gwarancja na nowy sprzet

Data: 2010-07-13 20:32:29
Autor: P_ablo
gwarancja na nowy sprzet
Witam
Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancją w takim wypadku:
W zeszłym roku kupiłam przez allegro podgrzewacz basenowy który w tym roku strzelił , odesłałam i firma w ramach gwarancji dostarczyła mi nowy podgrzewacz ale juz bez gwarancji,
Jak to jest,czy na nowy sprzet juz nie ma nowej gwarancji?rozumiem jak by była to jakas wymieniona czesc ale dali nówke sztuke. Jakie jest prawo gwarancyjne w takim przypadku bo ta na ten pierwszy skonczyła sie 30 czerwca czy nie nalezy mi sie kolejna gwarancja?
Dziekuje za odpowiedz.
Nata

Data: 2010-07-13 20:53:30
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:4c3cb142$0$19181$65785112news.neostrada.pl P_ablo
<op@op.pl> pisze:

[...]
1. Nie udało ci się sprecyzować, czy zakup konsumencki czy "na firmę".
2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie.
3. Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe.
4. Zawsze masz ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli zakup był konsumencki), albo z kodeksu cywilnego z tytułu rękojmii (między podmiotami gospodarczymi bądź na podst. innej umowy cywilnej).

--
Jotte

Data: 2010-07-13 21:16:56
Autor: P_ablo
gwarancja na nowy sprzet
1. Nie udało ci się sprecyzować, czy zakup konsumencki czy "na firmę".

Konsumencki

2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie.

Zeszła gwarancja wyglagała tak:
Firma .... udziela na produkt 12 m/cy gwar.  Gwar nie obejmuje uszkodzen spowodowanych z nieprawidłowego uzytkowania, nie obejmuje uszkodzen mechanicznych.
Potem gdzie nalezy odesłac i ile trwa rozpatrywanie gwarancji. I to na tyle, napisane na kompie z pieczątka.

> [...]

warunkach  sprzedaży konsumenckiej (jeśli zakup był konsumencki), albo z
kodeksu  cywilnego z tytułu rękojmii (między podmiotami gospodarczymi

Jakie to ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkacg sprzed. konsum.?

Data: 2010-07-13 21:30:19
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:4c3cbbad$0$17086$65785112news.neostrada.pl P_ablo
<op@op.pl> pisze:

[...]
Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.
Ale pytanie zasadnicze: co ci powiedział sprzedawca jak go spytałeś o gwarancję na wymieniony przedmiot?

O który artykuł (artykuły) pytasz?

--
Jotte

Data: 2010-07-13 21:43:08
Autor: P_ablo
gwarancja na nowy sprzet
[...]

"na podgrzewacz obowiązuje ta sama gwarancja"

Data: 2010-07-13 21:51:53
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:4c3cc1d1$0$2607$65785112news.neostrada.pl P_ablo
<op@op.pl> pisze:

Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.
Ale pytanie zasadnicze: co ci powiedział sprzedawca jak go spytałeś o gwarancję na wymieniony przedmiot?
"na podgrzewacz obowiązuje ta sama gwarancja"
Chodzi mi o to, czy masz dokument (czyli po prostu kartę gwarancyjną) z odpowiednimi zapisami, datami itp.?
Czy masz udokumentowane dokonanie wymiany gwarancyjnej?
Czy masz dokument zakupu?
Opisz to jakoś sensownie, bo ze szczątkowych informacji to nie ma co radzić.

--
Jotte

Data: 2010-07-14 12:38:23
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja na nowy sprzet
On Tue, 13 Jul 2010, Jotte wrote:

Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.

  Ale to nie znaczy, że skutki zobowiazań są dobrowolne.
  Objaśniłem w poście do Marka - wznowienie biegu jest co najmniej
w niektórych przypadkach (o ile "konsumencka" ustawa nie uchyla,
a nie chce mi się szukać) *USTAWOWE*!
  Nikt nie każe dawać rocznej gwarancji ani gwarantować w niej
że "rozpadnięcie sztumplikatora uprawnia do wymiany towaru na
nowy", ale w razie wymiany (i to niezależnie, czy gwarantowanej
czy wynikłej z wyboru gwaranta) - termin mierzymy się na nowo!

  Ba, z zapisu wynika że dotyczy to rownież "istotnej naprawy"
oraz oddzielnie samego sztumplikatora (czym by on nie był :))
o ile go wymieniono w ramach naprawy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-14 13:51:32
Autor: Konrad
gwarancja na nowy sprzet

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007141233380.1196quad...

[...]

http://www.crn.pl/artykuly/archiwum/2003/1/gwarancja-to-nie-bumerang

Kon

Data: 2010-07-15 09:12:38
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja na nowy sprzet
On Wed, 14 Jul 2010, Konrad wrote:

http://www.crn.pl/artykuly/archiwum/2003/1/gwarancja-to-nie-bumerang

IMO postawiona teza o "świetle prawa", jest (w świetle sąsiednich postów
wskazujących na wyłączenie w ustawie "konsumenckiej") umiarkowanie
prawdziwe (znaczy prawdziwe tylko przy sprzedaży konsumenckiej).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-14 19:43:06
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007141233380.1196quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze:

Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.
Ale to nie znaczy, że skutki zobowiazań są dobrowolne.
Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania.

--
Jotte

Data: 2010-07-15 09:11:07
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja na nowy sprzet
On Wed, 14 Jul 2010, Jotte wrote:

Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania.

  A z tym się w 100% zgadzam - tyle, że zastrzeżenie działa w obie
strony, zacząć należy od treści gwarancji :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-15 17:38:07
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007150910310.3232quad Gotfryd Smolik

Cudowny wniosek. :)
A co ja tu napisałem?

--
Jotte

Data: 2010-07-14 09:32:52
Autor: Mark
gwarancja na nowy sprzet
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a):

[...]

Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?
Powinnas sie raczej cieszyc, ze wymienili na nowy, zamiast naprawiac, a nie
szukac kwadratowych jaj:)
Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia  usterki, o
ile wystapi w jakims  wyszczegolnionym czasie. Ale w jaki sposob gwarancja
bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
zalezy tylko i wylacznie od gwaranta - czasami, o ile naprawa sie wydluza, o
tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
nowy, gwarancja tez idzie od nowa.
Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

--
Mark

Data: 2010-07-14 08:49:34
Autor: jureq
gwarancja na nowy sprzet
Dnia Wed, 14 Jul 2010 09:32:52 +0200, Mark napisał(a):

Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?

Kodeks Cywilny
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
gwarancji nie mógł z niej korzystać.

Data: 2010-07-14 19:47:11
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:i1jtmu$6q2$2news.onet.pl jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> pisze:

Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?
Kodeks Cywilny
Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaży konsumenckiej, bo tę reguluje ustawa "konsumencka".
Podobny casus znalazł się np. w orzeczeniu SN, które stwierdza, że sprawy zatrudnienia nauczycieli określa w sposób wystarczający i zupełny KN zatem KP nie ma w tej kwestii zastosowania.

--
Jotte

Data: 2010-07-14 22:22:49
Autor:
gwarancja na nowy sprzet
[...]

O niestosownaiu art. 581 KC  jest wprost wspomniane w art. 1.4 ustawy konumenckiej.

Data: 2010-07-14 12:33:13
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja na nowy sprzet
On Wed, 14 Jul 2010, Mark wrote:

[...]

  Na podstawie art.581 Kodeksu Cywilnego, we wszystkich przypadkach
kiedy nie jest on uchylony działaniem ustawy o sprzedaży konsumenckiej
(bądź innych przepisów, ale nie znam takich).

  Czyli przykładowo jeśli zakup jest "a firmę".
  A co, coś dziwnego (że gwarancja biegnie na nowo)?
  ;)

Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia  usterki,

  Sprzeciw, to zobowiązanie do realizacji zobowiazań wg art.577 KC,
wymiana też tam jest.

Ale w jaki sposob gwarancja
bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
zalezy tylko i wylacznie od gwaranta

  Napisałeś tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorność popłaca :))
bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie
*PO* reklamacji.
  Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma
wymienić i basta, a nie zawracać głowy naprawą :|

tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
nowy, gwarancja tez idzie od nowa.

  Ciekawostka, skoro Z MOCY USTAWY biegnie na nowo.

  A dla chętnych ćwiczenie z szukania w liście uchylonych artykułów KC
w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (mi się nie chciało) - czy 581
działa wtedy również, czy nie?

  :D

Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

  Towar z gwarancją to też są koszty.
  Już kiedyś opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
(na rynku były te same modele z gwarancją rok i 3 lata, te drugie nieco
droższe).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-15 11:01:38
Autor: Mark
gwarancja na nowy sprzet
Dnia Wed, 14 Jul 2010 12:33:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

No tak - zalozylem oczywiscie ze klient dostaje jakas karte gwarancyjna z
wyszczegolnionymi warunkami gwarancji, jak jest  wiekszosci przypadkow
zwlaszcza z drozszym sprzetem, i kupujac towar,wie na co sie decyduje i na
jakich warunkach. Jesli sprzedawca takiej karty nie da, to coz. Bywaja tez
upierdliwi klienci:)
Oczywiscie optymalnym rozwiazaniem dla sprzedawcy jest realizowanie gwarancj
przez producenta.
  Towar z gwarancją to też są koszty.
  Już kiedyś opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
(na rynku były te same modele z gwarancją rok i 3 lata, te drugie nieco
droższe).

Ano byl taki okres. Na szczescie juz wrocilo do normy i dyski maja 3-5 lat
gwarancji. Przy czym Seagate ma ciekawa strategie - mzesz realizowac
gwarancje bezposrednio u nich, i dostajesz dysk "factory refurbished" -
wyglladajacy jak nowka, ale z inna charakterystyczna naklejka

--
Mark

gwarancja na nowy sprzet