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz
jeszcze tylko cos z tym multipartem powiniennes chyba zrobic.

Mam wrażenie, że to raczej wina 'Twojego' czytnika. Dawno już nie
używałem slrn (że nie wspomnę o pl) więc nie wiem jak on się teraz
zachowuje. Jedyną możliwością ze strony Wojtka jest wyłączenie
wysyłania postingów z Content-Type: MULTIPART/MIXED na
i wadliwego działania slrn nie zlikwiduje :)

PS - o ile ten wojtkowy czytnik ma taką możliwość :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2011-01-03 09:10:08
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 19:05:53 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
[...]

Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :)
Wczesniej sie nie spotkalem z takim problemem, wiec calkiem prawdopodobne,
ze slrn obsluguje multiparty, ale te Wojtkowe sa jakies popsute.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-01-03 15:16:49
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D
On Mon, 3 Jan 2011, Piotr Klimek wrote:

Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :)
Wczesniej sie nie spotkalem z takim problemem, wiec calkiem prawdopodobne,
ze slrn obsluguje multiparty, ale te Wojtkowe sa jakies popsute.

Może teraz wreszcie będzie O.K.? ;-)

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2011-01-03 14:20:28
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Mon, 3 Jan 2011 15:16:49 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk

Jest idealnie - dzieki.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-01-03 15:29:52
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D
On Mon, 3 Jan 2011, Piotr Klimek wrote:

Jest idealnie - dzieki.

Uff... :) Pomogło włączenie opcji "downgrade multipart to text". No i to ja dziękuję za zwrócenie uwagi! :)

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2011-01-03 17:13:17
Autor: Artur Maśląg
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-01-03 15:29, Wojtek Borczyk pisze:
On Mon, 3 Jan 2011, Piotr Klimek wrote:

Jest idealnie - dzieki.

Uff... :) Pomogło włączenie opcji "downgrade multipart to text". No i to
ja dziękuję za zwrócenie uwagi! :)

Gdzieś czytałem, że może to skutkować 'niszczeniem' innych wiadomości :)

Pozdrawiam.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2011-01-03 17:11:28
Autor: Artur Maśląg
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-01-03 10:10, Piotr Klimek pisze:
(...)
Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :)

Bym polimeryzował, ponieważ stosowny multipart jest zawarty i jak
najbardziej jest to tekst. Inna sprawa, że wadliwe działanie slrn-a
nie ma z netykietą wiele wspólnego, ponieważ na różnych grupach
istnieją różne zasady i raczej trudno by się spodziewać, że należy
używać różnych czytników, by zachować kompatybilność.

Wczesniej sie nie spotkalem z takim problemem, wiec calkiem prawdopodobne,
ze slrn obsluguje multiparty, ale te Wojtkowe sa jakies popsute.

Te wojtkowe wyglądają w porządku - zdecydowanie był szukał przyczyn po
stronie slrn-a.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2011-01-04 08:27:32
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Mon, 03 Jan 2011 17:11:28 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
[...]

Zanim to napisalem to sprawdzilem pobieznie, ze zaleca sie wysylac posty w
czystym tekscie, multipart nim nie jest. Ale klocic sie nie bede, bo w
sumie nie ma o co.

[...]

Nie wierze, ze Wojtek jest pierwsza osoba, ktora odkad uzywam slrna
wyslala cos z multipartem, ale nie ma sensu drazyc tematu. Pojde na
pl.test sie pobawic.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-01-04 13:41:16
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Piotr Klimek"

Nie wierze, ze Wojtek jest pierwsza osoba, ktora odkad uzywam slrna
wyslala cos z multipartem, ale nie ma sensu drazyc tematu. Pojde na
pl.test sie pobawic.

Dawno, dawno temu...była tam grupka fajnych gości, która "nawracała" niewiernych na właściwe kodowanie - dawno nie zaględałem, może jeszcze siedzą :)

Data: 2011-01-04 21:46:46
Autor: Artur Maśląg
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-01-04 09:27, Piotr Klimek pisze:
[...]

Tu nie chodzi nawet o netykietę, a o zgodność z RFC. Jak wytłumaczysz
fakt, że cała reszta widzi poprawnie postingi Wojtka, tylko Ty nie?

Ale klocic sie nie bede, bo w sumie nie ma o co.

Dyskutujemy o kwestiach technicznych, a nie ideologii. Jak napisałem
wcześniej, kwestia netykiety to ewentualnie przyjęte pewne założenia
dla 'czystości' i ilość przesyłanych bajtów (różnie to bywało), ale
każdy czytnik powinien poprawnie się zachowywać w zakresie
zdefiniowanych i akceptowanych standardów, a nie tylko netykietowych
wymysłów.

Nie wierze, ze Wojtek jest pierwsza osoba, ktora odkad uzywam slrna
wyslala cos z multipartem,

Ja jestem pewien, że nie, ponieważ bywam czasem na grupach, gdzie
multipart jest czymś oczywistym i podobnie jak z wojtkowymi postingami
problemów nie miałem :)

> ale nie ma sensu drazyc tematu.

Czemu nie ma sensu drążyć tematu? Jak masz czas, to zawsze możesz
spróbować wyjaśnić w czym problem - z zyskiem dla użytkowników slrn
i być może pine? ;)

Pojde na pl.test sie pobawic.

Przydaje się :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-12-30 16:48:15
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Piotr Klimek"

Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na
to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej
stronie :)

slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy przespałeś ostatnie 10 lat?
 ;-)

Data: 2010-12-30 16:29:21
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 16:48:15 +0100) ktos podajacy sie za Przemysław Czaja
[...]

Z przyzwyczajenia, fajny jest :)
Ale to slrn-pl, czyli ten na wypasie i nawet pare makr w slangu mu
dopisalem.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-12-30 23:42:51
Autor: Przemysław Czaja
grzalka do Corsa B 1,5D

Użytkownik "Piotr Klimek"

[...]

próbowalem kiedyś  uzywać pod Redhatem, dobijało mnie odświeżanie - wszyscy odpisywali szybciej niz ja i ostatecznie gdy uporałem się z X-ami wygrał  KNode - eh dawno już Linux u mnie nie gościł - czas chyba popatrzeć co się wydarzyło.

Pozdrówki

Data: 2011-01-03 08:52:57
Autor: Piotr Klimek
grzalka do Corsa B 1,5D
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 23:42:51 +0100) ktos podajacy sie za Przemysław Czaja
[...]

Slrna da sie skonfigurowac w taki sposob, ze bedzie dzialal w 100% tak jak
tego chcesz, tylko ze to dosc czasochlonne :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-12-30 18:00:32
Autor: Wojtek Borczyk
grzalka do Corsa B 1,5D

Data: 2010-12-30 19:49:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2010-12-30 18:00, Wojtek Borczyk pisze:
On Thu, 30 Dec 2010, Przemys?aw Czaja wrote:

slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy
przespałeś ostatnie 10 lat? ;-)

A co ja mam w takim razie powiedzieć, skoro od 15 lat do dziś używam
"pine"? ;-)

Nie chwal się, bo Cię jeszcze zabiorą, zabalsamują i wystawią w muzeum informatyki jako Ostatniego Mohikanina. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-30 20:46:11
Autor: Cavallino
grzalka do Corsa B 1,5D
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301759020.22797moon.astro.amu.edu.pl...
[...]

I VW z tego samego okresu, to jakieś zamiłowanie do zabytków musi. ;-)

Data: 2010-12-30 16:05:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2010-12-30 09:29, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Wystarczy, że są sprawne.

Data: 2011-01-01 11:48:34
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 30.12.2010 16:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach
nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału
korbowego.

Data: 2011-01-01 17:57:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-01-01 11:48, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Aleś się uparł z tym drugim obrotem. Dla mnie brakiem problemów jest odpalenie w takich warunkach, po pierwszym zakręceniu silnikiem (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim, trzecim czy dziesiątym podejściu. Jeśli tak jest, śmiało powiem, że ów diesel jest sprawny

Data: 2011-01-01 20:37:56
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 01.01.2011 17:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

No to niech będzie nawet pierwszy obrót. Chcę zobaczyć takie cudo.

(trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,

Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;->

Data: 2011-01-01 20:49:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-01-01 20:37, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Moje pierwsze zakręcenie to nie twój pierwszy obrót. Ale to za trudne do ogarnięcia, co?

(trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,

Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;->

Patrz wyżej. I zrzućmy to co wypisujesz na kaca, będzie łatwiej. :P

Data: 2011-01-01 22:00:28
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 01.01.2011 20:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Wyrażaj się zatem precyzyjniej.

(trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,

Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;->

Patrz wyżej. I zrzućmy to co wypisujesz na kaca, będzie łatwiej. :P

Nie sądź innych po sobie, pijaku.

Data: 2011-01-03 10:05:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2011-01-01 22:00, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Już precyzyjniej nie można było. Chyba, żeby miał być to wykład dla wybitnie ograniczonych, ale tacy z usenetu raczej nie korzystają.

Uderz w stół.

Data: 2011-01-03 21:31:23
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 03.01.2011 10:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Można było. Chyba że celowo piszesz mętnie, żeby potem się przyp*,*lać.

wybitnie ograniczonych, ale tacy z usenetu raczej nie korzystają.

A zatem, drogi wybitnie ograniczony: "pierwsze zakręcenie" zasadniczo
oznaczać powinno "pierwszy obrót". Przez analogię do pierwszego
obrócenia korbą (jak za dawnych czasów).

Jak używasz ta pokręconej nomenklatury, że "pierwsze zakręcenie" może
oznaczać nawet kilka-kilkanaście minut "piłowania" silnika
rozrusznikiem, to łaskawie uprzedzaj, żeś "myślący inaczej".

[...]

To ty widzisz u wszystkich kaca - sądzisz po sobie.

Data: 2010-12-28 15:40:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
grzalka do Corsa B 1,5D

UĹźytkownik "Andrzej Lawa"

[...]

On wie lepiej, a pytał dla zasady.

Data: 2010-12-29 08:20:06
Autor: Michał Gut
grzalka do Corsa B 1,5D
no wlasnie, szwedzi w wiekszosci samochodow jak nie we wszystkich maja takie fajne cudo ze podpinaja autko do gniazda przed wyjazdem i a)startuje natychmiast b) cieplo na dziendobry:)))

patent fajny ale widzialem tylko w volviakach.

gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale hmmm... widzial ktos to z bliska ale jak jest zamontowane? bo jak dziala to wiem

tez chetnie bym sobie w lecie cos takiego zlepił - tyle ze ja dla komfortu jazdy w cieple od razu:)

Data: 2010-12-29 00:09:56
Autor: Adam Adamaszek
grzalka do Corsa B 1,5D
On 29 Gru, 08:20, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
[...]

Te grzalki sa produkcji m.in. Defa - montuje sie zamiast zaslepki
bloku silnika (ktora to jest zaworem bezpieczenstwa na wypadek
zamarzniecia, zabezpiecza przed rozsadzeniem bloku - jest w niemal
kazdym silniku).

pozdr
AA

Data: 2010-12-29 09:13:50
Autor: Andrzej Lawa
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 29.12.2010 08:20, Michał Gut pisze:

gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale
hmmm... widzial ktos to z bliska ale jak jest zamontowane? bo jak dziala
to wiem

Jest kilka opcji: grzałka wciskana w otwór techniczny w silniku, grzałka
wkręcana zamiast korka spustu oleju, grzałka wpinana w obieg chłodziwa.

Póki co znalazłem do swojego tylko tę ostatnią opcję... tylko za nieco
chorą cenę: grzałka + kable ponad 6 stów.

tez chetnie bym sobie w lecie cos takiego zlepił - tyle ze ja dla
komfortu jazdy w cieple od razu:)

O, nie tylko - ułatwienie rozruchu przydaje się nie tylko przy
problemach z rozruchem: skoro można silnikowi ułatwić i "uprzyjemnić"
start, to będzie to korzystne zawsze. Zmniejszenie zużycia silnika i
okolic, zmniejszenie zużycia paliwa.

Data: 2010-12-29 19:41:51
Autor: venioo
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 2010-12-29 08:20, Michał Gut pisze:

patent fajny ale widzialem tylko w volviakach.

Ja sie zastanawiam jak by mozna umiejscowic zwykla grzalke "spirale" na 230V taka jak sie za komuny lub w akademiku wode gotowalo ;) Wtedy pod domem przedluzacz rano, przed myciem zebow podlaczasz, wychodzac masz nagrzane (albo i zagotowane) w ukladzie ;) Ale koszt znikomy :D

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-12-30 07:57:50
Autor: Michał Gut
grzalka do Corsa B 1,5D
[...]

sama grzalka nie wystarczy -  zbiornik wyrownawczy np ale lepiej byloby zrobic osobny zbiorniczek na grzalke i koniecznie pompe obiegowoa do wody na maly uklad i powinno dzialac
tyle ze te grzalki chyba malej mocy byly

Data: 2011-02-22 20:40:41
Autor: ąćęłńóśźż
grzalka do Corsa B 1,5D
Nawet w Poldolotach na skandynawski rynek było, grzałka w miejscu korka (zaślepki) w bloku silnika.
Rzeczywiście fajne, ale u nas nie ma do tego słupków z gniazdkami 230 V (w Szwecji czy Finlandi są m.in. na publicznych parkingach przed urzędami czy biurami).
Z bloku kabel przez okno na parking będziesz puszczał??

-- -- -

Data: 2011-02-23 08:00:29
Autor: Andrzej Ława
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 22.02.2011 21:40,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Nie każdy w bloku mieszka. No i w nowszych są garaże i tam gniazdka
powinny się znaleźć.

Swoją szosą kolejna granica pokonana - przy -20 też mi rano odpala.
Muszę tylko zaparkować w wiacie przodem do jej zacisznego końca, położyć
poduszkę elektryczną i na to starą kołdrę. Po kilku obrotach zaskoczył :)

Data: 2010-12-29 12:33:33
Autor: ______
grzalka do Corsa B 1,5D
W dniu 28-12-2010 10:31, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Może coś takiego:

http://www.kenlowe.co.uk/pre-heaters/cars/index.html

Grzałka z pompką w "małym" obiegu nagrzewa wnętrze i silnik.

grzalka do Corsa B 1,5D