[KwM] gumowe paski zabijajš

Data: 2009-08-05 11:20:13
Autor: qlphon
[KwM] gumowe paski zabijajš
wstęp:
ponoć paski gumowe potrafiš zabić nieodpowiedzialnego nurka
nasunęła mi się taka refleksja
że skoro utrata jednej z płetw jest taka niebezpieczna
(ja przezornie ćwiczę sobie pływanie na jednej - znaczy wtedy macham tylko jednš nogš)
to jak niebezpieczna jest utrata maski !!!
a w masce przecież też jest "gumowy" pasek...

pytanie zasadnicze:
czemu wyznawcy czarnej religii na maskach zamiast pasków nie majš sprężyn ?
;-)

p.s. maska zapasowa nie jest odpowiedziš na to "pytanie"
bo inaczej można by przecież wozić ze sobš zapasowš płetwę z paskiem, prawda?

Data: 2009-08-05 11:29:34
Autor: ~BitPump
[KwM] gumowe paski zabijajš
czemu wyznawcy czarnej religii na maskach zamiast pasków nie majš sprężyn ?
;-)

Nie majš gumowych pękajšcych tylko neoprenowe.

Coœ mniej-więcej jak: http://www.scubatoys.com/store/masks/pics/maskstrap-sm.jpg

~BitPump

Data: 2009-08-05 11:42:35
Autor: Jacek Trembowelski
[KwM] gumowe paski zabijajš
pytanie zasadnicze:
czemu wyznawcy czarnej religii na maskach zamiast pasków nie majš sprężyn ?
;-)

Heja

Dziœ dzień edukacyjny ;)

Pasek nie gumowy do maski oraz dobre zapiecia znajdziesz tu:

www.trembowel.pl - technikalia - uDIRowianie maski.

Miłej lektury

Pozdrawiam
Jacek Trembowelski

Data: 2009-08-05 11:57:26
Autor: fpso
[KwM] gumowe paski zabijają
[...]

Obejrzalem z zaciekawieniem, ale jakie bylo moje rozczarowanie - takie zapiecia 'DIR" to mialy polskie stare maski kupowane ze 20 lat temu w skladnicy harcerskiej!I nie nazywalo sie to DIR - byla to socjalistyczna mysl techniczna!tak cos mi sie wydawalo ze JJ skads zerznal cala ta filozofie DIR.

Data: 2009-08-05 12:09:54
Autor: Jacek Trembowelski
[KwM] gumowe paski zabijają
[...]

Pomieszałeś tematy chyba :)

Przejrzyj archiuwm grupy albo dowolnego forum nurkowego, było tam sporo dyskusji o róznicach miedzy DIR, GUE i o tym kto co wymyślił i o innych nazewniczych sporach.

Pozdrawiam
Jacek Trembowelski

Data: 2009-08-05 12:19:52
Autor: qlphon
[KwM] gumowe paski zabijajš

czemu wyznawcy czarnej religii na maskach zamiast pasków nie majš sprężyn

Dziœ dzień edukacyjny ;)

ja bym raczej nazwał "letnia posucha"

Pasek nie gumowy do maski oraz dobre zapiecia znajdziesz tu:

dopsze, dopsze panie psoże
ale czemu nie sprężyny?
;-)

Data: 2009-08-05 12:47:39
Autor: SHARMDIVER.PL
[KwM] gumowe paski zabijaj
qlphon wrote:

czemu wyznawcy czarnej religii na maskach zamiast pasków nie majš sprężyn

dopsze, dopsze panie psoże
ale czemu nie sprężyny?
;-)

To jest następny etap.
Tak jak w maszynkach do golenia:
1 ostrze,
2 ostrza
3 ostrza
4 ostrza
i wkrótce 5,6,7 ostrzy (wibrator już jest :) ) sądzę, że też będzie wprowadzony wodotrysk (pianka, żel, wygładzasz, ujędrniasz, płyn na wągry itp)

Data: 2009-08-05 05:24:28
Autor: Adam W.
gumowe paski zabijaj
Prawdziwy wyznawca czarnej religii:

a. Jednak ma zapasową maskę;

b. Potrafi sobie radzić bez maski (odczytuje bez maski manometr,
kompas, digital'a);

c. Potrafi obyć się bez płetw (więc nie musi mieć zapasowej :))

Miłego dnia życzę!

UWCR (Umiarkowany Wyznawca Czarnej Religii)  :)

Data: 2009-08-05 21:08:44
Autor: Pszemol
gumowe paski zabijaj
"Adam W." <aw@steute.pl> wrote in message news:48256917-83bf-43ca-879f-a921cb73fda332g2000yqj.googlegroups.com...
Prawdziwy wyznawca czarnej religii:

a. Jednak ma zapasową maskę;

b. Potrafi sobie radzić bez maski (odczytuje bez maski manometr,
kompas, digital'a);

A'propos radzenia sobie bez maski...
Czy ktoś spotkał się z problemem piekących oczu w słonej wodzie?
Mój kolega narzekał że go piekły w oceanie oczy a mnie nie pieką.
Wielokrotnie maskę celowo zalewałem wodą i wydmuchiwałem
wodę aby oczyścić ją z mgły i nigdy mnie oczy nie piekły od soli...
Nie wiem który z nas jest wyjątkowy a który "normalny" :-)

Data: 2009-08-07 10:53:11
Autor: 666
gumowe paski zabijaja
Mnie oczy w słonej wodzie pieką jak cholera.
Dodatkowo mocno łzawią przy pozycji odwróconej (np. przy fotografowaniu nad dnem, mam praktycznie zalane oczy od własnych łez).
Zauważyłem, ze nieco pomaga branie przed nurkowaniem łagodnych neutralnych przemywających kropli do oczu.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-07 08:32:44
Autor: Pszemol
gumowe paski zabijaja
" 666" <j.666@gazeta.pl> wrote in message news:h5gqns$n2r$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Jak sobie radzisz w sytuacjach wiczonych na OWD
- zdjęcie maski, założenie jej pod wodą i wydmuchanie
z niej wody - w słonej wodzie będą Cię oczy piekły.
To samo z przepłukaniem maski... jak sobie radzisz?

Dodatkowo mocno łzawią przy pozycji odwróconej
(np. przy fotografowaniu nad dnem, mam
praktycznie zalane oczy od własnych łez).

Chodzi Ci o pozycję w której patrzysz w górę?
Jakbyś leżał na plecach? :-)

Zauważyłem, ze nieco pomaga branie przed
nurkowaniem łagodnych neutralnych
przemywających kropli do oczu.

No to już mamy dwu co ich oczy pieką a mnie nie pieką.
Wychodzi z tego że to ja jestem nienormalny ;-)

Data: 2009-08-07 15:46:40
Autor: 666
gumowe paski zabijaja
Życie to nie ćwiczenia, a co dzień jednak maski bez powodu nie zdejmujesz ;))
Przy przepłukiwaniu na moment można zamknąć oczy.
A jeśli - to oczy mocno łzawią i się wyłzawią, do wszystkiego można się przyzwyczaić jak do kamienia w bucie...
Tym niemniej różnica pomiędzy słodką, a słoną wodą jest kolosalna.

Jako odwrotną pozycję przy fotografowaniu mam na mysli głową w dół tak, że wtedy dno morza jest u góry kadru w wizjerze aparatu ;-))
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-07 10:50:43
Autor: Pszemol
gumowe paski zabijaja
" 666" <j.666@gazeta.pl> wrote in message news:h5hbbq$quj$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Z ciekawości zapytam też - gdzie nurkowałeś w słonej wodzie?

Jako odwrotną pozycję przy fotografowaniu mam na mysli głową w dół
tak, że wtedy dno morza jest u góry kadru w wizjerze aparatu ;-))

Acha :-)) Fikuśnie :-)

Data: 2009-08-07 20:02:27
Autor: 666
gumowe paski zabijaja
Najwięcej Śródziemne, jeszcze Czerwone i parę innych miejsc (ale w tych innych mniejsze zasolenie i niższa temperatura nie zachęcająca wcale a wcale do przepłukiwania maski ;)))
JaC

-- -- -

Z ciekawości zapytam też - gdzie nurkowałeś w słonej wodzie?

Data: 2009-08-07 13:20:40
Autor: Pszemol
gumowe paski zabijaja
" 666" <j.666@gazeta.pl> wrote in message news:h5hr90$989$1nemesis.news.neostrada.pl...
Najwięcej Śródziemne, jeszcze Czerwone i parę innych miejsc
(ale w tych innych mniejsze zasolenie i niższa temperatura
nie zachęcająca wcale a wcale do przepłukiwania maski ;)))

Acha... bo doszukiwałem się wytłumaczenia piekących oczu
w czymś takim jak np. brudna woda w Zatoce Gdańskiej ;-)

Data: 2009-08-05 14:16:15
Autor: Adam
[KwM] gumowe paski zabijaj
SHARMDIVER.PL pisze:
qlphon wrote:

[...]

ale ciągle są tacy którzy golą się brzytwą :-) Jakby co to polecam niezmiennie zadowolony z jednego niewymienialnego ostrza :-)

Adam instr. NAUI 49419

Data: 2009-08-05 12:09:11
Autor: jacekplacek
[KwM] gumowe paski zabijajš
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
wstęp:
ponoć paski gumowe potrafiš zabić nieodpowiedzialnego nurka

Chodzi o coś w rodzaju wnoszenia po schodach wiadra wody przez Rasputina? Jak by nie było, umieszczony w tej gumie kamień, skierowany w Twoją stronę, powinien wzbudzić uzasadniony niepokój...

pytanie zasadnicze:
czemu wyznawcy czarnej religii na maskach zamiast pasków nie majš sprężyn ?
;-)
Myślę, że wplątanie włosów w taką sprężynę nie byłoby zbyt miłe. Jak uzasadnią to łysi, trudno powiedzieć. Na pewno łysego(szczególnie z ABS-em) nie zapytam.

Data: 2009-08-05 17:51:50
Autor: Pszemol
[KwM] gumowe paski zabijajš
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:h5bish$1sii$1news2.ipartners.pl...
p.s. maska zapasowa nie jest odpowiedziš na to "pytanie"
bo inaczej można by przecież wozić ze sobš zapasowš płetwę
z paskiem, prawda?

Albo sam zapasowy pasek do płetwy, jeœli łatwo wymienialny.

Data: 2009-08-06 07:56:16
Autor: Wiesiek
[KwM] gumowe paski zabijają

bo inaczej można by przecież wozić ze sobš zapasowš płetwę z paskiem, prawda?

Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu takie zdarzenie losowe jak utrata paska (już w
wodzie) u płetwy nastąpiła u mojego kolegi. Na poczatku sobie subtelnie
pomyślałem ... no to dupa.
A on z wyciagnął jakiś pęk pocietych gumek (chyba z dętki motocyklowej) i
wspólnie żeśmy "zrobili" pasek do płetwy. Myślę że solo tez by sobie poradził.
Jaki z tego morał? Przezorny zawsze w gumy zabezpieczony.
Wiesiek

Data: 2009-08-06 12:12:05
Autor: grupy
[KwM] gumowe paski zabijajš
Sprężyna jak dla mnie po pierwsze dlatego, że w całym szpeju, w tym w suchym, łatwiej mi się ubiera płetwy jak mam sprężyny niż jak mam paski. Pływam w moich ulubionych maresach avanti 4 i jak nurkuję w suchym to mam sprężyny a jak nurkuję w piance na wyjazdach to wracam do pasków.
To prawda, zapasowy pasek (kawałek gumy) właœciwie rozwišzuje problem pękania pasków bo paski pękajš przy ubieraniu a nie podczas użytkowania (to znaczy prawdopodobieństwo pęknięcia paska na nodze w trakcie nurkowania jest bliskie zera)
Czyli moim zdaniem sprężyny sš œwietne dla wygody w ciężkim sprzęcie.
Pewnie dlatego sš widoczne na nurkach którzy dużo nurkujš w zimnych wodach a rzadko używane przez nurków nurkujšcych tylko w wodach ciepłych.

Maciek "Szczęœciarz" Curzydło

Data: 2009-08-07 10:55:01
Autor: 666
[KwM] gumowe paski zabijaja
Przy tych płetwach to raczej nie tyle paski, lecz dość łatwo rozpinające się klamry są problemem.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-07 08:34:59
Autor: Pszemol
[KwM] gumowe paski zabijaja
" 666" <j.666@gazeta.pl> wrote in message news:h5gqns$n2r$2nemesis.news.neostrada.pl...
Przy tych płetwach to raczej nie tyle paski, lecz
dość łatwo rozpinające się klamry są problemem.

Ja również pływam z płetwami z paskami...
I pasek jeszcze mi się nie urwał ale już miałem
raz przypadek taki, że mój kolega pod wodą
jakoś dziwnie kopnął mnie w płetwę i się
rozpięła klamra.

Bez większych problemów byłem w stanie  ją
sobie zapiąć pod wodą. Nurkowaliśmy wtedy
w lokalnym kamieniołomie w 7mm piance
i rękawicach z 5mm pianki.

Data: 2009-08-07 12:40:53
Autor: grupy
[KwM] gumowe paski zabijaja

Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h5gqns$n2r$2nemesis.news.neostrada.pl...
Przy tych płetwach to raczej nie tyle paski, lecz dość łatwo rozpinające się klamry są problemem.
JaC

Może, nie zauważyłem. Nurkuję w planach ponad 10 lat (jakieś 1500 nurkowań i basenów w paskach) i w tym okresie może trzy razy musiałem pod wodą sięgnąć i zatrzasnąć klamerkę. Jeżeli ktoś prawidłowo pracuje nogami i nie zaczepia nogą o nogę (te wszystkie odpięcia zdarzają się wtedy) to nie bardzo wiem jak ta klamra mogła by się odpiąć. One są jak w butach narciarskich - normalne zatrzaski ułatwiające nakładanie paska. Ale oczywiście jak komuś nie pasują to może sobie wymienić na stałe na sprężyny. Ja osobiście sprężyn używam tylko do suchego a jak jestem w piance na wyjazdach to zmieniam na paski.
W planach nurkuje sporo osób tak jak paterze na Zakrzówku czy gdzieś na wyjazdach. Z rozmów wynika ze nie narzekają. Ale oczywiście każdy ma inne doświadczenie.
Jestem ciekawy ile razy i na ile nurkowań odpięły ci się te zatrzaski tobie czy twoim znajomym?

MSC

Data: 2009-08-07 12:17:17
Autor: jacekplacek
[KwM] gumowe paski zabijaja
grupy <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Ja osobiście sprężyn używam tylko do suchego a jak jestem w piance na wyjazdach to zmieniam na paski.

Jaki jest sens takiej komplikacji? Czemu sprężyna akurat do suchego a nie odwrotnie? Ja używam sprężyn, bo się wygodniej od pasków zakłada - niezależnie od typu skafandra. Szczególnie zimą, ale za cholerę nie widzę sensu zmieniać: raz tak a raz siak?? Pomijam, że przy takiej kombinacji, może się okazać, że zapomniałeś jednego i drugiego...

Data: 2009-08-07 22:15:05
Autor: grupy
[KwM] gumowe paski zabijaja

[...]

Bo buty mam raz grube raz cieńsze. Paski pasują do każdych.
Oczywiście mógł bym mieć dwie albo trzy pary sprężyn ale po co jak mam sprężyny i paski.
Ale jeżeli tobie sprężyny pasują do wszystkiego to super.
To normalne że ludzie mają różne priorytety.
Ja mam jedną parę nart a mam kumpli co mają pare tych par i co oni mają wyrzucić czy ja dokupić. Bez znaczenia byle wyjazd był fajny i śnieg dobry.

Ja lubię idealnie dopasowywać sprzęt do nurkowania. Czyli mam różne komplety sprzętu do różnych nurkowań. Dużo nurków wybiera jeden uniwersalny zestaw do wszystkiego. Też super.

To że ktoś robi inaczej to nie znaczy że ja nie widzę w tym sensu (to znaczy może nie widzę ale to przecież nie ja mam widzieć sens tylko on)

Czyli Jacek jeżeli używasz jednego typu zapięcia np. sprężyn bo nie widzisz sensu używania różnych to postępujesz idealnie.
Ja widzę różnice więc używam różnych. :-)

MSC

Data: 2009-08-07 16:48:30
Autor: Pszemol
[KwM] gumowe paski zabijaja
"grupy" <kraken@kraken.pl> wrote in message news:h5i206$774$1news.task.gda.pl...
[...]

Gratuluję dobrze pojętej tolerancji...
Brakuje tu na tej grupie takiego rozsądnego podejścia do tematów
jakie Ty prezentujesz w tym i innych wątkach.

Data: 2009-08-07 15:52:35
Autor: 666
[KwM] gumowe paski zabijaja
Mnie?
Dwa razy konkretnie zgubiłem jedną płetwę, i parę razy o mało co (w wyniku zaczepienia o jakieś linki w rodzaju cienkich poręczówek jak np. w J.Białym).
Ale zapięcia do Avantiquattro mam starszego typu, jeszcze bez takich czerwonych dzyndzelków dodatkowo blokujących - pewnie dlatego Mares ulepszył później te klamry, że problem występował.
JaC

-- -- -
Jestem ciekawy ile razy i na ile nurkowań odpięły ci się te zatrzaski tobie czy twoim znajomym?

Data: 2009-08-07 16:19:13
Autor: SHARMDIVER.PL
Gubienie płetw
  666 wrote:
[...]

Podobnie jest w Aqualungach Blades 2 i innych tej firmy z zapięciem z tyłu. Rozpinają się ludziom w najmniej pożądanych momentach :(

Data: 2009-08-08 07:36:51
Autor: Adm F
[KwM] gumowe paski zabijaja
grupy pisze:

W sumie temat jest co najmniej nudny ale tak na marginesie wątku to piszesz

Jestem ciekawy ile razy i na ile nurkowań odpięły ci się te zatrzaski tobie czy twoim znajomym?

No właśnie Tobie :-) I to na dodatek 3 razy co prawda w okresie 10 lat i 1,5K nurkowań ale przecież nie ma gwarancji że komuś stanie się to na pierwszych 3 nurkowaniach w 1 tygodniu. Moim skromnym to w zasadzie wystarczy że raz się zdarzyło Tobie i to jest powód żeby nie narażać się   na to samo.

Nurkuję w planach ponad 10 lat (jakieś 1500 nurkowań i basenów w paskach) i w tym okresie może trzy razy musiałem pod wodą sięgnąć i zatrzasnąć klamerkę.
MSC
:-)

Jeżeli ktoś prawidłowo pracuje nogami i nie zaczepia
nogą o nogę (te wszystkie odpięcia zdarzają się wtedy) to nie bardzo wiem jak ta klamra mogła by się odpiąć.

Maciek jak sam widzisz nawet Ty musisz pracować nad pracą nóg skoro odpiąłeś aż 3 razy :-) Dlatego po co komu klamerki ? Jestem w stanie zrozumieć że producenci nie stosują standardowo sprężyn bo w ten sposób trudniej byłoby im zaoferować pełną rozmiarówkę w tak łatwy sposób no i koszt sprężyn jest nieporównywalny z plastikową klamerką

--

Adam instr. NAUI 49419

Data: 2009-08-08 17:44:52
Autor: Pszemol
[KwM] gumowe paski zabijaja
"Adm F" <scaner@autograf.pl> wrote in message news:h5j2tn$a6f$1news.onet.pl...
[...]

Patrząc na ceny sprzętu nurkowego w detalu wątpię aby koszt
produkcji czy cena materiałów miała w ogóle jakiekolwiek
znaczenie przy wyborze rozwiązań projektowych...
Cena detaliczna raczej głównie zależy od tego ile klient do którego
adresowana jest oferta może zapłacić bez psioczenia na duże ceny.
Przecież dobre płetwy to cena kilkuset dolarów - żeby ze złota
były to może tyle powinny kosztować a nie kawałek sprężynki ze
stali nierdzewnej które można zrobić w Chinach za 2zł za tuzin...

Data: 2009-08-09 10:42:04
Autor: grupy
[KwM] gumowe paski zabijaja

Użytkownik "Adm F" <scaner@autograf.pl> napisał w wiadomości

[...]

W sumie co się stało. Trzy razy sięgnąłem do stopy i zatrzasnąłem klamerkę. Za to te 1500 razy ubierałem wygodnie pasek dopasowując go do butów. Tak jak pisałem każdy ma swoje priorytety. Klamry przy planach maresa są po to aby nie zaciągać paska po ubraniu (to jest moment kiedy paski w typowych zapięciach mocno się nadwyrężają)  ani nie nakładać już zaciśniętego paska przez pięte (to też naraża pasek na zerwanie bo przez moment jest bardziej rozciągnięty niż przy typowej pracy na pięcie). Pasek masz w klamerkach uregulowany na dobrą długość ale poluzowany (jak but narciarski z rozpiętymi klamrami) i po nałożeniu paska na pięte naciągasz go klamrą (dwoma klamerkami). Odpięcie jednej klamry nie powoduje spadania paska a dwie na raz nigdy mi się odpieły. Powtórne zapięcie to sięgnięcie do nogi :-)
Sprężyn używam dlatego, że sięganie w grubym ocieplaczu, suchym i sprzęcie do własnej stopy w okolicy pięty wymaga niewygodnego pochylenia się na jakieś 2-3 sekundy. Nałożeni sprężyny to jest jedna sekunda. Więc przy suchym wolę sprężyny.
Przy piance wolę paski (nie tylko że pianka ale wyjazdy to często przypadkowy sprzęt) Jeżeli ograniczam zabierany sprzęt to mogę nie wziąć butów (pożyczę wszędzie) a dobre płetwy pożyczyć ciężej.
Poza tym jak tobie zapięcia nie pasują to idealnie. Byłem tylko ciekawy ile takich nurkowań wykonałeś. Mnie pasują - dlatego ze względu na własną wygodę wymieniam przed wyjazdem sprężyny na paski. Jaki inny byłby powód takich działań. Ale oczywiście wiele ludzi ma cały czas sprężyny albo cały czas paski. Każdy ma swoje racje.
Wracając do mojej ulubionej obserwacji. Ciągle próbuję zrozumieć dlaczego w narciarstwie różnorodność sprzętu i opini jest czymś normalnym a w nurkowaniu nie. Mnie nie dziwi że ty używasz tylko sprężyn. Rozumiem że tak jest ci wygodniej, czujesz się bezpieczniej, itp. Super. Było by bez sensu gdybyś ich w takim wypadku nie używał. Ktoś na podobnej zasadzie używa pasków lub wymienia paski na sprężyny i odwrotnie. Każdy z nas ma inne upodobania, doświadczenie, itp.

[...]

Producenci nie stosują sprężyn ponieważ po pierwsze większość świata nurkuje w tak ciepłych wodach, że w cienkich butkach sprężyny nie były by wygodne. Nie potrafię co kosztuje więcej przy produkcji 100 000 sztuk ale wydaje mi się że sprężyny nie były by droższe. One po prostu nie są wielu ludziom potrzebne.

W zimych ciemnych wodach popularne są nie tylko suchacze ale i sprężyny czy komputery na rękę a nie w konsolach. W ciepłych przejrzystych wodach popularny jest inny sprzęt bo ma tam więcej zalet niż wad. Podobnie w zimnych nieprzejrzystych wodach popularne są inne rozwiązania ponieważ mają tutaj więcej zalet niż wad. Nie kupię sobie specjalnie knsoli na wyjazdy bo mi szkoda kasy ale wymiana sprężyn na paski przy wyjeździe na włóczenie się po świecie - to mi się chce.

Każde rozwiązanie ma wady i zalety "i chodzi o to aby te zalety nie przysłoniły nam wad"

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2009-08-09 09:23:45
Autor:
[...]

Jak się nurkuje na różnym sprzęcie, to posiada się elastyczne podejście.
Czy konfiguracja DIR jest dobra do rzeki ? w której daje się pod prąd
podpłynąć kraulem bez sprzętu. NIE
Nie ma jedynie słusznej konfiguracji, co wykazała rozmowa z Paćko i pokazanie
że zawodowa działka ma inne rozwiązania, sprawdzone dużo głębiej i dłużej.
Na retronurku w Białym miałem płetwy paskowe na gołą stopę, czy sprężyna
dopasowana do suchego z grubym butem sprawdziła by się, czy nie na gołej stopie ?

pozdrawiam rc
ps Dla wielu osób było trudne do pojęcia jak można nurkować bez KRW czy
skrzydła, czyste jaja.

Data: 2009-08-09 11:58:14
Autor: SHARMDIVER.PL
Retro nurki
demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:

pozdrawiam rc
ps Dla wielu osób było trudne do pojęcia jak można nurkować bez KRW czy
skrzydła, czyste jaja.

Ale też "retro nurki" które nigdy nie pływały w KRW mają duże problemy lub po prostu nie potrafią pływać w KRW (nie mogą na starość nauczyć się nowych sztuczek?  :) )

Data: 2009-08-09 11:57:48
Autor:
Retro nurki
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
> [...]

Ale też "retro nurki" które nigdy nie pływały w KRW mają duże problemy lub po prostu nie potrafią pływać w KRW (nie mogą na starość nauczyć się nowych sztuczek?  :) )

Nie przeczę że były wypadki gdy zaczynali używać KRW. Podobnie z suchymi z
jednym zaworem upustowym, PW2 miało ich 5. Witold Śmiłowski ma sposób
wypuszczania nadmiaru gazu z suchego kryzą szyjną. Nie do zrobienia w PW2 czy
innych z suchym łbem. Dlatego warto wiedzieć co można zrobić w odmiennych
konfiguracjach sprzętowych.

pozdrawiam rc

Data: 2009-08-09 14:28:26
Autor: 666
Retro nurki
To proste, ale lepsze jest napełnienie suchego powietrzem przez kryzę szyjna ;-)
JaC

-- -- -

Witold ma sposób wypuszczania nadmiaru gazu z suchego kryzą szyjną.

Data: 2009-08-09 14:32:33
Autor: SHARMDIVER.PL
Retro nurki
[...]

Jan Dudziński też :)
I kilkadziesiąt tysięcy osób umiejących nurkować w "suchym"
:)

Data: 2009-08-09 12:42:37
Autor:
> [...]
> pozdrawiam rc

Jan Dudziński też :)
I kilkadziesiąt tysięcy osób umiejących nurkować w "suchym"

W skafandrze z suchym łbem ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-08-09 14:49:30
Autor: SHARMDIVER.PL
Retro nurki
demolant@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
[...]

A to przeprosiny.
Jeśli Śmiłowski to potrafi to należy się szacunek.

Data: 2009-08-09 12:42:44
Autor:

Data: 2009-08-09 15:17:15
Autor:
Suchy łeb

A to przeprosiny.
Jeśli Śmiłowski to potrafi to należy się szacunek.

Mam też suchą piankę z kapturem połączonym ze skafandrem, w tym skafandrze też
trudno uwalnia się powietrze kryzą szyjną, łatwiej rękawkiem, jeszcze łatwiej
upustowym zaworem.

pozdrawiam rc

Data: 2009-08-10 01:33:33
Autor: Adm F
[KwM] gumowe paski zabijaja
grupy pisze:

Nie potrafię co kosztuje więcej przy produkcji 100 000 sztuk ale wydaje mi się że sprężyny nie były by droższe.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Maciek, co do reszty to w zasadzie zgoda nie ma co bić piany ważne żeby czasu na nuranie nie brakowało. Ale co do zacytowanego fragmentu to ja mam wątpliwości bo biorąc pod uwagę że producentów jest kilku i każdy z nich ma po kilka modeli i te modele występują w kilku rozmiarach to żeby po 100 tysi sprężyn zamówić to wychodzi mi tak na oko że nie sprzedaje się rocznie tyle milionów płetw żeby twój warunek kosztowy był spełniony    to z jednej strony a z drugie to ja mam takiego czuja że 1 sztuka dobrej stalowej sprężyny kosztuje więcej w produkcji niż 1 sztuka płetwy oczywiście mogę się mylić ale nawet jeżeli mam rację to w sumie bez znaczenia :-)

--

Adam instr. NAUI 49419

[KwM] gumowe paski zabijajš