Data: 2012-05-21 06:46:15 | |
Autor: januszek | |
gwarancja .?. | |
hydraulik napisa?(a):
CiÄ gle siÄ te przepisy zmieniajÄ wiÄc zupeĹnie siÄ pogubiĹem w temacie gwarancji, wiÄc jakie obecnie kodeksy i artykuĹy regulujÄ gwarancjÄ i jej warunki? Nie ma takich regulacji Ostatnio szukaĹem kwestii po ilu naprawach gwarancyjnych mogÄ ĹźÄ daÄ zwrotu kasy lub wymiany towaru na nowy, ale znalazĹem tylko Ĺźe powstaĹy nowe uaktualnienia do KC w ktĂłrych prawie nic nie ma:( Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji. j. -- Uprzejmie PaĹstwu deklarujÄ, Ĺźe w czasie Euro2012 bÄdÄ bojkotowaĹ politykĂłw i politykÄ! |
|
Data: 2012-05-24 10:35:48 | |
Autor: Piotr | |
gwarancja .?. | |
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnjrjll7.1k8n.januszekgimli.mierzwiak.com... hydraulik napisa?(a): Wszytko znajdziecei na stronie UOKIK. Pozdrawiam, |
|
Data: 2012-05-24 10:29:49 | |
Autor: januszek | |
gwarancja .?. | |
Piotr napisa?(a):
Wszytko znajdziecei na stronie UOKIK. Nie prawda. j. -- Uprzejmie PaĹstwu deklarujÄ, Ĺźe w czasie Euro2012 bÄdÄ bojkotowaĹ politykĂłw i politykÄ! |
|
Data: 2012-05-24 19:24:32 | |
Autor: | |
gwarancja .?. | |
UĹźytkownik "januszek" napisaĹ:
Nie ma takich regulacji A jakie sÄ regulacje w tej materii? Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji. Po pierwsze, to kupujÄ c towar czÄsto nie ma moĹźliwoĹci zapoznania siÄ z warunkami gwarancji. Po drugie, warunki gwarancji mogÄ zawieraÄ róşne dziwne sformuĹowania, na przykĹad "krzywy ryj kupujÄ cego powoduje utratÄ gwarancji". Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji? Na przykĹad ile napraw gwarancyjnych upowaĹźnia do zwrotu pieniÄdzy, bo na przykĹad mogÄ kupiÄ kowar z 2 letniÄ gwarancjÄ i nie mieÄ moĹźliwoĹci korzystania z niego bo przez caĹe 2 lata towar byĹ naprawiany gwarancyjnie. |
|
Data: 2012-05-25 00:58:41 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja .?. | |
On Thu, 24 May 2012, news wrote:
Użytkownik "januszek" napisał: Hm... mamy usiłować rozgryzc takie pojęcia, jak "nic", NULL i czarna dziura? Regulacje sa takie: - gwarancja konsumencka musi być sformułowana na pismie - jest nieodpłatna - musi wskazywać zobowizanego do obsługi roszczen (bo gwarancji może udzielić ktokolwiek, w tym sprzedawca) - dolicza się do niej 'zapewnienia' uczynione przez producenta, dystrybutorów i sprzedawcę, również (ważne) te zapisane w reklamach (wspomniałem że "zapisane"? no to wyjasniam, że nie wiem czy zapis dzwięku i obrazu nie będacego tekstem się liczy :>), przy czym za swoje 'zapewnienia' sprzedawca odpowiada bez ograniczeń, a za producenckie i dystrybutorów o ile "z łatwoscia mógł się dowiedzieć" (nie przjedzie więc wersja, że w chinskiej reklamie obiecywali cos, czego w polskiej reklamie nie było) Tu: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.php?page=47 ....czytaj art.13 Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji. Z przepisów wynika, że nikt nie ma takiego obowiazku. Gwarancja jest jednostronnym oswiadczeniem, to w interesie sprzedawcy jest "pochwalic się" gwarancja. Jak sprzedawca ma klienta w głębokim poważaniu, to cóż... Po drugie, warunki gwarancji mogą zawierać różne dziwne sformułowania, Moga. na przykład "krzywy ryj kupującego powoduje utratę gwarancji". A to dałoby się podważyć przez brak uzasadnienia (i art.5KC) oraz zakaz dyskryminacji :> Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji? Nic. Nikt nie ma obowiazków nie ujetych w gwarancji. Po prostu, klient ma inne, mocne narzedzie dochodzenia roszczeń, w postaci "niezgodnosci z umowa". Nie musi korzystac z gwarancji. Na przykład "Nie ma takiego przepisu". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-05-25 16:49:14 | |
Autor: | |
gwarancja .?. | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji? Więc wytłumacz co to za narzędzie ta :niezgodność z umową" oraz jakie prawa jakie akty prawne ją określają? Bo odnoszę wrażenie że teraz zmieniono nazwę gwarancji na niezgodność z umową po to żeby kupujący się nie zorientował i nie mógł skutecznie dochodzić swoich praw. |
|
Data: 2012-05-26 08:49:33 | |
Autor: Liwiusz | |
gwarancja .?. | |
W dniu 2012-05-25 16:49, news pisze:
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał: Jak kupujący taki niegramotny, że po tylu latach działania ustawy nie umie sobie wygooglać na jej temat podstawowych informacji, to faktycznie każde działanie sprzedawcy, ba - nawet jego istnienie - będzie uznawał za sypanie mu piachu w oczy ;) -- Liwiusz |
|
Data: 2012-05-26 17:57:59 | |
Autor: Bydlę | |
gwarancja .?. | |
On 2012-05-25 16:49:14 +0200, <news> said:
Więc wytłumacz co to za narzędzie ta :niezgodność z umową" Taki śmieszny papierek, ustawa na to mówią. Zacznij do "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego1)" oraz jakie prawa jakie akty prawne ją określają? jw Bo odnoszę wrażenie Ale mylne. -- Bydlę |
|
Data: 2012-06-04 21:51:18 | |
Autor: | |
gwarancja .?. | |
Użytkownik "Bydlę" napisał:
Taki śmieszny papierek, ustawa na to mówią. Zacznij do No i się okazuje że ten śmieszny papierek likwiduje zapisy o gwarancji zawarte w KC i jaki z tego morał? Poza tym nic ten papierek nie wnosi. Ktoś wspominał o niezgodności towaru z umową, ale to chroni przez zaledwie 6 miesięcy, czyli faktycznie wynika że ostatnio klient został pozbawiony praw z tytułu gwarancji, czyli sprzedawca może praktycznie bezkarnie wcisnąć klientowi każdy bubel. |
|
Data: 2012-06-04 23:35:32 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
gwarancja .?. | |
On Monday, 4 June 2012 21:51:18 UTC+2, (unknown) wrote:
Użytkownik "Bydlę" napisał: Niezgodność towaru z umową chroni dwa lata, z tym że do sześciu miesięcy przyjmuje się że niezgodność istniała w chwili zakupu, a po sześciu miesiącach konsument musi to udowodnić. AdamK |
|
Data: 2012-06-05 13:25:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja .?. | |
On Mon, 4 Jun 2012, news wrote:
czyli faktycznie wynika że ostatnio klient został pozbawiony Nie tak. Został pozbawiony niektórych domyslnych (rok obowiazywania) oraz niektórych ustawowych praw z gwarancji, dostajac w zamian INNE prawa gwarancyjne. Chyba mi nie powiesz, że prawo do powoływania się na tresć reklamy to jest "słabe prawo"? czyli sprzedawca może praktycznie bezkarnie wcisnąć klientowi każdy bubel. Nie, tylko wtedy, jak klient chce kupić bubel ;) Popatrz na to tak: jak chce się mieć gwarancję, staje się ważne, aby sprawdzić co producent oferuje "w tym temacie". Można również ponegocjować ze sprzedawca. Ba, można KUPIĆ gwarancję! (w zeszłym roku dobrze wyszedłem na tak kupionej gwarancji do lodówki). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-06-05 16:18:02 | |
Autor: John Kołalsky | |
gwarancja .?. | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> .. Czyli ubezpieczyłeś się=wziąłeś udział w loterii. |
|
Data: 2012-06-05 23:14:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja .?. | |
On Tue, 5 Jun 2012, John Kołalsky wrote:
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> Owszem. Każda gwarancja jest takim ubezpieczeniem. pzdr, Gotfryd |
|