Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   gwarancja na dyski twarde

gwarancja na dyski twarde

Data: 2016-07-22 18:47:03
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
Witam,
Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?

Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.

Na stronie WD jest możliwość sprawdzenia czy dysk jest na gwarancji, u
samsung.pl nie ma, u Seagate jest możliwość reklamacji (przynajmniej na
polskiej stronie WWW).

Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD, Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).

Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia, nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się ile fabryka dała.

ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie, nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.

WD ma zapis na etykiecie o regeneracji (Recertyfiled), Seagate napis (Certyfiked repaired HDD) oraz obwódka etykiety jest zielona.

Seagate:
http://bp2.blogger.com/_A3o0EjLYCNg/SEhgn7gtzGI/AAAAAAAABXo/eCluX6z4_NE/s1600/08-06-07+Seagate+RMA+Green+Label.jpg
https://www.bazang.ca/wp-content/uploads/2015/03/ccd413645bb64c5ff5912923b175fb90.jpg

WD (widać napis nad 1 TB)
http://images17.newegg.com/is/image/newegg/22-136-828-TS?$S640W$

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-04 18:29:00
Autor: Przemysław Ryk
gwarancja na dyski twarde
Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:47:03 +0200, Chris napisał(a):

W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
Witam,
Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?

Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.

Albowiem?

Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD, Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).

Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia, nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się ile fabryka dała.

ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie, nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
(ciach...)

Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba,    ]
[ która pisze bez honorariów.   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2016-08-05 11:07:07
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-04 o 18:29, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:47:03 +0200, Chris napisał(a):

W dniu 2016-07-22 o 09:18, dcim007 pisze:
Witam,
Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?

Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.

Albowiem?

Wszelako....

Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).

Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
ile fabryka dała.

ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
(ciach...)

Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.

Bzdura.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-05 12:39:00
Autor: Przemysław Ryk
gwarancja na dyski twarde
Dnia Fri, 5 Aug 2016 11:07:07 +0200, Chris napisał(a):

Witam,
Jak praktycznie, w przypadku dysków twardych wyprodukowanych przez WD,
Samsunga i Seagate wygląda gwarancja - czy serwis odbywa się przez
sprzedawcę czy też bezpośrednio u producenta?

Najbardziej opłaca się przez sklep gdzie kupiłeś.

Albowiem?

Wszelako....

A jakieś konkrety?

Można sprawdzić ile ma gwarancji i można reklamować do producenta (WD,
Seagate, Samsung w Seagate ale nie wszystkie).

Zalety to pewna wymiana na nowy, w miarę szybki serwis ok tygodnia,
nawet jak sklep padnie albo dał 2 lata a fabryka 3-5 lat to liczy się
ile fabryka dała.

ALE dyski są to w 70% regenerowane fabrycznie sztuki (inne sztuki niż ta
odesłana), gwarancja jest jedynie przedłużona o czas pobytu w serwisie,
nie jest dawana od nowa na 2-3-5 lat od daty wymiany.
(ciach...)

Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.

Bzdura.

Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
[ not religion, that's marriage.              ("CSI 9x19 The Descent Man") ]

Data: 2016-08-05 12:47:25
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-05 o 12:39, Przemysław Ryk pisze:

Przecież to samo będzie podczas reklamacji przez sklep - sklep uszkodzoną
sztukę wysyła do producenta, ten odsyła napęd refubrished.

Bzdura.

Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie sprzedawane w dystrybucji PL.

Reklamujesz u sprzedawcy > sprzedawca do dystrybutora > dystrybutor do producenta > klient dystrybutora dostaje nowy dysk z magazynu albo fakturę korygującą w przypadku braku towaru albo jego zamienników.

Dystrybutor nie daje dysków regenerowanych bo takich nie dostaje od producenta, dystrybutor dostaje kredyt notę albo inne rozliczenia/zniżki w zakupach.

Dyski regenerowane dostają tylko klienci którzy chcą ominąć drogę dystrybucyjną i wysłać bezpośrednio do producenta np. z powodu upadku sklepu, zagubienia dokumentów zakupu albo po prostu sklep jest za daleko i nie chce mu się jechać, przebywa poza granicami kraju w którym zakupił dysk.

Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z warunkami gwarancyjnymi producenta.

Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-05 20:09:00
Autor: Przemysław Ryk
gwarancja na dyski twarde
Dnia Fri, 5 Aug 2016 12:47:25 +0200, Chris napisał(a):

Bzdura.

Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie sprzedawane w dystrybucji PL.
(ciach...)
Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z warunkami gwarancyjnymi producenta.

Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że       ]
[ zawsze taka była.                                           (Sean Combs) ]

Data: 2016-08-05 20:19:30
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-05 o 20:09, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Fri, 5 Aug 2016 12:47:25 +0200, Chris napisał(a):

Bzdura.

Jasne. W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

Powinno to wyglądać tak, chyba że sklep ma dyski z przemytu nie
sprzedawane w dystrybucji PL.
(ciach...)
Gwarancja od dystrybutora na dysk wymieniany biegnie od nowa zgodnie z
warunkami gwarancyjnymi producenta.

Zrozumiałeś czy za mało szczegółowo się wyraziłem :)

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-06 01:19:00
Autor: Przemysław Ryk
gwarancja na dyski twarde
Dnia Fri, 5 Aug 2016 20:19:30 +0200, Chris napisał(a):

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Nim język puścisz w taniec,                                              ]
[ Załóż na mordę... kaganiec.                            (Jan Sztaudynger) ]

Data: 2016-08-06 14:27:21
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-06 o 01:19, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Fri, 5 Aug 2016 20:19:30 +0200, Chris napisał(a):

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

Ciekawe bo wiem skąd biorą te sklepy i wiem że wysyłają do dystrybutora a tam dostają nowe sztuki z magazynu.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-06 14:54:27
Autor: RadoslawF
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-06 o 14:27, Chris pisze:

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku
Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do
Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

Ciekawe bo wiem skąd biorą te sklepy i wiem że wysyłają do dystrybutora
a tam dostają nowe sztuki z magazynu.

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-06 17:50:49
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-06 o 14:54, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-06 o 14:27, Chris pisze:

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku
Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do
Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

Ciekawe bo wiem skąd biorą te sklepy i wiem że wysyłają do dystrybutora
a tam dostają nowe sztuki z magazynu.

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-07 10:23:15
Autor: RadoslawF
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-06 o 17:50, Chris pisze:

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku
Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do
Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

Ciekawe bo wiem skąd biorą te sklepy i wiem że wysyłają do dystrybutora
a tam dostają nowe sztuki z magazynu.

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną rękę.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-08 08:57:40
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-07 o 10:23, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-06 o 17:50, Chris pisze:

Z tego co kojarzę (znajomym kilka sztuk wymieniałem) w przypadku
Seagate
sklep nie wysyłał do żadnego dystrybutora, tylko bezpośrednio do
Seagate w
Polsce. I wracały do reklamującego właśnie refubrished.

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i
przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

Ciekawe bo wiem skąd biorą te sklepy i wiem że wysyłają do dystrybutora
a tam dostają nowe sztuki z magazynu.

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków tylko zwrot kasy.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-08 09:47:55
Autor: RadoslawF
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-08 o 08:57, Chris pisze:

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków
tylko zwrot kasy.

WD odsyła dyski po naprawie, mam jeszcze taki naprawiany.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-08 10:54:57
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-08 o 09:47, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-08 o 08:57, Chris pisze:

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po
taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków
tylko zwrot kasy.

WD odsyła dyski po naprawie, mam jeszcze taki naprawiany.

Nie w dystrybucji ... prywatnie jak wyślesz tak.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-08 14:13:24
Autor: RadoslawF
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-08 o 10:54, Chris pisze:

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po
taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków
tylko zwrot kasy.

WD odsyła dyski po naprawie, mam jeszcze taki naprawiany.

Nie w dystrybucji ... prywatnie jak wyślesz tak.

Zaraz będziesz kombinował z definicją dystrybucji.
Dysk kupiłem w MediaMarkt i tam oddałem jak padł.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-08 14:24:42
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-08 o 14:13, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-08 o 10:54, Chris pisze:

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po
taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną
rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków
tylko zwrot kasy.

WD odsyła dyski po naprawie, mam jeszcze taki naprawiany.

Nie w dystrybucji ... prywatnie jak wyślesz tak.

Zaraz będziesz kombinował z definicją dystrybucji.
Dysk kupiłem w MediaMarkt i tam oddałem jak padł.

I właśnie taki MediaMarkt nie kupuje bezpośrednio u producenta tylko przez dystrybucję na terenie danego kraju. MediaMarkt może teraz sam wysłać dysk do producenta w ramach gwarancji i otrzymać produkt refibroshed albo oddać tam gdzie kupił i dostać nowy z nową gwarancją. Co sam zrobi zależne jest od polityki firmy bo producent umożliwia wysyłkę bezpośrednią do siebie.
Jak już tego nie zrozumiesz to nie mamy o czym rozmawiać bo albo się nie znasz na tym albo po prostu piszesz żeby coś napisać.
dla mnie koniec tematu bo wyjaśniłem jak wygląda sprawa rozliczeń dla firm które kupują bezpośrednio u producenta a nie u pośredników.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-08 20:20:06
Autor: RadoslawF
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-08 o 14:24, Chris pisze:

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po
taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie
przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną
rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków
tylko zwrot kasy.

WD odsyła dyski po naprawie, mam jeszcze taki naprawiany.

Nie w dystrybucji ... prywatnie jak wyślesz tak.

Zaraz będziesz kombinował z definicją dystrybucji.
Dysk kupiłem w MediaMarkt i tam oddałem jak padł.

I właśnie taki MediaMarkt nie kupuje bezpośrednio u producenta tylko
przez dystrybucję na terenie danego kraju. MediaMarkt może teraz sam
wysłać dysk do producenta w ramach gwarancji i otrzymać produkt
refibroshed albo oddać tam gdzie kupił i dostać nowy z nową gwarancją.
Co sam zrobi zależne jest od polityki firmy bo producent umożliwia
wysyłkę bezpośrednią do siebie.
Jak już tego nie zrozumiesz to nie mamy o czym rozmawiać bo albo się nie
znasz na tym albo po prostu piszesz żeby coś napisać.
dla mnie koniec tematu bo wyjaśniłem jak wygląda sprawa rozliczeń dla
firm które kupują bezpośrednio u producenta a nie u pośredników.

Nie zrozumiałeś to napiszę jeszcze raz, jako użytkownika nie interesuje
mnie w jaki sposób kupuje sprzedawca. Dla mnie liczy się fakt że
w przypadku padu dostaje dysk naprawiony a nie nowy.
A to że sprzedawca może sobie wysłać do producenta (pewnie do Azji)
w niczym nie zmienia sytuacji faktycznej jaka jest na rynku.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-09 09:02:14
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-08 o 20:20, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-08 o 14:24, Chris pisze:

Pracownicy i/lub firmy kombinują, nówki sprzedają a kupione po
taniości
z serwisu wciskają klientowi jako pełnowartościowe i nie
przedłużają
gwarancji.

Morele to wiem że to jeden wielki wałek jeśli chodzi o serwis
ale po
komputroniku się nie spodziewałem.
No cóż jak widać każdy kombinuje.

Jak nie kombinuje firma to coś takiego robią pracownicy na własną
rękę.

WD, HGST, Toshiba w 100% dają credit noty czyli nie odsyłają dysków
tylko zwrot kasy.

WD odsyła dyski po naprawie, mam jeszcze taki naprawiany.

Nie w dystrybucji ... prywatnie jak wyślesz tak.

Zaraz będziesz kombinował z definicją dystrybucji.
Dysk kupiłem w MediaMarkt i tam oddałem jak padł.

I właśnie taki MediaMarkt nie kupuje bezpośrednio u producenta tylko
przez dystrybucję na terenie danego kraju. MediaMarkt może teraz sam
wysłać dysk do producenta w ramach gwarancji i otrzymać produkt
refibroshed albo oddać tam gdzie kupił i dostać nowy z nową gwarancją.
Co sam zrobi zależne jest od polityki firmy bo producent umożliwia
wysyłkę bezpośrednią do siebie.
Jak już tego nie zrozumiesz to nie mamy o czym rozmawiać bo albo się nie
znasz na tym albo po prostu piszesz żeby coś napisać.
dla mnie koniec tematu bo wyjaśniłem jak wygląda sprawa rozliczeń dla
firm które kupują bezpośrednio u producenta a nie u pośredników.

Nie zrozumiałeś to napiszę jeszcze raz, jako użytkownika nie interesuje
mnie w jaki sposób kupuje sprzedawca. Dla mnie liczy się fakt że
w przypadku padu dostaje dysk naprawiony a nie nowy.

W sumie pod względem technicznym nie ma różnicy czy to refubrished czy nowy o ile dostanę na niego nową gwarancję a nie tylko przedłużenie o czas pobytu w serwisie jak dają sklepy (bo taką daje producent przy wymianie)

A to że sprzedawca może sobie wysłać do producenta (pewnie do Azji)

Do DE :)

WD - https://westerndigital.secure.force.com/ind/?lang=en    (coś zmienili bo kiedyś strona wyglądała min. inaczej)

Seagate - http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_validation.jsp?form=0

HGST - http://www.hgst.com/support/hard-drive-support

w niczym nie zmienia sytuacji faktycznej jaka jest na rynku.

Ja tam kupuję i ZAWSZE mam wymieniany na nowy a nie refubrished.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-09 11:00:58
Autor: Budzik
gwarancja na dyski twarde
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

W sumie pod względem technicznym nie ma różnicy czy to refubrished czy nowy o ile dostanę na niego nową gwarancję a nie tylko przedłużenie o czas pobytu w serwisie jak dają sklepy (bo taką daje producent przy wymianie)


Jak to nie ma róznicy?
Refubrished nigdy wczesniej nie pracował?

Data: 2016-08-09 13:02:30
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 2016-08-09 o 13:00, Budzik pisze:
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

W sumie pod względem technicznym nie ma różnicy czy to refubrished czy
nowy o ile dostanę na niego nową gwarancję a nie tylko przedłużenie o
czas pobytu w serwisie jak dają sklepy (bo taką daje producent przy
wymianie)


Jak to nie ma róznicy?
Refubrished nigdy wczesniej nie pracował?

Z tego co mi wiadomo to cała mechanika jest nowa a wykorzystywana jest elektronika i obudowa dysku a to ma raczej małe znaczenie jeśli chodzi o żywotność.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-10 18:00:38
Autor: Budzik
gwarancja na dyski twarde
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

W sumie pod względem technicznym nie ma różnicy czy to refubrished czy
nowy o ile dostanę na niego nową gwarancję a nie tylko przedłużenie o
czas pobytu w serwisie jak dają sklepy (bo taką daje producent przy
wymianie)

Jak to nie ma róznicy?
Refubrished nigdy wczesniej nie pracował?

Z tego co mi wiadomo to cała mechanika jest nowa a wykorzystywana jest elektronika i obudowa dysku a to ma raczej małe znaczenie jeśli chodzi o żywotność.

Chyba ze tak.

Data: 2016-08-10 22:53:36
Autor: ąćęłńóśźż
gwarancja na dyski twarde
O ile pamiętam, to do padnietego dysku dla odczytania danych przekłada się elektronikę z innego egzemplarza.
Czyli to elektronika pada.


-- -- -
Z tego co mi wiadomo to cała mechanika jest nowa a wykorzystywana jest elektronika i obudowa dysku a to ma raczej małe znaczenie jeśli chodzi o żywotność.

Data: 2016-08-10 23:10:26
Autor: Chris
gwarancja na dyski twarde
W dniu 10.08.2016 o 22:53,  ąćęłńóśźż pisze:
O ile pamiętam, to do padnietego dysku dla odczytania danych przekłada się elektronikę z innego egzemplarza.
Czyli to elektronika pada.

Paść może wszystko ale zazwyczaj pojawiają się błędy nośnika, elektronika pada zazwyczaj jak jest jakieś przepięcie.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-08-06 18:19:00
Autor: Przemysław Ryk
gwarancja na dyski twarde
Dnia Sat, 6 Aug 2016 14:27:21 +0200, Chris napisał(a):

Bo szedł na łatwiznę żeby ominąć wymianę dysku na nowy i przyznanie mu
nowej gwarancji. Takie polskie janusze biznesu. Dla tego ja kupuje w
zaufanych źródłach a nie w żabce IT :)

Komputronik, morele.net... No sama żabka IT.

Ciekawe bo wiem skąd biorą te sklepy i wiem że wysyłają do dystrybutora a tam dostają nowe sztuki z magazynu.

Ja wymieniałem parę razy jako klient i zawsze były refubrished.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Szarańcza jest plagą, chociaż jeden jej owad nie stanowi potęgi.         ]
[ Podobnie jest z głupcem.                                   (Karol Capek) ]

Data: 2016-08-05 13:49:03
Autor: ąćęłńóśźż
gwarancja na dyski twarde
Nigdy nie mów nigdy.
Raz dostałem DOA (to był 'new-refurb').
WD wymieniło pocztą, tylko trochę trwało.


-- -- -
W życiu żadnego dysku nie wymieniałem.

gwarancja na dyski twarde

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona