gwarancja na aku centra futura

Data: 2012-02-09 21:24:05
Autor: Bydlę
gwarancja na aku centra futura
On 2012-02-09 19:29:51 +0000, "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> said:

jak jade autem dziennie rano, czasem przeciąga rozrusznik (- kilkanaście stopni) ale auto odpali
ale jak auto postoi ze dwa dni (dłużej nie stało na razie) akumulator siada i trzeba odpalac na kable

A jedziesz codziennie rano za róg, czy na drugi koniec kraju?
Bo jest istotna różnica w czasie pracy alternatora.

Uznają to jako wada/awaria w ramach gwarancji?

Ale co? BO nie wiemy czy samochód jest sprawny i ładuje, i czy pokonujesz dystans dający szansę alternatorowi.

Bo nie wiem czy w ogole szukac gwarancji i paragonu:)

Jeśli wykluczyłeś wszystko inne, to tak, szukaj i reklamuj.

--
Bydlę

Data: 2012-02-10 16:10:16
Autor: uciu
gwarancja na aku centra futura
A jedziesz codziennie rano za róg, czy na drugi koniec kraju?
Bo jest istotna różnica w czasie pracy alternatora.

akumulator padł w takich okolicznościach:
weekend  zrobiłem 300km
poniedziałek 10km
wtorek auto stało
środa stało
czwartek nie odpalił (odpaliłem o kabli, zrobiłem 70km)
piątek/dziś rozrusznik przeciąga ale silnik odpala

Yariska stoi 2 tygodnie pod chmurką (żona ma wolne) i odpala na dotyk...

uciu

--
-- -
uciu

Data: 2012-02-10 18:38:44
Autor: Bydlę
On 2012-02-10 15:10:16 +0000, "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> said:

[...]

Czyli
JEŚLI akumulator jest wadliwy, to jego wina
oraz
JEŚLI alternator/instalacja elektryczna jest wadliwa, to ich wina.

1. elektryk i sprawdzenie alternatora/instalacji
2. następne kroki w zależności od efektów 1.

--
Bydlę

Data: 2012-02-10 17:13:04
Autor: szufla
gwarancja na aku centra futura
Ale co? BO nie wiemy czy samochód jest sprawny i ładuje, i czy pokonujesz dystans dający szansę alternatorowi.

Niestety, przy krotkich przebiegach trzeba czasem wyskakiwac z miernikiem i ewentualnie doladowac prostownikiem.
Mam w jednym malym autku future 53Ah od 2 lat i ostatnio slabo krecil. Sprawdzilem i mial 11,7V po czym jeszcze  go zajechalem. Teraz naladowany prostownikiem i zobaczymy ile wytrzyma i czy w ogole cos z niego bedzie.

sz.

gwarancja na aku centra futura