gwarancja .?.

Data: 2012-05-20 15:00:07
Autor: hydraulik
gwarancja .?.
Ciągle się te przepisy zmieniają więc zupełnie się pogubiłem w temacie gwarancji, więc jakie obecnie kodeksy i artykuły regulują gwarancję i jej warunki?

Ostatnio szukałem kwestii po ilu naprawach gwarancyjnych mogę żądać zwrotu kasy lub wymiany towaru na nowy, ale znalazłem tylko że powstały nowe uaktualnienia do KC w których prawie nic nie ma:(

Data: 2012-05-20 18:13:17
Autor: qwerty
gwarancja .?.
Użytkownik "hydraulik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb8eaac$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...
Ciągle się te przepisy zmieniają więc zupełnie się pogubiłem w temacie gwarancji, więc jakie obecnie kodeksy i artykuły regulują gwarancję i jej warunki?

Gwarancja jest dobrowolna.

Data: 2012-05-21 19:48:18
Autor: hydraulik
gwarancja .?.
Gwarancja jest dobrowolna.

Kiedyś nie była, ale teraz wprowadzono poprawki do KC, więc jeśli jest to co ją reguluje?

Co oznacza właściwie gwarancja i jak się odnieść do spraw w niej nie zawartych.

Czyli wychodzi na to ze obecnie klient nie ma żadnych praw w związku z zakupem, nie jest chroniony?

Namnożyło się teraz masa około gwarancyjnych terminów, jakieś niezgodności z umową, rękojmie i podobne, ja się w tym zupełnie gubię:(

Data: 2012-05-21 18:50:06
Autor: januszek
gwarancja .?.
hydraulik napisa?(a):

Gwarancja jest dobrowolna.

Kiedyś nie była, ale teraz wprowadzono poprawki do KC, więc jeśli jest to co ją reguluje?

Mylisz sie.

[...]

http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-21 22:14:42
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja .?.
On Mon, 21 May 2012, hydraulik wrote:

Gwarancja jest dobrowolna.

Kiedyś nie była, ale teraz wprowadzono poprawki do KC, więc jeśli
jest to co ją reguluje?

  Wiesz jak to jest z piłka?
  Albo z rakieta?
  ;)
  No to tak jest z gwarancja: sa dwie oddzielne podstawy do
okreslania gwarancji:
- ogólna, z Kodeksu Cywilnego
- szczególna, z przepisów konsumenckich

  Jesli działa druga, to nie działa pierwsza.

  Ta konsumencka, która masz na mysli, wyróżnia się tym że:
- wymaga zapisania (nie musi to być "forma pisemna", z podpisem,
  ale tresc zapisana na jakims nosniku, więc np. forma ustna się
  nie liczy)
- może zupełnie swobodnie kształtowac prawa i obowiazki stron

Czyli wychodzi na to ze obecnie klient nie ma żadnych praw
w związku z zakupem, nie jest chroniony?

  Nie myl pojęć.
  Z braku kur nie należy wnioskować że nie ma ptaków ;)

Namnożyło się teraz masa około gwarancyjnych terminów,

  Rzekłbym: "niegwarancyjnych".

jakieś niezgodności z umową

  Ototo.

rękojmie

  Rekojmia jest na statusie "gwarancji z KC".
  Po pierwsze była "od zawsze", po drugie nie działa u konsumenta.
  Przekręcasz :[

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-05 22:30:07
Autor: PlaMa
gwarancja .?.

Rekojmia jest na statusie "gwarancji z KC".
Po pierwsze była "od zawsze", po drugie nie działa u konsumenta.
Przekręcasz :[

A w relacjach konsument - konsument?

Data: 2012-06-05 23:16:07
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja .?.
On Tue, 5 Jun 2012, PlaMa wrote:

Rekojmia jest na statusie "gwarancji z KC".
Po pierwsze była "od zawsze", po drugie nie działa u konsumenta.
Przekręcasz :[

A w relacjach konsument - konsument?

  Nie ma takich relacji.
  Konsument jest w relacji z przedsiębiorca, z definicji
(z ustawowej definicji :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-21 06:46:15
Autor: januszek
gwarancja .?.
hydraulik napisa?(a):

Ciągle się te przepisy zmieniają więc zupełnie się pogubiłem w temacie gwarancji, więc jakie obecnie kodeksy i artykuły regulują gwarancję i jej warunki?

Nie ma takich regulacji

Ostatnio szukałem kwestii po ilu naprawach gwarancyjnych mogę żądać zwrotu kasy lub wymiany towaru na nowy, ale znalazłem tylko że powstały nowe uaktualnienia do KC w których prawie nic nie ma:(

Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji.

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-24 10:35:48
Autor: Piotr
gwarancja .?.

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnjrjll7.1k8n.januszekgimli.mierzwiak.com...
hydraulik napisa?(a):

[...]

Wszytko znajdziecei na stronie UOKIK.
Pozdrawiam,

Data: 2012-05-24 10:29:49
Autor: januszek
gwarancja .?.
Piotr napisa?(a):

Wszytko znajdziecei na stronie UOKIK.

Nie prawda. j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-24 19:24:32
Autor:
gwarancja .?.
Użytkownik "januszek" napisał:
Nie ma takich regulacji

A jakie są regulacje w tej materii?

Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji.

Po pierwsze, to kupując towar często nie ma możliwości zapoznania się z warunkami gwarancji.
Po drugie, warunki gwarancji mogą zawierać różne dziwne sformułowania, na przykład "krzywy ryj kupującego powoduje utratę gwarancji".
Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji? Na przykład ile napraw gwarancyjnych upoważnia do zwrotu pieniędzy, bo na przykład mogę kupić kowar z 2 letnią gwarancją i nie mieć możliwości korzystania z niego bo przez całe 2 lata towar był naprawiany gwarancyjnie.

Data: 2012-05-25 00:58:41
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja .?.
On Thu, 24 May 2012, news wrote:

Użytkownik "januszek" napisał:
Nie ma takich regulacji

A jakie są regulacje w tej materii?

  Hm... mamy usiłować rozgryzc takie pojęcia, jak "nic", NULL
i czarna dziura?
  Regulacje sa takie:
- gwarancja konsumencka musi być sformułowana na pismie
- jest nieodpłatna
- musi wskazywać zobowizanego do obsługi roszczen (bo
  gwarancji może udzielić ktokolwiek, w tym sprzedawca)
- dolicza się do niej 'zapewnienia' uczynione przez producenta,
  dystrybutorów i sprzedawcę, również (ważne) te zapisane
  w reklamach (wspomniałem że "zapisane"? no to wyjasniam,
  że nie wiem czy zapis dzwięku i obrazu nie będacego
  tekstem się liczy :>), przy czym za swoje 'zapewnienia'
  sprzedawca odpowiada bez ograniczeń, a za producenckie
  i dystrybutorów o ile "z łatwoscia mógł się dowiedzieć"
  (nie przjedzie więc wersja, że w chinskiej reklamie
  obiecywali cos, czego w polskiej reklamie nie było)

  Tu:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.php?page=47
....czytaj art.13

Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji.

Po pierwsze, to kupując towar często nie ma możliwości
zapoznania się z warunkami gwarancji.

  Z przepisów wynika, że nikt nie ma takiego obowiazku.
  Gwarancja jest jednostronnym oswiadczeniem, to w interesie
sprzedawcy jest "pochwalic się" gwarancja.
  Jak sprzedawca ma klienta w głębokim poważaniu, to cóż...

Po drugie, warunki gwarancji mogą zawierać różne dziwne sformułowania,

  Moga.

na przykład "krzywy ryj kupującego powoduje utratę gwarancji".

  A to dałoby się podważyć przez brak uzasadnienia (i art.5KC)
oraz zakaz dyskryminacji :>

Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji?

  Nic.
  Nikt nie ma obowiazków nie ujetych w gwarancji.
  Po prostu, klient ma inne, mocne narzedzie dochodzenia roszczeń,
w postaci "niezgodnosci z umowa".
  Nie musi korzystac z gwarancji.

Na przykład
ile napraw gwarancyjnych upoważnia do zwrotu pieniędzy,

"Nie ma takiego przepisu".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-25 16:49:14
Autor:
gwarancja .?.
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
[...]

Więc wytłumacz co to za narzędzie ta :niezgodność z umową" oraz jakie prawa jakie akty prawne ją określają? Bo odnoszę wrażenie że teraz zmieniono nazwę gwarancji na niezgodność z umową po to żeby kupujący się nie zorientował i nie mógł skutecznie dochodzić swoich praw.

Data: 2012-05-26 08:49:33
Autor: Liwiusz
gwarancja .?.
W dniu 2012-05-25 16:49, news pisze:
[...]

Jak kupujący taki niegramotny, że po tylu latach działania ustawy nie umie sobie wygooglać na jej temat podstawowych informacji, to faktycznie każde działanie sprzedawcy, ba - nawet jego istnienie - będzie uznawał za sypanie mu piachu w oczy ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-05-26 17:57:59
Autor: Bydlę
gwarancja .?.
On 2012-05-25 16:49:14 +0200, <news> said:

Więc wytłumacz co to za narzędzie ta :niezgodność z umową"

Taki śmieszny papierek, ustawa na to mówią. Zacznij do "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego1)"

 oraz jakie prawa jakie akty prawne ją określają?

jw

Bo odnoszę wrażenie

Ale mylne.

--
Bydlę

Data: 2012-06-04 21:51:18
Autor:
gwarancja .?.
Użytkownik "Bydlę" napisał:
Taki śmieszny papierek, ustawa na to mówią. Zacznij do
"o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego1)"

No i się okazuje że ten śmieszny papierek likwiduje zapisy o gwarancji zawarte w KC i jaki z tego morał? Poza tym nic ten papierek nie wnosi.
Ktoś wspominał o niezgodności towaru z umową, ale to chroni przez zaledwie 6 miesięcy, czyli faktycznie wynika że ostatnio klient został pozbawiony praw z tytułu gwarancji, czyli sprzedawca może praktycznie bezkarnie wcisnąć klientowi każdy bubel.

Data: 2012-06-04 23:35:32
Autor: Adam Klobukowski
gwarancja .?.
On Monday, 4 June 2012 21:51:18 UTC+2, (unknown)  wrote:
Użytkownik "Bydlę" napisał:
> [...]

Ktoś wspominał o niezgodności towaru z umową, ale to chroni przez zaledwie 6 miesięcy, czyli faktycznie wynika że ostatnio klient został pozbawiony praw z tytułu gwarancji, czyli sprzedawca może praktycznie bezkarnie wcisnąć klientowi każdy bubel.

Niezgodność towaru z umową chroni dwa lata, z tym że do sześciu miesięcy przyjmuje się że niezgodność istniała w chwili zakupu, a po sześciu miesiącach konsument musi to udowodnić.

AdamK

Data: 2012-06-05 13:25:11
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja .?.
On Mon, 4 Jun 2012, news wrote:

czyli faktycznie wynika że ostatnio klient został pozbawiony
praw z tytułu gwarancji,

  Nie tak.
  Został pozbawiony niektórych domyslnych (rok obowiazywania) oraz
niektórych ustawowych praw z gwarancji, dostajac w zamian INNE
prawa gwarancyjne.
  Chyba mi nie powiesz, że prawo do powoływania się na tresć reklamy
to jest "słabe prawo"?

czyli sprzedawca może praktycznie bezkarnie wcisnąć klientowi każdy bubel.

  Nie, tylko wtedy, jak klient chce kupić bubel ;)
  Popatrz na to tak: jak chce się mieć gwarancję, staje się ważne,
aby sprawdzić co producent oferuje "w tym temacie".
  Można również ponegocjować ze sprzedawca.
  Ba, można KUPIĆ gwarancję!
(w zeszłym roku dobrze wyszedłem na tak kupionej gwarancji do
lodówki).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-05 16:18:02
Autor: John Kołalsky
gwarancja .?.

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

..
 Ba, można KUPIĆ gwarancję!
(w zeszłym roku dobrze wyszedłem na tak kupionej gwarancji do
lodówki).

Czyli ubezpieczyłeś się=wziąłeś udział w loterii.

Data: 2012-06-05 23:14:53
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja .?.
On Tue, 5 Jun 2012, John Kołalsky wrote:

[...]

  Owszem.
  Każda gwarancja jest takim ubezpieczeniem.

pzdr, Gotfryd

gwarancja .?.