Data: 2012-03-22 12:18:26
Autor: Piotr Rezmer
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
Witam,

PrzydaÅ‚aby mi siÄ™ możliwość podÅ‚Ä…czenia 2 monitorów 1920x1200 do notebooka. OczywiÅ›cie sam komputer jest "ograniczony"  portowo. Ze stacji dokujÄ…cej mam aktualnie wyprowadzony jeden DVI-D do monitora. ByÅ‚y kiedyÅ› koncepcje zewnÄ™trznych kart graficznych (chyba podÅ‚Ä…czanych przez adapter PCI-Ex) ale zdaje siÄ™ że nie chwyciÅ‚a.

Znalazłem w necie informacje o Axago - ADG-HA USB2.0. Czy ktoś używał takiego urządzenia? Jak sprawdza się w życiu? A może są inne alternatywy?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-22 12:32:21
Autor: Chris
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

[...]

DVI + HDMI  o ile jest bo maÅ‚o danych podaÅ‚eÅ› ...

Data: 2012-03-22 12:35:27
Autor: Piotr Rezmer
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
Chris pisze:
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

DVI + HDMI o ile jest bo mało danych podałeś ...

HDMI nie mam, maszyna to toshiba tecra S11-H + stacja dokująca wyposażona w DSUB i DVI. A DSUBa z wiadomych powodów nie chcę używać.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-22 12:37:44
Autor: Chris

Chris pisze:
Piotr Rezmer nabazgrał(a):
DVI + HDMI o ile jest bo mało danych podałeś ...
HDMI nie mam, maszyna to toshiba tecra S11-H + stacja dokująca wyposażona w DSUB i DVI. A DSUBa z wiadomych powodów nie chcę używać.

Why ?? przy okazji to DVI masz analogowe czy cyfrowe ?

Data: 2012-03-22 12:42:01
Autor: Piotr Rezmer
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
Chris pisze:
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

Chris pisze:
Piotr Rezmer nabazgrał(a):
DVI + HDMI o ile jest bo mało danych podałeś ...
HDMI nie mam, maszyna to toshiba tecra S11-H + stacja dokujÄ…ca
wyposażona w DSUB i DVI. A DSUBa z wiadomych powodów nie chcę używać.

Why ?? przy okazji to DVI masz analogowe czy cyfrowe ?

DVI-D. A DSUB będzie oznaczał problemy z ostrością, zakłócenia z kabla itd (mam na myśli rozdzielczość 1920 x 1200). Niby można z tym żyć ale wolałby nie :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-22 13:33:33
Autor: boxfish
W dniu 2012-03-22 12:42, Piotr Rezmer pisze:

DVI-D. A DSUB będzie oznaczał problemy z ostrością, zakłócenia z kabla
itd (mam na myśli rozdzielczość 1920 x 1200). Niby można z tym żyć ale
wolałby nie :)

problemy z ostrością ? zakłócenia z kabla ? (dobrze że mój kabel o nich nie wie)

Data: 2012-03-22 14:06:37
Autor: Chris
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
boxfish nabazgrał(a):

[...]

Bo to taki fajny mit :)

Data: 2012-03-23 10:46:31
Autor: JDX
On 2012-03-22 14:06, Chris wrote:
[.....]
Bo to taki fajny mit :)
Aha, czyli chcesz przez to powiedzieć, że "zbędne" przetwarzanie
cyfrowo-analogowe na karcie a następnie analogowo-cyfrowe w monitorze
nie powoduje utraty informacji aka utraty jakości sygnału? :-D

Data: 2012-03-23 10:53:38
Autor: Chris
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
JDX nabazgrał(a):

On 2012-03-22 14:06, Chris wrote:
[.....]
[...]

W 90% jest to niezauważalne :)

Data: 2012-03-23 11:09:43
Autor: JDX
On 2012-03-23 10:53, Chris wrote:
[.....]
W 90% jest to niezauważalne :)

Ja powiedziałbym, że jest to w 90% zauważalne. :-D Np. ja zauważyłem to
natychmiast gdy podłączyłem dwa identyczne monitory do tej samej karty -
jeden przez DVI a drugi przez analog VGA. I jak widać po wypowiedziach,
nie tylko ja jestem taki spostrzegawczy. :-D Poza tym, o ile pamiętam,
to rozdzielczości przetworników A/C i C/A w kartach/monitorach nie są
zbyt duże. Więc jeśli ktoś nie widzi różnicy to sugerowałbym jednak
wizytÄ™ u okulisty. :-D

Data: 2012-03-23 11:17:28
Autor: Chris

On 2012-03-23 10:53, Chris wrote:
[.....]
[...]

hehe ja powiem to inaczej, 90% ludzi używa tanich monitorów + tanich kart i różnica na tanim sprzęcie jest prawie niezauważalna. 10% ludzi posiada sprzęt z wyższej półki i ma prawo marudzić :)

Data: 2012-03-23 15:04:43
Autor: boxfish
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
W dniu 2012-03-23 11:09, JDX pisze:
 Poza tym, o ile pamiÄ™tam,
to rozdzielczości przetworników A/C i C/A w kartach/monitorach nie są
zbyt duże.

Możesz rozwinąć tę informację ? wygląda interesująco. Jaki to są te rozdzielczości ?

Data: 2012-03-23 15:29:25
Autor: JDX
On 2012-03-23 15:04, boxfish wrote:
[.....]
Możesz rozwinąć tę informację ? wygląda interesująco. Jaki to są te
rozdzielczości ?
Z tego co pamiętam w bliskich okolicach 10 bitów. Pewnie najczęściej 8-9
bitów.

Data: 2012-03-22 15:39:26
Autor: m
W dniu 22.03.2012 13:33, boxfish pisze:
[...]

Mój wie. O problemach z ostrością i mrugającym czarnym tle.

p. m.

Data: 2012-03-22 15:42:41
Autor: Chris
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
m nabazgrał(a):

[...]

To zmień kabel :)

Data: 2012-03-23 00:48:51
Autor: m
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
W dniu 22.03.2012 15:42, Chris pisze:
m nabazgrał(a):

[...]

Zmieniłem. Nie pomogło. Zmieniłem jeszcze raz , na DVI - pomogło :).

p. m.

Data: 2012-03-23 01:19:21
Autor: miab
W dniu 2012-03-23 00:48, m pisze:
[...]

Bo czeba było zmienić na videofilskie z monokrystalicznej miedzi pozłacane.

miab

Data: 2012-03-23 02:43:56
Autor: Santana

Użytkownik "miab" <miwa14@wp.pl> napisał w wiadomości news:jkgfn0$47i$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-03-23 00:48, m pisze:
[...]

i kjerónkowe :)

Data: 2012-03-23 06:40:29
Autor: Piotr Rezmer
miab pisze:

Bo czeba było zmienić na videofilskie z monokrystalicznej miedzi pozłacane.

I jak, pomogą na ostrość? ;)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-23 07:42:09
Autor: miab
W dniu 2012-03-23 06:40, Piotr Rezmer pisze:
miab pisze:

Bo czeba było zmienić na videofilskie z monokrystalicznej miedzi
pozłacane.

I jak, pomogą na ostrość? ;)

Raczej w marginalnym stopniu(o ile w ogóle takie istnieją).

miab

Data: 2012-03-23 08:25:17
Autor: Piotr Rezmer
miab pisze:

Raczej w marginalnym stopniu(o ile w ogóle takie istnieją).

W rozwój DSUBów raczej nikt nie inwestuje, co innego HDMI. Tutaj pewnie można się pozbyć paru tysiów.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-23 10:44:13
Autor: JDX
On 2012-03-22 13:33, boxfish wrote:
[.....]
problemy z ostrością ? zakłócenia z kabla ? (dobrze że mój kabel o nich
nie wie)
Chyba już czas wybrać się na rutynową wizytę u okulisty. :-D

Data: 2012-03-23 13:34:15
Autor: Rados³aw Sokó³
>1 monitor DVI z laptopem np. Axago - ADG-HA USB2.0
W dniu 22.03.2012 13:33, boxfish pisze:
DVI-D. A DSUB bêdzie oznacza³ problemy z ostro¶ci±, zak³ócenia z kabla
itd (mam na my¶li rozdzielczo¶æ 1920 x 1200). Niby mo¿na z tym ¿yæ ale
wola³by nie :)

problemy z ostro¶ci± ? zak³ócenia z kabla ? (dobrze ¿e mój kabel o nich nie wie)

Po³±czenie DVI/HDMI zawsze daje zauwa¿alnie lepsz± jako¶æ
obrazu. Sam uwa¿a³em kiedy¶, ¿e po D-SUB mam dobry obraz,
a¿ nie kupi³em kabla DVI i nie prze³±czy³em sobie parê ra-
zy ¼ród³a sygna³u w monitorze. I to "tylko" przy 1400x1050.

Im gorsza karta, monitor i/lub kabel, tym bardziej zauwa-
¿alna ró¿nica. Je¿eli jest mo¿liwo¶æ przej¶cia na DVI lub
HDMI, to po prostu nale¿y to zrobiæ.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |