Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana

guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana

Data: 2009-04-10 09:59:06
Autor: AKucharczyk
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Jak w temacie.
Laguna 1.8 8V 1998r.
Jak wymieniæ czujnik temperatury p³ynu ch³odz±cego ?
Trzeba spuszczaæ p³yn ?? Uk³ad siê odpowietrza samemu manualnie czy nie ?
Proszê o w miarê ³patologiczne wyt³umaczenie jak najszybciej i jak najmniej
bezbole¶nie dokonaæ wymiany ?

Czy czujnik temperatury to ten z zielon± kostk± i 3 przewodami ?

Sorry za lamerskie pytania, ale dopiero co kupi³em auto i nie bardzo jestem
oblatany w temacie ,.

Data: 2009-04-10 14:25:20
Autor: tor
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Witam

Jak wymieniæ czujnik temperatury p³ynu ch³odz±cego ?
Trzeba spuszczaæ p³yn ?? Uk³ad siê odpowietrza samemu manualnie czy nie ?
Proszê o w miarê ³patologiczne wyt³umaczenie jak najszybciej i jak najmniej
bezbole¶nie dokonaæ wymiany ?


Sa dwa czujniki plynu ch³odzacego. Zielony - ten bardziej od przodu. Odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej.
Bialy - po tej samej lini, ale z tylu glowicy . Ten podaje info o temp plynu dla komputera silnika.Na tej podstawie sielnik steruje ssaniem.

Ja wymienialem ten bialy. Zeby go zmienic najlepiej sciagnac filtr powietrza. Wtedy masz lepszy dostep do czujnikow - obu. Przy wymianie zejdzie troche plynu, ale niezbyt duzo. Jak juz wkrecisz nowy, dolewasz plynu w zbiorniczku wyrownawczym na maks i odpalasz silnik. Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.

Calosciowej roboty na jakies 20min.

Pozdrawiam
 Radek

Data: 2009-04-10 14:32:37
Autor: tor
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
A tak wogole to zapraszam na forum laguny
www.renaultlaguna.pl/forum/
Tam znajdziesz wiekszosc odpowiedzi na pytania odnosnie laguny :)

Data: 2009-04-10 18:27:07
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
tor pisze:
Witam

Jak wymieniæ czujnik temperatury p³ynu ch³odz±cego ?
Trzeba spuszczaæ p³yn ?? Uk³ad siê odpowietrza samemu manualnie czy nie ?
Proszê o w miarê ³patologiczne wyt³umaczenie jak najszybciej i jak najmniej
bezbole¶nie dokonaæ wymiany ?


Sa dwa czujniki plynu ch³odzacego. Zielony - ten bardziej od przodu. Odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej.
Bialy - po tej samej lini, ale z tylu glowicy . Ten podaje info o temp plynu dla komputera silnika.Na tej podstawie sielnik steruje ssaniem.

Ja wymienialem ten bialy. Zeby go zmienic najlepiej sciagnac filtr powietrza. Wtedy masz lepszy dostep do czujnikow - obu. Przy wymianie zejdzie troche plynu, ale niezbyt duzo.

Z tym siê zgadzam.

Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.

A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy.
Proponujê zajrzeæ do ksi±¿ki z serii "Sam naprawiam".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

Data: 2009-04-10 20:42:18
Autor: Adam P³aszczyca
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Dnia Fri, 10 Apr 2009 18:27:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.

A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy.
Proponujê zajrzeæ do ksi±¿ki z serii "Sam naprawiam".

We francuskich g... pewnie tak.... W Fordach siê to jednak udaje
automagicznie :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-04-10 20:57:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Adam P³aszczyca pisze:
Dnia Fri, 10 Apr 2009 18:27:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.
A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy.
Proponujê zajrzeæ do ksi±¿ki z serii "Sam naprawiam".

We francuskich g... pewnie tak.... W Fordach siê to jednak udaje
automagicznie :D


Id¼ sobie wymieñ nagrzewnicê w jakim¶ dojczpancerwagenie. Potem zrób to samo we francuskim gównie pt. Laguna I. A nastêpnie zacznij narzekaæ. :P


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

Data: 2009-04-11 13:45:51
Autor: Adam P³aszczyca
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Dnia Fri, 10 Apr 2009 20:57:36 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

We francuskich g... pewnie tak.... W Fordach siê to jednak udaje
automagicznie :D


Id¼ sobie wymieñ nagrzewnicê w jakim¶ dojczpancerwagenie. Potem zrób to samo we francuskim gównie pt. Laguna I. A nastêpnie zacznij narzekaæ. :P

Dziêkujê, dlatego mam Fordy - i wymienia siê ³atwo i odpowietrzaæ nie
trzeba :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-04-11 08:52:49
Autor: RADEK
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana

We francuskich g... pewnie tak.... W Fordach siê to jednak udaje
automagicznie :D

W niemieckich g.. z autodpowietrzaniem tez sa jazdy ;) . Mialem Sierre, Passata i zawsze byly jakies jazdy z nagrzewnica, a uklady byly zawsze w 100% sprawne. Teraz poruszam sie "zabojadami" od chyba 8 lat i tez nie mam wiekszych klopotow. Jak sie dba, tak sie ma :D A w duzej czesci francuzow, nagrzewnice sa wyzej niz calosc ukladu chlodzenia, stad te odpowietrzniki na wezach.

Pozdrawiam
 Radek

Data: 2009-04-11 13:46:23
Autor: Adam P³aszczyca
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Dnia Sat, 11 Apr 2009 08:52:49 +0200, RADEK napisa³(a):

W niemieckich g.. z autodpowietrzaniem tez sa jazdy ;) . Mialem Sierre, Passata i zawsze byly jakies jazdy z nagrzewnica, a uklady byly zawsze w 100% sprawne.

Cholera, ja mam Sierrê i jakosnie zauwa¿am. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-04-11 19:26:16
Autor: J.F.
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
On Sat, 11 Apr 2009 13:46:23 +0200,  Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Sat, 11 Apr 2009 08:52:49 +0200, RADEK napisa³(a):
W niemieckich g.. z autodpowietrzaniem tez sa jazdy ;) . Mialem Sierre, Passata i zawsze byly jakies jazdy z nagrzewnica, a uklady byly zawsze w 100% sprawne.

Cholera, ja mam Sierrê i jakosnie zauwa¿am.

A ja mialem sierre wiele lat .. co to jest autoodpowietrzanie ? Co to
jest nagrzewnica ? Co to sa klopoty ? A nie, przepraszam, wiem co to
jest klopot i ile kosztuje termostat :-)

J.

Data: 2009-04-11 08:49:48
Autor: RADEK
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.

A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy.
Proponujê zajrzeæ do ksi±¿ki z serii "Sam naprawiam".

Eee... Sam mam Lagune i przy wymianie tego czujnika nie bylo potrzeby odpowietrzac nagrzewnicy. Ten odpowietrznik na wezu wspomaga tylko odpowietrzanie, ale wtedy jak wymieniasz caly plyn lub rozpinasz wszystkie weze do jakiegos wiekszego dlubania. NA chlodnicy w Lagunie nie ma zadnego odpowietrznika. Zbiorniczek wyrownawczy jest najwyzszym punktem w ukladzie chlodzenia.


Pozdrawiam
 Radek

Data: 2009-04-11 10:57:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
RADEK pisze:
Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.
A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy.
Proponujê zajrzeæ do ksi±¿ki z serii "Sam naprawiam".

Eee... Sam mam Lagune i przy wymianie tego czujnika nie bylo potrzeby odpowietrzac nagrzewnicy. Ten odpowietrznik na wezu wspomaga tylko odpowietrzanie, ale wtedy jak wymieniasz caly plyn lub rozpinasz wszystkie weze do jakiegos wiekszego dlubania. NA chlodnicy w Lagunie nie ma zadnego odpowietrznika. Zbiorniczek wyrownawczy jest najwyzszym punktem w ukladzie chlodzenia.

Masz wspomniany silnik 1.8 8V (F3P)? To spójrz na górny prawy róg ch³odnicy, zobaczysz tam co¶ co wygl±da jak nakrêtka wentyla ko³a. To jest w³a¶nie odpowietrznik.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona