grzejacy sie dell d630

Data: 2010-03-03 16:39:00
Autor: fiZZyk
grzejacy sie dell d630
Witam

Posiadam noteboka dell-a D630. Ale, cholernie sie grzeje. Speedfan pokazuje;
GPU - 75st
HDD - 49st
Temp1 - 69st
Core0 - 52st
Core1 - 50st
core - 62 st

konfig.
C2D T7500
hdd 250 GB
nVidia Quadro 130M NVS
4 GB ramu

Takie temperatury sa na `biegu jalowym` gdzie pracuje tylko przegladarka ( opera ),outlok,
Nawet jak go troche obciaze ( photoshop ) czy jakis film to temperatury sie nie zmieniaja.
Po prostu. od dolu laptopa w miejscu gdzie jest ram i jego rejony jest tak goraco ze az prawie parzy.
Aczkolwiek praca kompa w takich temperaturach nie ulega zmianie, pracuje dobrze i stabilnie. Jakies pomysly ? czy po prostu ten model tak ma ?

pozdrawiam

CeZ__134

Data: 2010-03-03 15:58:56
Autor: kamil
grzejacy sie dell d630

"fiZZyk" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> wrote in message news:hmlvor$5ii$1news.onet.pl...
[...]

Znany problem z chipami nVidii w tych laptopach, Dell oferuje nawet rozszerzona gwarancje w tym przypadku:

http://en.community.dell.com/blogs/direct2dell/archive/2008/08/18/nvidia-gpu-update-dell-to-offer-warranty-enhancement-to-all-affected-customers-worldwide.aspx

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-03 17:00:07
Autor: Jacek Maciejewski
grzejacy sie dell d630
Dnia Wed, 3 Mar 2010 16:39:00 +0100, fiZZyk napisał(a):

HDD - 49st
Temp1 - 69st
Core0 - 52st
Core1 - 50st
core - 62 st

IMO to są całkiem dopuszczalne temperatury. A lapka na jajach się nie
kładzie, grozi niepłodnoscią :)
--
Jacek

Data: 2010-03-03 16:01:18
Autor: kamil
grzejacy sie dell d630

"Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> wrote in message news:1492qm7uqfok9.11pdujgbjwcgc$.dlg40tude.net...
[...]

Powiedz to mojej corce ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-03 17:04:15
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

Kwestia jajek mnie nie intewresuje w tym przypadku :)

CeZ__134

Data: 2010-03-03 17:07:44
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

Kiedys nawalila mi juz grafika w tym kompie. Zaczelo sie od mrugania ekranu.. i komp polecial do serwisu. Od tamtego czasu mam spokoj, tylko martwi mnie ta temperatura- fakt ze komp chodzi caly dzien, ale na operze tylko 75 st to troche za duzo..
Ps; czy do tego modelu podpasuje jakas inna, mniej awaryjna grafa w ktorej problem temperatury zostal juz wyeliminowany?
CeZ__134

Data: 2010-03-03 17:13:06
Autor: qwerty
grzejacy sie dell d630
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1492qm7uqfok9.11pdujgbjwcgc$.dlg@40tude.net...
IMO to są całkiem dopuszczalne temperatury. A lapka na jajach się nie
kładzie, grozi niepłodnoscią :)

Niby dlaczego? Kolejny wyznawca mitów...

Data: 2010-03-04 08:50:52
Autor: Heraklit
grzejacy sie dell d630
Był 3 marzec (środa), gdy o godzinie 17:00 *Jacek Maciejewski* w pocie
czoła naskrobał(a):

latem już tak "chłodno" nie będzie.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-03-04 08:50:25

Data: 2010-03-04 09:07:18
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

Znaczy sie, mozna smialo powiedziec ze grafa w tym modelu dziala na granicy wytrzymalosci przy takiej temperaturze ?
Musze zadzwonic do serwisu dellai dowiedziec sie  ile by kosztowala wymiana na jakas ,(o ile bedzie mozna wymienic grafe)inna  karte graficzna.

CeZ__134

Data: 2010-03-04 10:58:46
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
W DV6000, mam GF9200, u Ciebie siedzi chyba GF9300M, temperatura w 9200 oscyluje w granicach 55 stopni, wtedy wentylator chodzi już na maks obrotach. Moim zdaniem to za dużo - te 70 stopni.

Data: 2010-03-04 13:49:20
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

W DV6000, mam GF9200, u Ciebie siedzi chyba GF9300M, temperatura w 9200
oscyluje w granicach 55 stopni, wtedy wentylator chodzi już na maks obrotach. Moim zdaniem to za dużo - te 70 stopni.

Dokladnie to u mnie w kompie siedzi NVIDIA Quadro NVS 135M.

CeZ__134

Data: 2010-03-04 19:32:38
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
W dniu 2010-03-04 13:49, CeZ__134 pisze:
[...]

Mój błąd, w tym D630 jest ten sam chip.

Zapoznaj się z tą stroną i działaj póki działa :)

Data: 2010-03-05 15:54:46
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

No niestety, dzis po raz kolejny grafilka pokazala mi pionowe mrugajace pasy ;-/.. komp 3 raz bedzie na wymianie plyly ;-/
Zebym mial gware dela to problemu bym nie mial bo dell wymienia te wadliwe plyty na ulepszone i poprawione przez nvidie ( blad byl w roku 2008 )
Dzis dzwonilem do biura dela i tam mi powiedziano iz takie plyty juz sie montuje. Ja niestety mam gware inna niz delowska i teraz za to place dostajac ciagle wadliwe plyty a nie poprawiona ;-/

CeZ__134

Data: 2010-03-05 16:45:50
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
W dniu 2010-03-05 15:54, CeZ__134 pisze:

[...]

A możesz coś więcej powiedzieć na temat tej gwarancji? Ten sprzęt niby ma jeszcze 99 dni gwarancji w Dellu, ale ma wpisane w service tag rejon Americas.... :)

Data: 2010-03-05 17:10:48
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

Mialem na mysli gware NBD czy cos takiego :) Jak bym ja posiadal to dostalbym nowa plyte z poprawionym problemem. Natomiast posiadam gwarancje jedynie sklepowa od goscia- firmy gdzie kupilem komp :)
Reasumujac. Kupilem kompa w kwietniu 2008 wiec w tym roku powinna sie skonczyc gwara. Ale co najciekawsze, jak wysylalem pierwszy raz kompa na gware, to wrocil juz z innym service tagiem , ba ! zerwanym z obudowy i sprawdzajac tego serwice taga ( wyciagnolem go z biosu ) na stronie dela okazalo sie ze komp jest ze Sztockholmu i ma gware do kwietnia 2011 :)

CeZ__134

Data: 2010-03-03 17:15:01
Autor: qwerty
grzejacy sie dell d630
Użytkownik "fiZZyk" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hmlvor$5ii$1@news.onet.pl...
Aczkolwiek praca kompa w takich temperaturach nie ulega zmianie, pracuje dobrze i stabilnie. Jakies pomysly ? czy po prostu ten model tak ma ?

Chciałbyœ mieć po 20 stopni C? Przecież to laptop - z definicji musi być ciepły. Dla niego takie temperatury nie sš tak groŸne.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał œmieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteœ obdarzony inteligencjš.

Data: 2010-03-03 17:22:26
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

W sumie to masz racje. Wszak w laptopie na procku nie zalozysz 15cm wiartaka, jak i rowniez na innych  podzespolach ktore potrzebuja  wydajnego chlodzenia. Jednym slowem, laptop i wydajne chlodzenie to nie ten teges :) Trzeba sie bedzie do podgrzewacza przystosowac :)

CeZ__134

Data: 2010-03-03 18:05:56
Autor: Olek
grzejacy sie dell d630
On 2010-03-03 16:39, fiZZyk wrote:
Witam

[...]

z tego co widzę to dopuszczalne temperatury pracy, więc nie panikuj...

Data: 2010-03-03 18:13:02
Autor: orcio
grzejacy sie dell d630
fiZZyk pisze:
[...]

Mam D630C

GPU - 71st
HDD - 41st
Temp1 - 39st
Core0 - 56st
Core1 - 56st
core - 71 st

config.
C2D T7500
hdd 120 GB
nVidia Quadro NVS 135M
2 GB ramu

Czasem jak sie zapomnę to temperatura mi przypomina żebym go na kolanach nie trzymał, ale to i tak mało miałem raz do sprawdzenia Dell Studio XPS 13 i na biurku przytopił mi taka przezroczysta plastikowa podkładkę na blat.

orcio

Data: 2010-03-03 18:14:43
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
Właśnie mam taki egzemplarz na stole, proponuję sprawdzić wentylację, albo chociaż przedmuchać jeśli jeszcze na gwarancji, inaczej może skończyć sie wymiana płyty głównej, albo karty grafiki (bodaj GF9300M). Obydwie operacje tanie nie są, a sprawna wentylacja to podstawa.

Data: 2010-03-03 18:20:41
Autor: Andrzej K
grzejacy sie dell d630

Użytkownik "fiZZyk" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmlvor$5ii$1news.onet.pl...
> [...]
| nVidia Quadro 130M NVS
| 4 GB ramu
|
| Takie temperatury sa na `biegu jalowym` gdzie pracuje tylko przegladarka

Podobne objawy miałem przy uszkodzonym gnieździe UB. dotyczyło to DELL C400 jak i również HP NX 9420. Jeśli brutalnie podłączysz USB potrafią się powyginać styki i robi się zwarcie. Komp. grzeje się non stop, wentylator pracuje prawie cały czas. Po naprawie gniazd (wymiana) problemy ustąpiły.

Andrzej

Data: 2010-03-06 12:34:15
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

[...]

Po wczorajszym dniu, gdzie znow zaczela pokazywac mi rogi k.graficzna , znaczy psuc sie po raz trzeci komp ma trzaski teperaturowe.Wczesniej przy otwartej tylko operza temp, wahaly sie mniej wiecej w tych granicach
GPU - 75st
HDD - 49st
Temp1 - 69st
Core0 - 52st
Core1 - 50st
core - 62 st
 teraz zas jak graficzna zaczela sie sypac temp, spadly
GPU - 64 st
HDD - 40st
temp1 - 64st
core0 - 45st
core1 - 42st
core - 54st.

Masakra jakas.
Ciekawe na ile to dell poprawil skoro juz ten problem zlikwidowali ( z tego co mi powiedzial konsultatn della w rozmowie tel )

pozdrawiam

CeZ__134

Data: 2010-03-06 20:44:01
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
Sam jestem ciekaw, obecnie zamówiłem nowy chip (40$ z przesyłką) i będę lutował.

Data: 2010-03-07 09:30:49
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

Sam jestem ciekaw, obecnie zamówiłem nowy chip (40$ z przesyłką) i będę
lutował.

Podaj namiar na takiego czipa . Bo... wczoraj komp juz wyzionol ducha ..

CeZ__134

Data: 2010-03-10 19:21:45
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
W dniu 2010-03-07 09:30, CeZ__134 pisze:
Sam jestem ciekaw, obecnie zamówiłem nowy chip (40$ z przesyłką) i będę
lutował.

Podaj namiar na takiego czipa . Bo... wczoraj komp juz wyzionol ducha ..

CeZ__134

ebay.com :) Musisz jedynie spradzić czy jest taki sam, u mnie jest to G86-620-A2, Quadro NVS 135M. 5$ przesyłka kosztuje, jak znajdę linka to podrzucę.

Data: 2010-03-10 10:36:41
Autor: CeZ__134
grzejacy sie dell d630

ebay.com :) Musisz jedynie spradzić czy jest taki sam, u mnie jest to
G86-620-A2, Quadro NVS 135M. 5$ przesyłka kosztuje, jak znajdę linka to
podrzucę.

To jest poprawiona wersja tego czipa ?:) czy kupujesz kolejnego wadliwego z
2008 ?

CeZ__134

Data: 2010-03-11 13:45:39
Autor: Nex@pl
grzejacy sie dell d630
W dniu 2010-03-10 10:36, CeZ__134 pisze:
[...]

Kolejny ten sam, poprawionego nie wiem czy można dostać, tym będzie się martwił właściciel... ;) Zapewne po tej akcji pójdzie na sprzedaż.

grzejacy sie dell d630