Data: 2010-07-13 20:32:29 | |
Autor: P_ablo | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Witam
Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancją w takim wypadku: W zeszłym roku kupiłam przez allegro podgrzewacz basenowy który w tym roku strzelił , odesłałam i firma w ramach gwarancji dostarczyła mi nowy podgrzewacz ale juz bez gwarancji, Jak to jest,czy na nowy sprzet juz nie ma nowej gwarancji?rozumiem jak by była to jakas wymieniona czesc ale dali nówke sztuke. Jakie jest prawo gwarancyjne w takim przypadku bo ta na ten pierwszy skonczyła sie 30 czerwca czy nie nalezy mi sie kolejna gwarancja? Dziekuje za odpowiedz. Nata |
|
Data: 2010-07-13 20:53:30 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomości news:4c3cb142$0$19181$65785112news.neostrada.pl P_ablo
<op@op.pl> pisze: Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancją w takim wypadku:1. Nie udało ci się sprecyzować, czy zakup konsumencki czy "na firmę". 2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie. 3. Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe. 4. Zawsze masz ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli zakup był konsumencki), albo z kodeksu cywilnego z tytułu rękojmii (między podmiotami gospodarczymi bądź na podst. innej umowy cywilnej). -- Jotte |
|
Data: 2010-07-13 21:16:56 | |
Autor: P_ablo | |
gwarancja na nowy sprzet | |
1. Nie udało ci się sprecyzować, czy zakup konsumencki czy "na firmę". Konsumencki 2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie. Zeszła gwarancja wyglagała tak: Firma .... udziela na produkt 12 m/cy gwar. Gwar nie obejmuje uszkodzen spowodowanych z nieprawidłowego uzytkowania, nie obejmuje uszkodzen mechanicznych. Potem gdzie nalezy odesłac i ile trwa rozpatrywanie gwarancji. I to na tyle, napisane na kompie z pieczątka. > 3. Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe. 4. Zawsze masz ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych Jakie to ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkacg sprzed. konsum.? |
|
Data: 2010-07-13 21:30:19 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomości news:4c3cbbad$0$17086$65785112news.neostrada.pl P_ablo
<op@op.pl> pisze: Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie.Zeszła gwarancja wyglagała tak: Ale pytanie zasadnicze: co ci powiedział sprzedawca jak go spytałeś o gwarancję na wymieniony przedmiot? O który artykuł (artykuły) pytasz?4. Zawsze masz ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnychJakie to ustawowe prawa wynikające z ustawy o szczególnych warunkacg -- Jotte |
|
Data: 2010-07-13 21:43:08 | |
Autor: P_ablo | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.2. Przeczytaj warunki gwarancji przy zakupie.Zeszła gwarancja wyglagała tak: "na podgrzewacz obowiązuje ta sama gwarancja" |
|
Data: 2010-07-13 21:51:53 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomości news:4c3cc1d1$0$2607$65785112news.neostrada.pl P_ablo
<op@op.pl> pisze: Chodzi mi o to, czy masz dokument (czyli po prostu kartę gwarancyjną) z odpowiednimi zapisami, datami itp.?Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy."na podgrzewacz obowiązuje ta sama gwarancja" Czy masz udokumentowane dokonanie wymiany gwarancyjnej? Czy masz dokument zakupu? Opisz to jakoś sensownie, bo ze szczątkowych informacji to nie ma co radzić. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-14 12:38:23 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja na nowy sprzet | |
On Tue, 13 Jul 2010, Jotte wrote:
Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy. Ale to nie znaczy, że skutki zobowiazań są dobrowolne. Objaśniłem w poście do Marka - wznowienie biegu jest co najmniej w niektórych przypadkach (o ile "konsumencka" ustawa nie uchyla, a nie chce mi się szukać) *USTAWOWE*! Nikt nie każe dawać rocznej gwarancji ani gwarantować w niej że "rozpadnięcie sztumplikatora uprawnia do wymiany towaru na nowy", ale w razie wymiany (i to niezależnie, czy gwarantowanej czy wynikłej z wyboru gwaranta) - termin mierzymy się na nowo! Ba, z zapisu wynika że dotyczy to rownież "istotnej naprawy" oraz oddzielnie samego sztumplikatora (czym by on nie był :)) o ile go wymieniono w ramach naprawy. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-14 13:51:32 | |
Autor: Konrad | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007141233380.1196quad... Nikt nie każe dawać rocznej gwarancji ani gwarantować w niej http://www.crn.pl/artykuly/archiwum/2003/1/gwarancja-to-nie-bumerang Kon |
|
Data: 2010-07-15 09:12:38 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja na nowy sprzet | |
On Wed, 14 Jul 2010, Konrad wrote:
http://www.crn.pl/artykuly/archiwum/2003/1/gwarancja-to-nie-bumerang IMO postawiona teza o "świetle prawa", jest (w świetle sąsiednich postów wskazujących na wyłączenie w ustawie "konsumenckiej") umiarkowanie prawdziwe (znaczy prawdziwe tylko przy sprzedaży konsumenckiej). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-14 19:43:06 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007141233380.1196quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze: Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania.Powtarzam - gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem sprzedawcy.Ale to nie znaczy, że skutki zobowiazań są dobrowolne. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-15 09:11:07 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja na nowy sprzet | |
On Wed, 14 Jul 2010, Jotte wrote:
Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania. A z tym się w 100% zgadzam - tyle, że zastrzeżenie działa w obie strony, zacząć należy od treści gwarancji :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-15 17:38:07 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007150910310.3232quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze: Cudowny wniosek. :)Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania.A z tym się w 100% zgadzam - tyle, że zastrzeżenie działa w obie A co ja tu napisałem? news:i1ig45$jgo$1news.dialog.net.pl -- Jotte |
|
Data: 2010-07-14 09:32:52 | |
Autor: Mark | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a):
Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancją w takim wypadku: Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie? Powinnas sie raczej cieszyc, ze wymienili na nowy, zamiast naprawiac, a nie szukac kwadratowych jaj:) Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki, o ile wystapi w jakims wyszczegolnionym czasie. Ale w jaki sposob gwarancja bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz zalezy tylko i wylacznie od gwaranta - czasami, o ile naprawa sie wydluza, o tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na nowy, gwarancja tez idzie od nowa. Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski. -- Mark |
|
Data: 2010-07-14 08:49:34 | |
Autor: jureq | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Dnia Wed, 14 Jul 2010 09:32:52 +0200, Mark napisaĹ(a):
Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie? Kodeks Cywilny Art. 581. § 1. JeĹźeli w wykonaniu swoich obowiÄ zkĂłw gwarant dostarczyĹ uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolnÄ od wad albo dokonaĹ istotnych napraw rzeczy objÄtej gwarancjÄ , termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrĂłcenia rzeczy naprawionej. JeĹźeli gwarant wymieniĹ czÄĹÄ rzeczy, przepis powyĹźszy stosuje siÄ odpowiednio do czÄĹci wymienionej. § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedĹuĹźeniu o czas, w ciÄ gu ktĂłrego wskutek wady rzeczy objÄtej gwarancjÄ uprawniony z gwarancji nie mĂłgĹ z niej korzystaÄ. |
|
Data: 2010-07-14 19:47:11 | |
Autor: Jotte | |
gwarancja na nowy sprzet | |
W wiadomoĹci news:i1jtmu$6q2$2news.onet.pl jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> pisze: Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaĹźy konsumenckiej, bo tÄ reguluje ustawa "konsumencka".Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?Kodeks Cywilny Podobny casus znalazĹ siÄ np. w orzeczeniu SN, ktĂłre stwierdza, Ĺźe sprawy zatrudnienia nauczycieli okreĹla w sposĂłb wystarczajÄ cy i zupeĹny KN zatem KP nie ma w tej kwestii zastosowania. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-14 22:22:49 | |
Autor: | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaĹźy konsumenckiej, bo tÄ reguluje ustawa "konsumencka".Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?Kodeks Cywilny O niestosownaiu art. 581 KC jest wprost wspomniane w art. 1.4 ustawy konumenckiej. |
|
Data: 2010-07-14 12:33:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
gwarancja na nowy sprzet | |
On Wed, 14 Jul 2010, Mark wrote:
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a): Na podstawie art.581 Kodeksu Cywilnego, we wszystkich przypadkach kiedy nie jest on uchylony działaniem ustawy o sprzedaży konsumenckiej (bądź innych przepisów, ale nie znam takich). Czyli przykładowo jeśli zakup jest "a firmę". A co, coś dziwnego (że gwarancja biegnie na nowo)? ;) Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki, Sprzeciw, to zobowiązanie do realizacji zobowiazań wg art.577 KC, wymiana też tam jest. Ale w jaki sposob gwarancja Napisałeś tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorność popłaca :)) bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie *PO* reklamacji. Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma wymienić i basta, a nie zawracać głowy naprawą :| tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na Ciekawostka, skoro Z MOCY USTAWY biegnie na nowo. A dla chętnych ćwiczenie z szukania w liście uchylonych artykułów KC w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (mi się nie chciało) - czy 581 działa wtedy również, czy nie? :D Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski. Towar z gwarancją to też są koszty. Już kiedyś opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta (na rynku były te same modele z gwarancją rok i 3 lata, te drugie nieco droższe). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-15 11:01:38 | |
Autor: Mark | |
gwarancja na nowy sprzet | |
Dnia Wed, 14 Jul 2010 12:33:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
Napisałeś tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorność popłaca :)) No tak - zalozylem oczywiscie ze klient dostaje jakas karte gwarancyjna z wyszczegolnionymi warunkami gwarancji, jak jest wiekszosci przypadkow zwlaszcza z drozszym sprzetem, i kupujac towar,wie na co sie decyduje i na jakich warunkach. Jesli sprzedawca takiej karty nie da, to coz. Bywaja tez upierdliwi klienci:) Oczywiscie optymalnym rozwiazaniem dla sprzedawcy jest realizowanie gwarancj przez producenta. Towar z gwarancją to też są koszty. Ano byl taki okres. Na szczescie juz wrocilo do normy i dyski maja 3-5 lat gwarancji. Przy czym Seagate ma ciekawa strategie - mzesz realizowac gwarancje bezposrednio u nich, i dostajesz dysk "factory refurbished" - wyglladajacy jak nowka, ale z inna charakterystyczna naklejka -- Mark |
|