Data: 2010-12-28 10:31:39 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Ave!
W katalogu DEFA znalazłem, ale tylko do 1,7D... Ma może ktoś doświadczenie z dopasowaniem tego? Dzisiaj mi zmroziło do -15, akumulator zapomniałem wczoraj doładować (miałem włączone ogrzewanie tylnej szyby, a to żre od cholery) i dziś rano obróciło ze 3 razy i zdechło. Zresztą nawet przy porządnie naładowanym akumulatorze przy większych mrozach jest dłuższe piłu-piłu-piłu-piłu... |
|
Data: 2010-12-28 12:18:00 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Tue, 28 Dec 2010 10:31:39 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W katalogu DEFA znalazłem, ale tylko do 1,7D... Ty napraw ladowanie, popraw instalacje i byc moze zmien akumulator, a nie szukaj grzalki. -15 to nie jest temperatura zeby diesel nie zapalal. J. |
|
Data: 2010-12-28 13:43:56 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 28.12.2010 12:18, J.F. pisze:
Zresztą nawet przy porządnie naładowanym akumulatorze przy większych Tobie też coś chyba zamarzło ;-> Piszę przecież wyraźnie: przy większych mrozach ogólnie słabo (i długo) kręci, nawet przy porządnie naładowanym akumulatorze. Olej gęstnieje i rozrusznik ma cięższą robotę. To co, może i rozrusznik wymienić? I co jeszcze? Silnik? A co się będę oszczędzał - cały samochód zmienię! Ale nawet jak będzie wtedy odpalał "na dotyk", to i tak zanim się nagrzeje będzie mi zimnym dmuchało. |
|
Data: 2010-12-28 14:26:04 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Lawa"
J.F. dobrze Ci napisał, więc czego się stawiasz? Masz w autku jakąś usterkę, najbardziej prawdopodobne to - rozrusznik, świece żarowe, problemy z kablami (masa itd) lub samym akumulatorem, który pomimo naładowania nie zapewnia już właściwego prądu |
|
Data: 2010-12-28 14:34:35 | |
Autor: Nex@pl | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Ale pyta o co innego, a wy mu tu co innego radzicie :)
|
|
Data: 2010-12-28 14:41:58 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 28.12.2010 14:26, Przemysław Czaja pisze:
J.F. dobrze Ci napisał, więc czego się stawiasz? Do -5C nie mam najmniejszych problemów. Czasem dłużej pokręci, ale nie męczy zbyt długo. Idiotyzmem jest wymienianie całej elektryki, kiedy problem występuje ledwie kilka razy w roku, wymiana elektryki może i tak nic nie poradzić, a grzałka nie dość, że rozwiąże problem, to jeszcze doda komfort ciepłego nadmuchu od samego początku. JA CHCĘ GRZAŁKĘ. NIE CHCĘ (zwłaszcza teraz) WYBEBESZAĆ CAŁEGO SAMOCHODU. *DOTARŁO?!?!* |
|
Data: 2010-12-28 15:51:21 | |
Autor: Agent | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d19e956news.home.net.pl... W dniu 28.12.2010 14:26, Przemysław Czaja pisze: To powiedz mi jeszcze gdzie ją podłączysz? Bo ja to widzę tak. Jak masz garaż gdzie można podłączyć grzałkę to nie potrzebna Ci grzałka, a jak masz grzałkę to nie masz gdzie podłączyć. A Ty jaki masz plan bo może też z niego skorzystam. |
|
Data: 2010-12-28 20:07:50 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 28.12.2010 15:51, Agent pisze:
To powiedz mi jeszcze gdzie ją podłączysz? Bo ja to widzę tak. Jak masz Do gniazdka. garaż gdzie można podłączyć grzałkę to nie potrzebna Ci grzałka, a jak Pomiędzy ogrzewanym garażem a "chmurką" jest jeszcze całe spektrum możliwości. Może to być np. nieogrzewany garaż albo wiata, której do nieogrzewanego garażu z przyczyn formalnych brakuje drzwi... Generalnie ze startem nie mam problemów - tutaj nałożyło się parę czynników (duże zużycie energii na m.in. grzanie szyby, odruchowa jazda na niskich obrotach, oraz jakieś 16 godzin na mrozie dochodzącym do -15C). Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia, chodzi mi też o to, żeby mieć ciepło zaraz po ruszeniu, a nie dopiero po 1/3 trasy. BTW: po porannych kłopotach, po 5-godzinnym postoju u celu w temperaturze w okolicy -7 po pokonaniu niedługiej (około 20km) trasy bez muzyki, grzania tylnej szyby i na nieco wyższych obrotach niż zwykle (zmiana biegów jakieś 10km/h później) moja 15-letnia Corsinka odpaliła "od jednego dotknięcia". Więc srale-mądrale niech się łaskawie przestaną wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika i kabli to p*.*lenie bez sensu. |
|
Data: 2010-12-29 10:28:08 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" Generalnie ze startem nie mam problemów - tutaj nałożyło się parę wracamy do punktu wyjścia - masz problemu z ładowaniem skoro musisz wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki energii - a przypomne tylko, że pomiaru dokonuje się z włączonymi wszystkimi urządzeniami Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia, Po co te wycieczki osobiste? dodajesz sobie animuszu? BTW: po porannych kłopotach, po 5-godzinnym postoju u celu w Bez sensu to jest Twój tok myślenia - do 15 letniej Corsy chcesz wpakować grzałkę niemalże droższą niż ta Corsa, co i tak g..no pomoże, ponieważ ta grzałka nie podgrzewa akumulatora, ale jak tam chcesz . |
|
Data: 2010-12-29 11:13:16 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 29.12.2010 10:28, Przemysław Czaja pisze:
wracamy do punktu wyjścia - masz problemu z ładowaniem skoro musisz Tak, mam "problem" z ładowaniem bo mam skłonność jazdy na jak najniższych obrotach. Alternator nie perpetuum mobile, więc jak się słabo kręci to produkuje mniej energii. Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia, Po to, żeby wreszcie do ciebie dotarło, co ja piszę. [ciach] Bez sensu to jest Twój tok myślenia - do 15 letniej Corsy chcesz Właśnie nie chcę wpakować grzałki droższej, niż samochód (swoją szosą: gdzie znalazłeś grzałkę za kilka tysięcy??) i się pytam o te grzałki, żeby m.in. porównać ceny. |
|
Data: 2010-12-28 16:30:42 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Lawa"
Odpowiem tak: Po wymianie tarczy hamulcowej (i klocków) grzeje się lewe tylne koło (to nie żart to fakt) i teraz wpadłem na pomysł, żeby kupić chłodnicę tarczy ROZUMIESZ? nie będę wybebeszał całego zacisku żeby go wyczyścić i posmarować tylko chcę CHŁODNICĘ !!! |
|
Data: 2010-12-28 19:59:10 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 28.12.2010 16:30, Przemysław Czaja pisze:
Odpowiem tak: Bredzisz. |
|
Data: 2010-12-30 01:19:43 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Tue, 28 Dec 2010 14:41:58 +0100, Andrzej Lawa wrote:
Idiotyzmem jest wymienianie całej elektryki, kiedy problem występuje To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba. Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki. J. |
|
Data: 2010-12-30 09:16:59 | |
Autor: neoniusz | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 10-12-30 01:19, J.F. pisze:
To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba. Ile widziales na raz starych diesli odpalajacych "od kopa" przy -15? Bo ja na parkingach czasem rozne sceny widze i to przy wyzszych temperaturach. |
|
Data: 2010-12-30 10:45:09 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 09:16:59 +0100, neoniusz wrote:
W dniu 10-12-30 01:19, J.F. pisze: Jeden widzialem, moj, chyba wystarczy. A co mu zrobilem .. nic. I dlatego twierdze co twierdze. J. |
|
Data: 2010-12-30 12:17:58 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 10:45, J.F. pisze:
Ile widziales na raz starych diesli odpalajacych "od kopa" przy -15? Bo ja na parkingach czasem rozne sceny widze i to przy wyzszych temperaturach. Twierdzisz, Ĺźe po caĹej nocy przy -15 i poniĹźej po przekrÄceniu kluczyka po pierwszym obrocie odpala? |
|
Data: 2010-12-30 03:51:07 | |
Autor: Gom | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On 30 Gru, 12:17, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote: Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka A może być 12-letni diesel przy -9 po całym dniu (9h) pracy? -- Gom |
|
Data: 2010-12-30 13:15:14 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 12:51, Gom pisze:
On 30 Gru, 12:17, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com> Zupełnie inne warunki. Jak pisałem - tego samego dnia, co rano miałem problem z odpaleniem, po pracy odpaliło po pierwszym przekręceniu. |
|
Data: 2010-12-30 04:22:59 | |
Autor: Gom | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On 30 Gru, 13:15, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote: Zupełnie inne warunki. Nie no, jasne. Po prostu tylko taki film mam pod ręką. Pozostaje poczekać na kolejne nocne mrozy. Może wtedy coś nakręcę ;-) -- Gom |
|
Data: 2011-02-21 23:27:38 | |
Autor: Gom | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On 30 Gru 2010, 13:22, Gom <goms...@gmail.com> wrote:
On 30 Gru, 12:17, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote: Troszkę odświeżę kotleta ;-) W końcu zrobiła się ciekawsza pogoda, więc mam już materiał: 11 godzin postoju przez noc, -16,5 za oknem: http://www.youtube.com/watch?v=6v42y8btFiA Wystarczy? :-) -- Gom |
|
Data: 2011-02-22 13:54:30 | |
Autor: Andrzej Ława | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 22.02.2011 08:27, Gom pisze:
Pozostaje poczekać na kolejne nocne mrozy. Może wtedy coś nakręcę ;-) Niezbyt... Po kilkukrotnym podgrzewaniu świecami przy takiej temperaturze już bez problemów odpalał. Niestety - teraz miałem -25 i _rozrusznik_ nie ma siły dostatecznie sprawnie kręcić silnikiem. W sumie moja wina - 15w40 teoretycznie jest wielosezonowy i do -30 powinien działaś OK, ale mogłem zmienić olej na jakieś 5w40... tylko (a) nie spodziewałem się AŻ TAKICH mrozów (b) do terminu wymiany oleju zostało mi 1000km. |
|
Data: 2011-02-22 22:32:09 | |
Autor: J_K_K | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ik0bm6$lus$1inews.gazeta.pl... sprawnie kręcić silnikiem. W sumie moja wina - 15w40 Dla diesla zalecają j. w., czy może 10W40, jak dla benzyny ? (jest dostępny "oryginalny" oplowski za całkiem małe pieniądze: <= 70 PLN / 5L) Pzdr JKK |
|
Data: 2011-02-23 10:17:59 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Tue, 22 Feb 2011 13:54:30 +0100, Andrzej Ława wrote:
Niestety - teraz miałem -25 i _rozrusznik_ nie ma siły dostatecznie Andzreju, ale te diesle to projektowane w czasach gdy 15W byly norma :-) akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji. J. |
|
Data: 2011-02-23 10:57:40 | |
Autor: Andrzej Ława | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 23.02.2011 10:17, J.F. pisze:
Andzreju, ale te diesle to projektowane w czasach gdy 15W byly norma Mam podejrzenie, że chyba to ostatnie. Na pewno nie pierwsze a i drugie nie powinno być potrzebne - przy wymianie czyściłem. |
|
Data: 2011-02-25 00:12:31 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Ława" akumulator slaby, klemy do czyszczenia, rozrusznik do regeneracji. zacytuję srali-mądrali pokroju Przemusia, Gratuluję |
|
Data: 2011-02-25 12:35:26 | |
Autor: Andrzej Ława | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 25.02.2011 00:12, Przemysław Czaja pisze:
Teraz zostajesz mega-sralą-mądralą. Rozrusznik działa ładnie póki silnik się ekstremalnie nie wychłodzi - gdy parkowałem przodem w wylocie z wiaty, po całej nocy termometr na konsoli wskazywał -25C (!) i rozrusznik nie miał siły obracać. Mam olej mineralny 15w40 i z uwagi na wiek niczego rzadszego wlać nie mogę. Obecnie parkuję odwrotnie - przodem w zacisznej głębi wiaty - i jeszcze przed nocą odpalam samochód na parę minut, gaszę i silnik przykrywam starą kołdrą. Może to zabieg z gatunku magicznych, ale teraz termometr wskazywał "tylko" -13C i już rozrusznik nie miał problemów z obracaniem wału. Owszem, istnieje szansa że regeneracja rozrusznika coś by dała i miałby siłę nawet przy -30C, ale istnieje też ryzyko, że by nic nie dała - i tylko wydałbym niepotrzebnie pieniądze na coś, co tylko potencjalnie może pomóc. Grzałka pomogłaby na 100%, więc przede wszystkim interesuje mnie grzałka. Dotarło, czy to za trudne dla ciebie? |
|
Data: 2011-02-22 19:46:39 | |
Autor: jerzu | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Mon, 21 Feb 2011 23:27:38 -0800 (PST), Gom <gomspam@gmail.com>
wrote: W końcu zrobiła się ciekawsza pogoda, więc mam już materiał: 11 godzin To jak już się chwalimy - 9 dni na mrozie. http://www.youtube.com/watch?v=a4xWGvsQiG0 -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-02-22 23:49:09 | |
Autor: Gom | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On 22 Lut, 19:46, jerzu <to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote:
To jak już się chwalimy - 9 dni na mrozie Nie ma czym się chwalić ;-) Po prostu chciałem pokazać, że jednak istnieją stare diesle, które mimo mrozu potrafią odpalić po "pierwszym obrocie" po całonocnym postoju na dworze, a utrzymanie tego stanu nie wymaga nakładów finansowych przekraczającą ich wartość. Wystarczy aby układ paliwowy był szczelny i drożny, a świece żarowe i akumulator sprawne. A z racji tego, że jeden obraz wart tysiąca słów, stąd ten film :-) -- Gom |
|
Data: 2011-02-23 16:47:49 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-02-23 08:49, Gom pisze:
On 22 Lut, 19:46, jerzu<to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote: Jutro nakręcę odpalanie swojego 13letniego ;) zrobiłbym to dzisiaj, ale na dzisiaj nastawiłem webasto, więc to żaden wyczyn :D odpalenie jak ciecz miała już z 50-60 stopni ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-30 12:19:19 | |
Autor: neoniusz | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 10-12-30 12:17, Andrzej Lawa pisze:
Jeden widzialem, moj, chyba wystarczy. I od razu leci cieple powietrze z nawiewu, a nie po 5 kilometrach ;) Ale trzeba pamietac, zeby webasto bylo sprawne ;) |
|
Data: 2010-12-30 12:26:22 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 12:17:58 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 30.12.2010 10:45, J.F. pisze: Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali w ciagu kilku sekund krecenia. Wiec po co jakies grzalki ? przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece podgrzac i zrobic wiecej niz jeden obrot. J. |
|
Data: 2010-12-30 12:40:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 12:26, J.F. pisze:
Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk". Wiec po co jakies grzalki ? Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa) (2) żeby mieć od razu ciepło Za trudne do załapania? przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece No to masz straszny złom w takim razie ;-> bo jak nie ma mrozu to mi z reguły mi odpala po pierwszym obrocie. Wymień sobie świece albo co tam jeszcze chcesz. |
|
Data: 2010-12-30 12:51:56 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 13:17:40 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 12:51, Wojtek Borczyk pisze:
A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk". Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się podczas obracania wału korbowego. |
|
Data: 2010-12-30 13:36:58 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 16:33:52 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się Nie cuduj - niektóre silniki odpalają jak się wydaje od pół obrotu, a niektóre słychac wyraznie, że musi kilka razy korbowodem okręcić i tu Andrzej ma rację to po prostu słychać. |
|
Data: 2011-01-01 11:40:32 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 13:36, Wojtek Borczyk pisze:
Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się Masz słaby słuch albo zerową kompresję ;-> Jak rozrusznik obraca korbowodem to nie ma mocnych - obciążenie mu się zmienia w zależności od położenia korbowodu i to słychać. |
|
Data: 2011-01-03 14:46:42 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2011-01-03 13:56:57 | |
Autor: Wmak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał(a):
> Jak rozrusznik obraca korbowodem to nie ma mocnych - obciążenie mu się > zmienia w zależności od położenia korbowodu i to słychać. W moim też są cztery... i żaden z nich nie obraca się... -- |
|
Data: 2011-01-03 21:32:54 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 03.01.2011 14:46, Wojtek Borczyk pisze:
Jak rozrusznik obraca korbowodem to nie ma mocnych - obciążenie mu się Oj, oczywiście że chodzi mi o wał korbowy - wystarczy pomyśleć, a nie złośliwie się przyp*.*lać. |
|
Data: 2010-12-30 13:16:52 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 12:40:23 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 30.12.2010 12:26, J.F. pisze: Nic takiego nie pisalem. Pisalem ze zapala. W czasie niewiele dluzszym niz latem. Wiec po co jakies grzalki ?Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa) To sa jakies argumenty, ale wydawalo mi sie ze prawdziwym powodem jest to ze nie zapala :-) przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swieceNo to masz straszny złom w takim razie ;-> bo jak nie ma mrozu to mi z Mozliwe, ale skoro zapala przy -15 to mi sie nie chce :-) J. |
|
Data: 2010-12-30 14:05:52 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 13:16, J.F. pisze:
To sa jakies argumenty, ale wydawalo mi sie ze prawdziwym powodem jest Problemy z odpaleniem spowodowały, że sobie przypomniałem, że "cieplej jest lepiej". |
|
Data: 2010-12-30 11:40:26 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 11:48:33 | |
Autor: neoniusz | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 10-12-30 11:40, Wojtek Borczyk pisze:
Ile widziales na raz starych diesli odpalajacych "od kopa" przy -15? Tez kiedys mialem starego diesla. Zeby takie auto dobrze palilo na mrozach to wydatki przeroslyby jego wartosc. Wystarczy wejsc na dowolne forum teraz i co drugi temat to bedzie "Nie odpala po nocy", "Nie opala po mroznej nocy. Dziwne.", "Problem z odpaleniem". A "zadbany i prawidlowo ekspolatowany" to wiesz... Dajmy na to, ze to auto ma 13 lat. Jakbys sie nie staral, to nie wiesz jak np. zajmowal sie nim poprzedni wlasciciel, bo malo kto ma takie auto od nowosci. Gdyby ktos chcial to doporowadzic do porzadku to: rozrusznik, alternator, wtryski, pompa itd. I w pewnym momencie na czesci wydamy 2x wiecej niz wartosc auta tylko po to zeby stary rzech zapalil rano na mrozie. |
|
Data: 2010-12-30 11:59:23 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 12:33:10 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 11:59:23 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
On Thu, 30 Dec 2010, neoniusz wrote: Wojtku, ty masz inne podejscie, argument nie jest zly. Jakbym mial wszystko poprawic .. to taniej bedzie nowe auto kupic :-) Ale na razie mroz jest, zapala bez klopotow, wiec nie ma potrzeby :-) 1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez akumulatora i bez opon :) Ano owszem. J. |
|
Data: 2010-12-30 12:47:51 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 12:52:29 | |
Autor: Cavallino | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:
Poza tym koszt wymiany naprawdę A koszt robocizny? Dla mnie barierą przy eksploatacji używek jest właśnie koszt robocizny i fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO). Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut. |
|
Data: 2010-12-30 12:59:28 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 13:04:31 | |
Autor: Cavallino | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301256070.22033moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 30 Dec 2010, Cavallino wrote: Dokładnie, z tym zawsze mam najwięcej problemu. Mam za małe doświadczenie, żeby wiedzieć coś o fachowości danych mechaniorów (i dobrze za małe), a z opiniami też różnie bywa. A jak już szukam, to często znajduję takich, którzy za naprawę krzyczą więcej niż ASO. |
|
Data: 2010-12-30 13:13:08 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 12:47, Wojtek Borczyk pisze:
Możliwe, że trochę przesadzam w tą drugą z kolei stronę, ale po prostu To może tak: zafundujesz mi samochód zastępczy (i różnicę w kosztach paliwa) na czas wymiany proponowanych przez ciebie części, a jeśli mimo tej wymiany nadal po całej nocy przy -15C nie odpali od pierwszego przekręcenia - refundujesz mi także koszt tych części. Umowa stoi? ;-> |
|
Data: 2010-12-30 13:35:47 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2011-01-01 11:42:56 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 13:35, Wojtek Borczyk pisze:
On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote: Skoro jesteś tak przekonany o swojej racji, to niczego nie zrefundujesz. Ale już widać, że kiedy przychodzi do konkretów - tracisz swoje "święte przekonanie". sam od wielu lat jeżdżę starym dieslem, w którym regularnie wykonuje Po pierwszym lub drugim obrocie, hmm? |
|
Data: 2011-01-03 14:44:31 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2011-01-03 21:37:26 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 03.01.2011 14:44, Wojtek Borczyk pisze:
Nie widzę powodu, żebym miał Ci refundować jakiekolwiek koszty związane Jak nie zapomnę naładować lub jechać bez deficytu energii - to też nie mam problemów. Ale chcę, żeby mi startował lekko, bez wysiłku, z mniejszym zużyciem siebie i paliwa, i żeby od razu mógł dmuchać ciepłem. Dotrze to do ciebie, czy mam pisać jeszcze prościej? Natomiast zupełnie nie bawi mnie ustalanie przyczyny dlaczego Twój No beton... sam od wielu lat jeżdżę starym dieslem, w którym regularnie wykonuje O ile nie doprowadzę do rozładowania akumulatora - ja też. Ale chcę, żeby miał lżej. Dotrze do ciebie? |
|
Data: 2011-01-03 22:43:16 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Mon, 03 Jan 2011 21:37:26 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 03.01.2011 14:44, Wojtek Borczyk pisze: Musisz pisac mniej. Bo znow napisales za duzo .. "nie zapomne naladowac" ? Co to ma byc - pojazd elektryczny ze wymaga ladowania? Skutek bedziesz mial taki ze zaparkujesz gdzies bez gniazdka i bedziesz musial do wiosny czekac zanim zapali. Napisałem Ci już, że przynajmniej ja nie potrafię "na ucho" policzyć Ale akumulator sie nie rozladowuje w 5 sekund. J. |
|
Data: 2011-01-04 09:36:24 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Mon, 3 Jan 2011, Andrzej Lawa wrote:
O ile nie doprowadzę do rozładowania akumulatora - ja też. Ale chcę, Kilka postów wcześniej zakwestionowałeś stwierdzenie, że stary diesel może bez problemu odpalać na mrozie -15 C lub większym. Napisałem Ci, że sam mam 25-cio letniego diesla, który odpala w temperaturach nawet -20 C po jednym przekręceniu kluczyka. Nigdy nie sprawdzałem, czy musi w tym celu kręcić rozrusznikiem przez 3 sekundy czy przez 5 sekund. Wiem tyle, że odpala i że jeżdżąc codziennie do pracy i z powrotem nie muszę w międzyczasie doładowywać akumulatora. Jak dla mnie to w zupełności wystarczy aby napisać, że "nie mam żadnych problemów z odpalaniem w zimie". Dotrze to wreszcie do Ciebie, czy mam tłumaczyć jeszcze bardziej łopatologicznie? A jeśli od razu chcesz mieć w aucie ciepło, to polecam montaż webasto albo parkowanie w ogrzewanym garażu :) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2010-12-30 14:27:09 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
> Zarówno
samochodem wartym 1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez Bez opon - fakt - kiepsko. Ale bez akumulatora się da - swobodnie :-) Zresztą odpięcie akumulatora jest dość prymitywnym, ale niezłym sprawdzeniem czy alternator działa. Jak działa, to pojedziesz... -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-30 14:45:52 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 14:27, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Zarówno Zależy czym ;-> Kombinują już nad samochodami latającymi :-P |
|
Data: 2010-12-30 14:59:57 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 12:11:43 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 11:48, neoniusz pisze:
A "zadbany i prawidlowo ekspolatowany" to wiesz... Dajmy na to, ze to ....i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów. Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych obrotów (generalnie _licznikowe_ 50km/h przekraczam już na piątym biegu - póki olej nie zgęstnieje przy -10 i mniej, problemów zasadniczo nie ma) |
|
Data: 2010-12-30 12:28:41 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 12:11:43 +0100, Andrzej Lawa wrote:
...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez Odpalasz, odsniezasz, ruszasz .. i po 2 km czuc cieplo Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże Tez niekoniecznie. J. |
|
Data: 2010-12-30 12:46:37 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 12:28, J.F. pisze:
On Thu, 30 Dec 2010 12:11:43 +0100, Andrzej Lawa wrote: Co odśnieżam? .. i po 2 km czuc cieplo Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje. Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną moc niezależnie od obrotów? |
|
Data: 2010-12-30 13:13:08 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 12:46:37 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 30.12.2010 12:28, J.F. pisze: Szyby :-) .. i po 2 km czuc cieploAlbo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje. Za duzo pali jak na diesla, to fakt. Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną mocOraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie dużeTez niekoniecznie. powiedzmy - wystarczajaja na swiatla, dmuchawe i doladowanie akumulatora. J. |
|
Data: 2010-12-30 14:04:29 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 13:13, J.F. pisze:
Odpalasz, odsniezasz, ruszaszCo odśnieżam? No właśnie - a ja mam nieocieploną ale zadaszoną wiatę. Mam sobie w bierki pograć? ;-> .. i po 2 km czuc cieploAlbo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje. No to musisz natychmiast jakiś remont przeprowadzić ;-> Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną mocOraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie dużeTez niekoniecznie. A jeszcze na odtwarzacz ze sporymi głośnikami, grzanie tylnej szyby, wycieraczki i ładowanie telefonu? |
|
Data: 2011-01-03 20:30:45 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 14:04:29 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 30.12.2010 13:13, J.F. pisze: To zamontuj na niej sciany w wolnym czasie :-) A jeszcze na odtwarzacz ze sporymi głośnikami, grzanie tylnej szyby,Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną mocpowiedzmy - wystarczajaja na swiatla, dmuchawe i doladowanie To trzeba ladowac telefon w domu a muzyki sluchac dopiero jak bedzie cieplo w aucie ;-P J. |
|
Data: 2011-01-03 21:34:27 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 03.01.2011 20:30, J.F. pisze:
No właśnie - a ja mam nieocieploną ale zadaszoną wiatę.Szyby :-)Odpalasz, odsniezasz, ruszaszCo odśnieżam? Ściany spowodują zaśnieżenie, żebym miał co robić, czy rozgrzanie oleju do 90C w ciągu dwóch sekund? A jeszcze na odtwarzacz ze sporymi głośnikami, grzanie tylnej szyby,Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną mocpowiedzmy - wystarczajaja na swiatla, dmuchawe i doladowanie Ummm... Co mają elektrycznie zasilane głośniki do nagrzewnicy, która elektryczna zdecydowanie nie jest? |
|
Data: 2010-12-30 16:45:05 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" ...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez wiesz co, to może do proponowanych już napraw dorzuć jeszcze nagrzewnicę ;-) nawet w mojej Vectrze, która ma wybitnie "zimny" silnik ciepłe powietrze dmucha po 2-3 km Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże Akumulator będzie niedoładowany bez względu na to jak wielką grzałkę wsadzisz do bloku silnika i śmiem twierdzić, że przy -15 bedziesz miał taki sam kłopot z rozruchem niezależnie, czy podgrzejesz silnik czy nie, nie wydaje mi się, żeby gęstość oleju miała aż taki wpływ na odpalanie, raczej akumulator siada przy niskiej temperaturze, ale przecież Ty wiesz lepiej - 50 km/h na 5 biegu? Kolego może ja jestem sralą mądralą jak to ładnie określiłeś, za to Ty jesteś idiotą albo zwykłym trolem. koniec przekazu |
|
Data: 2011-01-01 11:46:59 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 16:45, Przemysław Czaja pisze:
...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez No, jak te pierwsze 2-3km przejeżdżasz na drugim biegu... ;-> Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże Tak, wiem - ale ja tłumaczę takim opornym, jak tym, skąd się wziął problem z rozruchem. taki sam kłopot z rozruchem niezależnie, czy podgrzejesz silnik czy nie, Ma całkiem spory. Wyraźnie słychać różnicę w pracy rozrusznika pomiędzy ciepłym silnikiem a zimnym po długiej, mroźnej nocy. raczej akumulator siada przy niskiej temperaturze, ale przecież Ty wiesz A może jakiś merytoryczny argument, szczylku? Lubię niskie obroty - m.in. dlatego wybrałem diesla. |
|
Data: 2011-01-03 21:16:37 | |
Autor: DiabeĹson ĂĂĂ | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2010-12-30 09:16, neoniusz pisze:
W dniu 10-12-30 01:19, J.F. pisze: nie jest Ĺşle - ja widzÄ na co dzieĹ mojego starego diesla, ktĂłry odpaliĹ przy - 17 na biodieslu z Bliskiej. VW 1.6td -- zimo, wypierdalaj musimy zajÄ Ä siÄ budowaniem boisk, a nie politykÄ jako rzecze prajm ministrant RP |
|
Data: 2010-12-30 09:29:35 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 01:19, J.F. pisze:
On Tue, 28 Dec 2010 14:41:58 +0100, Andrzej Lawa wrote: ROTFL Chyba takie stojące w ogrzewanym garażu. |
|
Data: 2010-12-30 10:43:35 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 09:29:35 +0100, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 30.12.2010 01:19, J.F. pisze: Powiedzmy: prawie wszystkie, zeby nie dosadniej: wszystkie sprawne. W koncu fabryki maja komory klimatyczne i testuja je w wieksze mrozy. J. |
|
Data: 2010-12-30 11:49:19 | |
Autor: neoniusz | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 10-12-30 10:43, J.F. pisze:
To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba. Gdy byly nowe, to racja. Ale po 10-15 latach sporo sie moze zmienic, nie? |
|
Data: 2010-12-30 11:55:55 | |
Autor: Cavallino | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ifho3f$c4p$3news.onet.pl...
W dniu 10-12-30 10:43, J.F. pisze: Tak, zwłaszcza w kryterium "sprawność". Wśród 10-15 latków takie, które są w pełni sprawne, to jakiś pomijalny margines. Może 1%? |
|
Data: 2010-12-30 12:13:02 | |
Autor: J.F. | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Thu, 30 Dec 2010 11:49:19 +0100, neoniusz wrote:
W dniu 10-12-30 10:43, J.F. pisze: Moze, ale to trzeba wykryc co i naprawic. A nie garaz ocieplac :-) J. |
|
Data: 2010-12-30 12:06:56 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 10:43, J.F. pisze:
ROTFL Każdą sztukę? Z 20-letnią gwarancją? |
|
Data: 2010-12-30 11:46:31 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 11:12:54 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 11:46:31 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
wyklawiaturowal co nastepuje: This message is in MIME format. The first part should be readable text, Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej stronie :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-12-30 12:26:43 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 12:05:33 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 12:26:43 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
wyklawiaturowal co nastepuje: This message is in MIME format. The first part should be readable text, Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz jeszcze tylko cos z tym multipartem powiniennes chyba zrobic. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-12-30 19:05:53 | |
Autor: Artur Maśląg | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2010-12-30 13:05, Piotr Klimek pisze:
(...) Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz Mam wrażenie, że to raczej wina 'Twojego' czytnika. Dawno już nie używałem slrn (że nie wspomnę o pl) więc nie wiem jak on się teraz zachowuje. Jedyną możliwością ze strony Wojtka jest wyłączenie wysyłania postingów z Content-Type: MULTIPART/MIXED na Content-Type: text/plainl. To jednak jest działanie zastępcze i wadliwego działania slrn nie zlikwiduje :) PS - o ile ten wojtkowy czytnik ma taką możliwość :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2011-01-03 09:10:08 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 19:05:53 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
wyklawiaturowal co nastepuje: Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :) Wczesniej sie nie spotkalem z takim problemem, wiec calkiem prawdopodobne, ze slrn obsluguje multiparty, ale te Wojtkowe sa jakies popsute. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-03 15:16:49 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Mon, 3 Jan 2011, Piotr Klimek wrote:
Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :) Może teraz wreszcie będzie O.K.? ;-) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-03 14:20:28 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Mon, 3 Jan 2011 15:16:49 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
wyklawiaturowal co nastepuje: Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :) Jest idealnie - dzieki. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-03 15:29:52 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On Mon, 3 Jan 2011, Piotr Klimek wrote:
Jest idealnie - dzieki. Uff... :) Pomogło włączenie opcji "downgrade multipart to text". No i to ja dziękuję za zwrócenie uwagi! :) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-03 17:13:17 | |
Autor: Artur Maśląg | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-01-03 15:29, Wojtek Borczyk pisze:
On Mon, 3 Jan 2011, Piotr Klimek wrote: Gdzieś czytałem, że może to skutkować 'niszczeniem' innych wiadomości :) Pozdrawiam. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2011-01-03 17:11:28 | |
Autor: Artur Maśląg | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-01-03 10:10, Piotr Klimek pisze:
(...) Cos mi sie wydaje, ze wysylanie multipartow nie jest zgodne z netykieta :) Bym polimeryzował, ponieważ stosowny multipart jest zawarty i jak najbardziej jest to tekst. Inna sprawa, że wadliwe działanie slrn-a nie ma z netykietą wiele wspólnego, ponieważ na różnych grupach istnieją różne zasady i raczej trudno by się spodziewać, że należy używać różnych czytników, by zachować kompatybilność. Wczesniej sie nie spotkalem z takim problemem, wiec calkiem prawdopodobne, Te wojtkowe wyglądają w porządku - zdecydowanie był szukał przyczyn po stronie slrn-a. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2011-01-04 08:27:32 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Mon, 03 Jan 2011 17:11:28 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
wyklawiaturowal co nastepuje: (...) Zanim to napisalem to sprawdzilem pobieznie, ze zaleca sie wysylac posty w czystym tekscie, multipart nim nie jest. Ale klocic sie nie bede, bo w sumie nie ma o co. Inna sprawa, że wadliwe działanie slrn-a Nie wierze, ze Wojtek jest pierwsza osoba, ktora odkad uzywam slrna wyslala cos z multipartem, ale nie ma sensu drazyc tematu. Pojde na pl.test sie pobawic. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-04 13:41:16 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Piotr Klimek" Nie wierze, ze Wojtek jest pierwsza osoba, ktora odkad uzywam slrna Dawno, dawno temu...była tam grupka fajnych gości, która "nawracała" niewiernych na właściwe kodowanie - dawno nie zaględałem, może jeszcze siedzą :) |
|
Data: 2011-01-04 21:46:46 | |
Autor: Artur Maśląg | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-01-04 09:27, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Mon, 03 Jan 2011 17:11:28 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg Tu nie chodzi nawet o netykietę, a o zgodność z RFC. Jak wytłumaczysz fakt, że cała reszta widzi poprawnie postingi Wojtka, tylko Ty nie? Ale klocic sie nie bede, bo w sumie nie ma o co. Dyskutujemy o kwestiach technicznych, a nie ideologii. Jak napisałem wcześniej, kwestia netykiety to ewentualnie przyjęte pewne założenia dla 'czystości' i ilość przesyłanych bajtów (różnie to bywało), ale każdy czytnik powinien poprawnie się zachowywać w zakresie zdefiniowanych i akceptowanych standardów, a nie tylko netykietowych wymysłów. Nie wierze, ze Wojtek jest pierwsza osoba, ktora odkad uzywam slrna Ja jestem pewien, że nie, ponieważ bywam czasem na grupach, gdzie multipart jest czymś oczywistym i podobnie jak z wojtkowymi postingami problemów nie miałem :) > ale nie ma sensu drazyc tematu. Czemu nie ma sensu drążyć tematu? Jak masz czas, to zawsze możesz spróbować wyjaśnić w czym problem - z zyskiem dla użytkowników slrn i być może pine? ;) Pojde na pl.test sie pobawic. Przydaje się :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-12-30 16:48:15 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Piotr Klimek" Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy przespałeś ostatnie 10 lat? ;-) |
|
Data: 2010-12-30 16:29:21 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 16:48:15 +0100) ktos podajacy sie za Przemysław Czaja
wyklawiaturowal co nastepuje: Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na Z przyzwyczajenia, fajny jest :) Ale to slrn-pl, czyli ten na wypasie i nawet pare makr w slangu mu dopisalem. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-12-30 23:42:51 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Piotr Klimek" slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy próbowalem kiedyś uzywać pod Redhatem, dobijało mnie odświeżanie - wszyscy odpisywali szybciej niz ja i ostatecznie gdy uporałem się z X-ami wygrał KNode - eh dawno już Linux u mnie nie gościł - czas chyba popatrzeć co się wydarzyło. Pozdrówki |
|
Data: 2011-01-03 08:52:57 | |
Autor: Piotr Klimek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 23:42:51 +0100) ktos podajacy sie za Przemysław Czaja
wyklawiaturowal co nastepuje: slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy Slrna da sie skonfigurowac w taki sposob, ze bedzie dzialal w 100% tak jak tego chcesz, tylko ze to dosc czasochlonne :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-12-30 18:00:32 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
|
|
Data: 2010-12-30 19:49:00 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2010-12-30 18:00, Wojtek Borczyk pisze:
On Thu, 30 Dec 2010, Przemys?aw Czaja wrote: Nie chwal siÄ, bo CiÄ jeszcze zabiorÄ , zabalsamujÄ i wystawiÄ w muzeum informatyki jako Ostatniego Mohikanina. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-30 20:46:11 | |
Autor: Cavallino | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301759020.22797moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 30 Dec 2010, Przemys?aw Czaja wrote: I VW z tego samego okresu, to jakieś zamiłowanie do zabytków musi. ;-) |
|
Data: 2010-12-30 16:05:40 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2010-12-30 09:29, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 30.12.2010 01:19, J.F. pisze: Wystarczy, Ĺźe sÄ sprawne. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-01-01 11:48:34 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 30.12.2010 16:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba. No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału korbowego. |
|
Data: 2011-01-01 17:57:54 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-01-01 11:48, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 30.12.2010 16:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: AleĹ siÄ uparĹ z tym drugim obrotem. Dla mnie brakiem problemĂłw jest odpalenie w takich warunkach, po pierwszym zakrÄceniu silnikiem (trwajÄ cym czasem jednÄ , czasem 2, 3, a moĹźe i 4s), a nie w drugim, trzecim czy dziesiÄ tym podejĹciu. JeĹli tak jest, ĹmiaĹo powiem, Ĺźe Ăłw diesel jest sprawny -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-01-01 20:37:56 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 01.01.2011 17:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach No to niech będzie nawet pierwszy obrót. Chcę zobaczyć takie cudo. (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim, Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;-> |
|
Data: 2011-01-01 20:49:55 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-01-01 20:37, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.01.2011 17:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Moje pierwsze zakrÄcenie to nie twĂłj pierwszy obrĂłt. Ale to za trudne do ogarniÄcia, co? (trwajÄ cym czasem jednÄ , czasem 2, 3, a moĹźe i 4s), a nie w drugim, Patrz wyĹźej. I zrzuÄmy to co wypisujesz na kaca, bÄdzie Ĺatwiej. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-01-01 22:00:28 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 01.01.2011 20:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Moje pierwsze zakręcenie to nie twój pierwszy obrót. Ale to za trudne doNo dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach Wyrażaj się zatem precyzyjniej. (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim, Nie sądź innych po sobie, pijaku. |
|
Data: 2011-01-03 10:05:13 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2011-01-01 22:00, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.01.2011 20:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: JuĹź precyzyjniej nie moĹźna byĹo. Chyba, Ĺźeby miaĹ byÄ to wykĹad dla wybitnie ograniczonych, ale tacy z usenetu raczej nie korzystajÄ . (trwajÄ cym czasem jednÄ , czasem 2, 3, a moĹźe i 4s), a nie w drugim, Uderz w stĂłĹ. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-01-03 21:31:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 03.01.2011 10:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
No to niech będzie nawet pierwszy obrót. Chcę zobaczyć takie cudo.Moje pierwsze zakręcenie to nie twój pierwszy obrót. Ale to za trudne do Można było. Chyba że celowo piszesz mętnie, żeby potem się przyp*,*lać. wybitnie ograniczonych, ale tacy z usenetu raczej nie korzystają. A zatem, drogi wybitnie ograniczony: "pierwsze zakręcenie" zasadniczo oznaczać powinno "pierwszy obrót". Przez analogię do pierwszego obrócenia korbą (jak za dawnych czasów). Jak używasz ta pokręconej nomenklatury, że "pierwsze zakręcenie" może oznaczać nawet kilka-kilkanaście minut "piłowania" silnika rozrusznikiem, to łaskawie uprzedzaj, żeś "myślący inaczej". (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim, To ty widzisz u wszystkich kaca - sądzisz po sobie. |
|
Data: 2010-12-28 15:40:03 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2010-12-28 14:26, PrzemysĹaw Czaja pisze:
On wie lepiej, a pytaĹ dla zasady. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-29 08:20:06 | |
Autor: Michał Gut | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
no wlasnie, szwedzi w wiekszosci samochodow jak nie we wszystkich maja takie fajne cudo ze podpinaja autko do gniazda przed wyjazdem i a)startuje natychmiast b) cieplo na dziendobry:)))
patent fajny ale widzialem tylko w volviakach. gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale hmmm... widzial ktos to z bliska ale jak jest zamontowane? bo jak dziala to wiem tez chetnie bym sobie w lecie cos takiego zlepił - tyle ze ja dla komfortu jazdy w cieple od razu:) |
|
Data: 2010-12-29 00:09:56 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
On 29 Gru, 08:20, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: no wlasnie, szwedzi w wiekszosci samochodow jak nie we wszystkich maja takie Te grzalki sa produkcji m.in. Defa - montuje sie zamiast zaslepki bloku silnika (ktora to jest zaworem bezpieczenstwa na wypadek zamarzniecia, zabezpiecza przed rozsadzeniem bloku - jest w niemal kazdym silniku). pozdr AA |
|
Data: 2010-12-29 09:13:50 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 29.12.2010 08:20, Michał Gut pisze:
gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale Jest kilka opcji: grzałka wciskana w otwór techniczny w silniku, grzałka wkręcana zamiast korka spustu oleju, grzałka wpinana w obieg chłodziwa. Póki co znalazłem do swojego tylko tę ostatnią opcję... tylko za nieco chorą cenę: grzałka + kable ponad 6 stów. tez chetnie bym sobie w lecie cos takiego zlepił - tyle ze ja dla O, nie tylko - ułatwienie rozruchu przydaje się nie tylko przy problemach z rozruchem: skoro można silnikowi ułatwić i "uprzyjemnić" start, to będzie to korzystne zawsze. Zmniejszenie zużycia silnika i okolic, zmniejszenie zużycia paliwa. |
|
Data: 2010-12-29 19:41:51 | |
Autor: venioo | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 2010-12-29 08:20, Michał Gut pisze:
Ja sie zastanawiam jak by mozna umiejscowic zwykla grzalke "spirale" na 230V taka jak sie za komuny lub w akademiku wode gotowalo ;) Wtedy pod domem przedluzacz rano, przed myciem zebow podlaczasz, wychodzac masz nagrzane (albo i zagotowane) w ukladzie ;) Ale koszt znikomy :D -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2010-12-30 07:57:50 | |
Autor: Michał Gut | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Ja sie zastanawiam jak by mozna umiejscowic zwykla grzalke "spirale" na 230V taka jak sie za komuny lub w akademiku wode gotowalo ;) Wtedy pod domem przedluzacz rano, przed myciem zebow podlaczasz, wychodzac masz nagrzane (albo i zagotowane) w ukladzie ;) Ale koszt znikomy :D sama grzalka nie wystarczy - zbiornik wyrownawczy np ale lepiej byloby zrobic osobny zbiorniczek na grzalke i koniecznie pompe obiegowoa do wody na maly uklad i powinno dzialac tyle ze te grzalki chyba malej mocy byly |
|
Data: 2011-02-22 20:40:41 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
Nawet w Poldolotach na skandynawski rynek było, grzałka w miejscu korka (zaślepki) w bloku silnika.
Rzeczywiście fajne, ale u nas nie ma do tego słupków z gniazdkami 230 V (w Szwecji czy Finlandi są m.in. na publicznych parkingach przed urzędami czy biurami). Z bloku kabel przez okno na parking będziesz puszczał?? -- -- - patent fajny ale widzialem tylko w volviakach. -- |
|
Data: 2011-02-23 08:00:29 | |
Autor: Andrzej Ława | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 22.02.2011 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
Nawet w Poldolotach na skandynawski rynek było, grzałka w miejscu korka (zaślepki) w bloku silnika. Nie każdy w bloku mieszka. No i w nowszych są garaże i tam gniazdka powinny się znaleźć. Swoją szosą kolejna granica pokonana - przy -20 też mi rano odpala. Muszę tylko zaparkować w wiacie przodem do jej zacisznego końca, położyć poduszkę elektryczną i na to starą kołdrę. Po kilku obrotach zaskoczył :) |
|
Data: 2010-12-29 12:33:33 | |
Autor: ______ | |
grzalka do Corsa B 1,5D | |
W dniu 28-12-2010 10:31, Andrzej Lawa pisze:
Ave! Może coś takiego: http://www.kenlowe.co.uk/pre-heaters/cars/index.html Grzałka z pompką w "małym" obiegu nagrzewa wnętrze i silnik. |